miercuri, 19 decembrie 2012
Conducatorii auto ar putea salva planeta
Companiile de asigurari auto se confrunta cu o mare
problema, chiar daca stiu multe detalii despre clientii lor, nu stiu cum si cat
conduc. Chiar daca afla daca un client a suferit un accident auto, companiile
de asigurari nu stiu cat de mult, cat de repede si cu cata atentie conduc
soferii.
De aceea, acestea sunt nevoite sa foloseasca alti indici pentru a stabili pretul unei polite, cum ar fi varsta, starea civila sau orasul de resedinta. Din acest motiv, politele sunt mai scumpe decat ar trebui sa fie in mod normal.
De aceea, acestea sunt nevoite sa foloseasca alti indici pentru a stabili pretul unei polite, cum ar fi varsta, starea civila sau orasul de resedinta. Din acest motiv, politele sunt mai scumpe decat ar trebui sa fie in mod normal.
Acum, insa, exista o solutie care va permite oamenilor
sa demonstreze cat de buni sunt ca soferi. Statisticile arata ca 93% dintre
conducatorii auto se considera soferi mai priceputi decat media. De curand,
companiile de asigurari le ofera acestora sansa de a demonstra ca acest lucru
este adevarat. Astfel, soferii care sunt de acord sa instaleze in masina lor un
dispozitiv de monitorizare (care inregistreaza cand, cat de departe si cat de
repede se deplaseaza cu masina) pot beneficia de reduceri de pana la 30% la
polita de asigurare.
Acest lucru ar putea aduce beneficii financiare
considerabile conducatorilor auto, insa efectele secundare s-ar putea dovedi a
fi benefice pentru intreaga planeta.
Statisticile arata ca riscul de a lua parte la un
accident auto creste cu numarul kilometrilor condusi.
Din acest motiv, companiile de asigurari vor fi
indreptatite sa creasca pretul politelor de asigurare vandute clientilor care
conduc distante mari. Cu alte cuvinte, soferii vor fi incurajati sa conduca cat
mai putin cu putinta, pentru a plati un pret cat mai mic pe polita de
asigurare.
O estimare realizata de The Hamilton Project arata ca „taxarea pe kilometru” a
clientilor companiilor de asigurari ar duce la reducerea cu 8% a numarului de
kilometri condusi la nivel national in SUA. Acest lucru ar duce la un consum al
petrolului cu 4% mai mic si la o reducere a emisiilor de carbon cu 2%.
De asemenea, numarul accidentelor ar scadea, iar
aglomerarile din trafic ar fi mai rare. Asadar, aceasta inovatie a companiilor
de asigurari ar putea aduce beneficii atat clientilor, cat si planetei.
Sursa: EcoMagazin
Colapsul Europei, lupta pentru hrana si apa
Raportul “Global Trends 2030: Alternative Worlds” (n.r. “Trenduri globale: lumi alternative”), intocmit de Consiliul National de Inteligenta al SUA, a fost facut public luni. Si, din pacate, viitorul nu suna tocmai bine.
Aflati mai multe >>
Consiliul National de Inteligenta picteaza un viitor in care Statele Unite ale Americii nu mai sunt jucatorul numarul 1 la nivel global, indivizi sau grupuri vor da atacuri cibernetice si biologice devastatoare, iar resursele de hrana si apa vor fi pe sfarsite in anumite parti ale globului.
Raportul de 160 de pagini poate fi un bun punct de plecare pentru producatorii de blockbustere de la Hollywood, o comoara de potentiale scenarii ale unei lumi devastate de boli si foamete. Insa, insista Consiliul, profetiile cuprinse in acesta nu sunt batute in cuie. Scopul acestuia este de a formula scenarii despre cum ar putea evolua lumea, pentru a gasi din timp cele mai bune solutii economice si militare.
“Nu vrem sa prezicem viitorul – un demers imposibil – ci sa oferim un instrument de lucru pe care sa-l luam in considerare atunci cand ne gandim la posibile variante de viitor si implicatiile acestora”, se arata in raport.
Scenariile de groaza care ar putea deveni realitate in urmatorii 18 ani
Populatia globala va atinge “aproape 8,3 miliarde de oameni”, iar resursele de apa si hrana vor fi aproape epuizate in zone ca Africa sau Orientul Mijlociu.
“Schimbarile de clima vor influenta negativ disponibilitatea acestor resurse critice. Analiza schimbarilor climaterice sugereaza ca factorii severi in care exista actualele resurse de apa se vor intensifica – zonele ploioase vor deveni si mai ploioase, cele aride si mai aride. Nu ne indreptam in mod obligatoriu spre o lume a lipsurilor, insa politicienii, impreuna cu partenerii acestora din sectorul privat, vor trebui sa ia neaparat masuri pentru a evita un astfel de viitor”, se arata in raport.
Statele Unite ale Americii in 2030
Potrivit expertilor Consiliului National de Inteligenta, SUA ”va ramane, cel mai probabil, ‘prima printre egale’ intre marile puteri ale lumii”. Insa, “cresterea rapida a altor state, arata ca ‘momentul unipolar’ a trecut, iar Pax Americana – era istorica a SUA inceputa in 1945 si care s-a tradus intr-un trend ascendent al politicilor internationale – este in declin”.
De asemenea, “Asia va depasi America de Nord si Europa, combinate, in termeni de putere globala, PIB, marimea populatiei, cheltuieli militare si investitii in tehnologie”, se arata in “Global Trends 2030: Alternative Worlds”.
Terorism economic si financiar
Raportul sugereaza si faptul ca extremistii islamisti vor fi istorie pana in 2030. Asta nu inseamna insa ca nu vor exista grupuri concentrate care vor crea ravagii.
“Cu acces mult mai facil la tehnologii letale si distrugatoare, indivizii care sunt experti in aceste zone de nisa, cum ar fi sistemele cibernetice, si-ar putea vinde cunostintele celui care plateste cel mai mult, inclusiv teroristi, care nu isi vor mai canaliza energia in organizarea unor atentate care sa produca victime umane in masa, ci, mai degraba, in producerea unor deranjuri economice si financiare globale”, arata Consiliul National de Inteligenta al SUA.
Mega-trenduri care vor defini viitorul
Patru “mega-trenduri” definitorii pentru viitor au fost mentionate: puterea individuala in crestere, raspandirea puterii, schimbari demografice majore si cresterea necesitatii pentru apa, hrana si energie.
Dezastrele viitorului. Colapsul Europei
Raportul prefigureaza si potentialul unor fenomene de tip “black swan” (n.r. evenimente greu de prezis din timp de experti). Acestea includ potentialul unor: pandemii severe, schimbari de clima care se produc mai repede decat ar fi normal, colapsul Uniunii Europene, colapsul Chinei (sau trecerea acesteia la democratie), un Iran reformat, care abandoneaza programul nuclear pe care marile puteri suspecteaza l-ar desfasura in prezent. Fenomenele prezise includ, de asemenea, un conflict cu arme nucleare, chimice si biologice, un atac cibernetic de mari proportii, furturi solare geomagnetice care ne vor distruge saleliti si retele electrice sau retragerea brusca a SUA din problemele globale.
Sursa: EcoMagazin
vineri, 14 decembrie 2012
Asociatia "Community Links" le ofera studentilor economisti zeci de stagii de internship in marile companii din Romania, in perioada 1 martie - 1 iunie 2013
Asociatia "Community Links" a
lansat miercuri cu ocazia conferintei "Lider Ovidiu Talks", un nou
stagiu de internship in marile companii din Romania, destinat studentilor
economisti. Acestia vor avea astfel ocazia sa isi completeze cunostintele
dobandite pe bancile facultatii cu informatii practice despre cum functioneaza
compania in care ar putea ajunge sa lucreze.
Programul "Lider Ovidiu" s-a lansat
in 22 mai 2012 cu o conferinta tinuta in Aula Magna de la ASE, conferinta la
care au participat 120 de studenti, cadre didactice din ASE dar si
reprezentanti ai partenerilor corporate. Conferinta a fost deschisa de
Prof. Dr. Nicolae Istudor, Vice-Rector ASE si Prof. Dr. Univ. Mihai-Razvan
Ungureanu. Din partea partenerilor corporate au vorbit despre cariera si
leadership Daniela Pandrea, General Director Eastern Europe, Honeywell Building
Solutions si Titov Buzescu, Vicepresedinte-Retail, Rompetrol Group Corporate
Center. Programul a inregistrat un numar impresionant de 385 de aplicatii
pentru stagii de internship oferite de 17 companii partenere. Evident, s-a
inregistrat o cerere mai mare decat oferta, ceea ce demonstreaza necesitatea
unui astfel de program.
In etapa pilot programul a oferit 74 de stagii de internship in 17 companii din
domeniile cele mai diverse, de la jurnalism economic, marketing, finante si
banci, vanzari, transporturi, turism, relatii internationale, contabilitate si
audit, constructii, industrie petroliera si pana la telefonie mobila.
Astazi a fost anuntat urmatorul stagiu, ce se va derula in perioada 1 martie -
1 iunie 2013, studentii avand timp pana la data de 1 februarie 2013 sa-si
trimita aplicatiile, accesand site-ul www.communitylinks.ro.
Aproximativ 10% dintre studentii care au participat la programul-pilot
"Lider Ovidiu", derulat in perioada iulie - octombrie 2012, au primit
oferte de angajare din partea companiilor in care si-au desfasurat activitatea.
Pentru stagiul urmator, platforma se va deschide pe 12 decembrie, iar studentii
vor putea aplica pana la 1 februarie 2013.
In perioada 1 februarie - 1 martie 2013 va avea loc procesul de selectie.
Selectia o fac companiile vizate, in functie de propriile criterii. In anumite
cazuri companiile anunta de la inceput criterii de eligibilitate si acestea
sunt afisate pe platforma.
Tot miercuri, in cadrul Lider Ovidiu Talks, in Amfiteatrul 2013 al Facultatii
de Cibernetica, zeci de studenti economisti s-au intalnit cu lideri
inspirationali, antreprenori care au oferit sfaturi utile tinerilor aflati la
inceput de cariera.
Andrei Cionca, Asociat Fondator al Casei de Insolventa Transilvania,
companie lider de piata al practicienilor in insolventa la nivel
national le-a spus tinerilor: "sunteti la varsta la care trebuie sa
absorbiti tot, sa va integrati deoarece instinctul se formeaza din experienta
anterioara. Trebuie sa va traiti propriul vostru vis, sa nu traiti in visul
altora. Daca alegeti calea antreprenoriatului, faceti alegeri, asumati-va
riscuri, in primul rand, ganditi-va daca sunteti capabili de riscuri. Va spun
din tot sufletul sa va implicati cu pasiune si sa va faceti munca mult mai bine
decat altii. Nu in ultimul rand, cititi toate cartile autobiografice care va
cad in mana".
Dana Petcu, Country Manager Christian Dior Parfums Romania, desemnata
anul acesta, de catre Forbes marca top 1 in categoria lux si top 5 in total
marci este de parere ca "este imposibil sa ai succes fara sa faci nimic.
Intotdeauna trebuie sa va alocati timp pentru autoeducare, sa va dezvoltati
cunostintele. Fiti proactivi in tot ce intreprindeti. Reputatia este foarte
importanta, ca de altfel etica si politetea. Este esential sa descoperiti
ce va place si sa faceti cu pasiune, fara de care este imposibil sa ai
succes".
Presedinte si Fondator al Asociatiei Community Links, Corina
Vintan, considera ca "am inceput cu dreptul, atat studentii, cat si
managerii care ni s-au alaturat drept parteneri in proiect fiind extrem de
multumiti de programul-pilot de asta-vara. Prin urmare continuam in forta, cu o
oferta greu de refuzat de catre studenti: stagii de internship in marile
companii, unde pot avea sansa sa se angajeze si intalniri lunare cu
profesionisti din diferite domenii. Misiunea mea si a acestui sir de conferinte
este sa aducem modele profesionale in fata studentilor, oameni care au
realizari si care vor dezvalui studentilor cheia propriului succes, dar si
greselile si deciziile mai putin inspirate pe care le-au luat de-a lungul
timpului, pentru ca si acestea ne ajuta sa evoluam si sa devenim mai puternici.
Acest program s-a nascut din dorinta mea de a oferi o sansa viabila pentru
schimbul de generatii".
Conferinte lunare cu invitati inspirationali si stagii de internship, acestea
sunt cele doua componente definitorii ale lui "Lider Ovidiu", program
menit sa-i ajute pe tinerii economisti ai Romaniei sa faca alegeri
potrivite si sa le netezeasca pasii spre piata muncii.
Sursa: HotNews.ro
8 motive care te fac sa te simti blocat
Uneori,
ne blocam. La propriu. Daca am sti la cine sa apelam, am reusi sa iesim din
"noroi". Sau daca am lasa orgoliul deoparte. Companiile nu dobandesc
succesul peste noapte. Inainte ca afacerea sau cariera ta sa prinda aripi, un
lucru este aproape sigur: te vei bloca. De multe ori.
Cu
cat vei incerca sa obtii mai multe lucruri, cu atat vei infrunta mai multe
obstacole. Cu cat fortezi limitele, cu atat te vor impinge inapoi. Cu cat este
miza mai mare, cu atat o sa te confrunti cu probleme. In aceste conditii, ai o
singura optiune: Sa iesi din impas.
Daca vei citi biografiile directorilor executivi sau a antreprenorilor de succes, vei observa ca sunt presarate cu realizari extraordinare. Nu vei vedea insa momentele in care se blocheaza.
Daca vei citi biografiile directorilor executivi sau a antreprenorilor de succes, vei observa ca sunt presarate cu realizari extraordinare. Nu vei vedea insa momentele in care se blocheaza.
Fiecare
companie are o asemenea poveste. Fiecare antreprenor de succes si director s-a
confruntat cu esecul. Ne-am blocat de nenumarate ori, dar ne-am revenit. De
aceea, trebuie sa invatam CUM sa iesim dintr-o asemenea situatie.
1. Nu pui intrebarile potrivite oamenilor potriviti - sau nu ii asculti. Toata retorica mentorilor si trainerilor nu poate acoperi provocarile cu care se vor confrunta tinerii, cand vine vorba de obtinerea unui feedback. De aceea, boardurile de directori, consultanti si investitori sunt indispensabile. La fel de nepretuiti sunt clientii care au curajul sa iti spuna ca ai gresit. Daca intrebi, asigura-te ca si asculti.
2. Nu ai gasit o problema indeajuns de mare, pe care sa o rezolvi. In general, oamenii inoveaza cand gandesc "invers". Ei se concentreaza asupra aptitudinilor, tehnologiei, solutiilor disponibile, cand de fapt este mai important sa rezolve problema cu care se confrunta. Daca problema nu este indeajuns de mare, daca nu cauzeaza "durere' pentru un numar mare de clienti, atunci n-o sa obtii acea "tractiune" necesara afacerii tale.
3. Nu ai un principiu puternic. Daca nu poti enunta deschis un motto, daca acesta nu rezoneaza cu dorintele clientilor tai, n-o sa ajungi nicaieri.
4. Nu detii un "decodor" in afaceri. Fiecare piata, fiecare afacere, fiecare companie, fiecare disciplina are regulile sale. Cum merg lucrurile. Cum se fac lucrurile. Nu sunt scrise pe o foaie. In timp ce incerci sa le descoperi, o sa te blochezi. Gaseste pe cineva care le cunoaste si tine cont de sfaturile lui. Nu te lasa cuprins de timiditate.
5. Iti lipseste o piesa importanta din puzzle. Companiile mari investesc timp valoros si resurse nenumarate in vederea intelegerii nucleului afacerilor: Cum poti sa devii numarul UNU? Ce lacune trebuie sa umpli? Este un pas foarte important. CEO-ul Yahoo!, Marissa Mayer, cumpara in aceasta perioada numeroase companii, care activeaza in domeniul serviciilor mobile de internet. Vrea sa "umple" un gol. Asta trebuie sa faci si tu, fie ca vorbim de cariera sau afacere.
6. Ti-ai pierdut concentrarea. Pentru start-up-uri si antreprenori, concentrarea este vitala. Daca aceasta nu exista, n-o sa poti ajunge departe. Exista nenumarate cauze. S-ar putea sa nu mai ai incredere in tine, sa-ti fi pierdut entuziasmul antreprenorial. S-ar putea sa te afecteze problemele PERSONALE. Daca esti in cautarea unui miracol inexistent, nu e semn bun!
7. Te afli pe o cale gresita. Unul din cele mai grele sarcini ale omului este sa descopere daca este sau nu pe o cale corecta. Daca activezi intr-o industrie o vreme si rezultatele nu sunt pe masura muncii, a venit timpul sa schimbi "macazul", sa faci altfel lucrurile. Cum iti dai seama? Asculta-i pe cei din jurul tau. Gandeste-te. Mediteaza. O sa iei o decizie buna.
8. Nu muncesti suficient. In prezent, este usor sa vorbesti despre saptamana cu cinci zile de munca, demonul sarcinilor multiple de serviciu si importanta flexibilitatii la locul de munca. La fel de important este echilibrul intre viata profesionala si cea personala. Aceste elemente NU SCHIMBA insa NIMIC. Antreprenorii de succes muncesc mai mult decat traiesc. Acesta este adevarul gol-golut.
La sfarsitul zilei, toata aceasta poveste se contureaza in jurul unei singure calitati: Perseverenta. Daca esti genul de antreprenor care se tine de cuvant, care nu renunta, o sa te descurci.
1. Nu pui intrebarile potrivite oamenilor potriviti - sau nu ii asculti. Toata retorica mentorilor si trainerilor nu poate acoperi provocarile cu care se vor confrunta tinerii, cand vine vorba de obtinerea unui feedback. De aceea, boardurile de directori, consultanti si investitori sunt indispensabile. La fel de nepretuiti sunt clientii care au curajul sa iti spuna ca ai gresit. Daca intrebi, asigura-te ca si asculti.
2. Nu ai gasit o problema indeajuns de mare, pe care sa o rezolvi. In general, oamenii inoveaza cand gandesc "invers". Ei se concentreaza asupra aptitudinilor, tehnologiei, solutiilor disponibile, cand de fapt este mai important sa rezolve problema cu care se confrunta. Daca problema nu este indeajuns de mare, daca nu cauzeaza "durere' pentru un numar mare de clienti, atunci n-o sa obtii acea "tractiune" necesara afacerii tale.
3. Nu ai un principiu puternic. Daca nu poti enunta deschis un motto, daca acesta nu rezoneaza cu dorintele clientilor tai, n-o sa ajungi nicaieri.
4. Nu detii un "decodor" in afaceri. Fiecare piata, fiecare afacere, fiecare companie, fiecare disciplina are regulile sale. Cum merg lucrurile. Cum se fac lucrurile. Nu sunt scrise pe o foaie. In timp ce incerci sa le descoperi, o sa te blochezi. Gaseste pe cineva care le cunoaste si tine cont de sfaturile lui. Nu te lasa cuprins de timiditate.
5. Iti lipseste o piesa importanta din puzzle. Companiile mari investesc timp valoros si resurse nenumarate in vederea intelegerii nucleului afacerilor: Cum poti sa devii numarul UNU? Ce lacune trebuie sa umpli? Este un pas foarte important. CEO-ul Yahoo!, Marissa Mayer, cumpara in aceasta perioada numeroase companii, care activeaza in domeniul serviciilor mobile de internet. Vrea sa "umple" un gol. Asta trebuie sa faci si tu, fie ca vorbim de cariera sau afacere.
6. Ti-ai pierdut concentrarea. Pentru start-up-uri si antreprenori, concentrarea este vitala. Daca aceasta nu exista, n-o sa poti ajunge departe. Exista nenumarate cauze. S-ar putea sa nu mai ai incredere in tine, sa-ti fi pierdut entuziasmul antreprenorial. S-ar putea sa te afecteze problemele PERSONALE. Daca esti in cautarea unui miracol inexistent, nu e semn bun!
7. Te afli pe o cale gresita. Unul din cele mai grele sarcini ale omului este sa descopere daca este sau nu pe o cale corecta. Daca activezi intr-o industrie o vreme si rezultatele nu sunt pe masura muncii, a venit timpul sa schimbi "macazul", sa faci altfel lucrurile. Cum iti dai seama? Asculta-i pe cei din jurul tau. Gandeste-te. Mediteaza. O sa iei o decizie buna.
8. Nu muncesti suficient. In prezent, este usor sa vorbesti despre saptamana cu cinci zile de munca, demonul sarcinilor multiple de serviciu si importanta flexibilitatii la locul de munca. La fel de important este echilibrul intre viata profesionala si cea personala. Aceste elemente NU SCHIMBA insa NIMIC. Antreprenorii de succes muncesc mai mult decat traiesc. Acesta este adevarul gol-golut.
La sfarsitul zilei, toata aceasta poveste se contureaza in jurul unei singure calitati: Perseverenta. Daca esti genul de antreprenor care se tine de cuvant, care nu renunta, o sa te descurci.
Sursa: Manager.ro
joi, 13 decembrie 2012
Dan Adamescu - Afaceri de sute de milioane de euro din asigurari
Proprietarul Holding-ului The Nova Group - Dan Adamescu, controleaza prin intermediul acestuie spatii comerciale, firme de constructii, de asigurari, de media si hoteluri cu afaceri cumulate de 300-400 mil. euro.
Cea mai mare firma controlata de Adamescu este Astra Asigurari, un jucator de top pe piata asigurarilor generale, care a avut subscrieri de circa 250 mil. euro anul trecut. Dupa primele noua luni din acest an, Astra a raportat afaceri de 175 mil. euro. Astra s-a dezvoltat rapid in criza pe baza vanzarilor de polite de raspundere civila auto si ulterior de asigurari de locuinte.
Chiar daca la un moment dat s-a vehiculat pe piata ideea vanzarii asiguratorului catre un investitor strain, Adamescu declara recent ca intentioneaza sa dezvolte Astra ca o companie nationala si ca nu se gandeste sa vanda nici macar de acum in zece ani. De altfel, Adamescu a rascumparat anul trecut un pachet de 27% din actiunile Astra de la grupul austriac Uniqa, pentru care a platit 25 mil. euro. Pachetul respectiv fusese achizitionat de austrieci cu 10 mil. euro in 2007 tot de la Adamiescu, planul initial fiind ca ulterior Uniqa sa preia controlul.
Dan Adamescu, 64 de ani, a facut avere inainte de 1989 in Germania din comertul cu electronice pe care le vindea in tarile est-europene. El a emigrat in Germiania in 1978, dar in anii '90 a lichidat businessul de acolo si a inceput sa se ocupe de afaceri in constructii, imobiliare si mass-media in Romania. Ulterior, el a achizitionat de la stat compania de asigurari Astra si Unirea Shopping Center.
Cea mai recenta achizitie este un pachet semnificativ de actiuni la hotelul Intercontinental, tranzactie derulata prin intermiediul Astra Asigurari. Adamescu a ajuns astfel sa controleze 32% din Intercontinental.
Omul de afaceri mai detine si hotelul Rex din Mamaia. Portofoliul The Nova Group mai cuprinde compania de constructii Baumeister, cu afaceri de 40 mil. euro anul trecut, Medien Holding, compania care editeaza cotidianul Romania libera, dar si o tipografie.
Unirea Shopping Center a avut afaceri de 19 mil. euro anul trecut. A crescut in criza Evolutia primelor brute subscrise si a profitului net ale Astra Asigurari.
Structura The Nova Group:
Retail: Unirea Shopping din Center Bucuresti si Brasov
Hoteluri: Rex Mamaia, participatie minoritara la Intercontinental
Imobiliare: Modern Business Center, City Business Center
Servicii financiare: Astra Asigurari
Constructii: Baumeister
Media: Medien Holding, United Print
Alexander Adamescu, fiul lui Dan Adamescu, se ocupa de media si de constructii
Carmen Adamescu, sotia lui Dan Adamescu, se ocupa de Unirea Shopping Center
Alin Bucsa este presedintele directoratului Astra Asigurari
Sursa: Ziarul Financiar
Volumul primelor subscrise din asigurari online ajunge la 45 mil. euro
Volumul primelor subscrise din asigurari online pe piata locala ajunge la circa 45 mil. euro, ceea ce inseamna ca 2,5% din afacerile companiilor de asigurari vin prin acest canal, potrivit estimarilor Safety Broker, un jucator de top pe piata de brokeraj in asigurari. Brokerul a lansat in parteneriat cu BAC Investment un magazin online de asigurari, goya.ro, de unde clientii pot achizitiona polite auto, de locuinte sau asigurari de viata.
Clientii pot face comparatie intre diverse oferte de asigurari auto si de locuinte, in timp ce in cazul asigurarilor de locuinte au la dispozitie doar oferta ING Asigurari.
„Obiectivul nostru este ca goya.ro sa devina liderul pietei de asigurari online in 1-2 ani. Investitia pe care am facut-o vine sa reconfirme potentialul pietei de asigurari online, estimata la circa 45 mil. euro”, a declarat Viorel Vasile, managing partner al Safety Broker.
Principalii jucatori pe segmentul politelor facultative de locuinte sunt rca-ieftin.ro si asigura.ro.
Sursa: Ziarul Financiar
Se muta vanzarea de asigurari pe Internet?
In conditiile in care vanzarile de asigurari prin
canalele traditionale se mentin la acelasi nivel sau chiar inregistreaza
scaderi fata de anii trecuti, comertul electronic pastreaza un ritm accelerat,
fapt care arata clar ca vanzarile online reprezinta
o solutie de dezvoltare accelerata pe timp de criza.
Drept consecinta, tot mai multi brokeri
investesc in acest segment, fiind convinsi de potentialul si de beneficiile
comertului online. Numai in ultima saptamana, trei brokeri cu nume
importante pe piata locala si-au anuntat lansarea unor portaluri dedicate
vanzarilor de asigurari in mediul online.
Investitiile nu sunt deloc de neglijat, mai ales
in conditiile in care, pe langa elementele tehnice necesare unui astfel de
site, comertul electronic are nevoie de foarte multa promovare. Spre exemplu,
proiectul dezvoltat de SAFETY Broker pe parcursul a trei luni a presupus o
investitie totala de peste 600.000 EUR, incluzand conceperea si realizarea
site-ului, dar si bugetul alocat campaniei de marketing aferente, in timp ce
SRBA a anuntat o investitie de circa 10.000 EUR. Totodata portalul de informare in domeniul asigurarilor si vanzare de polite online www.VreauAsigurare.ro a anuntat o investitie de 12.500 EUR pana in prezent.
"Investitia pe care am facut-o acum vine sa
reconfirme potentialul pietei de asigurari online din Romania, estimata la circa 45 mil. EUR", a
declarat Viorel VASILE, Managing Partner, SAFETY Broker.
Pe de alta parte, aproximativ 70% din proprietarii
de masini utilizeaza Internetul ca mediu de comunicare, conform
unei analize a portofoliului de peste 100.000 de clienti al SRBA. Gheorghe
GRAD, Directorul General al SRBA, a subliniat ca "emiterea online a politelor RCA ofera de departe
avantajul analizei comparative a preturilor practicate de catre companiile de
asigurari in timp real"
"Vanzarile online pot deveni profitabile in conditiile in care exista
disponibilitate de investitie pe termen lung in activitatea de start-up. Un
astfel de business genereaza profit in primii cinci ani daca exista o
eficientizare a proceselor si o reducere a costurilor", a declarat Razvan
PAVEL, Director General, NETRISK Broker, detinatorul portalului Asigura.ro. In
prezent, investitia initiala necesara unei activitati de vanzare de polite de asigurare
pe Internet se ridica la circa 30.000 EUR in ceea ce priveste partea
informatica, si inca aproximativ 30.000 EUR pentru promovarea lansarii. Astfel,
costul de achizitie pentru un vizitator ajunge la 2 lei, conform unei cercetari
derulate in prima jumatate a acestui an de NETRISK Broker. Pe de alta parte,
numai 3% dintre vizitatori cumpara o polita de asigurare, ceea ce inseamna un
cost per polita de 67 lei. Costurile operationale se ridica la circa 20 lei per
polita, in timp ce comisionul mediu este de 60 lei per polita. Astfel, pentru
set-up IT si vanzari de 10.000 de polite se genereaza o pierdere cumulata de
peste 120.000 EUR.
Totusi, temenul de "vanzare" poate fi
dezbatut deoarece, in practica, numai politele RCA, cele de calatorie si cele obligatorii de locuinta pot
fi cu adevarat vandute pe Internet. Asigurarile de tip Casco si cele
facultative de locuinte necesita semnatura clientului, precum si o inspectie de
risc a obiectului asigurat, astfel incat "vanzarea" acestor produse
se face efectiv fata in fata cu clientul.
De aceea, mai multi vanzatori de asigurari pe
Internet, desi promoveaza vanzarea politelor facultative, pot face cel mult o
oferta pentru astfel de produse. Pentru a se mentine competitivi, ei ofera
servicii suplimentare pentru clientii lor, precum comparatoare de preturi,
detaliere a clauzelor politelor facultative, aplicatii de comparatie a
produselor sau consiliere in caz de daune.
"Ca si in IT, unde orice gadget nou aparut
ieri poate parea desuet maine, asa si in domeniul vanzarilor online
trebuie sa ai acea determinare de a te reinventa
si de a te plia pe nevoia consumatorului devenit in ultima vreme mult mai
interesat de conditiile de asigurare si tarife", a declarat Cristian
BALANICA, Director General, PIRAEUS Insurance Broker.
La jumatatea acestui an, un studiu derulat de
Media XPRIMM a identificat circa 100 de site-uri si portaluri dedicate
comercializarii de produse de asigurare. Cele mai vandute polite erau de
departe RCA si Casco, urmate de politele de locuinta si cele de
calatorie. Astfel, RCA era vandut de catre 84% din site-urile analizate Casco
de 55%, asigurarile de locuinta de 45%, polite de calatorie de 26%.
Desi in Romania, vanzarile totale de asigurari online sunt estimate la circa 2,5% din piata, in Marea
Britanie, 60% pana la 80% din politele auto se vand prin acest canal, iar in Germania ajung la 21%
din intreaga piata. In acest context, Romania are un potential foarte mare de
dezvoltare.
Sursa: xprim.ro
miercuri, 12 decembrie 2012
Mancarea este noul petrol, iar pamantul este noul aur, spune Lester Brown
“Mancarea este noul petrol, iar pamantul este noul aur”, spune Lester Brown, unul dintre cei mai cunoscuti cercetatori in domeniul problematicii globale.
La Targul de carte Gaudeamus a fost lansat pe piata romaneasca volumul “Planeta plina, farfuriile goale – Noua geopolitica a deficitului de hrana”, al autorului american Lester Brown, un volum-manifest ce va vedea lumina tiparului in peste 35 de limbi.
Lester Brown este presedintele organizatiei Earth Politcy Institute, institutie de cercetare stiintifica din Washington D.C., fiind totodata unul dintre cei mai cunoscuti cercetatori in domeniul problematicii globale, al dezvoltarii durabile si al protectiei factorilor de mediu. In 2010, cu ocazia vizitei la Bucuresti, Academia Romana a decis sa-i acorde titlul de membru de onoare, iar Universitatea de Stiinte Agricole si Silvice – titlul de doctor honoris causa.
Rezervele mondiale de cereale au scazut cu o treime
In subtitlul volumului – “Noua geopolitica a deficitului de hrana”, autorul evidentiaza problema acuta a celor mai slab dezvoltate tari, care cunosc o crestere demografica sustinuta si pentru care asigurarea hranei devine una dintre cele mai acute probleme ale contemporaneitatii.
Enuntand inca de la inceputul lucrarii ca “hrana este veriga slaba a lumii contemporane”, Lester Brown porneste de la constatarea ca, in ultimul deceniu, rezervele mondiale de cereale au scazut cu o treime, iar preturile mondiale ale alimentelor au crescut de peste doua ori, declansand “o goana planetara dupa teren agricol si inaugurand o noua geopolitica a hranei”.
Cea mai grava seceta din ultimii 50 de ani
In contextul semnalelor ingrijoratoare date de specialisti, o analiza publicata de Agentia Reuters arata ca, la nivel mondial, avem de-a face si cu cea mai grava seceta din ultimii 50 de ani in SUA, in Asia si in tarile din jurul Marii Negre, fenomen care a dus la cresterea preturilor la porumb, grau si soia.
In Rusia, 5,5 milioane de hectare sunt afectate de seceta, provocand sectorului agricol pierderi de peste 1 miliard de dolari, a anuntat ministrul rus al agriculturii, Nikolai Fiodorov. Suprafata agricola distrusa de seceta reprezinta peste 7% din totalul terenurilor arabile ale Rusiei, iar regiunile cele mai afectate sunt cele din sud si din bazinul fluviului Volga, traditionalul granar al tarii. Din aceasta cauza este de asteptat ca exporturile de grau ale Rusiei sa fie doar la jumatate din cele de anul trecut.
Un anotimp mai putin ploios decat era asteptat pe subcontinentul indian i-a determinat pe analistii FAO sa coboare cu 7,8 milioane tone estimarile initiale privind productia mondiala de orez, al doilea sortiment de cereale cultivat la nivel mondial si principalul in regiunile tropicale.
China, la randul ei, este afectata de seceta, dar Guvernul de la Beijing se fereste sa dea publicitatii cifre. Brazilia, pe de alta parte, a avut prea multe ploi, o veste proasta pentru agricultorii care cultiva trestie de zahar.
Si in Uniunea Europeana, Centrul de Analiza si Strategie Grains si-a redus previziunile in ceea ce priveste recolta de porumb cu peste 7 milioane de tone, ceea ce inseamna o scadere cu 13% fata de anul 2011. “Cele mai recente previziuni privind culturile sugereaza ca ar trebui sa ne temem de ce e mai rau”, avertizeaza Organizatia Natiunilor Unite. Ce inseamna “ce e mai rau” nu spun reprezentantii ONU, dar cifrele vorbesc de la sine: pretul alimentelor a crescut, per total, cu 6% in luna iulie; la porumb cresterea a fost de 23%, iar la grau de 19% si lucrurile nu se vor opri aici.
Ne numim “granarul Europei”, dar importam mari cantitati de cereale
Semnalul dat de Lester Brown nu ocoleste nici agricultura romaneasca, specialistii apreciind ca faramitarea fostelor cooperative agricole si paragina in care zac milioane de hectare de teren bun pentru agricultura reprezinta o catastrofa la care se adauga saracirea satului romanesc.
“Romania a ramas constant un importator de produse alimentare. Numai in 2010 am importat produse alimentare de aproape 4 miliarde de euro”, a declarat presedintele Asociatiei Nationale a Exportatorilor si Importatorilor, Mihai Ionescu. Potrivit statisticilor, cele mai multe cereale le importam din Rusia, Ucraina, Bulgaria; fructe, din Italia, Grecia sau Turcia; legume, din Olanda, Bulgaria si Turcia; carne de porc, din Ungaria, Danemarca sau Germania; lactate, din Polonia, Ungaria, Germania.
“Cat de mult ne va costa daca esuam?”
In cartea-manifest a lansarii Earth Politcy Institute, Lester Brown vorbeste despre “Crearea unei economii pentru planeta noastra”, motivandu-si demersul prin urmatoarele constatari: “La intrarea in secolul al XXI-lea, economia noastra distruge treptat sistemele sale de suport, consumandu-si mijloacele fixe ale capitalului natural. Cererile economiei in dezvoltare, asa cum este ea acum structurata, depasesc productia naturala durabila a ecosistemelor”, “Transformarea economiei noastre distructive de mediu intr-una care poate sustine progresul depinde de o revolutie, ca aceea generata de Copernic, in mentalitatea noastra economica, de recunoastere a faptului ca economia este parte a ecosistemului planetar si ca ea poate asigura progresul doar daca va fi restructurata astfel incat sa devina compatibila cu el”.
“Problema nu este cat de mult va costa realizarea acestei transformari, ci cat de mult ne va costa daca esuam in a o rezolva”, concluzioneaza Lester Brown.
Guvernul vrea sa evalueze rezervele geologice de ape subterane din toata tara
Guvernul intentioneaza sa deruleze in perioada 2013-2016 un
program la nivel national de cercetare geologica a resurselor de ape subterane potabile si industriale, cu scopul
utilizarii “rationale” a zacamintelor.
“Prezentul program
vizeaza apele subterane potabile si industriale pentru activitatile de
prospectiune, explorare, determinare si evidenta a resurselor”, se arata in
anexa unui proiect dehotarare de guvern elaborat de Ministerul Economiei.
Toate informatiile care
vor fi obtinute in urma acestor cercetari vor fi puse la dispozitia Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale, care va scoate perimetrele in care vor fi
identificare resursele la licitatie in
vederea concesionarii.
“Se are in vedere
punerea in valoare prin lucrarile de cercetare a noi perimetre cu resurse
potential valorificabil sustinand activitatea orientata spre folosirea
rationala a resurselor minerale regenerabile si economisirea celor
neregenerabile”, potrivit anexei.
Finantarea programului
de cercetare geologica va fi asigurata atat de companiile care activeaza in
acest sector, cat si de la bugetul de stat.
5 sfaturi pentru cei care vor sa devina MANAGERI
Multi oameni ajung la un punct in carierele
lor in care isi doresc mai multe responsabilitati. Functia de manager poate
reprezenta un salt urias pentru un angajat. Astfel, el va obtine atat un statut
superior, cat si un salariu mai mare.
Managerii sunt
responsabili pentru coordonarea si supravegherea proiectelor companiei si a
activitatilor de zi cu zi. Pozitia lor este unica. Succesul companiei depinde
de ei. Dar drumul spre functia de lider nu este usor. O sa te confrunti cu alti
candidati, la fel sau poate chiar mai calificati decat tine.
Colegii vor dori sa
"vaneze" ei insisi aceasta sansa. Nu-i nimic rau in asta. Unde exista
concurenta, trebuie sa existe si calitate! Ce trebuie sa faci pentru a deveni
MANAGER? Urmeaza-ti visul. Si cele cinci sfaturi de mai jos.
1. Anunta-i pe apropiatii tai ca vrei sa devii manager
Daca vrei sa devii
sef, nu sta "ca mutul" intr-un colt. Anunta-i pe ceilalti ca vrei sa
avansezi, astfel incat sa te poata sustine macar psihic. Anunta-l pe seful tau
ca iti doresti mai mult, astfel incat sa te instruiasca pentru functia
respectiva si sa realizeze predarea stafetei catre tine, atunci cand va veni
momentul.
2. Transforma-te in mentor
Intreaba-l pe seful
tau daca exista vreo posibilitate prin care sa devii mentor sau alatura-te unei
organizatii profesionale din industria ta, care sa te pregateasca pentru
misiunea de "calauza".
Aceasta reprezinta
o modalitate excelenta prin care poti demonstra ca esti un expert in domeniul
tau de activitate, lucrand indeaproape cu ceilalti si dezvoltand relatii
interpersonale de durata - o aptitudine absolut necesara, daca iti doresti o
functie manageriala. Dincolo de aceasta oportunitate, poti cauta tu insuti un
mentor, care sa te ajute sa te dezvolti.
3. Mai multe calitati, mai multe sanse. In calitate
de manager, o sa ai mai putin timp liber, o
sa dobandesti mai multa putere, mai multe instrumente de conducere si
"miliarde" de responsabilitati
Este important sa
castigi tot mai multe calitati si sa le "calesti" pe cele vechi.
Analizeaza-te bine din punct de vedere profesional si trage linie: Exista
calitati care iti lipsesc? Dobandeste-le! Realizeaza studii, fii la curent cu
trendurile industriei tale si fructifica orice oportunitate de a invata.
4. Ce valoare ai?
Este important sa
pui ambitia la treaba. Arata-i sefului tau ca ai o anumita valoare, inainte sa
iti doresti o pozitie mai buna in companie. Stabileste o intalnire, in care sa
ii prezinti realizarile tale si angajamentele pe termen scurt, mediu si lung.
Furnizeaza-i sefului o lista completa, scriptica, a ceea ce ai implinit in
firma. Cifrele vor vorbi de la sine.
5. Solicita un feedback
Cere-le colegilor
si sefilor sa "cantareasca" performantele tale de pana acum. Te
descurci bine, in cadrul unui conflict profesional? Reactionezi bine in
conditii de stres? Esti capabil sa conduci un grup fara sa-l controlezi
"la sange"? Obtine un feedback de la colegi si manageri, deoarece
numai ei iti pot determina valoarea. Vei dovedi ca esti deschis sa inveti in
continuare.
marți, 11 decembrie 2012
De ce ai nevoie pentru a obtine un job in 2013
Expertii prognozeaza o inasprire a situatiei
economice mondiale in cursul lui 2013. Chiar daca managerii vor fi din ce in ce
mai drastici cu fondurile destinate personalului pentru anul viitor, isi vor
propune ca salariatii sa-si imbunatateasca aptitudinile si sa dea rezultate tot
mai bune.
Daca sunteti
interesat de o promovare in cadrul firmei sau chiar un nou loc de munca,
specialistii sustin ca aveti nevoie de patru abilitati esentiale, potrivit
datelor publicate de Wall Street Journal:
Comunicare
tot mai eficienta
Chiar daca ocupati
o pozitie nu tocmai influenta in cadrul firmei, felul in care reusiti sa va
exprimati clar si concis punctul de vedere asupra anumitor chestiuni
profesionale si de a fi pe aceeasi lungime de unda cu sefii, este esential,
conform lui Holly Paul, expert HR din cadrul Pricewaterhouse Coopers din New
York.
Specialistii spun
ca, mai ales daca va aflati in cautarea unui loc de munca, printr-o comunicare
eficienta puteti sa il determinati pe cel interesat de dumneavoastra sa ia o
decizie favorabila.
Asta pentru ca
angajatorul va avea acces la cele mai importante informatii despre
dumneavoastra, oferite intr-un mod care sa-l impresioneze.
In plus, este
recomandat sa va exprimati foarte bine, coerent si corect in scris, mai ales ca
o mare parte din discutiile dintr-un birou se poarta in mediul online.
Brandingul personal
Potrivit expertilor
in resurse umane,
cei de la HR au sarcina de a verifica, inainte de a angaja pe cineva, blogul
personal, contul de Twitter, Facebook sau de LinkedIn al persoanei care
aplica pentru slujba in cauza.
Este recomandat sa
va realizati profilele de pe site-urile de socializare, astfel incat angajatorul
sa fie impresionat de informatiile gasite acolo. "Acesta este brandul
tau, modul in care te prezinti lumii", a explicat Peter Handal, director
executiv al Dale Carnegie Training, din New York.
De exemplu,
specialistii recomanda sa evidentiati activitatile de voluntariat in care ati
fost implicat sau interesul dumneavoastra pentru perfectionarea profesionala
din domeniul in care activati.
Daca aplicati
pentru un job in domeniul financiar - bancar sau de traducator, de exemplu, este
bine sa fiti la curent cu toate noutatile legate de situatia economica generala
sau cu cele mai noi metode si tehnici din domeniul traducerilor in si din
diferite limbi.
Flexibilitate
si creativitate
Capacitatea voastra
de a va adapta rapid solicitarilor angajatorilor si de a raspunde in mod
creativ la cerintele profesionale ale managerilor va fi din ce in ce mai
importanta in 2013, pe masura ce si companiile trebuie sa invete sa se adapteze
unei piete aflata intr-o dinamica continua.
Expertii in resurse umane apreciaza ca, jobul pe care il indepliniti anul
acesta ar putea suferi modificari in cursul anului viitor, din cauza evolutiei
situatiei economice, a repercusiunilor crizei mondiale asupra activitatii
firmei pentru care lucrati.
Astfel, cei care au
capacitatea de a invata noi lucruri sunt mult mai avantajati, fata de colegii
cu o mentalitate mai putin flexibila
Cresterea
productivitatii
In anul 2013,
angajatii trebuie sa gaseasca noi metode ca sa isi eficientizeze munca depusa,
potrivit expertilor. Fata de anul curent, angajatorii isi vor dori
o productivitate cu 20 % mai mare, se arata intr-un sondaj recent,
realizat de Corporate Executive Board.
Astfel, managerii
vor cauta sa angajeze oameni care sa fie capabili sa invete rapid, sa se
adapteze schimbarilor si sa nu se astepte sa le fie spus de fiecare data ce si
cum ar trebui sa realizeze o sarcina profesionala.
Sursa: Manager.ro
Branding personal sau cum sa reusesti in viata
Muzeul de Curiozitati Barnum, din New
York a fost infiintat in 1842, ca un loc de recreere inedit - o combinatie
intre gradina zoologica, acvariu, galerie cu figuri de ceara, spectacole de
teatru sau iluzionism, freak show si expozitie cu obiecte ciudate, marea
majoritate falsuri: o sirena mumificata, trunchiul unui copac la umbra caruia
au stat Iisus si discipolii sai etc. Muzeul a ars complet in 1865, dar in cei
23 de ani de functionare a reusit performanta incredibila de a vinde cca 38 de
milioane de bilete. Si interesant este ca aceasta performanta i se datoreaza in
totalitate unui singur om: lui Phineas Taylor Barnum, fondatorul muzeului, cel
care a aplicat cu consecventa o lectie de afaceri pe care a primit-o in
tinerete. O lectie care tine de natura umana si care este valabila 100% si in
ziua de astazi.
Aflati mai multe >>
Totul a inceput cu o gluma proasta careia Phineas
Taylor Barnum i-a cazut victima in 1836, pe cand avea 26 de ani. La momentul
acela tocmai se angajase ca asistent al proprietarului unui circ, Aaron Turner,
iar una dintre primele sarcini primite a fost sa rezolve niste comisioane
marunte in orasul Annapolis, unde circul tocmai sosise si urma sa sustina o
serie de spectacole.
Ceea ce s-a
intamplat atunci pare desprins dintr-un episod din Twilight Zone: mergand prin
oras, Barnum s-a trezit pur si simplu ca oamenii incep sa se tina dupa el, cu o
atitudine agresiva. Oameni complet necunoscuti, pe care-i vedea pentru prima
oara, pareau sa aiba ceva de impartit cu el si numarul lor tot crestea. Astfel
ca foarte curand tanarul s-a trezit inconjurat de cateva zeci de indivizi
furiosi care-i cereau socoteala, acuzandu-l ca... este Ephraim Avery, un
suspect de crima care tocmai fusese achitat intr-un proces celebru al vremii si
pe care toata America il considera in realitate vinovat.
A fost nevoie de toata puterea de convingere a
lui Barnum ca sa-i determine pe agresorii sai sa mearga cu el la circ si sa-i
verifice identitatea. Si odata ajunsi acolo misterul s-a risipit: seful lui,
Aaron Turner, a explicat razand ca el insusi raspandise zvonul ca Barnum este
de fapt Avery, ca sa faca o gluma pe seama angajatului sau. Iar gloata,
inveselita si ea, s-a imprastiat.
Singurul care nu
radea era, desigur, Barnum, care inca mai tremura. Foarte nervos, el a vrut sa
stie ce era totusi cu gluma aceea idioata si Turner, devenit brusc serios, l-a
lamurit: “Dragul meu, a fost spre binele afacerii noastre. Iti spun un lucru si
te rog sa-l retii – daca vrei sa ai succes, nu-ti trebuie decat notorietate.” Si, intr-adevar, in zilele urmatoare tot orasul
a vorbit numai despre gluma pe care o facuse directorul circului proaspat sosit
in oras, iar consecinta a fost ca spectacolele s-au tinut cu casa inchisa in
fiecare seara, cu oameni umpland pana la refuz tribunele.
Barnum n-a uitat
aceasta lectie. Asa ca 6 ani mai tarziu, cand a deschis Muzeul de Curiozitati
mentionat in introducere, a facut propria lui “gluma” pentru a atrage clientii:
a luat un cersetor de pe strada, l-a platit cu 1 $ si i-a dat o sarcina bizara
– sa iasa din muzeu cu 5 caramizi in brate, sa le aseze din loc in loc pe
strazile din jur, apoi sa faca traseul in sens invers, sa culeaga caramizile si
sa intre cu ele in muzeu. Si-n tot acest timp sa-si pastreze un aer serios si
sa nu raspunda la niciun fel de intrebari ale trecatorilor.
Cand cersetorul a
facut prima data treaba asta, cateva zeci de oameni s-au oprit si l-au privit
nedumeriti. A doua oara erau deja cateva sute. Si multi dintre ei, rosi de
curiozitate, au facut exact ce banuia Barnum ca vor face: au cumparat bilete si
au intrat dupa cersetor in muzeu, sperand sa afle explicatia acestei
ciudatenii. Pana la sfarsitul zilei, 1.000 de oameni vizitasera astfel muzeul.
Si, logic, toti au povestit apoi intamplarea familiei si cunoscutilor, neuitand
sa adauge ca vazusera cu aceasta ocazie si niste exponate interesante.
Consecinta? In mai putin de o saptamana tot New York-ul stia de muzeul lui
Barnum, noua atractie din oras.
N-a fost insa
singura actiune de acest gen a lui Barnum. Intreprinzatorul a cautat tot timpul
sa creeze valva in jurul afacerii sale si sa obtina astfel acel element vital
asupra caruia i se atrasese atentia in urma cu ani: notorietatea. Ca urmare, a
reusit sa declanseze o adevarata dezbatere nationala asupra existentei
sirenelor (el avea o “sirena mumificata” in muzeu, in realitate un fals obtinut
prin imbinarea dintre un bust de maimuta si o coada de peste), a lansat zvonul
ca la muzeu poate fi vazuta o femeie in varsta de 161 de ani etc., avand grija
ca din cand in cand sa reaprinda interesul in jurul exponatelor sale, trimitand
el insusi scrisori redactiilor ziarelor in care, pretinzand ca este o somitate
de prin Europa, demasca sarlataniile.
Barnum a inteles
perfect cat de important este sa captezi atentia oamenilor. A inteles ca, odata
ce ochii multimii se opresc asupra ta, capeti brusc o legitimitate speciala,
devii important, interesant, valoros. Si a mai inteles ca nu
conteaza cum captezi atentia, pentru ca - trebuie retinut acest aspect - motivul si
calitatea acestei atentii nu au absolut nicio insemnatate! Barnum se bucura
cand presa ii demasca sarlataniile si il desfiinta, deoarece astfel ramanea in
atentia publicului. Iar din punctul lui de vedere atentia permanent
intretinuta, pozitiva sau negativa, constituia conditia de baza a succesului.
Concluzia
Am vorbit pana acum
strict despre afaceri si despre reusita in afaceri, dar trebuie spus ca strategia de mai sus are o arie de
aplicare mult mai larga, practic in tot ceea ce tine de reusita in viata. Da,
pentru a reusi in viata, captarea atentiei este intotdeauna esentiala.
Lumea se da in vant
dupa exceptii, dupa curiozitati, dupa tot ce iese din tipare. Asa ca nu te teme
niciodata sa scoti in evidenta lucrurile care te singularizeaza, nu te teme sa
atragi atentia asupra ta, nu ocoli situatiile care te-ar face sa treci drept un
personaj controversat sau chiar scandalos. Este de o mie de ori mai bine sa fii
contestat si calomniat decat ignorat, iar aceasta observatie se aplica in toate
profesiile – toti profesionistii trebuie sa aiba si ceva excentric in imaginea
pe care o ofera publicului (vezi celebra fotografie a lui Albert Einstein, cu
limba scoasa).
Si interesant este
ca abilitatea de a iesi in evidenta nu este una cu care te nasti, ci una pe
care o dobandesti: poti si trebuie sa inveti sa te plasezi in centrul atentiei
si acest lucru e valabil mai ales daca esti un angajat care face primii pasi in
cariera. Straduieste-te sa iesi in evidenta! Poate printr-un eveniment pe care
poti tu insuti sa-l creezi, poate printr-o anumita particularitate a
personalitatii tale pe care cei din jur s-o retina amuzati sau poate, pur si
simplu, printr-un stil vestimentar specific, care are avantajul ca este si cel
mai usor de observat. Daca ai reusit sa iesi in evidenta inseamna ca existi si ca sus, pe cer, incepe sa isi faca loc si
steaua ta.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)