joi, 20 septembrie 2012
Reclamatiile in domeniul asigurarilor - Ce sunt si unde se depun?
Analiza si soluționarea reclamațiilor
formulate de asigurați sau de alte persoane fizice/juridice cu privire la
serviciile furnizate de asiguratori sau brokeri de asigurare reprezinta o parte
importanta a activitații desfasurate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate
constata daca o companie ce activeaza in domeniul asigurarilor isi asuma
responsabilitațile in mod serios sau daca sunt necesare masuri suplimentare de
supraveghere si control.
In acest fel, activitatea de soluționare a
reclamațiilor reprezinta o parghie suplimentara prin care CSA protejeaza
interesele indreptațite ale asiguraților, dar si o importanta sursa de
informații pentru munca de supraveghere si control.
Ce
este o reclamatie/sesizare/petiție?
Ce este o reclamatie/sesizare/petiție?
Conform art. 2 din Ordonanța nr. 27/2002
privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, prin petitie se intelege
cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulata in scris sau prin
e-mail, pe care un cetatean sau o organizatie legal constituita o poate adresa
autoritatilor şi institutiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice
descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor
şi societatilor nationale, societatilor comerciale, precum si regiilor
autonome.
Cine poate depune o reclamatie pe piața asigurarilor?
Poate depune reclamație orice persoana fizica
sau juridica care deține calitatea de asigurat, contractant al asigurarii sau
beneficiar al unui contract de asigurare ori calitatea de pagubit (terța
persoana fizica sau juridica prejudiciata de o persoana asigurata de raspundere
civila).
Unde depuneti o reclamatie?
De multe ori se poate dovedi mai convenabil sa
incercați o rezolvare pe cale amiabila a problemei dumneavoastra. Aceasta poate
fi facuta reclamand nemulțumirea direct la societatea de asigurare respectiva
sau la intermediarul in asigurari. Conform legislației, asiguratorul trebuie sa
aiba stabilite si implementate proceduri de rezolvare a sesizarilor si
reclamațiilor - Ordinul CSA nr. 3/2010 (Publicat in Monitorul
Oficial, Partea I nr. 226 din 9/04/2010). Asiguratorul este cel mai in masura sa
raspunda si sa soluționeze sesizarea primita din partea asiguratului.
In situatia in care nu ati ajuns la o intelegere
amiabila cu societatea respectiva, atunci va puteți adresa Comisiei de
Supraveghere a Asigurarilor. Reclamatia dumneavoastra, care trebuie adresata in
scris si sa fie insoțita de documente doveditoare, se rezolva in termenul legal
de 30 de zile de la data inregistrarii.
Puteți opta pentru una din urmatoarele modalitați de a transmite o reclamație:
Direct la sediul central al Comisiei de
Supraveghere a Asigurarilor sau la sediile reprezentanțelor teritoriale ale CSA;
Prin fax sau email;
Completand formularul de reclamații
disponibil in CSA - Reclamatii online asigurari (se transmite la sediul din Bucuresti).
Accesați aici datele de contact ale Comisiei de Supraveghere a
Asigurarilor din Bucuresti si ale reprezentanțelor sale teritoriale din Cluj-Napoca, Iasi,
Constanța sau Timisoara.
Atentie!
Reclamațiile anonime sau cele in care nu sunt
trecute datele de identificare a petitionarului nu se iau in considerare şi se
claseaza.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor nu are
competențe legale de a soluționa eventualele litigii nascute intre asiguratorii/intermediarii
in asigurari si societațile cu care acestia au relații contractuale de natura
comerciala (orice alte persoane fizice sau juridice prestatoare de servicii).
Posturi similare in categoria Asigurari
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu