miercuri, 26 iunie 2013

Mai putin de 10% dintre romani au un grad ridicat de incredere in companiile de asigurari

In 2010, un studiu al Institutului pentru Economie Mondiala indica faptul ca 55% din populatia Romaniei nu stie sau nu este interesata de serviciile si produsele financiare. In 2011, o cercetare ARB arata ca mai mult de jumatate din populatia bancarizata nu a efectuat nicio comparatie intre oferte inainte de a achizitiona un produs financiar bancar. In 2013, Banca Mondiala subliniaza ca circa 45% dintre romani au foarte putina incredere in companiile de asigurare. De aceea, intr-un context economic dificil, importanta cresterii gradului de educare privind domeniul financiar trebuie sa ramana un obiectiv important al companiilor din piata. Un astfel de demers este reprezentat de Campania Nationala "ASIGURA-TE!", ajunsa la cea de-a treia etapa. 

Proiectul are ca obiectiv principal informarea romanilor privind cele mai importante tipuri de asigurari pe care le pot incheia: asigurarile auto, de locuinta, de viata, de sanatate si de calatorie. Acesta este realizat de importante asociatii si autoritati din domeniile financiare si cele conexe, beneficiind de sprijinul unor cunoscuti asiguratori si brokeri din piata. Prin informarea publicului larg se urmareste, de asemenea, si o modificare treptata a atitudinii consumatorilor, in special in ceea ce priveste increderea in produsele financiare. 

Astfel, conform rezultatelor unei cercetari publicate la inceputul lunii aprilie pe blogul Bancii Mondiale, 45% dintre romani au foarte putina incredere in companiile de asigurare, peste 35% au o incredere medie si doar sub 10% manifesta un grad ridicat de incredere in asiguratori. Studiul subliniaza legatura dintre educatia financiara a populatiei si increderea in institutiile financiare, punctand importanta dezvoltarii unor strategii de dezvoltare privind "alfabetizarea financiara". Conform aceluiasi studiu, doar 1 din 8 romani are mare incredere in banci.

Cercetarile privind educatia financiara din ultimii ani indica probleme similare. De exemplu, tot in 2010, Banca Mondiala preciza ca 55% din populatia Romaniei nu apeleaza la serviciile si produsele financiare, iar populatia are o capacitate extrem de redusa de a planifica nivelul veniturilor pentru pensie sau evenimente neasteptate, cum ar fi scaderea brusca a salariilor sau alte evenimente care le-ar putea determina declinul nivelului de trai.

In 2011, sondajul "Nivelul de educatie financiara al romanilor", comandat de Asociatia Romana a Bancilor (ARB), puncta ca 57% din populatia bancarizata nu a efectuat nicio comparatie inainte de a achizitiona un produs financiar bancar, in timp ce doar 41% dintre respondenti au declarat ca au citit contractul in intregime.


Despre Campania Nationala "ASIGURA-TE!"



Etapa a III-a a celei mai ample campanii de educare in asigurari din Romania - Campania Nationala "ASIGURA-TE!" - a demarat pe 20 iunie 2013. Aceasta este realizata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare, UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, IGPR - Inspectoratul General al Politiei Romane - Directia Rutiera, ISUMB - Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealu Spirii" al Municipiului Bucuresti si ANAT - Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, cu sprijinul unor importante companii de asigurari si de intermediere in domeniu.

In perioada 20 iunie - 20 septembrie, vor fi distribuite in intreaga tara peste 800.000 de brosuri informative gratuite. Materialul aduce, intr-un format atractiv si cu un stil accesibil, informatiile de baza cu privire la asigurarile auto, RCA si CASCO, de locuinte, de viata, de sanatate si de calatorie. "GHIDUL ASIGURATULUI" va ajunge in marile intersectii din Bucuresti si din principalele 20 de orase din tara.

De asemenea, promoteri dedicati vor distribui brosurile in principalele centre comerciale din marile orase. "GHIDUL ASIGURATULUI" a ajuns pana acum la publicul larg si prin intermediul cotidianului ZIARUL FINANCIAR si al saptamanalului BUSINESS MAGAZIN.

Proiectul se deruleaza cu sprijinul EUROPA FM, care va difuza timp de 3 luni spotul audio al acesteia. THE MONEY CHANNEL va difuza spotul video al campaniei, acoperirea media fiind asigurata si de partenerii wall-street.ro, 9am.ro, RazvanPascu.ro - cel mai citit blog despre calatorii din Romania si Revista PLAFAR.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu