miercuri, 12 decembrie 2012
5 sfaturi pentru cei care vor sa devina MANAGERI
Multi oameni ajung la un punct in carierele
lor in care isi doresc mai multe responsabilitati. Functia de manager poate
reprezenta un salt urias pentru un angajat. Astfel, el va obtine atat un statut
superior, cat si un salariu mai mare.
Managerii sunt
responsabili pentru coordonarea si supravegherea proiectelor companiei si a
activitatilor de zi cu zi. Pozitia lor este unica. Succesul companiei depinde
de ei. Dar drumul spre functia de lider nu este usor. O sa te confrunti cu alti
candidati, la fel sau poate chiar mai calificati decat tine.
Colegii vor dori sa
"vaneze" ei insisi aceasta sansa. Nu-i nimic rau in asta. Unde exista
concurenta, trebuie sa existe si calitate! Ce trebuie sa faci pentru a deveni
MANAGER? Urmeaza-ti visul. Si cele cinci sfaturi de mai jos.
1. Anunta-i pe apropiatii tai ca vrei sa devii manager
Daca vrei sa devii
sef, nu sta "ca mutul" intr-un colt. Anunta-i pe ceilalti ca vrei sa
avansezi, astfel incat sa te poata sustine macar psihic. Anunta-l pe seful tau
ca iti doresti mai mult, astfel incat sa te instruiasca pentru functia
respectiva si sa realizeze predarea stafetei catre tine, atunci cand va veni
momentul.
2. Transforma-te in mentor
Intreaba-l pe seful
tau daca exista vreo posibilitate prin care sa devii mentor sau alatura-te unei
organizatii profesionale din industria ta, care sa te pregateasca pentru
misiunea de "calauza".
Aceasta reprezinta
o modalitate excelenta prin care poti demonstra ca esti un expert in domeniul
tau de activitate, lucrand indeaproape cu ceilalti si dezvoltand relatii
interpersonale de durata - o aptitudine absolut necesara, daca iti doresti o
functie manageriala. Dincolo de aceasta oportunitate, poti cauta tu insuti un
mentor, care sa te ajute sa te dezvolti.
3. Mai multe calitati, mai multe sanse. In calitate
de manager, o sa ai mai putin timp liber, o
sa dobandesti mai multa putere, mai multe instrumente de conducere si
"miliarde" de responsabilitati
Este important sa
castigi tot mai multe calitati si sa le "calesti" pe cele vechi.
Analizeaza-te bine din punct de vedere profesional si trage linie: Exista
calitati care iti lipsesc? Dobandeste-le! Realizeaza studii, fii la curent cu
trendurile industriei tale si fructifica orice oportunitate de a invata.
4. Ce valoare ai?
Este important sa
pui ambitia la treaba. Arata-i sefului tau ca ai o anumita valoare, inainte sa
iti doresti o pozitie mai buna in companie. Stabileste o intalnire, in care sa
ii prezinti realizarile tale si angajamentele pe termen scurt, mediu si lung.
Furnizeaza-i sefului o lista completa, scriptica, a ceea ce ai implinit in
firma. Cifrele vor vorbi de la sine.
5. Solicita un feedback
Cere-le colegilor
si sefilor sa "cantareasca" performantele tale de pana acum. Te
descurci bine, in cadrul unui conflict profesional? Reactionezi bine in
conditii de stres? Esti capabil sa conduci un grup fara sa-l controlezi
"la sange"? Obtine un feedback de la colegi si manageri, deoarece
numai ei iti pot determina valoarea. Vei dovedi ca esti deschis sa inveti in
continuare.
Posturi similare in categoria Dezvoltare personala
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu