joi, 20 septembrie 2012

Reclamatiile in domeniul asigurarilor - Ce sunt si unde se depun?


Sigla Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor CSA
Analiza si soluționarea reclamațiilor formulate de asigurați sau de alte persoane fizice/juridice cu privire la serviciile furnizate de asiguratori sau brokeri de asigurare reprezinta o parte importanta a activitații desfasurate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate constata daca o companie ce activeaza in domeniul asigurarilor isi asuma responsabilitațile in mod serios sau daca sunt necesare masuri suplimentare de supraveghere si control.
In acest fel, activitatea de soluționare a reclamațiilor reprezinta o parghie suplimentara prin care CSA protejeaza interesele indreptațite ale asiguraților, dar si o importanta sursa de informații pentru munca de supraveghere si control.

Ce este o reclamatie/sesizare/petiție?

Conform art. 2 din Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, prin petitie se intelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulata in scris sau prin e-mail, pe care un cetatean sau o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor şi institutiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societatilor nationale, societatilor comerciale, precum si regiilor autonome.

Cine poate depune o reclamatie pe piața asigurarilor?


Poate depune reclamație orice persoana fizica sau juridica care deține calitatea de asigurat, contractant al asigurarii sau beneficiar al unui contract de asigurare ori calitatea de pagubit (terța persoana fizica sau juridica prejudiciata de o persoana asigurata de raspundere civila).


Unde depuneti o reclamatie?


De multe ori se poate dovedi mai convenabil sa incercați o rezolvare pe cale amiabila a problemei dumneavoastra. Aceasta poate fi facuta reclamand nemulțumirea direct la societatea de asigurare respectiva sau la intermediarul in asigurari. Conform legislației, asiguratorul trebuie sa aiba stabilite si implementate proceduri de rezolvare a sesizarilor si reclamațiilor - Ordinul CSA nr. 3/2010 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 226 din 9/04/2010). Asiguratorul este cel mai in masura sa raspunda si sa soluționeze sesizarea primita din partea asiguratului.
In situatia in care nu ati ajuns la o intelegere amiabila cu societatea respectiva, atunci va puteți adresa Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor. Reclamatia dumneavoastra, care trebuie adresata in scris si sa fie insoțita de documente doveditoare, se rezolva in termenul legal de 30 de zile de la data inregistrarii.

Puteți opta pentru una din urmatoarele modalitați de a transmite o reclamație:

Direct la sediul central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor sau la sediile reprezentanțelor teritoriale ale CSA;
Prin fax sau email;
Completand formularul de reclamații disponibil in CSA - Reclamatii online asigurari (se transmite la sediul din Bucuresti).
Accesați aici datele de contact ale Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor din Bucuresti si ale reprezentanțelor sale teritoriale din Cluj-Napoca, Iasi, Constanța sau Timisoara.

Atentie!
Reclamațiile anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare a petitionarului nu se iau in considerare şi se claseaza.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor nu are competențe legale de a soluționa eventualele litigii nascute intre asiguratorii/intermediarii in asigurari si societațile cu care acestia au relații contractuale de natura comerciala (orice alte persoane fizice sau juridice prestatoare de servicii).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu