joi, 13 decembrie 2012
Se muta vanzarea de asigurari pe Internet?
In conditiile in care vanzarile de asigurari prin
canalele traditionale se mentin la acelasi nivel sau chiar inregistreaza
scaderi fata de anii trecuti, comertul electronic pastreaza un ritm accelerat,
fapt care arata clar ca vanzarile online reprezinta
o solutie de dezvoltare accelerata pe timp de criza.
Drept consecinta, tot mai multi brokeri
investesc in acest segment, fiind convinsi de potentialul si de beneficiile
comertului online. Numai in ultima saptamana, trei brokeri cu nume
importante pe piata locala si-au anuntat lansarea unor portaluri dedicate
vanzarilor de asigurari in mediul online.
Investitiile nu sunt deloc de neglijat, mai ales
in conditiile in care, pe langa elementele tehnice necesare unui astfel de
site, comertul electronic are nevoie de foarte multa promovare. Spre exemplu,
proiectul dezvoltat de SAFETY Broker pe parcursul a trei luni a presupus o
investitie totala de peste 600.000 EUR, incluzand conceperea si realizarea
site-ului, dar si bugetul alocat campaniei de marketing aferente, in timp ce
SRBA a anuntat o investitie de circa 10.000 EUR. Totodata portalul de informare in domeniul asigurarilor si vanzare de polite online www.VreauAsigurare.ro a anuntat o investitie de 12.500 EUR pana in prezent.
"Investitia pe care am facut-o acum vine sa
reconfirme potentialul pietei de asigurari online din Romania, estimata la circa 45 mil. EUR", a
declarat Viorel VASILE, Managing Partner, SAFETY Broker.
Pe de alta parte, aproximativ 70% din proprietarii
de masini utilizeaza Internetul ca mediu de comunicare, conform
unei analize a portofoliului de peste 100.000 de clienti al SRBA. Gheorghe
GRAD, Directorul General al SRBA, a subliniat ca "emiterea online a politelor RCA ofera de departe
avantajul analizei comparative a preturilor practicate de catre companiile de
asigurari in timp real"
"Vanzarile online pot deveni profitabile in conditiile in care exista
disponibilitate de investitie pe termen lung in activitatea de start-up. Un
astfel de business genereaza profit in primii cinci ani daca exista o
eficientizare a proceselor si o reducere a costurilor", a declarat Razvan
PAVEL, Director General, NETRISK Broker, detinatorul portalului Asigura.ro. In
prezent, investitia initiala necesara unei activitati de vanzare de polite de asigurare
pe Internet se ridica la circa 30.000 EUR in ceea ce priveste partea
informatica, si inca aproximativ 30.000 EUR pentru promovarea lansarii. Astfel,
costul de achizitie pentru un vizitator ajunge la 2 lei, conform unei cercetari
derulate in prima jumatate a acestui an de NETRISK Broker. Pe de alta parte,
numai 3% dintre vizitatori cumpara o polita de asigurare, ceea ce inseamna un
cost per polita de 67 lei. Costurile operationale se ridica la circa 20 lei per
polita, in timp ce comisionul mediu este de 60 lei per polita. Astfel, pentru
set-up IT si vanzari de 10.000 de polite se genereaza o pierdere cumulata de
peste 120.000 EUR.
Totusi, temenul de "vanzare" poate fi
dezbatut deoarece, in practica, numai politele RCA, cele de calatorie si cele obligatorii de locuinta pot
fi cu adevarat vandute pe Internet. Asigurarile de tip Casco si cele
facultative de locuinte necesita semnatura clientului, precum si o inspectie de
risc a obiectului asigurat, astfel incat "vanzarea" acestor produse
se face efectiv fata in fata cu clientul.
De aceea, mai multi vanzatori de asigurari pe
Internet, desi promoveaza vanzarea politelor facultative, pot face cel mult o
oferta pentru astfel de produse. Pentru a se mentine competitivi, ei ofera
servicii suplimentare pentru clientii lor, precum comparatoare de preturi,
detaliere a clauzelor politelor facultative, aplicatii de comparatie a
produselor sau consiliere in caz de daune.
"Ca si in IT, unde orice gadget nou aparut
ieri poate parea desuet maine, asa si in domeniul vanzarilor online
trebuie sa ai acea determinare de a te reinventa
si de a te plia pe nevoia consumatorului devenit in ultima vreme mult mai
interesat de conditiile de asigurare si tarife", a declarat Cristian
BALANICA, Director General, PIRAEUS Insurance Broker.
La jumatatea acestui an, un studiu derulat de
Media XPRIMM a identificat circa 100 de site-uri si portaluri dedicate
comercializarii de produse de asigurare. Cele mai vandute polite erau de
departe RCA si Casco, urmate de politele de locuinta si cele de
calatorie. Astfel, RCA era vandut de catre 84% din site-urile analizate Casco
de 55%, asigurarile de locuinta de 45%, polite de calatorie de 26%.
Desi in Romania, vanzarile totale de asigurari online sunt estimate la circa 2,5% din piata, in Marea
Britanie, 60% pana la 80% din politele auto se vand prin acest canal, iar in Germania ajung la 21%
din intreaga piata. In acest context, Romania are un potential foarte mare de
dezvoltare.
Sursa: xprim.ro
Posturi similare in categoria Asigurari
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu