miercuri, 19 septembrie 2012
Euroins, Carpatica şi Astra in topul reclamatiilor inregistrate la CSA
Comisia de Supraveghere a
Asigurarilor CSA a primit anul trecut 7.570 de reclamatii privind serviciile
asiguratorilor si brokerilor, numar in scadere cu 0,15% fata de anul precedent,
majoritatea vizand asigurarile auto si societatile Euroins, Carpatica si Astra.
Din numarul total de reclamatii analizate de autoritatea de reglementare,
98,23% au fost indreptate impotriva societatilor de asigurare si 1,77% au vizat
brokerii de asigurare.
De asemenea, la CSA au fost inregistrate anul trecut un numar de 163 de
reclamatii depuse de unitati de reparatii auto, din care 136 au fost finalizate
prin plata de catre companiile de asigurari.
Anul trecut, trei societati de asigurare au inregistrat cumulat 60,15% din
numarul totalul de reclamatii adresate CSA, si anume Euroins - 27,65%,
Carpatica Asig - 16,96% si Astra - 15,54%.
"Dinamica reclamatiilor inregistrate in anul 2011, raportat la anul
2010, arata ca societatile Euroins si Astra au inregistrat cresteri de 58,44% si,
respectiv, de 18,91%, in timp ce societatea Carpatica a inregistrat o scadere
cu 33,71%", se arata in raportul anual la institutiei.
Potrivit documentului, CSA a constatat ca cel mai mare procentaj (82,66%)
de reclamatii solutionate in favoarea petentilor a fost inregistrat de catre
Euroins.
Ca urmare a interventiei CSA, Euroins a finalizat majoritatea dosarele de
dauna prin plata imediata a despagubirilor cuvenite petentilor.
"Carpatica a inregistrat cea mai mare pondere a reclamatiilor
constatate ca neintemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamatii
si sesizari. Analizand motivele care au stat la baza respingerii de la plata a
dosarelor de dauna in speta s-a constatat ca 570 reclamatii, reprezentand
60,77% din total, au la baza concluziile rapoartelor de investigatii proprii,
precum si pe cele de expertiza tehnica extrajudiciara, efectuate la solicitarea
Carpatica", se mai spune in raport.
Potrivit CSA, structura numarului de petitii inregistrat pe fiecare dintre
cele doua categorii de asigurari, respectiv asigurari generale - 7.268 (96,01%)
si asigurari de viata - 302 (3,99%), a ramas similara celei inregistrate in
anul 2010.
"Astfel, ponderea importanta au detinut-o reclamatiile si sesizarile inregistrate
pentru clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto (RCA) si Carte
Verde si pentru asigurarile facultative CASCO, care detin cumulat 89,79% din
total, de la 91,52% in 2010", se precizeaza in document.
Din totalul reclamatiilor si sesizarilor inregistrate pe clasele de asigurari
generale, cele aferente RCA au inregistrat o crestere relativ redusa, de 2,96%,
iar cele pentru asigurarile facultative tip CASCO au marcat o scadere de
17,46%.
Pentru alte forme de asigurari generale s-au inregistrat 471 de reclamatii si
sesizari, in urcare cu 54,43% fata de anul 2010.
Potrivit datelor din raport, CSA a solutionat in mod favorabil petentilor
un numar de 3.732 de reclamatii si sesizari, ceea ce reprezinta 49,30% din
totalul inregistrat in 2011. In acelasi timp, CSA a constatat ca 3.838 de
reclamatii si sesizari au fost neintemeiate, respectiv 50,70% din total.
Sursa: Money.ro
Posturi similare in categoria Asigurari
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu