miercuri, 19 iunie 2013

Asigurarile "michimaus"

Asigurari rca Astra, Carpatica, Euroins
Ce faci daca te tamponeaza cineva cu “RCA ieftin” de la Astra, Carpatica sau Euroins?
“De ce sa platesti mai mult, cand tot aia face?”, a fost numele campaniei TV pentru unul dintre multele site-uri care agrega ofertele de RCA ale asiguratorilor. Percutantul slogan se traduce printr-un principiu cinic: “Tu platesti, dar altcineva beneficiaza. Chiar iti pasa daca pagubitul isi ia banii sau isi smulge parul din cap? Nu mai bine cumperi cea mai ieftina polita, oricat de proasta, ca sa scapi de amenda?”. In economie si in teoria deciziilor, asta se numeste hazard moral. In limba romana, se cheama apel la nesimtire.
Sa vinzi ieftin, chiar in pierdere, nu-i un lucru rau in sine. Unii asiguratori incearca sa castige notorietate sau credibilitate si li se pare ca e mai eficient asa decat sa strice banii pe marketing. Altii spera sa mai vanda si alte asigurari pe langa. Problema apare abia in cazul asiguratorilor care vor si sa vanda in pierdere, si sa faca profit. Desigur, asta se poate doar daca pierderea ramane in buzunarul clientului.
Legal nu prea se poate, insa exista multe strategii de “management al daunelor”, croite de la victima la victima. Daca pare sarac cu duhul, poate fi mintit. Daca are CASCO, trebuie descurajat, doar-doar va repara pe asigurarea lui. Daca paguba nu-i foarte mare, trebuie dus cu vorba.
Daca masina e scumpa, trebuie indrumat discret la cel mai jegos si mai neserios service, chiar daca listele de “service-uri agreeate” sunt ilegale. Doar daca pare de la inceput ca isi stie drepturile si ca e hotarat sa mearga pana la capat are o sansa de-a fi servit cu zambetul pe buze. Nu o garantie.
Cele mai mari rate ale reclamatiilor apar in dreptul a trei nume: Astra, Carpatica, Euroins. Ca victima, nu prea ai ce sa faci, pentru ca asigurarile tale CASCO si RCA poate ca sunt oricum in alta parte. Pana in 2009 puteai doar sa-i bati obrazul soferului. Apoi, insa, a aparut procedura “constatului amiabil”.
Ceea ce inseamna ca unuia care te-a lovit si-ti azvarle o polita-michimaus poti sa-i bati obrazul intr-un mod mult mai dureros, care sa-l lase fara bani, puncte sau permis. Multi o fac deja, fie din resentiment fie ca pe o masura necesara de igiena morala: “Care constatare amiabila? Hai la politie!”

Aflati mai multe >>

marți, 7 mai 2013

Noua lege a malpraxisului medical intra in dezbatere publica

Eugen Nicolaiescu

Prin legea ce urmeaza sa intre in dezbatere publica, firmele de asigurari care incaseaza de ani intregi bani pentru riscul profesional vor fi obligate sa despagubeasca pacientii care au de suferit din cauza medicilor. Cazurile in care pacientii romani au fost despagubiti sunt rare. O noua lege a malpraxisului urmeaza sa intre in dezbatere publica, a anuntat Eugen Nicolaescu, ministrul Sanatatii ...




Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Aflati mai multe >>

sâmbătă, 4 mai 2013

Paște fericit!

Oua rosii de paste

Clopotele învierii să vestească o primăvară frumoasă, încărcată de bucurii și de speranțe, energie nouă și lumină caldă. Vă dorim din suflet să aveți parte de minuni și să prețuiți momentele frumoase alături de cei pe care îi iubiți.
Aflati mai multe >>

joi, 2 mai 2013

Combinatul Oltchim va solicita plata a 10 milioane de euro de la Astra Asigurari

Combinatul Oltchim Ramnicu Valcea
Avocatul Gheorghe Piperea, administratorul judiciar al combinatului, a cerut 10 milioane de euro de la o firma de asigurari pentru managementul defectuos al fostului director. In 2006 a fost incheiata o polita de despagubire profesionala de catre mai multi manageri din cadrul combinatului. Oltchim se afla in insolventa, iar datoriile au ajuns la 800 de milioane de lei. 

Combinatul Oltchim solicita plata a 10 milioane de euro de la Astra Asigurari, in contul asigurarii de raspundere manageriala incheiate de fosta conducere. 

”Am descoperit in actele societatii o asigurare de raspundere in caz de culpa manageriala care acopera o suma de 10 milioane de euro. Prejudiciul va fi mult mai mare, dar plata va fi doar atat. Raportul privind cauzele insolventei arata multe decizii proaste ale managementului” , a afirmat Gheorghe Piperea. 

El a mai completat ca este prima astfel de asigurare de asemenea dimensiune care se plateste in Romania. Intrebat daca el crede ca societatea de asigurare va plati suma respectiva, Piperea a replicat ca aceasta nu-si doreste un proces cu el.
Aflati mai multe >>

Clientul poate fi educat in spiritul asigurarii numai daca asiguratorii isi onoreaza obligatiile

Adrian MARIN CEO-ul GENERALI RomaniaPiata asigurarilor se poate redresa daca va invata din greselile facute pe segmentul auto si daca asiguratorii vor practica cu totii preturi tehnice care sa reflecte riscul, protectia prin reasigurare si calitatea serviciilor oferite, este de parere Adrian MARIN, CEO-ul GENERALI Romania. "Clientul roman poate fi educat in spiritul asigurarii numai daca noi, asiguratorii, ii vom garanta siguranta de care are nevoie. Aceasta nu o putem face decat onorandu-ne cu totii obligatiile asumate in fata lor", declara seful operatiunilor grupului italian in Romania. 

Vorbind despre solutiile de care piata are nevoie pentru a-si depasi limitarile si problemele, intr-un interviu acordat Revistei PRIMM - Asigurari & Pensii, Adrian MARIN sustine ca, totodata, climatul din piata asigurarilor trebuie sa fie dominat de respect si incredere, pe fondul unui cadru legislativ care sa permita predictibilitate pentru un business sanatos pe termen lung. 

"Sper ca entitatile specializate (si responsabile) din piata (UNSAR, UNSICAR, FPVS, AAR, APPA etc.) sa gaseasca modalitatea eficienta de colaborare pe obiectivele comune si unitare. Un exemplu concret poate fi dat si de recenta Conferinta Nationala de Asigurari Auto, in urma careia ar trebui sa vedem o reglementare a situatiei prezentate privind vatamarile corporale, materializata intr-un proiect de act normativ", a semnalat liderul GENERALI Romania. 

Mai mult decat atat, in contextul in care asigurarile se bazeaza pe cifre si indicatori, pe calcule actuariale care sa permita proiectarea afacerii, Adrian MARIN sustine ca "mai avem mult de lucru in a crea cadrul organizat si legal care sa ne permita sa avem acces transparent la date, in scopul realizarii unor evaluari si proiectii, tinand cont de factorii economici determinanti. Ceea ce vreau sa spun este ca avem nevoie de acces transparent la datele Politiei, de baze de date comune privind daunele si fraudele, rau-platnicii etc." 

La nivelul companiei pe care o conduce, eforturile vor fi concentrate, in continuare, pe mentinerea actualilor clienti printr-o servisare mai buna si prin programe de fidelizare, dar si pe dezvoltarea parteneriatelor cu brokerii si bancile. "Clientul ramane in centrul tuturor actiunilor companiei pentru ca dorim sa ii oferim in continuare serviciile de calitate cu care a fost obisnuit si care ne-au diferentiat intotdeauna de competitie". 

De asemenea, GENERALI Romania si-a propus intrarea pe profit in anul 2013, dupa ce in anul 2012 compania a reusit sa isi reduca semnificativ rezultatul financiar negativ, de la 83 mil. lei in 2011, la 18 mil. lei. 

"Am invatat in toti acesti ani in care ne-am confruntat cu pierderi cum sa ne calculam costurile si sa vedem de unde vin pierderile. Am aplicat deja de anul trecut aceste scheme si eu zic ca am reusit. Ne-am redus intr-un an pierderile cu peste 14 mil. EUR", a declarat Adrian MARIN.
Aflati mai multe >>

Reglementarea vanzarilor online de asigurari ar trebui sa fie mult mai stricta

Reglementarea vanzarilor online de asigurari ar trebui sa fie mult mai stricta
Vanzarea online de asigurari castiga teren si in Romania, oferind o alternativa interesanta canalelor de distributie traditionale, atat din punctul de vedere al costurilor, cat si in ceea ce priveste accesibilitatea. "Un intermediar in asigurari se poate intalni cu 5-6, maxim 10 clienti zilnic, un site de profil poate fi vizionat de cateva sute, mii sau zeci de mii de persoane zilnic. Prin urmare, calitatea informatiilor disponibile trebuie sa fie foarte buna. La fel si modul de prezentare al acesteia", a declarat Alexandru APOSTOL, Director General, MAXYGO Broker de Asigurare. 

Astfel, se impune reglementarea cat mai rapida a acestui domeniu, mai ales tinand cont de faptul ca vanzarile pe Internet au un potential important pentru piata. "In mod sigur online-ul este unul dintre canalele de distributie ale viitorului. Acest canal insa trebuie reglementat in consecinta, mai ales intr-o piata ca Romania in care primeaza pretul si nu calitatea serviciilor (...). Pe acest segment, reglementarile ar trebui sa fie mult mai stricte si mult mai explicite decat cele dedicate canalelor traditionale de distributie pentru ca adresabilitatea, cel putin teoretica, a unui astfel de canal de distributie este mult mai mare decat a intermediarului in asigurari", a adaugat Alexandru APOSTOL. 

Canalul online, analizat din prisma avantajelor pe care le ofera atat pentru brokeri, cat si pentru asiguratori, va reprezenta una dintre temele dezbatute in cadrul Conferintei "Ziua Brokerilor" de la FIAR 2013 - Forumul International Asigurari-Reasigurari, care se va desfasura luni, 20 mai, cu incepere de la ora 10:00.
Aflati mai multe >>

Avocatii care "vaneaza" victime ale accidentelor rutiere si cati bani castiga din suferinta lor

Pagubitii mai bine informati si plafonul de despagubire de 5 mil. EUR pentru vatamari corporale si deces pe RCA sunt doar doua din cauzele care au condus in ultimii ani la o escaladare fara precedent a sumelor platite de asiguratorii auto in urma accidentelor rutiere. Totusi, acestea sunt elemente normale in orice tara civilizata, necesare pentru ca victimele acestor evenimente sa fie compensate corespunzator. Totusi, mai exista un factor, la fel de normal si de necesar, care insa ridica multe semne de intrebare din punct de vedere moral. Este vorba de asa-numitii "samsari ai durerii", respectiv avocatii care "vaneaza" victime ale accidentelor rutiere pentru a castiga ocazia de a-i reprezenta in relatia cu asiguratorul si de a incasa niste comisioane cel putin substantiale din despagubirile obtinute. 

"Despagubirile obtinute de victimele accidentelor rutiere in instante sunt erodate foarte mult de acesti intermediari. Un comision de 30% a devenit deja banal", a atras atentia Sorin GRECEANU, Directorul General al Fondului de Protectie a Victimelor Strazii, in cadrul unui seminar UNSAR. Pe de alta parte, Madalin ROSU, Directorul Diviziei Daune in cadrul GENERALI Romania, a afirmat ca exista avocati care au recunoscut ca incaseaza chiar si 60% din despagubirile obtinute. 

"Ca urmare a mediilor determinate de noi, am constatat ca sotia si copiii minori ai unui sot decedat primesc in jur de 12.000 EUR de persoana in Romania. In general, pentru daune morale se prezinta in medie 3 persoane, ceea ce inseamna, asadar, 36.000 EUR daune morale pe persoana decedata", a explicat Sorin GRECEANU. Astfel, aplicand procentele invocate anterior, castigul avocatilor s-ar cifra intre 10.900 EUR si 21.800 EUR. Insa trebuie avut in vedere ca mediile, de multe ori, induc in eroare. In Romania au existat cazuri cand valoarea despagubirilor totale s-a ridicat si la aproape 1 mil. EUR, desi au existat cel mult doua victime, deci si comisioanele incasate puteau fi mult mai mari. 

"In prezent exista o intreaga retea de unde avocatii obtin informatii despre victime accidentelor rutiere: de la spital, morga, sau Politie", a subliniat Madalin ROSU. "Avem o divizie dedicata cazurilor de vatamari corporale care are rolul de a lua legatura cu victimele pentru a putea rezolva mai usor in amiabil. Insa, de multe ori, acestea refuza sa vorbeasca cu noi pentru ca nu le permit clauzele din contractele pe care le incheie cu avocatii. De altfel, majoritatea cererilor de despagubire pe vatamari corporale ajung la noi prin intermediul avocatilor", a adaugat Madalin ROSU. 

In instante au existat insa si cazuri in care judecatorii au redus substantial nivelul comisionului incasat de reprezentantii legali, dar acestia si-au schimbat strategia. Mai intai obtin de la pagubiti imputernicirea de a incasa despagubirea, dupa care solicita virarea sumelor obtinute in conturile personale, urmand ca apoi sa faca mai departe transferul catre victime. De asemenea, exista cazuri cand victimele nici nu cunosc ce sume au fost solicitate in numele lor. "Intr-o speta, pe drumul de la victima pana la tribunal s-a mai pus cu pixul un <1> in fata la <500.000>. De asemenea, am avut si cazuri de cumparare a drepturilor de litigiu", a mai explicat Madalin ROSU. 

Pe de alta parte, acest aspect a intrat si in atentia autoritatilor, care incearca treptat sa reglementeze aceste spete. "Legislatia lacunara a dat nastere unor situatii care sunt in beneficiul rechinilor pusi pe capatuiala. Sunt situatii pe care de curand le-a rezolvat CSA-ul, si aici ma refer la faptul ca acum asiguratorii trebuie sa isi faca rezerve pentru sumele pe care le cer in instanta victimele unor accidente", a declarat Daniel FLOREA, Deputat in Parlamentul Romaniei, Membru al Comisiei Juridice a Camerei Deputatilor, in cadrul Conferintei Nationale a Asigurarilor Auto. "Noi vorbim despre victime, instante si asiguratori. In ceea ce priveste responsabilul de accident, vinovatul, daca isi recunoaste vinovatia, beneficiaza de clementa, dar pe latura civila raspunde asiguratorul. Practic, persoana vinovata are cel mai putin de suferit. De asemenea, de cele mai multe ori, legislatia ar trebui sa acopere toate situatiile care pot fi intalnite, fara a fi data posibilitatea imbogatirii unor oameni pe suferinta semenilor", explica Daniel FLOREA. 

Intre timp, cea mai la indemana solutie ramane incercarea de rezolvare a acestor cazuri in mod amiabil, fapt ce ar conduce la o despagubire acordata intr-un termen relativ redus, de cateva luni, fata de 2-3 ani in cazul unui proces in justitie.
Aflati mai multe >>

marți, 30 aprilie 2013

Autoritatea de Supraveghere Financiara incepe de marti sa isi exercite oficial atributiile

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF)
Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), institutia care preia atributiile de control asupra pietelor financiare (asigurari, pensii private si piata de capital), incepe astazi 30.04.2013 sa functioneze, insa deocamdata nu se stie cum va arata organigrama acesteia.

ASF va comasa Comisia de Supraveghere a Asigirrarilor (CSA), Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) si Comisia Nationala de Valori Mobiliare (CNVM), institutii care vor disparea.

ASF va avea sediul in Bucuresti, pe strada Foisorului, Sector 3, acolo unde pana astazi a functionat CNVM.

Autoritatea va fi condusa de un consiliu format din 17 membri numiti de Parlament saptamana trecuta. Parlamentul l-a numit presedinte pe liberalul Dan Radu Rusanu. Prim-vicepresedinte este economistul Daniel Daianu, iar cei trei vicepresedinti responsabili pentru una dintre cele trei piete sunt Daniel Tudor (asigurari), Mircea Ursache (piata de capital) si Ion Giurescu (pensii private). 

Adaptarea la noile modele financiare europene, eficienta, reducerea cheltuielilor si o coordonare mai buna si mai rapida cu BNR in vederea asigurarii stabilitatii financiare sunt principalele argumente ce au stat la baza deciziei de infiintare a autoritatii.

Guvernatorul BNR Mugur Isarescu a declarat ca in Centrul istoric din Bucuresti, in jurul Palatului vechi al BNR, se va forma un centru financiar, unde va putea functiona si Autoritatea de Supraveghere Financiara.
Aflati mai multe >>

marți, 16 aprilie 2013

Brokerii de asigurari s-au mentinut pe plus

Brokeri de asigurari
Goana dupa cota de piata a companiilor de asigurari le-a determinat sa lucreze mai mult cu brokerii si sa le ofere comisioane mai mari, astfel incat din 2008 pana in 2012 afacerile brokerilor s-au mentinut pe profit. „Lucrurile au stat mai bine in industria locala de brokeraj anul trecut decat pe piata de asigurari. Rezultatul cu mulat a fost unul pozitiv in pofida pierderilor con semna te de unii brokeri“, a declarat recent la un seminar al ZF pe tema asigurarilor Bogdan Andriescu, presedintele UNSICAR.


Primele intermediate de companiile de brokeraj in asigurare au revenit anul trecut pe un trend ascendent dupa o scadere de 2,6% in 2011 si au cumulat 3,6 miliarde de lei (800 mil. euro), cu 15% peste nivelul de anul trecut.


Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Aflati mai multe >>

Legea malpraxisului in curand in dezbatere publica

Malpraxis medical
Proiectul noii legi a malpraxisului, care va stabili modul de verificare si evaluare a faptei reclamate, ar putea fi pus in dezbatere publica in doua-trei saptamni, a anuntat ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu. 

Primul lucru care se schimba, si cel mai important, este sa asezam modul in care se controleaza si se evalueaza fapta presupusa de malpraxis. Expertii care vor veni sa controleze si sa spuna daca este sau nu malpraxis vor fi mult mai independenti si mult mai obiectivi (...) Prin noul proiect, va fi evaluat si modul de despagubire. Colegiul Medicilor nu va fi exclus din acest proces, a spus Nicolaescu. 

A doua noutate ce va fi adusa de proiect vizeaza preluarea unei parti din responsabilitate de catre firmele de asigurari, care incaseaza de ani buni multi bani pentru riscul profesional. Pana acum, nu au platit nimic, a explicat demnitarul. Potrivit ministrului Sanatatii, proiectul de lege, coordonat de secretarul de stat Raed Arafat, ar putea fi pus in dezbatere publica in doua-trei saptamni. Poate, pana in 30 iunie, sa fie adoptat. Daca nu, din septembrie, a mai spus Nicolaescu.
Aflati mai multe >>

Angela Toncescu posibil candidat la functia de presedinte al ASF


Angela Toncescu (foto) este la un pas de a fi numita in consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Numirea acesteia se discuta in cadrul USL, care va nominaliza in Parlament zece dintre membrii ASF. Poreclita de mass-media „ReIgina asigurarilor", Toncescu fusese pusa in fruntea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), in 2006, de catre PNL.

Potrivit unor surse politice, unii liberali nu ar mai fi de acord cu numirea acesteia in ASF, asa ca ea cauta sprijin in randul parlamentarilor PSD ...


Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Aflati mai multe >>

Licitatia pentru asigurarea flotei Tarom a fost suspendata

Aeronava Tarom lovita de fulger
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a suspendat licitatia organizata de operatorul aerian Tarom pentru asigurarea flotei, in urma unei contestatii depuse de Astra, actualul asigurator al aeronavelor companiei de stat. "Admite cererea de suspendare a procedurii formulata de Asigurare-Reasigurare Astra, in contradictoriu cu Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane Tarom. Prezenta decizie este obligatorie pentru parti (...). Impotriva prezentei decizii se poate formula plangere, in termen de 5 zile de la comunicare", se arata intr-o decizie a CNSC din 10 aprilie. 

La inceputul lunii aprilie, Tarom a anuntat ca va organiza o licitatie pentru achizitionarea de servicii de asigurare a flotei, in baza unui contract cu o valoare estimata la 2,4 milioane de dolari. Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare este 1 mai, se arata in anuntul Tarom. Flota companiei a fost asigurata in ultimii ani de Astra Asigurari. "In prezent este in vigoare intre Tarom si Astra Asigurari contractul de servicii de asigurare CASCO pentru aeronave civile si piese de schimb (inclusiv asigurare de reducere a fransizei CASCO deductibile la aeronave si motoare de schimb), asigurare de raspundere fata de pasageri, bagaje, marfa, posta, terti. Acest contract a intrat in vigoare la data de 1 mai 2012 si expira la data de 30 aprilie 2013. 

In perioada 2008-2012 prestatorul serviciilor de asigurare mentionate mai sus a fost de asemenea Astra Asigurari, pe baza de contracte cu durata de valabilitate a cate 12 luni, fiecare contract fiind incheiat in urma procedurilor de licitatie deschisa. Nu putem comunica sumele aferente acestor contracte din motive de confidentialitate prevazute in clauzele contractuale", a comunicat Tarom, potrivit Mediafax. Cu o flota de 24 de aeronave, Tarom este cel mai mare client local in domeniul asigurarilor de mijloace de transport aerian.
Aflati mai multe >>

luni, 15 aprilie 2013

Analiza cu privire la piata asigurarilor

Imaginea conturata de evolutia afacerilor dupa primele trei luni din 2013 nu lasa loc pentru prea mult optimism privind evolutia pietei in perioada urmatoare, cele mai optimiste prognoze indicand un avans moderat al asigurarilor pe intregul an ...



Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Aflati mai multe >>

Pentru o simpla zgarietura la masina un roman poate pierde si jumatate de zi la politie sau la asigurari

Pentru o simpla zgarietura la masina un roman poate pierde si jumatate de zi la politie sau la asigurari. Apoi, soferii merg la service unde mai au de asteptat cateva zile pentru reparatii. In aceste conditii multi soferi prefera sa circule cu autoturismele avariate daca nu au asigurare facultativa. Reprezentantii atelierelor auto estimeaza ca peste doua milioane de masini sunt in aceasta situatie, desi legea ii obliga pe propietari sa le repare. O alta cauza pentru ignorarea stricaciunilor ar fi neincrederea in companiile de asigurari. Patronii de service -uri sustin ca una din doua masini circula cu diverse avarii, desi legea ii obliga pe soferi sa remedieze orice zgarietura in 30 de zile de la constatare. In caz contrar pot fi amendati cu 160 de lei si retinerea talonului.
Aflati mai multe >>

Presedintele Romaniei intoarce legea ASF in Parlament

Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF)Presedintele Romaniei a trimis spre reexaminare legea privind infiintarea Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Presedintele solicita, printre altele, ca viitori conducatori ai Autoritatii sa aiba minimum zece ani de experienta in domeniu si sa nu fie rude cu parlamentari. ASF ar urma sa supravegheze piata asigurarilor, piata bursiera si pensiile private, comasand astfel, sub aceeasi umbrela, CSA, CNVM si CSSPP, actualii arbitri ai celor trei piete. in total, ASF va supraveghea active de peste 10 mld. euro. Structura conducerii a fost negociata de catre partidele parlamentare.
Aflati mai multe >>