vineri, 14 decembrie 2012

8 motive care te fac sa te simti blocat


Uneori, ne blocam. La propriu. Daca am sti la cine sa apelam, am reusi sa iesim din "noroi". Sau daca am lasa orgoliul deoparte. Companiile nu dobandesc succesul peste noapte. Inainte ca afacerea sau cariera ta sa prinda aripi, un lucru este aproape sigur: te vei bloca. De multe ori.
Cu cat vei incerca sa obtii mai multe lucruri, cu atat vei infrunta mai multe obstacole. Cu cat fortezi limitele, cu atat te vor impinge inapoi. Cu cat este miza mai mare, cu atat o sa te confrunti cu probleme. In aceste conditii, ai o singura optiune: Sa iesi din impas.

Daca vei citi biografiile directorilor executivi sau a antreprenorilor de succes, vei observa ca sunt presarate cu realizari extraordinare. Nu vei vedea insa momentele in care se blocheaza.
Fiecare companie are o asemenea poveste. Fiecare antreprenor de succes si director s-a confruntat cu esecul. Ne-am blocat de nenumarate ori, dar ne-am revenit. De aceea, trebuie sa invatam CUM sa iesim dintr-o asemenea situatie.

1. Nu pui intrebarile potrivite oamenilor potriviti - sau nu ii asculti. Toata retorica mentorilor si trainerilor nu poate acoperi provocarile cu care se vor confrunta tinerii, cand vine vorba de obtinerea unui feedback. De aceea, boardurile de directori, consultanti si investitori sunt indispensabile. La fel de nepretuiti sunt clientii care au curajul sa iti spuna ca ai gresit. Daca intrebi, asigura-te ca si asculti.

2. Nu ai gasit o problema indeajuns de mare, pe care sa o rezolvi. In general, oamenii inoveaza cand gandesc "invers". Ei se concentreaza asupra aptitudinilor, tehnologiei, solutiilor disponibile, cand de fapt este mai important sa rezolve problema cu care se confrunta. Daca problema nu este indeajuns de mare, daca nu cauzeaza "durere' pentru un numar mare de clienti, atunci n-o sa obtii acea "tractiune" necesara afacerii tale.

3. Nu ai un principiu puternic. Daca nu poti enunta deschis un motto, daca acesta nu rezoneaza cu dorintele clientilor tai, n-o sa ajungi nicaieri.

4. Nu detii un "decodor" in afaceri. Fiecare piata, fiecare afacere, fiecare companie, fiecare disciplina are regulile sale. Cum merg lucrurile. Cum se fac lucrurile. Nu sunt scrise pe o foaie. In timp ce incerci sa le descoperi, o sa te blochezi. Gaseste pe cineva care le cunoaste si tine cont de sfaturile lui. Nu te lasa cuprins de timiditate.

5. Iti lipseste o piesa importanta din puzzle. Companiile mari investesc timp valoros si resurse nenumarate in vederea intelegerii nucleului afacerilor: Cum poti sa devii numarul UNU? Ce lacune trebuie sa umpli? Este un pas foarte important. CEO-ul Yahoo!, Marissa Mayer, cumpara in aceasta perioada numeroase companii, care activeaza in domeniul serviciilor mobile de internet. Vrea sa "umple" un gol. Asta trebuie sa faci si tu, fie ca vorbim de cariera sau afacere.

6. Ti-ai pierdut concentrarea. Pentru start-up-uri si antreprenori, concentrarea este vitala. Daca aceasta nu exista, n-o sa poti ajunge departe. Exista nenumarate cauze. S-ar putea sa nu mai ai incredere in tine, sa-ti fi pierdut entuziasmul antreprenorial. S-ar putea sa te afecteze problemele PERSONALE. Daca esti in cautarea unui miracol inexistent, nu e semn bun!

7. Te afli pe o cale gresita. Unul din cele mai grele sarcini ale omului este sa descopere daca este sau nu pe o cale corecta. Daca activezi intr-o industrie o vreme si rezultatele nu sunt pe masura muncii, a venit timpul sa schimbi "macazul", sa faci altfel lucrurile. Cum iti dai seama? Asculta-i pe cei din jurul tau. Gandeste-te. Mediteaza. O sa iei o decizie buna.

8. Nu muncesti suficient. In prezent, este usor sa vorbesti despre saptamana cu cinci zile de munca, demonul sarcinilor multiple de serviciu si importanta flexibilitatii la locul de munca. La fel de important este echilibrul intre viata profesionala si cea personala. Aceste elemente NU SCHIMBA insa NIMIC. Antreprenorii de succes muncesc mai mult decat traiesc. Acesta este adevarul gol-golut.

La sfarsitul zilei, toata aceasta poveste se contureaza in jurul unei singure calitati: Perseverenta. Daca esti genul de antreprenor care se tine de cuvant, care nu renunta, o sa te descurci.

Sursa: Manager.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu