marți, 11 decembrie 2012
De ce ai nevoie pentru a obtine un job in 2013
Expertii prognozeaza o inasprire a situatiei
economice mondiale in cursul lui 2013. Chiar daca managerii vor fi din ce in ce
mai drastici cu fondurile destinate personalului pentru anul viitor, isi vor
propune ca salariatii sa-si imbunatateasca aptitudinile si sa dea rezultate tot
mai bune.
Daca sunteti
interesat de o promovare in cadrul firmei sau chiar un nou loc de munca,
specialistii sustin ca aveti nevoie de patru abilitati esentiale, potrivit
datelor publicate de Wall Street Journal:
Comunicare
tot mai eficienta
Chiar daca ocupati
o pozitie nu tocmai influenta in cadrul firmei, felul in care reusiti sa va
exprimati clar si concis punctul de vedere asupra anumitor chestiuni
profesionale si de a fi pe aceeasi lungime de unda cu sefii, este esential,
conform lui Holly Paul, expert HR din cadrul Pricewaterhouse Coopers din New
York.
Specialistii spun
ca, mai ales daca va aflati in cautarea unui loc de munca, printr-o comunicare
eficienta puteti sa il determinati pe cel interesat de dumneavoastra sa ia o
decizie favorabila.
Asta pentru ca
angajatorul va avea acces la cele mai importante informatii despre
dumneavoastra, oferite intr-un mod care sa-l impresioneze.
In plus, este
recomandat sa va exprimati foarte bine, coerent si corect in scris, mai ales ca
o mare parte din discutiile dintr-un birou se poarta in mediul online.
Brandingul personal
Potrivit expertilor
in resurse umane,
cei de la HR au sarcina de a verifica, inainte de a angaja pe cineva, blogul
personal, contul de Twitter, Facebook sau de LinkedIn al persoanei care
aplica pentru slujba in cauza.
Este recomandat sa
va realizati profilele de pe site-urile de socializare, astfel incat angajatorul
sa fie impresionat de informatiile gasite acolo. "Acesta este brandul
tau, modul in care te prezinti lumii", a explicat Peter Handal, director
executiv al Dale Carnegie Training, din New York.
De exemplu,
specialistii recomanda sa evidentiati activitatile de voluntariat in care ati
fost implicat sau interesul dumneavoastra pentru perfectionarea profesionala
din domeniul in care activati.
Daca aplicati
pentru un job in domeniul financiar - bancar sau de traducator, de exemplu, este
bine sa fiti la curent cu toate noutatile legate de situatia economica generala
sau cu cele mai noi metode si tehnici din domeniul traducerilor in si din
diferite limbi.
Flexibilitate
si creativitate
Capacitatea voastra
de a va adapta rapid solicitarilor angajatorilor si de a raspunde in mod
creativ la cerintele profesionale ale managerilor va fi din ce in ce mai
importanta in 2013, pe masura ce si companiile trebuie sa invete sa se adapteze
unei piete aflata intr-o dinamica continua.
Expertii in resurse umane apreciaza ca, jobul pe care il indepliniti anul
acesta ar putea suferi modificari in cursul anului viitor, din cauza evolutiei
situatiei economice, a repercusiunilor crizei mondiale asupra activitatii
firmei pentru care lucrati.
Astfel, cei care au
capacitatea de a invata noi lucruri sunt mult mai avantajati, fata de colegii
cu o mentalitate mai putin flexibila
Cresterea
productivitatii
In anul 2013,
angajatii trebuie sa gaseasca noi metode ca sa isi eficientizeze munca depusa,
potrivit expertilor. Fata de anul curent, angajatorii isi vor dori
o productivitate cu 20 % mai mare, se arata intr-un sondaj recent,
realizat de Corporate Executive Board.
Astfel, managerii
vor cauta sa angajeze oameni care sa fie capabili sa invete rapid, sa se
adapteze schimbarilor si sa nu se astepte sa le fie spus de fiecare data ce si
cum ar trebui sa realizeze o sarcina profesionala.
Sursa: Manager.ro
Posturi similare in categoria Dezvoltare personala
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu