miercuri, 12 decembrie 2012

5 sfaturi pentru cei care vor sa devina MANAGERI


Multi oameni ajung la un punct in carierele lor in care isi doresc mai multe responsabilitati. Functia de manager poate reprezenta un salt urias pentru un angajat. Astfel, el va obtine atat un statut superior, cat si un salariu mai mare.
Managerii sunt responsabili pentru coordonarea si supravegherea proiectelor companiei si a activitatilor de zi cu zi. Pozitia lor este unica. Succesul companiei depinde de ei. Dar drumul spre functia de lider nu este usor. O sa te confrunti cu alti candidati, la fel sau poate chiar mai calificati decat tine.

Colegii vor dori sa "vaneze" ei insisi aceasta sansa. Nu-i nimic rau in asta. Unde exista concurenta, trebuie sa existe si calitate! Ce trebuie sa faci pentru a deveni MANAGER? Urmeaza-ti visul. Si cele cinci sfaturi de mai jos.

1. Anunta-i pe apropiatii tai ca vrei sa devii manager

Daca vrei sa devii sef, nu sta "ca mutul" intr-un colt. Anunta-i pe ceilalti ca vrei sa avansezi, astfel incat sa te poata sustine macar psihic. Anunta-l pe seful tau ca iti doresti mai mult, astfel incat sa te instruiasca pentru functia respectiva si sa realizeze predarea stafetei catre tine, atunci cand va veni momentul.

2. Transforma-te in mentor

Intreaba-l pe seful tau daca exista vreo posibilitate prin care sa devii mentor sau alatura-te unei organizatii profesionale din industria ta, care sa te pregateasca pentru misiunea de "calauza".

Aceasta reprezinta o modalitate excelenta prin care poti demonstra ca esti un expert in domeniul tau de activitate, lucrand indeaproape cu ceilalti si dezvoltand relatii interpersonale de durata - o aptitudine absolut necesara, daca iti doresti o functie manageriala. Dincolo de aceasta oportunitate, poti cauta tu insuti un mentor, care sa te ajute sa te dezvolti.

3. Mai multe calitati, mai multe sanse. In calitate de manager, o sa ai mai putin timp liber, o sa dobandesti mai multa putere, mai multe instrumente de conducere si "miliarde" de responsabilitati

Este important sa castigi tot mai multe calitati si sa le "calesti" pe cele vechi. Analizeaza-te bine din punct de vedere profesional si trage linie: Exista calitati care iti lipsesc? Dobandeste-le! Realizeaza studii, fii la curent cu trendurile industriei tale si fructifica orice oportunitate de a invata.

4. Ce valoare ai?

Este important sa pui ambitia la treaba. Arata-i sefului tau ca ai o anumita valoare, inainte sa iti doresti o pozitie mai buna in companie. Stabileste o intalnire, in care sa ii prezinti realizarile tale si angajamentele pe termen scurt, mediu si lung. Furnizeaza-i sefului o lista completa, scriptica, a ceea ce ai implinit in firma. Cifrele vor vorbi de la sine.

5. Solicita un feedback

Cere-le colegilor si sefilor sa "cantareasca" performantele tale de pana acum. Te descurci bine, in cadrul unui conflict profesional? Reactionezi bine in conditii de stres? Esti capabil sa conduci un grup fara sa-l controlezi "la sange"? Obtine un feedback de la colegi si manageri, deoarece numai ei iti pot determina valoarea. Vei dovedi ca esti deschis sa inveti in continuare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu