vineri, 5 decembrie 2014

Tehnologia telematica in asigurarile auto

Asigurari auto
In urmatorii ani companiile de asigurare din intreaga lume promit soferilor prime de asigurare mai mici, daca acestia sunt dispusi sa accepte instalarea pe masini a echivalentului cutiei negre de pe avioane. Cu alte cuvinte, dispozitive care le permit companiilor sa inregistreze unde si cum conduc.

Tehnologia telematica nu este deloc o noutate: aplicatiile de smartphone si dispozitivele care inregistreaza datele calatoriei si ale autovehiculului sunt deja cunoscute si se estimeaza ca vor cuceri industria asigurarilor auto intr-un ritm rapid, avand in vedere ca pot asigura reduceri de pana la 30% pentru primele de asigurare. Se estimeaza ca asigurarile auto care vor utiliza datele utilizatorilor pentru a stabili preturile primei de asigurare vor creste cu 40% pe an, ajungand sa reprezinte o piata de 3,6 miliarde dolari pana in 2020.

Beneficiile pentru asiguratori sunt clare: astfel de dispozitive vor oferi informatii clare si detaliate despre stilul individual de conducere al fiecarui asigurat. Pentru soferi, monitorizarea va insemna prime de asigurare mai reduse si un timp de raspuns mai rapid in cazul unui accident, inclusiv asistenta medicala si reparatii. In orice caz, trecerea treptata de la practicile standard de a stabili preturile in functie de varsta si istoricul clientului catre tehnologia telematica este inevitabila.

"In viitorul nu foarte indepartat, va deveni un standard al pietei", considera Domenico SAVARESE, care coordoneaza eforturile ZURICH Insurance Group AG in domeniul datelor autovehiculelor. Pe masura ce masinile devin din ce in ce mai echipate cu dispozitive care aduna si transmit date, "asigurarea auto va trebui sa se schimbe".

Asigurarile auto in Europa genereaza prime brute subscrise in jur de 130 miliarde euro anual, acesta fiind cel mai mare segment de asigurari in afara de cel de viata. Iar pentru ca asigurarea auto este, in general, standardizata, asiguratorii incearca sa castige cote de piata reducand tarifele.

Prin urmare, acest segment inregistreaza pierderi. De exemplu, piata de asigurari auto din Germania, cea mai mare din Europa, a devenit neprofitabila din 2005, cand companiile au intensificat reducerile de preturi. Asiguratorii din Marea Britanie, a doua cea mai mare piata de asigurari auto din Europa, cauta la randul lor metode de a reduce pierderile de pe acest segment. 

Companiile cauta tarife alternative, iar primele bazate pe date individuale fac mai dificil pentru consumatori sa isi compare preturile.

Producatori precum Volkswagen AG si BMW creeaza masini din ce in ce mai "conectate", adaugand caracteristici care avertizeaza alte vehicule de existenta blocajelor rutiere si, intr-un final, care sa faciliteze aparitia masinilor autonome. Iar aceasta evolutie tehnologica este sustinuta si de autoritatile de reglementare: legislatia Uniunii Europene va solicita masinilor noi sa aiba un sistem care notifica automat serviciile de urgenta in cazul unui accident rutier grav, trimitand date de baza despre locatia masinii, chiar si cand soferul este inconstient.

Cu toate acestea, producatorii auto nu fac disponibile datele pe care le detin, ceea ce determina asiguratorii sa apeleze la propriile dispozitive care aduna independent date despre soferi.

De exemplu, in Irlanda, AXA promoveaza programul "Drivesafe", care ofera reduceri de pana la 20% soferilor cu varsta intre 17 si 24 de ani. Serviciul foloseste o aplicatie de smartphone pentru a inregistra date precum acceleratia, viteza, distanta si forta de oprire, iar clientii pot beneficia de o reducere de 10% pe an daca continua sa conduca in siguranta.

Nu in ultimul rand, ALLIANZ SE, cel mai mare asigurator din Europa, implementeaza un proiect similar si isi va deschide anul viitor un centru in cadrul sediului sau din MUNICH pentru a-si extinde oferta de monitorizare a sofatului de la 4 tari, in prezent, la un total de 10.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu