sâmbătă, 19 ianuarie 2013
Noul cod rutier a intrat in vigoare astazi
Noul format de permis european de conducere a intrat in vigoare in statele UE incepand de sambata, 19 ianuarie, iar toate noile documente incepand de la aceasta data vor trebuie sa respecte forma standard a unui card de credit din plastic, anunta Reprezentanta Comisiei Europene.
Noul permis european va inlocui treptat cele peste 100 de modele diferite din hartie si plastic, utilizate in prezent de mai mult de 300 de milioane de soferi in intreaga UE. Aceasta actiune face parte dintr-un pachet mai amplu de masuri (cea de-a treia Directiva UE privind permisele de conducere) care intra in vigoare si care sunt concepute pentru a ameliora libera circulatie, a combate frauda si a imbunatati siguranta rutiera pe intreg teritoriul UE, se arata intr-un comunicat al Reprezentantei Comisiei Europene remis, vineri, agentiei Mediafax.
"Politia rutiera din Europa trebuie sa recunoasca in prezent peste 100 de tipuri diferite de permise de conducere din hartie si plastic. Fotografiile de identitate pot fi depasite, categoriile pentru care conducatorul auto are permis pot fi neclare, iar documentul poate fi usor de falsificat. Permisele de conducere contrafacute reprezinta o invitatie la crima, motiv pentru care avem nevoie de permise care sunt usor de citit, usor de inteles si foarte greu de falsificat", a declarat vicepresedintele Comisiei Europene, Siim Kallas, responsabil pentru domeniul transporturilor.
Directiva 2006/126/CE privind permisele de conducere a fost adoptata de statele membre si de Parlamentul European in 2006. Aceasta a trebuit sa fie transpusa de statele membre pana la 19 ianuarie 2011 si devine pe deplin aplicabila la 19 ianuarie 2013.
Permisele existente nu sunt afectate, dar vor fi inlocuite cu noul format in momentul reinnoirii lor sau cel tarziu pana in 2033. Permisul european de conducere poate fi adaptat astfel incat sa includa simboluri nationale, decizia apartinand fiecarui stat membru.
Noul permis de conducere include o serie de elemente de securitate menite sa il faca inviolabil si sa descurajeze falsificarea acestuia.
In plus, aceasta masura este insotita de crearea unui sistem de schimb de date electronice la nivel european, pentru a facilita schimbul de informatii intre administratiile nationale. Procesul de gestionare a permiselor de conducere pentru persoanele care isi schimba resedinta in alt stat membru va fi astfel simplificat.
De asemenea, aceasta va contribui in mod semnificativ la descurajarea "turismului pentru obtinerea permisului de conducere" si a fraudei, de exemplu prin punerea in aplicare a noii interdictii, mai stricte, conform careia un stat membru nu elibereaza permisul unei persoane al carei permis a fost deja retras, suspendat sau restrictionat de un alt stat membru.
Conform noilor norme, permisele de conducere trebuie reinnoite, pentru conducatorii de automobile si motociclete, o data la 10-15 ani, in functie de statele membre. Conducatorii de autobuze si de camioane trebuie sa-si reinnoiasca permisul din cinci in cinci ani si sa efectueze un control medical pentru reinnoirea acestuia.
Este vorba despre o reinnoire administrativa care nu necesita nicio testare suplimentara. Astfel, se asigura ca informatiile, fotografiile, etc. inscrise pe permise sunt actualizate, elementele de securitate ale cardurilor pot fi actualizate periodic pentru a tine seama de noile tehnologii, iar statele membre au in permanenta informatii actualizate referitoare la permisele aflate in circulatie.
Alte masuri legate de introducerea permisului european de conducere vizeaza o limita de varsta mai ridicata pentru accesul direct (in urma testarii teoretice si practice) la permisele pentru motocicletele cele mai puternice, si anume 24 de ani in loc de 21 de ani cat este in prezent. Noul regim impune si acumularea unei experiente de minimum patru ani (in loc de doi) de conducere a unor motocicletele mai putin puternice inainte de obtinerea permisului de conducere pentru motocicletele cele mai puternice.
De asemenea, mopedurile constituie o noua categorie de vehicule, iar candidatii la obtinerea permisului de conducere a acestora vor trebui de acum inainte sa sustina un test teoretic. Statele membre pot introduce si teste de aptitudini si de comportament si examene medicale. UE stabileste si o varsta minima recomandata de 16 ani, varsta de la care permisele pentru mopede sunt recunoscute reciproc de catre toate statele membre (statele membre pot cobori acest nivel la 14 ani pe teritoriul national). Este pentru prima data cand UE introduce cerinte minime pentru mopeduri.
Se introduce si un set de reguli minime pentru examinatori, in ceea ce priveste calificarea initiala si formarea continua.
Directiva 2006/126/CE privind permisele de conducere a fost adoptata de statele membre si de Parlamentul European in 2006. Aceasta a trebuit sa fie transpusa de statele membre pana la 19 ianuarie 2011 si devine pe deplin aplicabila la 19 ianuarie 2013.
Sursa: Mediafax
miercuri, 16 ianuarie 2013
Evolutia tarifului la RCA in ultimele 6 luni
Nu ati facut accident? Felicitari! Prima RCA tocmai vi s-a dublat, dar aveti 5% reducere. Ce concluzie poate trage un client cand afla ca i se dubleaza prima de asigurare dupa numai sase luni, fara sa fi cauzat vreun accident? Cel mai probabil, va considera ca este pacalit ...
Aflati mai multe >>
Aici gasiti articolul integral: www.vreauasigurare.ro
2013 este anul de consolidare pentru segmentul asigurarilor de viata
Piata asigurarilor de viata nu a fost marcata de schimbari notabile pe parcursul anului 2012. Acest segment a inregistrat o crestere nominala usoara de 0,28%, in moneda nationala, la 1,3 mld. lei, conform datelor prezentate de CSA pentru primele trei trimestre ...
Aflati mai multe >>
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Absenta fransizei pe CASCO contribuie substantial la mentinerea tarifelor ridicate
Cu peste jumatate din totalul subscrierilor la nivel de piata, asigurarile auto sunt, de ani buni, generatoare de pierderi pentru cei mai multi dintre asiguratorii din Romania. Daca in cazul RCA vorbim despre o polita obligatorie, unde obtinerea de profit iese de regula din discutie avand in vedere daunalitatea ridicata si cresterea despagubirilor acordate pentru vatamari corporale, si pe CASCO pierderile sunt semnificative.
Aflati mai multe >>
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Amenzi si penalizarea politei CASCO pentru neechiparea masinii cu cauciucuri de iarna
Pentru soferii care circula fara cauciucuri de iarna pe suprafete cu zapada sau polei, nerespectarea prevederilor legale atrage amenzi intre 630 si 1.400 lei reprezentand 9 pana la 20 de puncte amenda, alaturi de retinerea certificatului de inmatriculare.
Daca amenda pentru lipsa cauciucurilor de iarna nu mai este o noutate pentru soferii din Romania, incepand cu aceasta iarna tot mai multe companii importante de asigurari de pe piata locala au operat schimbari ale produselor facultative CASCO, astfel incat sa penalizeze clientii care nu isi iau masurile de precautie impuse prin lege.
Conform legislatiei nationale in vigoare in domeniul asigurarilor, neechiparea vehiculului cu anvelope de iarna in sezonul rece nu reprezinta o conditie de excludere de la plata despagubirilor pe RCA. Pe de alta parte, pe CASCO, fiind vorba de o asigurare facultativa, companiile au inceput inca de anul trecut sa modifice clauzele contractuale. In prezent, modalitatile de penalizare variaza de la o companie la alta, astfel incat unele platesc doar o parte din valoarea daunelor, in timp ce altele au incadrat aceste evenimente la excluderi.
Asadar, unii asiguratori aplica o fransiza de 30% din valoarea pagubei pentru daunele survenite in timp ce masina era condusa pe drumurile publice in perioada 1 noiembrie - 31 martie, fara ca aceasta sa fie dotata cu anvelope de iarna. In alte cazuri, se recomanda in contracte anvelopele de iarna, dar nu sunt obligatorii - dar, in caz de accident, dauna nu se despagubeste daca anvelopele sunt uzate.
La alte companii, excluderea apare in cazul in care se dovedeste ca evenimentul asigurat are o cauzalitate directa cu faptul ca vehiculul nu este echipat conform dispozitiilor legale.
marți, 15 ianuarie 2013
Victor Ponta despre sistarea finantarii spitalelor private
Premierul Victor Ponta a declarat ieri, 14 ianuarie, ca masura anuntata de Ministrul Sanatatii privind sistarea finantarii spitalelor private din fondurile CNAS - Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, este o solutie pentru "lucrurile anormale" care tin de modul in care sunt finantate sistemul public si cel privat si ca va avea in acest sens o discutie cu reprezentantii Fondului Monetar International ...
Aflati mai multe >>
Aici poate fi gasit articolul integral: www.vreauasigurare.ro
Analiza SWOT a piatei asigurarilor
Stabilitatea pietei, reasezarea tarifelor, prezenta jucatorilor internationali, dezvoltarea canalului vanzarilor online, sporirea profesionalismului, maturizarea jucatorilor alaturi de "eternul" potential neexploatat sunt cateva dintre conceptele identificate ca puncte forte ale pietei asigurarilor pe parcursul anului trecut ...
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
luni, 14 ianuarie 2013
Frauda in asigurarile auto - cea mai mare problema a industriei de asigurari
Estimarile de la finalul anului trecut indica pierderi de 100 mil. EUR ale asiguratorilor in urma solicitarilor frauduloase de daune. Potrivit unui sondaj realizat de 1asig.ro, mai mult de jumatate dintre respondenti considera ca fraudele reprezinta peste 20% din totalul despagubirilor.
Aflati mai multe >>
Totodata, este cunoscut faptul ca din punctul de vedere al tentativelor de frauda, cel mai expus este segmentul auto, iar problema este una prezenta la nivel international. In acest context, implicatiile internationale ale fraudelor in sectorul asigurarilor auto vor reprezenta una dintre principalele teme de dezbatere ale Forumului International de Asigurari de la Istanbul.
Reprezentanti ai autoritatilor si ai companiilor de profil din ECE si nu numai se vor reuni pentru doua zile (3-4 martie) in capitala turca pentru a discuta si despre frauda - vazuta ca cea mai mare problema a industriei europene de asigurari.
Vor fi analizati factorii care au condus la cresterea numarului de fraude in ultimul an. De asemenea, se va vorbi si despre posibilitatea ca o cooperare eficienta la nivel international sa reprezinte solutia pentru stoparea acestui fenomen.
Nu in ultimul rand, vor fi analizate sistemele electronice existente pe pietele din regiune, capabile sa ofere date despre istoricul vehiculelor, astfel incat tentativele de frauda sa poata fi identificate mai usor.
Sursa: Xprimm
Se sisteaza finantarea pentru spitalele private
Contractul cadru care va intra in vigoare de la 1 martie va sista finantarea din fondurile CNAS a unitatilor spitalicesti private si, astfel, spitalele publice vor avea un buget cu aproximativ 10% mai mare, potrivit declaratiilor lui Eugen Nicolaescu, Ministrul Sanatatii.
"Eu sunt liberal si ar fi trebuit sa fiu primul care sa spun ca da, sa le dam, sa facem ... Nu. Sunt liberal, raman in continuare liberal, dar consider ca banul public, in acest moment, este atat de putin, incat el trebuie foarte bine cumpanit, foarte bine chibzuit. Cineva care isi dezvolta o afacere privata nu si-o face pe banul public. Cand isi gandeste business plan-ul respectiv, ca sa-si faca investitia, se gandeste ce venituri are din ceea ce poate el... Deci, in acest moment, decizia noastra este clara: sectorul public traieste din banul public; domeniul privat traieste din banul privat", a explicat Eugen Nicolaescu.
In acelasi timp, Eugen Nicolaescu a anuntat ca Romania nu este pregatita in aceasta perioada pentru o trecere la alta modalitate de finantare a sistemului, care sa includa coplata.
Declaratiile Ministrului Sanatatii arunca mari semne de intrebare asupra viitorului si modului de realizare a reformei sistemului sanitar din tara noastra, subiect care s-a aflat pe agenda publica in cursul anului trecut.
Sursa: Xprimm
Sursa: Xprimm
ASTRA nu a fost notificata privind avarierea unui avion TAROM
Un avion de tip Airbus al companiei TAROM a fost avariat usor sambata 12 ianuarie 2013, dupa ce a fost lovit de un fulger la aterizarea pe aeroportul din Istanbul. Niciun pasager nu a fost ranit in incident.
Aeronavele TAROM sunt asigurate de compania Astra, care acopera atat polita CASCO, cat si raspunderea civila. Potrivit unor surse din piata, pana in acest moment, TAROM nu a notificat Astra referitor la producerea acestui incident si nu a solicitat inca prezenta reprezentantilor asiguratorului pentru evaluarea pagubelor. O posibila explicatie ar fi existenta unei fransize in polita de asigurare.
Specialistii in aviatie apreciaza ca evenimente de acest tip sunt deosebit de rare, pana in prezent niciun avion TAROM nefiind implicat intr-o situatie similara.
Flota TAROM este formata din 23 de aeronave, dintre care o aeronava Airbus 310-325, 4 aeronave Airbus 318-100, 4 aeronave Boeing 737-300, 4 aeronave Boeing 737-700, o aeronava Boeing 737-800, 7 aeronave ATR 42-500 si 2 aeronave ATR 72-500.
In ultimii ani, compania Astra Asigurari a platit doua dintre cele mai mari daune de pe piata de asigurari aviatice din Romania, rezultate din doua incidente petrecute pe Aeroportul "Henri Coanda" Otopeni in decembrie 2007 (10 mil. USD pentru o aeronava apartinand TAROM, cea mai mare dauna platita vreodata in Romania), respectiv aprilie 2008 (4,2 mil. USD pentru o aeronava apartinand ROMAVIA).
Sursa: Xprimm
vineri, 11 ianuarie 2013
Lucruri minore care iti saboteaza succesul
1. Gramatica
In ziua de astazi, felul in care oamenii vorbesc, atat pe retelele de
socializare, cat si prin mesajele telefonice arata putin diferit fata de
structurile gramaticale pe care le invatam in scoala. Faptul ca traim in
secolul vitezei ne influenteaza in fiecare zi si se pare ca ne poate influenta
in mod negativ. Atat prescurtarile, cat si cuvintele preluate din engleza ii
fac pe unii din jurul nostru sa ne priveasca suspicios. Incearca sa folosesti
un limbaj corect din punct de vedere gramatical pentru a evita sa fii judecat
de catre ceilalti.
2. Vanzarile rapide
Atunci cand te hotarasti sa vinzi sau sa cumperi un anumit produs trebuie
sa te gandesti foarte bine, pentru ca indiferent de situatie, daca nu calculezi
bine vei putea avea de pierdut. In cazul in care achizitionezi o masina la mana
a doua nu face tranzactia inainte de a vedea si a testa masina. Acest lucru se
aplica indiferent de ce produs vrei sa cumperi sau sa vinzi.
3. Promiti prea multe
Asteptarile pe care cei din jur le au de la tine conteaza foarte mult. Incearca
sa nu faci promisiuni in cazul in care stii ca nu vei fi capabil sa le onorezi.
In acest fel vei reusi sa pastrezi intacta increderea pe care ceilalti din
jurul tau o au in tine. Nu incerca sa impresionezi pe cineva facand o
promisiune pe care nu vei reusi sa o respecti.
4. Lipsa de rabdare
In ziua de astazi lipsa de rabdare ne da tuturor batai de cap si avem din ce in
ce mai multe de pierdut din cauza acestui aspect. Mai mult decat atat, ni se
intampla uneori sa nu mai avem rabdare cu noi insine. Pentru a evita aceste
situatii, incearca sa nu te gandesti doar la scop si analizeaza cu atentie
fiecare pas pe care trebuie sa il urmezi pentru a ajunge la succes.
5. "Nu este vina mea"
Aceasta expresie este din ce in ce mai des folosita. Este adevara ca
suntem oameni, iar a gresi este omeneste, insa se pare ca cei mai multi dintre
noi se folosesc de aceasta scuza pentru a-i minti atat pe cei din jur cat si pe
sine. Exista situatii in care trebuie sa ne asumam responsabilitatea pentru
ceea ce facem dar si pentru ceea ce nu reusim sa facem.
Sursa: Manager.ro
Cat de mult te ajuta studiile in cariera?
Mai impresioneaza astazi pe un angajator faptul ca un
candidat este absolvent de facultate? Putin probabil. Diploma in sine nu mai
inseamna in momentul de fata mare lucru (a avea o facultate pare sa fi devenit
o treaba foarte accesibila) si, in consecinta, pentru angajatori conteaza mai
mult experienta sau atitudinea, mai ales in cazul candidatilor foarte tineri.
Cum se prezinta insa situatia cand vorbim nu de o facultate obisnuita, ci de
programe de tip Master of Business Administration, a caror absolvire presupune
nu numai o implicare serioasa a cursantilor, ci si achitarea unor sume de zeci
de mii de euro? Cat de util este acum un MBA in dezvoltarea unei cariere de
succes?
In urma cu 15 ani, un MBA iti deschidea automat calea spre
un post foarte bine platit de manager, intr-o companie importanta. Si asta
pentru ca se presupunea ca un astfel de program iti permite sa iti formezi
rapid o imagine de ansamblu corecta asupra firmei si sa identifici cele mai
bune masuri pentru dezvoltarea ei. Astazi insa lucrurile nu mai stau asa,
MBA-ul nu mai constituie o garantie pentru obtinerea unui post bun, chiar daca
MBA-ul respectiv a fost absolvit in strainatate, la o institutie prestigioasa.
De vina este o discrepanta evidenta intre asteptarile candidatilor cu un MBA la
activ - post de conducere, salariu de la 1.200 de euro in sus - si ofertele pe
care le pot avansa angajatorii, in aceste vremuri de criza.
“Sunt multi tineri care si-au facut studiile in afara, nu au muncit o zi in
viata lor, nu au facut nici macar o zi de practica, dar care au impresia ca pot
veni aici doar cu o diploma lucioasa si - gata - vor fi primiti cu fast
pe un covor rosu”, e parerea unui angajator, care ilustreaza un punct de vedere
destul de raspandit. Principalul repros care li se aduce acestor tineri este ca
nu isi coreleaza asteptarile cu realitatile economice din tara si cu contextul
pietei muncii. Iar acestei lipse de realism i se adauga adesea si o anumita
atitudine de prea multa incredere in sine, care poate fi interpretata usor
drept aroganta. (A nu se intelege ca e ceva rau sa ai incredere in tine, pentru
ca, se stie, siguranta de sine “vinde” mai mult ca orice, doar ca trebuie
pastrata o anumita limita. Un angajator ofensat nu te va angaja niciodata).
Asadar, candidatul care se prezinta la un interviu inarmat
cu un MBA nu trebuie sa considere ca are din start un avantaj major. Si aceasta
afirmatie este sustinuta si de observatiile din piata HR, care arata ca
ponderea importantei unui MBA in decizia de angajare scade in cazul pozitiilor
de middle management si devine aproape nerelevanta in cazul pozitiilor de
conducere, mai ales pentru candidatii de peste 35-40 de ani. George Butunoiu,
cel mai cunoscut recrutator din Romania, spune ca, in cei 20 de ani de
activitate pe aceasta piata, n-a intalnit nici macar un singur caz in care o
astfel de diploma sa insemne direct o crestere de salariu.
MBA-ul pare sa fie in acest moment mai mult un fel de investitie interna a unor
companii, in sensul ca exista companii care isi inscriu angajatii cei mai buni
la astfel de programe, suportand toate costurile. Astfel, BCR, de exemplu, a
oferit in ultimii ani programe de MBA pentru 150 de angajati, ceea ce, la un
cost mediu de 20.000 de euro pentru un program, inseamna circa trei milioane de
euro. O astfel de investitie se face intotdeauna in urma unui proces minutios
de selectie a persoanelor eligibile. Pe lista scurta intra persoanele de la nivelul
de management, care au un potential crescut de dezvoltare si pe care banca
doreste sa le pastreze in echipa pentru o perioada de timp indelungata.
Per ansamblu, in cazul BCR 15% din angajati au un nivel de educatie ridicat,
reprezentat de studii aprofundate de specialitate, de tip master, dar si de MBA
sau doctorat. Acest procent “rezonabil”, dupa cum il denumeste directorul HR al
bancii, se datoreaza atat fondurilor alocate in ultimii ani pentru dezvoltarea
personalului preponderent managerial, cat si preocuparii pe care o au in
general angajatii fata de dobandirea unor studii aprofundate, in speranta ca
aceste studii le vor creste sansele in dezvoltarea carierei.
Revenind, concluzia ar fi ca un MBA (sau, mai general, studiile) nu reprezinta
decat un criteriu printre multe altele in cadrul procesului de evaluare, atat
la angajare, cat si pe parcurs, in vederea unei eventuale promovari. Acest
criteriu trebuie corelat si cu alti factori. O cariera de succes inseamna si
concedii sacrificate unul dupa altul, si nopti nedormite, si neglijarea
familiei - dezavantaje pe care, sub influenta modelului occidental, tot mai
multi manageri din Romania si le asuma.
In final, iata si 5 motive pentru a nu face un MBA, identificate de revista
Cariere:
1. Un MBA nu te mai ajuta atat de mult sa obtii un job bine platit
“In urma cu ceva ani, o diploma de MBA constituia un atu in fata altor
candidati si garanta, in cele mai multe cazuri, un plus de atractivitate in
ochii angajatorilor si un pachet de compensatii si beneficii mai consistent”,
spune Minola Jac, PR & Marketing Manager in cadrul Gi Group. “In multe
descrieri de profil de candidat ideal, MBA-ul era mentionat ca fiind un
avantaj, iar pentru anumite pozitii de top manangement era chiar un “must”, o
conditie obligatorie. Criza a anulat insa multe repere din HR, iar semnificatia
MBA nu face exceptie.”
2. Nu e momentul sa te imprumuti
In situatia actuala, cand piata muncii este in recesiune laolalta cu intreaga
economie a tarii, nu e deloc indicat sa faci un imprumut la banca pentru a-ti
plati studiile. Un MBA de top in Romania costa peste 20.000 de euro.
3. Sistemul de invatamant in Romania nu s-a schimbat aproape deloc si dialogul
cu profesorul e de cele mai multe ori invechit
Daca te inscrii la un MBA in Romania, s-ar putea sa ai surpriza sa reintalnesti
fostii “profesori-dinozauri” care te-au plictisit in timpul facultatii,
aplicand aceleasi metodologii invechite de predare. Alternativa? Un MBA in
strainatate, orientat mai mult catre latura practica si mai putin pe teorie,
dar la un pret cel putin dublu.
4. S-ar putea sa-ti periclitezi sansele de angajare
Exista cazuri, nu putine, cand candidatii absolventi de astfel de cursuri decid
sa nu le includa in CV pentru a nu-si limita sansele de angajare. Ei nu doresc
sa para supra-calificati sau sa dea impresia ca sunt scumpi, intr-o piata in
care multe companii au ajuns sa ia decizii bazate pe cost.
5. Timpul nu inseamna doar bani, ci si familie
Daca lucrezi de dimineata pana seara si petreci prea putin timp cu familia, un
MBA va agrava situatia si ar putea insemna un dezastru pentru viata ta
personala. De asemenea, nu te apuca de un MBA daca nu ai estimat bine care va
fi impactul pe termen scurt si mediu asupra carierei tale. Cu alte cuvinte,
daca un MBA iti va consuma timpul si energia si te va impiedica sa-si faci bine
munca la serviciu, mai bine mai asteapta.
Rezultarele preliminare din piata asigurarilor pentru 2012
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a anuntat recent rezultatele industriei dupa primele noua luni ale anului 2012 ...
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Marinela Grigore, noul director financiar al Astra
Astra Asigurari are un nou director financiar, Marinela Grigore, fost director la KPMG Romania, care a inlocuit-o pe Carmen Gheorghe, al carei mandat a expirat ...
Asigurarile de viata cu componenta de economisire tip unit-linked
O asigurare de viata cu componenta de investiti (unit-linked) este privita deseori ca un produs financiar destinat exclusiv investirii unor sume de bani, fiind comparata si asimilata altor produse de investitii. In realitate, rolul oricarei asigurari (deci si al celor de tip unit-linked) este acela de a oferi protectie financiara in cazul unor riscuri ...
Citeste articolul integrla aici: www.vreauasigurare.ro
Abonați-vă la:
Postări (Atom)