vineri, 5 aprilie 2013

Asigurari CARGO si CMR pentru transportatorii romani prin ASKO24

Asko 24 ofera, pentru transportatorii care detin dube frigorifice, asigurare CMR si CASCO „all risk". Asigurarea CMR este o raspundere stabilita de lege, deci firmele de profil nu modifica deloc contractul, si in acest fel evita diferentele ce pot aparea intre raspunderea carausului si riscurile incluse, iar contractul trebuie sa protejeze carausul in totalitate, fiind in acord si respectand 100% conventia CMR. 

Asa cum explica Alin Dicu, branch manager Asko 24, prima de asigurare pentru cei ce transporta bunuri la temperatura controlata este mai mare, proportional cu riscul, si ea acopera si deteriorarea marfurilor prin defectarea instalatiei frigorifice sau orice alta eroare, cu conditia ca intretinerea vehiculelor si aparatelor sa fie corespunzatoare. Iar cazurile din iarna trecuta, cand marfa se deteriora deoarece camioanele ramaneau inzapezite, sau, dimpotriva, cele din timpul verii, cand temperatura depaseste 40 de grade C, sunt printre putinele in care compania de transport nu este raspunzatoare, conform art. 17.2 CMR, care spune ca transportatorul este exonerat de raspundere daca pierderea, avaria sau intarzierea a avut drept cauza o culpa a persoanei care are dreptul sa dispuna de marfa, un ordin al acesteia nerezultand dintr-o culpa a transportatorului, un viciu propriu al marfii sau circumstante pe care transportatorul nu putea sa le evite si ale caror consecinte nu le putea preveni. Acest risc este dificil de asigurat chiar si de catre proprietarul marfii intr-o polita Cargo „all risk", asa cum mai precizeaza Alin Dicu. 

Pe de alta parte, o situatie ce poate aparea este aceea a contaminarii unor bunuri ca urmare a transportului in aceeasi duba in care s-a transportat marfa purtatoare de germeni/miros. In acest caz este greseala transportatorului si el este responsabil, deoarece era obligat sa prezinte duba/echipamentul in conditii perfecte. Situatia este prinsa in contractul de asigurare CMR, dar cu conditia ca soferul sa nu fie si administratorul/proprietarul firmei de transport, pentru ca in acest caz poate fi vorba de neglijenta majora si asiguratorul poate refuza plata despagubirii. 

Asko 24 are, la nivel european, peste 5.000 de clienti firmei de transport, iar cei care activeaza pe piata marfurilor la temperatura controlata au de la 5-10 pana la 300 camioane frigorifice sau flote mixte. In ceea ce priveste clientii din tara noastra, compania le- a acordat despagubiri mai ales pentru marfa contaminata, marfa deteriorata din cauza defectarii agregatului frigorific, refuzul impus de standardul calitatii marcii respective, desi marfa era in conditii bune din punct de vedere al raportului sanitar, si accidentele, care intra in categoria evenimentelor „clasice".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu