joi, 2 mai 2013
Combinatul Oltchim va solicita plata a 10 milioane de euro de la Astra Asigurari
Avocatul Gheorghe Piperea, administratorul judiciar al combinatului, a cerut 10 milioane de euro de la o firma de asigurari pentru managementul defectuos al fostului director. In 2006 a fost incheiata o polita de despagubire profesionala de catre mai multi manageri din cadrul combinatului. Oltchim se afla in insolventa, iar datoriile au ajuns la 800 de milioane de lei.
Combinatul Oltchim solicita plata a 10 milioane de euro de la Astra Asigurari, in contul asigurarii de raspundere manageriala incheiate de fosta conducere.
”Am descoperit in actele societatii o asigurare de raspundere in caz de culpa manageriala care acopera o suma de 10 milioane de euro. Prejudiciul va fi mult mai mare, dar plata va fi doar atat. Raportul privind cauzele insolventei arata multe decizii proaste ale managementului” , a afirmat Gheorghe Piperea.
El a mai completat ca este prima astfel de asigurare de asemenea dimensiune care se plateste in Romania. Intrebat daca el crede ca societatea de asigurare va plati suma respectiva, Piperea a replicat ca aceasta nu-si doreste un proces cu el.
Clientul poate fi educat in spiritul asigurarii numai daca asiguratorii isi onoreaza obligatiile
Piata asigurarilor se poate redresa daca va invata din greselile facute pe segmentul auto si daca asiguratorii vor practica cu totii preturi tehnice care sa reflecte riscul, protectia prin reasigurare si calitatea serviciilor oferite, este de parere Adrian MARIN, CEO-ul GENERALI Romania. "Clientul roman poate fi educat in spiritul asigurarii numai daca noi, asiguratorii, ii vom garanta siguranta de care are nevoie. Aceasta nu o putem face decat onorandu-ne cu totii obligatiile asumate in fata lor", declara seful operatiunilor grupului italian in Romania.
Vorbind despre solutiile de care piata are nevoie pentru a-si depasi limitarile si problemele, intr-un interviu acordat Revistei PRIMM - Asigurari & Pensii, Adrian MARIN sustine ca, totodata, climatul din piata asigurarilor trebuie sa fie dominat de respect si incredere, pe fondul unui cadru legislativ care sa permita predictibilitate pentru un business sanatos pe termen lung.
"Sper ca entitatile specializate (si responsabile) din piata (UNSAR, UNSICAR, FPVS, AAR, APPA etc.) sa gaseasca modalitatea eficienta de colaborare pe obiectivele comune si unitare. Un exemplu concret poate fi dat si de recenta Conferinta Nationala de Asigurari Auto, in urma careia ar trebui sa vedem o reglementare a situatiei prezentate privind vatamarile corporale, materializata intr-un proiect de act normativ", a semnalat liderul GENERALI Romania.
Mai mult decat atat, in contextul in care asigurarile se bazeaza pe cifre si indicatori, pe calcule actuariale care sa permita proiectarea afacerii, Adrian MARIN sustine ca "mai avem mult de lucru in a crea cadrul organizat si legal care sa ne permita sa avem acces transparent la date, in scopul realizarii unor evaluari si proiectii, tinand cont de factorii economici determinanti. Ceea ce vreau sa spun este ca avem nevoie de acces transparent la datele Politiei, de baze de date comune privind daunele si fraudele, rau-platnicii etc."
La nivelul companiei pe care o conduce, eforturile vor fi concentrate, in continuare, pe mentinerea actualilor clienti printr-o servisare mai buna si prin programe de fidelizare, dar si pe dezvoltarea parteneriatelor cu brokerii si bancile. "Clientul ramane in centrul tuturor actiunilor companiei pentru ca dorim sa ii oferim in continuare serviciile de calitate cu care a fost obisnuit si care ne-au diferentiat intotdeauna de competitie".
De asemenea, GENERALI Romania si-a propus intrarea pe profit in anul 2013, dupa ce in anul 2012 compania a reusit sa isi reduca semnificativ rezultatul financiar negativ, de la 83 mil. lei in 2011, la 18 mil. lei.
"Am invatat in toti acesti ani in care ne-am confruntat cu pierderi cum sa ne calculam costurile si sa vedem de unde vin pierderile. Am aplicat deja de anul trecut aceste scheme si eu zic ca am reusit. Ne-am redus intr-un an pierderile cu peste 14 mil. EUR", a declarat Adrian MARIN.
Reglementarea vanzarilor online de asigurari ar trebui sa fie mult mai stricta
Vanzarea online de asigurari castiga teren si in Romania, oferind o alternativa interesanta canalelor de distributie traditionale, atat din punctul de vedere al costurilor, cat si in ceea ce priveste accesibilitatea. "Un intermediar in asigurari se poate intalni cu 5-6, maxim 10 clienti zilnic, un site de profil poate fi vizionat de cateva sute, mii sau zeci de mii de persoane zilnic. Prin urmare, calitatea informatiilor disponibile trebuie sa fie foarte buna. La fel si modul de prezentare al acesteia", a declarat Alexandru APOSTOL, Director General, MAXYGO Broker de Asigurare.
Astfel, se impune reglementarea cat mai rapida a acestui domeniu, mai ales tinand cont de faptul ca vanzarile pe Internet au un potential important pentru piata. "In mod sigur online-ul este unul dintre canalele de distributie ale viitorului. Acest canal insa trebuie reglementat in consecinta, mai ales intr-o piata ca Romania in care primeaza pretul si nu calitatea serviciilor (...). Pe acest segment, reglementarile ar trebui sa fie mult mai stricte si mult mai explicite decat cele dedicate canalelor traditionale de distributie pentru ca adresabilitatea, cel putin teoretica, a unui astfel de canal de distributie este mult mai mare decat a intermediarului in asigurari", a adaugat Alexandru APOSTOL.
Canalul online, analizat din prisma avantajelor pe care le ofera atat pentru brokeri, cat si pentru asiguratori, va reprezenta una dintre temele dezbatute in cadrul Conferintei "Ziua Brokerilor" de la FIAR 2013 - Forumul International Asigurari-Reasigurari, care se va desfasura luni, 20 mai, cu incepere de la ora 10:00.
Avocatii care "vaneaza" victime ale accidentelor rutiere si cati bani castiga din suferinta lor
Pagubitii mai bine informati si plafonul de despagubire de 5 mil. EUR pentru vatamari corporale si deces pe RCA sunt doar doua din cauzele care au condus in ultimii ani la o escaladare fara precedent a sumelor platite de asiguratorii auto in urma accidentelor rutiere. Totusi, acestea sunt elemente normale in orice tara civilizata, necesare pentru ca victimele acestor evenimente sa fie compensate corespunzator. Totusi, mai exista un factor, la fel de normal si de necesar, care insa ridica multe semne de intrebare din punct de vedere moral. Este vorba de asa-numitii "samsari ai durerii", respectiv avocatii care "vaneaza" victime ale accidentelor rutiere pentru a castiga ocazia de a-i reprezenta in relatia cu asiguratorul si de a incasa niste comisioane cel putin substantiale din despagubirile obtinute.
"Despagubirile obtinute de victimele accidentelor rutiere in instante sunt erodate foarte mult de acesti intermediari. Un comision de 30% a devenit deja banal", a atras atentia Sorin GRECEANU, Directorul General al Fondului de Protectie a Victimelor Strazii, in cadrul unui seminar UNSAR. Pe de alta parte, Madalin ROSU, Directorul Diviziei Daune in cadrul GENERALI Romania, a afirmat ca exista avocati care au recunoscut ca incaseaza chiar si 60% din despagubirile obtinute.
"Ca urmare a mediilor determinate de noi, am constatat ca sotia si copiii minori ai unui sot decedat primesc in jur de 12.000 EUR de persoana in Romania. In general, pentru daune morale se prezinta in medie 3 persoane, ceea ce inseamna, asadar, 36.000 EUR daune morale pe persoana decedata", a explicat Sorin GRECEANU. Astfel, aplicand procentele invocate anterior, castigul avocatilor s-ar cifra intre 10.900 EUR si 21.800 EUR. Insa trebuie avut in vedere ca mediile, de multe ori, induc in eroare. In Romania au existat cazuri cand valoarea despagubirilor totale s-a ridicat si la aproape 1 mil. EUR, desi au existat cel mult doua victime, deci si comisioanele incasate puteau fi mult mai mari.
"In prezent exista o intreaga retea de unde avocatii obtin informatii despre victime accidentelor rutiere: de la spital, morga, sau Politie", a subliniat Madalin ROSU. "Avem o divizie dedicata cazurilor de vatamari corporale care are rolul de a lua legatura cu victimele pentru a putea rezolva mai usor in amiabil. Insa, de multe ori, acestea refuza sa vorbeasca cu noi pentru ca nu le permit clauzele din contractele pe care le incheie cu avocatii. De altfel, majoritatea cererilor de despagubire pe vatamari corporale ajung la noi prin intermediul avocatilor", a adaugat Madalin ROSU.
In instante au existat insa si cazuri in care judecatorii au redus substantial nivelul comisionului incasat de reprezentantii legali, dar acestia si-au schimbat strategia. Mai intai obtin de la pagubiti imputernicirea de a incasa despagubirea, dupa care solicita virarea sumelor obtinute in conturile personale, urmand ca apoi sa faca mai departe transferul catre victime. De asemenea, exista cazuri cand victimele nici nu cunosc ce sume au fost solicitate in numele lor. "Intr-o speta, pe drumul de la victima pana la tribunal s-a mai pus cu pixul un <1> in fata la <500.000>. De asemenea, am avut si cazuri de cumparare a drepturilor de litigiu", a mai explicat Madalin ROSU.
Pe de alta parte, acest aspect a intrat si in atentia autoritatilor, care incearca treptat sa reglementeze aceste spete. "Legislatia lacunara a dat nastere unor situatii care sunt in beneficiul rechinilor pusi pe capatuiala. Sunt situatii pe care de curand le-a rezolvat CSA-ul, si aici ma refer la faptul ca acum asiguratorii trebuie sa isi faca rezerve pentru sumele pe care le cer in instanta victimele unor accidente", a declarat Daniel FLOREA, Deputat in Parlamentul Romaniei, Membru al Comisiei Juridice a Camerei Deputatilor, in cadrul Conferintei Nationale a Asigurarilor Auto. "Noi vorbim despre victime, instante si asiguratori. In ceea ce priveste responsabilul de accident, vinovatul, daca isi recunoaste vinovatia, beneficiaza de clementa, dar pe latura civila raspunde asiguratorul. Practic, persoana vinovata are cel mai putin de suferit. De asemenea, de cele mai multe ori, legislatia ar trebui sa acopere toate situatiile care pot fi intalnite, fara a fi data posibilitatea imbogatirii unor oameni pe suferinta semenilor", explica Daniel FLOREA.
Intre timp, cea mai la indemana solutie ramane incercarea de rezolvare a acestor cazuri in mod amiabil, fapt ce ar conduce la o despagubire acordata intr-un termen relativ redus, de cateva luni, fata de 2-3 ani in cazul unui proces in justitie.
marți, 30 aprilie 2013
Autoritatea de Supraveghere Financiara incepe de marti sa isi exercite oficial atributiile
Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), institutia care preia atributiile de control asupra pietelor financiare (asigurari, pensii private si piata de capital), incepe astazi 30.04.2013 sa functioneze, insa deocamdata nu se stie cum va arata organigrama acesteia.
ASF va comasa Comisia de Supraveghere a Asigirrarilor (CSA), Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) si Comisia Nationala de Valori Mobiliare (CNVM), institutii care vor disparea.
ASF va avea sediul in Bucuresti, pe strada Foisorului, Sector 3, acolo unde pana astazi a functionat CNVM.
Autoritatea va fi condusa de un consiliu format din 17 membri numiti de Parlament saptamana trecuta. Parlamentul l-a numit presedinte pe liberalul Dan Radu Rusanu. Prim-vicepresedinte este economistul Daniel Daianu, iar cei trei vicepresedinti responsabili pentru una dintre cele trei piete sunt Daniel Tudor (asigurari), Mircea Ursache (piata de capital) si Ion Giurescu (pensii private).
Adaptarea la noile modele financiare europene, eficienta, reducerea cheltuielilor si o coordonare mai buna si mai rapida cu BNR in vederea asigurarii stabilitatii financiare sunt principalele argumente ce au stat la baza deciziei de infiintare a autoritatii.
Guvernatorul BNR Mugur Isarescu a declarat ca in Centrul istoric din Bucuresti, in jurul Palatului vechi al BNR, se va forma un centru financiar, unde va putea functiona si Autoritatea de Supraveghere Financiara.
marți, 16 aprilie 2013
Brokerii de asigurari s-au mentinut pe plus
Goana dupa cota de piata a companiilor de asigurari le-a determinat sa lucreze mai mult cu brokerii si sa le ofere comisioane mai mari, astfel incat din 2008 pana in 2012 afacerile brokerilor s-au mentinut pe profit. „Lucrurile au stat mai bine in industria locala de brokeraj anul trecut decat pe piata de asigurari. Rezultatul cu mulat a fost unul pozitiv in pofida pierderilor con semna te de unii brokeri“, a declarat recent la un seminar al ZF pe tema asigurarilor Bogdan Andriescu, presedintele UNSICAR.
Primele intermediate de companiile de brokeraj in asigurare au revenit anul trecut pe un trend ascendent dupa o scadere de 2,6% in 2011 si au cumulat 3,6 miliarde de lei (800 mil. euro), cu 15% peste nivelul de anul trecut.
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Legea malpraxisului in curand in dezbatere publica
Proiectul noii legi a malpraxisului, care va stabili modul de verificare si evaluare a faptei reclamate, ar putea fi pus in dezbatere publica in doua-trei saptamni, a anuntat ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu.
Primul lucru care se schimba, si cel mai important, este sa asezam modul in care se controleaza si se evalueaza fapta presupusa de malpraxis. Expertii care vor veni sa controleze si sa spuna daca este sau nu malpraxis vor fi mult mai independenti si mult mai obiectivi (...) Prin noul proiect, va fi evaluat si modul de despagubire. Colegiul Medicilor nu va fi exclus din acest proces, a spus Nicolaescu.
A doua noutate ce va fi adusa de proiect vizeaza preluarea unei parti din responsabilitate de catre firmele de asigurari, care incaseaza de ani buni multi bani pentru riscul profesional. Pana acum, nu au platit nimic, a explicat demnitarul. Potrivit ministrului Sanatatii, proiectul de lege, coordonat de secretarul de stat Raed Arafat, ar putea fi pus in dezbatere publica in doua-trei saptamni. Poate, pana in 30 iunie, sa fie adoptat. Daca nu, din septembrie, a mai spus Nicolaescu.
Angela Toncescu posibil candidat la functia de presedinte al ASF
Angela Toncescu (foto) este la un pas de a fi numita in consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Numirea acesteia se discuta in cadrul USL, care va nominaliza in Parlament zece dintre membrii ASF. Poreclita de mass-media „ReIgina asigurarilor", Toncescu fusese pusa in fruntea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), in 2006, de catre PNL.
Potrivit unor surse politice, unii liberali nu ar mai fi de acord cu numirea acesteia in ASF, asa ca ea cauta sprijin in randul parlamentarilor PSD ...
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Licitatia pentru asigurarea flotei Tarom a fost suspendata
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a suspendat licitatia organizata de operatorul aerian Tarom pentru asigurarea flotei, in urma unei contestatii depuse de Astra, actualul asigurator al aeronavelor companiei de stat. "Admite cererea de suspendare a procedurii formulata de Asigurare-Reasigurare Astra, in contradictoriu cu Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane Tarom. Prezenta decizie este obligatorie pentru parti (...). Impotriva prezentei decizii se poate formula plangere, in termen de 5 zile de la comunicare", se arata intr-o decizie a CNSC din 10 aprilie.
La inceputul lunii aprilie, Tarom a anuntat ca va organiza o licitatie pentru achizitionarea de servicii de asigurare a flotei, in baza unui contract cu o valoare estimata la 2,4 milioane de dolari. Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare este 1 mai, se arata in anuntul Tarom. Flota companiei a fost asigurata in ultimii ani de Astra Asigurari. "In prezent este in vigoare intre Tarom si Astra Asigurari contractul de servicii de asigurare CASCO pentru aeronave civile si piese de schimb (inclusiv asigurare de reducere a fransizei CASCO deductibile la aeronave si motoare de schimb), asigurare de raspundere fata de pasageri, bagaje, marfa, posta, terti. Acest contract a intrat in vigoare la data de 1 mai 2012 si expira la data de 30 aprilie 2013.
In perioada 2008-2012 prestatorul serviciilor de asigurare mentionate mai sus a fost de asemenea Astra Asigurari, pe baza de contracte cu durata de valabilitate a cate 12 luni, fiecare contract fiind incheiat in urma procedurilor de licitatie deschisa. Nu putem comunica sumele aferente acestor contracte din motive de confidentialitate prevazute in clauzele contractuale", a comunicat Tarom, potrivit Mediafax. Cu o flota de 24 de aeronave, Tarom este cel mai mare client local in domeniul asigurarilor de mijloace de transport aerian.
luni, 15 aprilie 2013
Analiza cu privire la piata asigurarilor
Imaginea conturata de evolutia afacerilor dupa primele trei luni din 2013 nu lasa loc pentru prea mult optimism privind evolutia pietei in perioada urmatoare, cele mai optimiste prognoze indicand un avans moderat al asigurarilor pe intregul an ...
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Pentru o simpla zgarietura la masina un roman poate pierde si jumatate de zi la politie sau la asigurari
Pentru o simpla zgarietura la masina un roman poate pierde si jumatate de zi la politie sau la asigurari. Apoi, soferii merg la service unde mai au de asteptat cateva zile pentru reparatii. In aceste conditii multi soferi prefera sa circule cu autoturismele avariate daca nu au asigurare facultativa. Reprezentantii atelierelor auto estimeaza ca peste doua milioane de masini sunt in aceasta situatie, desi legea ii obliga pe propietari sa le repare. O alta cauza pentru ignorarea stricaciunilor ar fi neincrederea in companiile de asigurari. Patronii de service -uri sustin ca una din doua masini circula cu diverse avarii, desi legea ii obliga pe soferi sa remedieze orice zgarietura in 30 de zile de la constatare. In caz contrar pot fi amendati cu 160 de lei si retinerea talonului.
Presedintele Romaniei intoarce legea ASF in Parlament
Presedintele Romaniei a trimis spre reexaminare legea privind infiintarea Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Presedintele solicita, printre altele, ca viitori conducatori ai Autoritatii sa aiba minimum zece ani de experienta in domeniu si sa nu fie rude cu parlamentari. ASF ar urma sa supravegheze piata asigurarilor, piata bursiera si pensiile private, comasand astfel, sub aceeasi umbrela, CSA, CNVM si CSSPP, actualii arbitri ai celor trei piete. in total, ASF va supraveghea active de peste 10 mld. euro. Structura conducerii a fost negociata de catre partidele parlamentare.
De ce nu se scumpeste polita RCA
Pe piata RCA, pretul face diferenta. La aceasta concluzie au ajuns anul trecut si cateva dintre societatile care blamau „preturile de dumping". Anii de pierderi le-au convins, se pare, sa-si schimbe abordarea. De mai bine de trei ani, in Romania se vorbeste constant despre cresterea iminenta si substantiala a preturilor pe care soferii le platesc pentru asigurarea RCA. In realitate insa, in niciunul dintre acesti ani nu am avut de-a face cu un asemenea fenomen, iar evolutiile din 2012 par sa confirme faptul ca, in tara noastra, pretul este singurul care dicteaza ...
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
vineri, 12 aprilie 2013
Politele travel au scazut cu 10% anul trecut
Anul trecut, valoarea primelor brute subscrise pe segmentul de
asigurari turistice s-a diminuat cu peste 10 puncte procentuale (pana la 13
mil. EUR) fata de 2011, in pofida unei cresteri cu pana la 2% a numarului
plecarilor romanilor in strainatate - care s-au ridicat la aproximativ 10
milioane -, potrivit site-ului ANAT - Asociatia Nationala a Agentiilor de
Turism din Romania. Astfel, "in ciuda unui debut rezervat, anul 2012 ne-a
oferit argumente sa consideram ca turismul nu se afla in recesiune",
declara Corina MARTIN, Presedinte ANAT.
Pana in anul 2007, piata de asigurari de calatorii in strainatate a
cunoscut evolutii crescatoare semnificative, pe fondul obligativitatii
achizitionarii acestora la iesirea din tara. In 2008, raportat la 2007,
subscrierile aferente acestor polite au cunoscut primul declin in valoare
absoluta cu circa 900 mii euro, ajungand la 13,1 mil. EUR - perioada care
coincide cu primul an dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, a aparitiei
Cardului European ca alternativa la asigurare, respectiv declansarea crizei
globale. Un an mai tarziu, in 2009, totalul pietei a ajuns pana la 10 mil. EUR,
pentru ca la finalul anului 2012 sa reajunga la o valoare apropiata celei din
2008.
Cardul european, turismul si criza nu sunt singurii factori cu care
trebuie sa lupte asiguratorii pentru cresterea vanzarilor de asigurari
turistice. Poate una dintre cele mai importante trasaturi ale acestui tip de
polite este caracterul sezonier, statisticile INSSE indicand ca romanii pleaca
in strainatate (atat in calatorii de vacanta, cat si in vizite la prieteni) in
lunile august, iulie si decembrie, respectiv calatorii de afaceri - in lunile
august, iulie si mai.
In ciuda crizei economice, este de asteptat ca si in 2013 numarul
romanilor care aleg destinatii externe pentru a-si petrece vacanta sa fie in
crestere, reprezentantii agentiilor de turism anuntand ca rezervarile pentru
sejururi in strainatate au crescut cu peste 20%.
"Avem si multe rezervari fata de anul trecut, cam cu 20%. Aceasta
este media. Sunt unele agentii care au vandut si cu 30 - 40% mai mult fata de
anul trecut. Isi cumpara vacante mai devreme pentru ca sunt mai ieftine. S-a
folosit foarte bine produsul de early booking - inscrieri timpurii", a
explicat Dragos RADUCAN, Vicepresedintele Federatiei Patronatelor din Turismul
Romanesc, citat de Digi 24. Potrivit oficialilor Federatiei Patronatelor din
Turism, suma medie pe care o aloca romanii vacantelor in strainatate este
cuprinsa intre 500 EUR si 560 EUR.
In curand daca iti vei alege service-ul, vei plati mai mult la CASCO
Asiguratorii din Romania au devenit mult mai atenti la cheltuielile cu despagubirile pe CASCO, limitand prin diverse metode posibilitatea clientilor de a-si alege service-ul in care isi repara masina. Majoritatea companiilor de profil din piata aveau deja liste cu unitati reparatoare partenere, catre care isi indrumau clientii. Avantajul de care beneficia clientul era ca isi recupera masina imediat ce reparatia era finalizata si primea acceptul de plata din partea asiguratorului, urmand ca plata efectiva sa se faca la o data ulterioara. In caz contrar, clientul trebuia sa astepte pana cand asiguratorul efectua plata catre service sau sa achite din propriul buzunar si sa recupereze suma de la asigurator.
Insa, treptat, aceste conditii au fost introduse in contractele de asigurare, astfel incat, inca de la momentul incheierii politei, clientul stie unde isi poate repara masina. Si, spre deosebire de cazurile de dauna pe RCA, unde pagubitii au dreptul nemijlocit de a-si alege singuri locul unde va fi efectuata reparatia, contractele CASCO sunt facultative si permit astfel de clauze.
"Motivele acestei abordari sunt, de fapt, tarifele ridicate pe care le practica unele service-uri reprezentanta pentru piesele de schimb si pentru manopera. Aceeasi reparatie poate fi efectuata, le fel de usor si de rapid, la un pret mai mic, intr-un service multibrand", afirma o sursa din piata.
Totusi, majoritatea companiilor de asigurari nu au interzis in vreun fel accesul la alte unitati reparatoare, insa pentru a-si determina clientii sa aleaga unul din service-urile lor partenere, ofera reduceri substantiale, de pana la 18% din prima de asigurare.
Unul dintre asiguratori a adoptat o abordare usor diferita, impunand prin contract ca masinile mai vechi de 3 ani sa fie reparate numai in anumite service-uri sau, contra unei prime suplimentare, aceasta conditie sa fie anulata. Acelasi asigurator nu practica insa o astfel de politica pentru vehiculele mai noi de 3 ani.
Nu in ultimul rand, exista si companii care renunta la introducerea de fransize la dauna in cazul in care clientul alege sa mearga pentru reparatie intr-un service partener.
"Nu se face rabat de la calitate, ci se urmareste detinerea unui control asupra costurilor. Rata daunei pe CASCO este deja peste 100%", a adaugat acesta. "In acelasi timp, cine doreste un service reprezentanta, va trebui doar sa plateasca ceva mai mult."
Cifrele par sa intareasca argumentele de mai sus. Comparativ cu anul 2011, anul trecut daunele platite pe CASCO au scazut usor ca valoare absoluta pana la aproape 1,95 mld. lei (-1,96%), insa incasarile au fost tot in scadere, atingand doar 1,91 mld. lei. Daca se iau in considerare si celelalte cheltuieli administrative sau comisioanele incasate de brokeri, se observa cu usurinta ca rata combinata a depasit cu mult 100%.
Sumele mari platite pentru despagubiri i-au determinat in unele cazuri pe asiguratori sa aduca piesele de schimb de la furnizori proprii direct in service-ul unde urma a fi efectuata reparatia.
Practica a fost insa contestata de mai multe unitati reparatoare, motivul fiind ca o parte din asiguratori opteaza pentru montarea pe masini a unor piese de calitate indoielnica, care ar pune in pericol siguranta masinii si a pasagerilor, singurul scop fiind de a reduce cheltuielile cu despagubirile.
In acelasi timp, unul dintre motivele pentru care clientii insista sa isi repare masinile in service-urile reprezentanta este pastrarea garantiei. Acest aspect a fost insa reglementat inca din 2010, moment in care Comisia Europeana a introdus un set de reguli conform carora producatorii auto nu mai pot cere clientilor sa-si repare masinile avariate in perioada de garantie doar in retelele de service agreate, astfel incat clientii pot opta pentru orice unitate reparatoare autorizata de Registrul Auto Roman. Acestea din urma vor trebui insa sa acorde garantia aferenta reparatiei in sine.
Produsele de asigurare, mai ales cele facultative, vor deveni din ce in ce mai dinamice, pe masura ce asiguratorii cauta echilibrul intre incasari si daune platite. De aceea, clientii trebuie sa fie mult mai bine informati inainte de a cumpara un anumit produs.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)