vineri, 5 decembrie 2014

OMNIASIG a trecut pe profit

OMNIASIG a inregistrat, in primele noua luni din 2014, un profit net de 2,2 milioane lei, dupa ce in perioada similara a anului trecut a avut o pierdere de circa 20 milioane lei, a declarat Mihai TECAU, Presedintele Directoratului companiei.

In aceeasi perioada, valoarea primelor brute subscrise a fost de 582 milioane lei, in scadere cu 8% comparativ cu primele noua luni din 2013.

Potrivit lui TECAU, prioritatile companiei sunt profitabilitatea, satisfactia clientilor, servicii de calitate, rezolvarea daunelor in timp real si fara probleme, calitate in subscriere si promovarea asigurarilor si relatia cu brokerii, pentru ca sunt o modalitate importanta de promovare si de stabilitate a pietei de asigurari.

Peste 50% din primele OMNIASIG sunt intermediate de brokeri, iar tendinta este de crestere. Potrivit lui Mihai TECAU, comisionul mediu pe care compania il da brokerilor pentru intermedierea RCA este de 13,4%.

Pentru finalul acestui an, compania doreste sa ramana profitabila si sa reduca scaderea primelor brute subscrise.

Cum s-a facut trecerea pe profit?


Mihai TECAU a explicat ca OMNIASIG a echilibrat portofoliul de CASCO si RCA, dupa ce anterior asigurarile facultative aveau o pondere mai mare. Astfel, segmentul auto detine circa 65% din portofoliul de produse. De asemenea, societatea a renuntat la clientii cu daune multe.

"Am limitat portofoliul auto si ne-am orientat catre o subscriere corecta si sustenabila, cu pret corect pe RCA si CASCO", a spus Mihai TECAU, adaugand ca asiguratorul a inchis colaborarea cu clientii care aveau o rata ridicata a daunei si a deschis orizonturi catre alte tipuri de asigurari.

El a explicat ca in cazul clientilor cu multe daune, s-a facut o analiza a acestora si li s-a cerut un pret "corect" din punct de vedere al comportamentului lor. "Le-am construit polite care sa le asigure protectia de care au nevoie, dar prin niste circumstante care sa ne asigure si noua o continuitate in business. Au fost incluse si fransize. In aceste cazuri am avut discutii cu fiecare client in parte, nu i-am respins, ci le-am aratat ca nu pot sa iau in asigure un risc care este predictibil. De asemenea, au fost cazuri in care contractele s-au incheiat de la sine, precum cele facute pe segmentul de leasing", a spus TECAU.

In primele noua luni din acest an, OMNIASIG a platit daune in valoare de 524,54 milioane lei, mai mici cu circa 15% fata de perioada similara a anului trecut.

Mihai TECAU a spus ca cea mai mare problema in ceea ce priveste daunele este pe segmentul RCA, respectiv lipsa predictibilitatii daunelor pe vatamari corporale si decese, care sunt in crestere.

O alta problema se refera la frecventa daunelor RCA, unde exista o diferenta mare intre Romania si alte tari. Spre exemplu, in Ungaria frecventa este de circa 3%, fata de 10-11% la noi.

Asteptari de la 2015


Mihai TECAU estimeaza ca ar fi buna o crestere de 3,5 - 4% a pietei de asigurari in 2015 fata de acest an. "Motorul de crestere ar trebui sa nu fie doar RCA-ul. Daca am avea posibilitatea sa crestem si pe CASCO si property. Cred ca satisfactia clientilor poate sa aduca o crestere. Si pretul corect va fi cel care va influenta piata. Gradul de informare al clientilor a crescut, oamenii sunt foarte senzitivi la pret sau informatii rapide si atunci vor alege ce este mai bine pentru ei. Este important sa nu mai existe aceste diferente de tarife intre companii, sa se mai echilibreze portofoliile. Si plata despagubirilor poate influenta piata in 2015", a spus acesta.

El a adaugat ca daca ar aparea si legea privind asigurarile de sanatate, ar da un impuls pietei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu