joi, 22 august 2013
Subscrierile CARPATICA se majoreaza cu 77% in primele 6 luni. Liniile non-auto cresc cu 135%
CARPATICA Asig a incheiat primul semestru al anului 2013 cu un volum al primelor brute subscrise in jur de 229 mil. lei, in crestere cu 77% comparativ cu perioada similara din 2012, cand s-au inregistrat subscrieri de 128,75 mil lei.
Aflati mai multe >>
Compania cu sediul la Sibiu s-a axat pe dezvoltarea portofoliului non-auto, obiectiv strategic pentru acest an, consemnand o crestere de 135% a subscrierilor aferente acestui segment.
Evolutiile cele mai semnificative au fost inregistrate de asigurarile property, al caror volum de prime brute subscrise a crescut cu 143%. Vanzarile de asigurari de locuinta au crescut cu 267%, subscrierile majorandu-se de la 2,6 mil. lei in S1/2012 la 9,56 mil. lei, la finele lui iunie 2013.
Pe un trend ascendent s-au situat si asigurarile de raspundere civila profesionala (crestere de 113%), asigurarile CMR (crestere de 71%) si cele de accidente persoane (crestere de 57%).
"Rezultatele inregistrate in acest semestru ne confirma ca proiectele implementate in 2012 si in acest an, atat la nivelul serviciilor de vanzare, cat si imbunatatirea procedurilor de solutionare a daunelor au fost percepute de clienti, de colaboratori intr-un mod care va sustine durabil cresterea companiei", a declarat Ina CRUDU, Director General al CARPATICA Asig.
"Vom continua eforturile atat in directia extinderii bazei de clienti, cat si a loializarii celor existenti, prin strategii axate pe calitatea produselor si serviciilor oferite", a precizat Ina CRUDU.
Pentru perioada analizata, valoarea totala a daunelor platite de companie a crescut cu 58,5%, de la 85,9 mil lei la 136,16 mil. lei.
Concomitent cu cresterea de 77% a volumului de prime brute subscrise, compania a inregistrat o scadere cu 30% a numarului reclamatiilor, comparativ cu perioada similara a anului trecut, de la 516 la 360 reclamatii.
Cum sa iti asiguri sanatatea in strainatate?
Frecventa in
crestere a cazurilor in care romanii, aflati in vacanta sau in calatorii de
afaceri, apeleaza la serviciile oferite de unitatile medicale din strainatate
pentru tratament, a adus in atentia opiniei publice numeroase intrebari cu
privire la cheltuielile pe care le acopera o asigurare medicala de acest gen,
limita acestora si conditiile in care asiguratorul despagubeste clientii.
In primul
rand ar trebuie sa facem o distinctie intre polita clasica de asigurare de
calatorie in strainatate, oferita de majoritatea companiilor de asigurare din
Romania si o asigurare voluntara de sanatate. Diferenta intre acestea este data
de prima si suma asigurata, riscurile si serviciile cuprinse in polita, tarile
in care se acopera, perioada etc.
Ce acopera asigurarea de calatorie in strainatate si cat costa?
Asigurarea
de calatorie in strainatate acopera, de obicei, riscuri care ajung la zeci de
mii de euro, pentru sume medii de la 5-10 EUR pana la cateva sute de euro,
pretul fiind stabilit in functie de perioada asigurata, varsta clientului, cat
si de zona acoperita. Acestea sunt valabile oriunde in lume, difera insa suma
de acoperire functie de tara: de obicei, pentru spatiul european, suma acoperita
este in limita a 50.000 EUR, in timp ce pentru alte tari sumele pot fi in
limita a 15.000 sau 30.000 EUR. Spre exemplu, o asigurare premium de calatorie
in strainatate oferita in Romania de catre MONDIAL Assistance, unul dintre
liderii la nivel mondial in domeniu, are suma asigurata de pana la 100.000 EUR,
se incheie doar pentru 90 de zile si ofera posibilitatea asiguratului sa se
trateze atat in sistemul medical privat cat si cel de stat. "Pretul unei
astfel de polite pentru o persoana este de 173 de lei pentru 31 de zile,
riscurile acoperite incluzand intreruperea calatoriei, costuri de spitalizare,
asigurarea bagajelor, accidente, raspunderea civila etc. Se acopera inclusiv
acutizarea bolilor cronice si nu se percepe prima suplimentara pentru
persoanele peste 65 ani, polita fiind valabila in Europa, statele Marii
Mediterane, Maroc, Rusia si Iordania", ne-a declarat Romeo BOCANESCU,
Director General, DESTINE Broker.
O asigurarea medicala internationala poate oferi protectie de pana la 1,9 mil. EUR
In ceea ce
priveste asigurarile voluntare de sanatate, acestea au o prima de asigurare
peste medie, cu o limita de despagubire corespunzatoare, incluzand un spectru
mult mai larg de servicii oferite asiguratilor. Majoritatea asiguratorilor din
Romania ofera polite de asigurari de sanatate cu tratament in unitatile
medicale private sau de stat in Romania, se poate opta insa si pentru o polita
de asigurare care sa acopere aceste servicii in strainatate. Atentie insa,
aceste polite au prevazut expres tarile in care se ofera acoperire si suma
asigurata. Spre exemplu, polita de asigurare medicala internationala oferita de
BUPA, unul din liderii internationali in domeniu, care opereaza si in Romania,
asigura acoperirea oricarui tratament spitalicesc esential de care ati avea
nevoie in strainatate, in caz ce urgenta sau vizita planificata, suma de
acoperire fiind de maxim 1.875.000 EUR. Aceasta include inclusiv chirurgia,
tratamentul pentru cancer si imagistica primite fie in spital fie ca pacient nespitalizat.
"Pretul pentru o astfel de asigurare difera functie de varsta asiguratului
si pachetele de servicii alese, spre exemplu, pachetul de baza pentru o
persoana in varsta de 35 ani poate ajunge la 2.400 EUR pe an, care poate fi
platit si in 12 rate", explica Romeo BOCANESCU.
La
incheierea unei astfel de polite clientul va completa si o fisa medicala unde
se precizeaza, alaturi de altele, bolile preexistente, de cele mai multe ori
asiguratul fiind supus si unei investigatii medicale. "In cazul in care
persoana asigurata apeleaza la serviciile unei unitati medicale in strainatate,
functie de conditiile stipulate in polita si de contractele pe care le are
asiguratorul cu unitatea medicala din tara respectiva (valabil si pentru cei
care au o asigurare de calatorie), se va merge fie pe decontare directa cu
spitalul sau asiguratul va achita serviciile de tratament urmand ca ulterior sa
deconteze aceste sume la asigurator. In orice caz, este esential ca asiguratul
sa anunte compania despre survenirea cazului asigurat, la unul dintre numerele
de telefon care se regasesc in polita, ulterior acestia fiind indrumati de
catre un operator call-center in vederea solutionarii problemelor
aparute", conchide oficialul citat.
Asigurarile de calatorie ii ajuta pe turistii romani care si-au programat vacante in Egipt
Ca urmare a tensiunilor din Egipt, turistii care au programate sejururi in acesta tara vor putea sa isi recupereze banii de la agentiile de turism sau sa opteze pentru un alt pachet de calatorie, informeaza Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT). De asemenea, cei care se afla deja in Egipt pot utiliza si ei politele de calatorie in anumite circumstante.
"Urmarile manifestarilor de tulburari civile sunt acoperite prin polita travel doar in situatia in care acestea au izbucnit in perioada cat turistul se afla deja in strainatate. Situatia din Egipt este cunoscuta in intreaga lume si exista avertizari din partea MAE de a nu calatori in zonele de conflict", a explicat Cristina TANASE, Sef Serviciu Asigurari Persoane, GOTHAER Asigurari.
Pe de alta parte, "in cazul in care asiguratul stie de aceasta revolta si, totusi, pleaca in tara respectiva, nu este acoperit prin polita de calatorie", a subliniat Daniela ION, Coordonator al Departamentului de Asigurari Travel in cadrul GENERALI Romania.
Citeste articolul integral pe: www.vreauasigurare.ro
luni, 12 august 2013
Marti 13 zi cu ghinion? Statisticile ALLIANZ-TIRIAC nu confirma superstitia
Avand in vedere apropierea zilei de 13 august singura zi de marti 13 din acest an si superstitiile asociate acestei date, ALLIANZ-TIRIAC a realizat o analiza statistica la nivelul portofoliului sau auto. Analizele efectuate arata ca, pentru clientii companiei, marti 13 nu pare a fi o zi neaparat nefasta. In prima zi din saptamana (lunea) si in luna februarie au loc cele mai multe incidente auto, peste mediile multianuale. In schimb, cele mai putine incidente auto se inregistreaza in zilele de sarbatoare: prima zi de Craciun si prima zi din an.
Marti 13 in tiparele statistice pentru soferii cu masini asigurate la ALLIANZ-TIRIAC
Statisticile ce prezinta situatia daunelor auto din ultimii 3 ani pentru portofoliul ALLIANZ-TIRIAC arata ca numarul dosarelor de daune Casco si RCA avand ca data de inregistrare a incidentelor una dintre cele 6 zile de marti 13 din anii 2010, 2011 si 2012 nu consemneaza deviatii relevante fata de media aferenta tuturor celor 1096 de zile ale perioadei 1 ianuarie 2010-31 decembrie 2012. In 3 din aceste zile, numarul de incidente auto a fost mai mare fata de media multianuala situata la circa 300 de dosare de despagubire deschise zilnic de ALLIANZ-TIRIAC in contul politelor Casco si RCA emise de companie, in timp ce, pentru celelalte 3 zile de marti 13, numarul incidentelor inregistrate a fost inferior mediei amintite.
Pentru perioada 2010-2012, cel mai mare numar de dosare de daune avand ca data de accident o zi de marti 13 a fost de 386 (in aprilie 2010), in timp ce numarul minim a fost atins in ziua de marti 13 decembrie 2011, cu 220 dosare de despagubire auto. Coincidenta sau nu, pentru portofoliul auto ALLIANZ-TIRIAC, media numarului de dosare de despagubire avand ca date de accident zilele de marti 13 este sensibil egala cu media multianuala aferenta tuturor celor 1096 de zile ale perioadei analizate (2010-2012).
Particularitati statistice: risc sporit in februarie si in zilele de luni
Modelarea datelor statistice privind daunele inregistrate in intervalul 1 ianuarie 2010-31 decembrie 2012 la nivelul portofoliului auto ALLIANZ-TIRIAC evidentiaza ca februarie este luna cea mai nefasta atat din perspectiva frecventei incidentelor auto, cat si a valorii despagubirilor platite. In medie, in fiecare zi a lunilor februarie din ultimii 3 ani incheiati s-au inregistrat cu 20% mai multe incidente auto despagubite de ALLIANZ-TIRIAC, comparativ cu media zilnica multianuala. Totodata, valoarea indemnizatiilor aferente incidentelor intamplate in februarie a fost de 1,5 mil. lei zilnic, valoare cu peste 13 procente mai mare decat media zilnica aferenta intregii perioade analizate, de 3 ani.
Pentru clientii ALLIANZ-TIRIAC, statisticile par a indica faptul ca, mai degraba, ziua de luni aduce 3 ceasuri rele. In perioada 2010-2013, in fiecare prima zi a saptamanii s-au inregistrat, in medie, aproape 400 de incidente acoperite de polite Casco si RCA emise de ALLIANZ-TIRIAC. Mai mult decat atat, 11 din primele 13 zile in care s-a inregistrat cel mai mare numar de incidente auto sunt zile de luni. Data de 15 februarie 2010 se afla pe primul loc in acest clasament, in respectiva zi de luni soferii cu autovehicule asigurate la ALLIANZ-TIRIAC inregistrand nu mai putin decat 837 de incidente auto, pentru care compania de asigurari a platit despagubiri de peste 3 mil. lei.
Daca inceputul saptamanii pare a fi mai putin fast pentru clientii ALLIANZ-TIRIAC, sfarsitul de saptamana arata mult mai bine, conform statisticilor companiei. Sambata si duminica se inregistreaza cel mai mic numar de incidente auto zilnice, media aferenta fiecareia dintre aceste zile ale saptamanii situandu-se sub 190.
Pagube minime si cele mai putine incidente auto de sarbatori
In fiecare dintre ultimii 3 ani, atat frecventa, dar si severitatea incidentelor auto inregistreaza cele mai scazute niveluri in zilele de sarbatori legale. Spre exemplu, prima zi de Craciun din 2012 a fost data la care, la nivelul portofoliului auto ALLIANZ-TIRIAC s-a inregistrat numarul minim de incidente: 50. Pentru fiecare dintre aceste 50 de dosare de daune Casco si RCA, asiguratorul a platit, in medie, despagubiri de sub 3.000 lei.
In ultimii 3 ani, numarul dosarelor de daune Casco si RCA deschise ca urmare a producerii de accidente in fiecare zi de 25 decembrie si in fiecare zi de 1 ianuarie, a fost mai mic de 100. Asadar, in aceste zile de sarbatori legale, la nivelul portofoliului ALLIANZ-TIRIAC se produc de cel putin 3 ori mai putine incidente auto decat media zilnica multianuala.
ASF a adoptat noile norme privind asigurarea obligatorie a locuintelor
Polita de asigurare obligatorie a locuintei va putea fi achizitionata si de la companiile de asigurare care nu fac parte din PAID, dar care vor incheia protocoale de colaborare cu Pool-ul, se arata intr-un document publicat pe site-ul ASF. Pretul unei polite obligatorii ramane 10 EUR sau 20 EUR, in functie de materialul din care este construita locuinta, si asigura o despagubire maxima de 10.000 EUR, respectiv 20.000 EUR. Cei care doresc asigurarea locuintei pentru o suma mai mare (asigurare facultativa) au optiunea sa incheie suplimentar contracte de asigurare pentru acoperirea eventualelor pagube care depasesc plafonul asigurat obligatoriu si pentru alte riscuri. In acest caz, asigurarea obligatorie (polita PAD) si cea facultativa trebuie incheiate separat.
In cazul celor care au in prezent asigurari facultative ce includ riscurile de cutremur, alunecari de teren si inundatii, politele raman in vigoare pana la expirare, moment din care proprietarii sunt obligati sa incheie o polita PAD. Obligatia se refera doar la cumpararea unei asigurari PAD (de 10 sau 20 EUR), extinderea acoperirii pentru ceea ce depaseste plafoanele de 10.000 EUR sau 20.000 EUR fiind la alegerea clientilor.
"Subscrierea va fi mai usoara si va ajuta la cresterea gradului de cuprindere in asigurare a locuintelor din Romania. Pentru ca asiguratii sa aiba certitudinea ca polita este emisa in conditiile legii, ASF a elaborat un certificat de asigurare care dovedeste subscrierea acestei polite si mentioneaza pretul exact", se arata intr-un document publicat pe site-ul institutiei.
Amintim ca asigurarea locuintelor este obligatorie de la momentul intrarii in vigoare a Legii 260/2008, obligatia constand in cumpararea unei polite PAD emisa de catre PAID. De asemenea, dupa publicarea in Monitorul Oficial din 24 iulie 2013 a Legii nr. 243/2013 pentru modificarea legislatiei privind asigurarea obligatorie a locuintelor, ASF a demarat un proces de consultare a pietei la nivelul PAID - Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale si UNSAR si a adoptat pe 7 august a.c. normele de aplicare.
Odata ce vor fi publicate, noile norme vor permite vanzarea politelor obligatorii in toata reteaua societatilor de asigurare membre PAID sau a celor care au un protocol de colaborare incheiat cu PAID.
Potrivit datelor preliminare ale recensamantului populatiei si locuintelor, in Romania existau 8,5 milioane de locuinte. La finele anului trecut, mai erau asigurate 43% din totalul locuintelor, dupa ce, cu un an in urma, gradul de acoperire prin asigurare a fondului locativ atinsese un maxim de 60%. Astfel, toate modificarile cadrului legislativ specific si confuziile create au facut ca peste 1,3 milioane de polite de asigurare de locuinta sa nu mai fie reinnoite in 2012, numarul de contracte in vigoare fiind cu 1,06 milioane mai mic pe segmentul asigurarilor facultative si cu 243 mii mai redus pe cel al politelor obligatorii, fata de 2011.
Ministerul Afacerilor Externe recomanda incheierea de asigurari celor care calatoresc in Bulgaria
Ministerul Afacerilor Externe a emis la finele saptamanii trecute o atentionare de calatorie prin care recomanda persoanelor care calatoresc cu autoturismul in Bulgaria sa incheie asigurari antifurt si sa consulte periodic pe pagina web a institutiei (www.mae.ro) rubrica Sfaturi de calatorie - Alerte de calatorie.
"Infractiuni de tipul furtului din buzunare, inselaciunilor sau furtului din masini pot aparea in zone aglomerate (gari, statii, parcari, centre comerciale, benzinarii sau zone de servicii pe autostrazi). S-au semnalat cazuri de agresiune si furt de autovehicule pe soselele nationale", atentioneaza Ministerul in cadrul rubricii privind conditiile de calatorie din Bulgaria, tara cu un nivel mediu al criminalitatii.
Prin urmare, MAE recomanda ca deplasarile cu autoturismul sa se efectueze numai pe timpul zilei si pe artere rutiere principale (drumuri europene si autostrazi), iar masinile sa fie incuiate si asigurate cu sisteme de alarma. De asemenea, documentele si valorile personale, biletele de calatorie, banii, cartile de credit trebuie sa fie pastrate in locuri sigure si sa nu fie expuse in mod vizibil asupra detinatorilor sau in masini.
In cazul turistilor care calatoresc cu autobuzul sau trenul, bagajele trebuie supravegheate pe intreaga durata a calatoriei, iar pentru iesirile in orase, in special in zonele aglomerate, documentele personale ar trebui lasate la hotel si pastrata numai o copie a actelor de identitate (pasaport, permis de sedere).
"In cazul in care vi se solicita sa opriti autoturismul si aveti suspiciuni in legatura cu adevarata calitate a persoanelor respective, va recomandam evitarea opririi si deplasarea pana la cel mai apropiat post fix sau mobil de politie, pentru relatarea situatiei si solicitarea de sprijin. In cazul unor incidente care afecteaza siguranta persoanei sau a bunurilor, va recomandam sa contactati politia locala precum si cel mai apropiat oficiu consular roman", mai recomanda Ministerul.
Totodata, la sectiunea Conditii de Calatorie, se precizeaza ca asigurarea medicala este obligatorie in Bulgaria, MAE recomandand inainte de a pleca intr-o calatorie la Sud de Dunare incheierea unei asigurari medicale de sanatate sau obtinerea Cardului European de Sanatate. Acesta ofera acces la serviciile de asistenta medicala necesare in orice tara a Uniunii Europene, in sistemul public.
"Este recomandabil sa incheiati si o asigurare medicala suplimentara, valabila in tara de destinatie si cele de tranzit. In baza unei asemenea asigurari, facultative, aveti acces la serviciile de urgenta atat din sistemul public de sanatate, cat si din cel privat (in functie de tipul politei de asigurare). La incheierea unei asemenea asigurari verificati coordonatele partenerului societatii de asigurare in tara de destinatie si de transit", se specifica pe site-ul MAE.
Incheierea politelor de asigurare trebuie facuta in Romania, neexistand posibilitatea incheierii lor in Bulgaria, potrivit sursei citate.
vineri, 26 iulie 2013
ASF a solicitat ASTRA clarificari privind solutionarea daunelor RCA
Autoritatea de Supraveghere Financiara a solicitat Astra clarificari privind modul in care solutioneaza dosarele de dauna RCA inainte de anuntul unei asociatii auto, ASSAI, care sustine ca soferii pagubiti de clienti RCA ai companiei de asigurari primesc intre 25 si 40% din costurile reparatiilor.
"Independent de sesizarea ASSAI, ASF informeaza publicul ca a solicitat deja clarificari de la Astra Asigurari in privinta modului in care intelege sa instrumenteze dosarele de dauna, societatea aflandu-se inca in termenul de raspuns pentru aceste clarificari. In functie de calitatea, obiectivitatea si legalitatea acestor clarificari, autoritatea poate face demersuri de verificare a modului in care Astra intelege sa ii despagubeasca pe cei care fac obiectul dosarelor de dauna", se arata intr-un comunicat transmis de ASF ...
Citeste articulul integral pe www.vreauasigurare.ro
joi, 27 iunie 2013
Cercetatorul care a prezis cutremurul din 77: "Romania va fi lovita in 2013 de un cutremur puternic"
George Purcaru, profesor dr. la Institutul de Stiinte Geologice, Universitatea "J.W. Goethe", din Frankfurt, Germania, sustine ca Romania va fi lovita in 2013 de un cutremur puternic, cu magnitudine de 6,7 pana in 7,1 grade pe scara Richter.
George Purcaru, profesor dr. la Institutul de Stiinte Geologice, Universitatea "J.W. Goethe", din Frankfurt, Germania, sustine ca Romania va fi lovita in 2013 de un cutremur puternic, cu magnitudine de 6,7 pana in 7,1 grade pe scara Richter, scrie viata-libera.ro.
"Initial, pe baza celor trei legi descoperite de mine, in urma cercetarii a peste 1.100 de cutremure, am prognozat ca seismul puternic din Vrancea va avea loc in 2012 sau in 2013. Cercetari recente, alte trei cutremure stabilite de seismologii rusi, m-au determinat sa modific data predictiei pentru 2013", a spus profesorul.
"In Romania, cutremurele mai mari pot avea o magnitudine de 6 pana la maximum 7,7 (+-0,1) grade pe scara Richter in prezent", spune Purcaru, presedintele Sectiei de Predictie al Comisiei Europene de Seismologie si, totodata, profesor la Universitatea "J.W. Goethe" din Frankfurt, informeaza Evenimentul zilei.
Potrivit specialistului roman, "cutremurul este mai greu de prevazut decat moartea unui om. Un doctor studiaza analizele si poate sa-ti spuna un interval de timp cand se va intampla sfarsitul, cu o marja mica de eroare. Nici el nu cunoaste cu exactitate ziua sau luna".
"Eu pot sa prezic un cutremur intr-un interval mai mare de timp, chiar ani, iar stiinta accepta acest lucru. O predictie despre un cutremur include alte trei predictii. Timpul, locul si magnitudinea, iar toate se calculeaza separat. Se pune des intrebarea daca cutremurele pot fi prevazute exact. Astazi, cu stiinta pe care o avem, nu", spune, categoric, profesorul.
"Nu exista documente care sa ateste valorile tuturor cutremurelor cu exactitate. Daca in cazul cutremului din 1977 avem magnitudinea exacta, in cazul cutremurului din 1940 toate datele au disparut", spune Purcaru, care a studiat cutremurele ce au avut loc in tara noastra, incepand cu anul 1107.
Seismologul roman a atras atentia ca pana in 1974, unii cercetatori au considerat gresit ca pe teritoriul tarii noastre exista doua placi ce produc cutremurele: "este fals pentru ca noi suntem in interiorul placii eurasiatice. Un cutremur superficial care se intampla la doi, trei sau cinci kilometri distruge tot ce e sub el sau aproape de el, dar nu distruge nimic la distanta".
Cutremul din 1962 din Serbia a distrus orasul in care s-a produs, dar n-a stricat nimic mai departe. In Vrancea, cutremurul care este la mare adancime. Vrancea nu este distrusa, dar efectele se vad la distante mari"
Seismologul Geoge Purcaru a anticipat patru cutremure si detine recordul pentru "Cea mai exacta predictie din lume", adica loc, magnitudine si perioada. In 1974, George Purcaru prezenta, la Royal Norwegian Council for Scientific and Industrial Reserch, o lucrare prin care anunta marele cutremur din Romania. A prezis cutremurul din Insulele Solomon 2007, cel din Italia din anul 1981 unde a prevazut locul, si cutremurul din Insulele Aleutine, 1994, considerata cea mai exacta predictie din lume.
Deputatii adopta modificarile la Legea AOL Asigurarilor obligatorii pentru locuinte
Camera Deputatilor a adoptat ieri, 26 iunie a.c., propunerea de modificare a Legii nr.260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren sau inundatiilor. Forma adoptata prevede ca orice asigurator autorizat sa subscrie riscuri catastrofice va putea emite polita obligatorie de locuinta. Astfel, actualul sistem se transforma intr-o schema de co-asigurare, in care asiguratorii ce emit politele vor transfera catre PAID prima de asigurare in limitele stabilite de Legea nr. 260 (20 EUR sau 10 EUR, in functie de tipul constructiei), din care vor retine in propriul cont comisionul ...
Topul despagubirilor platite pe segmentul politelor RCA în 2012
Pe segmentul politelor RCA, numai anul trecut s-au platit despagubiri de ordinul milioanelor de euro.
Compania care a platit in 2012 cea mai mare despagubire pe segmentul RCA a fost Astra Asigurari. Valoarea despagubirilor s-a ridicat la 2 milioane de euro. Accidentul s-a produs tot in afara tarii, asa cum este si cazul tragicului accident din Muntenegru, soldat cu moartea a 18 romani.
In 2012, a doua cea mai mare despagubire a fost platita de Asirom, respectiv 1 milion de euro. Pe locul al treilea se claseaza Generali, care a platit despagubiri in valoare de jumatate de milion de euro.
Topul despagubirilor platite pe segmentul politelor RCA in 2012:
Astra Asigurari – 1,96 milioane de euro
Asirom – 1 milion de euro
Generali – 500.000 de euro
Uniqa – 290.000 de euro
Allianz – Tiriac – 250.000 de euro
Euroins – 54.000 de euro
Omniasig – 38.000 de euro
Totusi, cele mai mari despagubiri platite de societatile de asigurari din Romania au fost achitate catre operatori aerieni. Cea mai mare dauna platita in Romania de o companie de asigurare s-a produs in urma cu 20 de ani, cand distrugerea integrala a aeronavei prezidentiale a costat Astra Asigurari peste 33 de milioane de dolari la cursul de atunci, potrivit revistei Capital.
Mai mult decat atat, un incident din 1995, poate provoca plata unei daune de 70 de milioane de euro.
Aflati mai multe >>
Compania care a platit in 2012 cea mai mare despagubire pe segmentul RCA a fost Astra Asigurari. Valoarea despagubirilor s-a ridicat la 2 milioane de euro. Accidentul s-a produs tot in afara tarii, asa cum este si cazul tragicului accident din Muntenegru, soldat cu moartea a 18 romani.
In 2012, a doua cea mai mare despagubire a fost platita de Asirom, respectiv 1 milion de euro. Pe locul al treilea se claseaza Generali, care a platit despagubiri in valoare de jumatate de milion de euro.
Topul despagubirilor platite pe segmentul politelor RCA in 2012:
Astra Asigurari – 1,96 milioane de euro
Asirom – 1 milion de euro
Generali – 500.000 de euro
Uniqa – 290.000 de euro
Allianz – Tiriac – 250.000 de euro
Euroins – 54.000 de euro
Omniasig – 38.000 de euro
Totusi, cele mai mari despagubiri platite de societatile de asigurari din Romania au fost achitate catre operatori aerieni. Cea mai mare dauna platita in Romania de o companie de asigurare s-a produs in urma cu 20 de ani, cand distrugerea integrala a aeronavei prezidentiale a costat Astra Asigurari peste 33 de milioane de dolari la cursul de atunci, potrivit revistei Capital.
Mai mult decat atat, un incident din 1995, poate provoca plata unei daune de 70 de milioane de euro.
miercuri, 26 iunie 2013
Daune de milioane in cazul accidentului din Muntenegru
Accidentul din Muntenegru va costa scump una dintre companiile de asigurari din Romania. Va fi cea mai mare polita achitata pana acum de o societate din tara noastra. Mai mult, patronii firmei de transport careia ii apartine autocarul, sunt audiati de Parchetul General.
”Toate circumstantele arata ca va fi cea mai mare dauna de raspundere civila pe parte de vatamari corporale care s-a inregistrat in Romania vreodata”, a declarat Valentin Tuca, CEO al companiei de brokeraj AON.
Plafonul maxim pentru despagubirile pentru vatamari corporale pe politele RCA este de 5 milioane de euro, in timp ce pentru daunele materiale, de 1 milion de euro.
”Din informatiile preliminare asiguratorul este Omniasig. Polita RCA o detine proprietarul autovehicului. Pe langa aceasta ar trebui sa intre in functiune asigurarea de calatorie a pasagerilor, care are de asemenea anumite limite si asigurarea de raspundere a transportatorului, separata de raspunderea civila”, a mai spus Tuca.
Patronii firmei de transport care detin autocarul prabuist in Muntenegru sunt audiati in acesta dupa masa la Parchetul General. Stefan si Mihaela Grigoce sunt cei doi soti care detin societatea de transport. Stefan Grigore a ajuns la Parchet la ora 14:00, dar nu a dorit sa dea nicio declaratie. El a spus doar ca autocarul prabusit avea toate avizele necesare si inspectiile tehnice la zi, iar cei doi soferi aveau o experienta de cel putin zece ani, fara a mai fi fost implicati in vreun accident.
Grigore a mai spus ca firma face acest traseu din Muntenegru de cel putin sapte-opt ori anual, iar unul dintre soferii de pe autocarul respectiv a facut acest traseu de 20 de ori.
Autocarul s-a prabusit intr-o prapastie de pe marginea soselei, duminica, la Grlo, in apropiere de Podgorica, capitala Muntenegrului. 18 romani au murit si alti 29 au ajuns la spital.
Mai putin de 10% dintre romani au un grad ridicat de incredere in companiile de asigurari
In 2010, un studiu al Institutului pentru Economie Mondiala indica faptul ca 55% din populatia Romaniei nu stie sau nu este interesata de serviciile si produsele financiare. In 2011, o cercetare ARB arata ca mai mult de jumatate din populatia bancarizata nu a efectuat nicio comparatie intre oferte inainte de a achizitiona un produs financiar bancar. In 2013, Banca Mondiala subliniaza ca circa 45% dintre romani au foarte putina incredere in companiile de asigurare. De aceea, intr-un context economic dificil, importanta cresterii gradului de educare privind domeniul financiar trebuie sa ramana un obiectiv important al companiilor din piata. Un astfel de demers este reprezentat de Campania Nationala "ASIGURA-TE!", ajunsa la cea de-a treia etapa.
Proiectul are ca obiectiv principal informarea romanilor privind cele mai importante tipuri de asigurari pe care le pot incheia: asigurarile auto, de locuinta, de viata, de sanatate si de calatorie. Acesta este realizat de importante asociatii si autoritati din domeniile financiare si cele conexe, beneficiind de sprijinul unor cunoscuti asiguratori si brokeri din piata. Prin informarea publicului larg se urmareste, de asemenea, si o modificare treptata a atitudinii consumatorilor, in special in ceea ce priveste increderea in produsele financiare.
Astfel, conform rezultatelor unei cercetari publicate la inceputul lunii aprilie pe blogul Bancii Mondiale, 45% dintre romani au foarte putina incredere in companiile de asigurare, peste 35% au o incredere medie si doar sub 10% manifesta un grad ridicat de incredere in asiguratori. Studiul subliniaza legatura dintre educatia financiara a populatiei si increderea in institutiile financiare, punctand importanta dezvoltarii unor strategii de dezvoltare privind "alfabetizarea financiara". Conform aceluiasi studiu, doar 1 din 8 romani are mare incredere in banci.
Cercetarile privind educatia financiara din ultimii ani indica probleme similare. De exemplu, tot in 2010, Banca Mondiala preciza ca 55% din populatia Romaniei nu apeleaza la serviciile si produsele financiare, iar populatia are o capacitate extrem de redusa de a planifica nivelul veniturilor pentru pensie sau evenimente neasteptate, cum ar fi scaderea brusca a salariilor sau alte evenimente care le-ar putea determina declinul nivelului de trai.
In 2011, sondajul "Nivelul de educatie financiara al romanilor", comandat de Asociatia Romana a Bancilor (ARB), puncta ca 57% din populatia bancarizata nu a efectuat nicio comparatie inainte de a achizitiona un produs financiar bancar, in timp ce doar 41% dintre respondenti au declarat ca au citit contractul in intregime.
Despre Campania Nationala "ASIGURA-TE!"
Etapa a III-a a celei mai ample campanii de educare in asigurari din Romania - Campania Nationala "ASIGURA-TE!" - a demarat pe 20 iunie 2013. Aceasta este realizata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare, UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, IGPR - Inspectoratul General al Politiei Romane - Directia Rutiera, ISUMB - Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealu Spirii" al Municipiului Bucuresti si ANAT - Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, cu sprijinul unor importante companii de asigurari si de intermediere in domeniu.
In perioada 20 iunie - 20 septembrie, vor fi distribuite in intreaga tara peste 800.000 de brosuri informative gratuite. Materialul aduce, intr-un format atractiv si cu un stil accesibil, informatiile de baza cu privire la asigurarile auto, RCA si CASCO, de locuinte, de viata, de sanatate si de calatorie. "GHIDUL ASIGURATULUI" va ajunge in marile intersectii din Bucuresti si din principalele 20 de orase din tara.
De asemenea, promoteri dedicati vor distribui brosurile in principalele centre comerciale din marile orase. "GHIDUL ASIGURATULUI" a ajuns pana acum la publicul larg si prin intermediul cotidianului ZIARUL FINANCIAR si al saptamanalului BUSINESS MAGAZIN.
Proiectul se deruleaza cu sprijinul EUROPA FM, care va difuza timp de 3 luni spotul audio al acesteia. THE MONEY CHANNEL va difuza spotul video al campaniei, acoperirea media fiind asigurata si de partenerii wall-street.ro, 9am.ro, RazvanPascu.ro - cel mai citit blog despre calatorii din Romania si Revista PLAFAR.
Omniasig va plati despagubiri morale si materiale in cazul accidentului din Muntenegru
Autocarul implicat in accidentul din Muntenegru, soldat cu 18 morti si 29 de raniti, este asigurat la Omniasig VIG pentru RCA si CASCO, polita facultativa avand si o componenta care acopera riscul de accidentare, informeaza Mediafax.
"Pentru a fi alaturi de victimele tragicului accident din Muntenegru, OMNIASIG VIG a dedicat o linie de telefon speciala la care persoanele implicate in accident sau rudele acestora pot apela pentru a primi informatii despre modalitatea de intrare in posesia despagubirilor. (...) Punem la dispozitia celor afectati intreaga noastra experienta si pricepere in instrumentarea daunelor pentru a-i consilia si a le usura din povara clipelor de cosmar prin care trec. Numerele de telefon disponibile sunt 021 601.1572 sau 021 601.1574, unde profesionistii OMNIASIG VIG ofera consiliere tuturor celor afectati de acest nefericit eveniment, pentru a facilita accesul asiguratilor la drepturile ce revin din polita de asigurare", a declarat intr-un comunicat Mihai Tecau, presedinte al Directoratului OMNIASIG VIG.
Compania precizeaza ca autocarul utilizat de firma Gregory Tour Serv este asigurat de Omniasig VIG pentru raspunderea civila auto (RCA) si pentru asigurarea facultativa a mijloacelor de transport terestru (CASCO). Polita CASCO dispune de o componenta care acopera inclusiv riscul de accidente persoane si deteriorarea bagajelor. Ambele polite de asigurare erau valabile la momentul producerii evenimentului.
Sursa citata nu precizeaza valoarea despagubirilor la care au dreptul beneficiarii politei CASCO.
Omniasig VIG este una dintre cele mai mari companii de asigurari din Romania si face parte din grupul austriac VIG, care controleaza pe piata locala si companiile Asirom si BCR Asigurari de Viata.
Un autocar cu turisti romani s-a rasturnat, duminica, intr-o prapastie din Muntenegru, accidentul soldandu-se cu 18 morti si 29 de raniti. Accidentul s-a produs la Grlo, pe o sosea dintr-o regiune montana la 30 de kilometri nord de Podgorica, capitala Muntenegrului.
Circuitul a fost organizat de agentia de turism Mareea Travel, iar transportator a fost firma Gregory Tour.
Cheltuielile medicale vor continua sa creasca
Florina VIZINTEANU: Cheltuielile medicale vor continua sa creasca, iar pacientii trebuie sa fie mai responsabili in ceea ce priveste sanatatea lor.
In fiecare zi, in lume, 800 de femei isi pierd viata din cauza complicatiilor din timpul sarcinii sau in momentul nasterii, iar unul din 10 adulti sufera de diabet, arata statisticile publicate in 2012 de Organizatia Mondiala a Sanatatii. La nivelul european, cheltuielile legate de serviciile medicale au totalizat 1.072 mld. EUR, in timp ce primele subscrise pe segmentul de asigurari private de sanatate s-au ridicat la 112 mld. EUR in 2011.
"Cheltuielile medicale vor continua sa creasca si in viitorul apropiat, iar pacientii trebuie sa fie mai responsabili in ceea ce priveste sanatatea lor si planurile de tratament", a afirmat Florina VIZINTEANU, Presedinte Directorat, BCR Asigurari de Viata, in cadrul Forumului International de Asigurari din Azerbaidjan. Astfel, "asigurarile facultative de sanatate conduc la o reducere de costuri in sistemul public si permit asiguratilor sa benefieze de servicii de calitate in privat", a adaugat Florina VIZINTEANU.
miercuri, 19 iunie 2013
Asigurarile "michimaus"
Ce faci daca te tamponeaza cineva cu “RCA ieftin” de la Astra, Carpatica sau Euroins?
“De ce sa platesti mai mult, cand tot aia face?”, a fost numele campaniei TV pentru unul dintre multele site-uri care agrega ofertele de RCA ale asiguratorilor. Percutantul slogan se traduce printr-un principiu cinic: “Tu platesti, dar altcineva beneficiaza. Chiar iti pasa daca pagubitul isi ia banii sau isi smulge parul din cap? Nu mai bine cumperi cea mai ieftina polita, oricat de proasta, ca sa scapi de amenda?”. In economie si in teoria deciziilor, asta se numeste hazard moral. In limba romana, se cheama apel la nesimtire.
Sa vinzi ieftin, chiar in pierdere, nu-i un lucru rau in sine. Unii asiguratori incearca sa castige notorietate sau credibilitate si li se pare ca e mai eficient asa decat sa strice banii pe marketing. Altii spera sa mai vanda si alte asigurari pe langa. Problema apare abia in cazul asiguratorilor care vor si sa vanda in pierdere, si sa faca profit. Desigur, asta se poate doar daca pierderea ramane in buzunarul clientului.
Legal nu prea se poate, insa exista multe strategii de “management al daunelor”, croite de la victima la victima. Daca pare sarac cu duhul, poate fi mintit. Daca are CASCO, trebuie descurajat, doar-doar va repara pe asigurarea lui. Daca paguba nu-i foarte mare, trebuie dus cu vorba.
Daca masina e scumpa, trebuie indrumat discret la cel mai jegos si mai neserios service, chiar daca listele de “service-uri agreeate” sunt ilegale. Doar daca pare de la inceput ca isi stie drepturile si ca e hotarat sa mearga pana la capat are o sansa de-a fi servit cu zambetul pe buze. Nu o garantie.
Cele mai mari rate ale reclamatiilor apar in dreptul a trei nume: Astra, Carpatica, Euroins. Ca victima, nu prea ai ce sa faci, pentru ca asigurarile tale CASCO si RCA poate ca sunt oricum in alta parte. Pana in 2009 puteai doar sa-i bati obrazul soferului. Apoi, insa, a aparut procedura “constatului amiabil”.
Ceea ce inseamna ca unuia care te-a lovit si-ti azvarle o polita-michimaus poti sa-i bati obrazul intr-un mod mult mai dureros, care sa-l lase fara bani, puncte sau permis. Multi o fac deja, fie din resentiment fie ca pe o masura necesara de igiena morala: “Care constatare amiabila? Hai la politie!”
Abonați-vă la:
Postări (Atom)