marți, 11 decembrie 2012

De ce ai nevoie pentru a obtine un job in 2013


Expertii prognozeaza o inasprire a situatiei economice mondiale in cursul lui 2013. Chiar daca managerii vor fi din ce in ce mai drastici cu fondurile destinate personalului pentru anul viitor, isi vor propune ca salariatii sa-si imbunatateasca aptitudinile si sa dea rezultate tot mai bune.
Daca sunteti interesat de o promovare in cadrul firmei sau chiar un nou loc de munca, specialistii sustin ca aveti nevoie de patru abilitati esentiale, potrivit datelor publicate de Wall Street Journal:

Comunicare tot mai eficienta


Chiar daca ocupati o pozitie nu tocmai influenta in cadrul firmei, felul in care reusiti sa va exprimati clar si concis punctul de vedere asupra anumitor chestiuni profesionale si de a fi pe aceeasi lungime de unda cu sefii, este esential, conform lui Holly Paul, expert HR din cadrul Pricewaterhouse Coopers din New York. 

Specialistii spun ca, mai ales daca va aflati in cautarea unui loc de munca, printr-o comunicare eficienta puteti sa il determinati pe cel interesat de dumneavoastra sa ia o decizie favorabila.
 
Asta pentru ca angajatorul va avea acces la cele mai importante informatii despre dumneavoastra, oferite intr-un mod care sa-l impresioneze. 

In plus, este recomandat sa va exprimati foarte bine, coerent si corect in scris, mai ales ca o mare parte din discutiile dintr-un birou se poarta in mediul online. 


Brandingul personal


Potrivit expertilor in resurse umane, cei de la HR au sarcina de a verifica, inainte de a angaja pe cineva, blogul personal, contul de Twitter, Facebook  sau de LinkedIn al persoanei care aplica pentru slujba in cauza.
 
Este recomandat sa va realizati profilele de pe site-urile de socializare, astfel incat angajatorul sa fie impresionat de informatiile gasite acolo. "Acesta este brandul tau, modul in care te prezinti lumii", a explicat Peter Handal, director executiv al Dale Carnegie Training, din New York. 
 
De exemplu, specialistii recomanda sa evidentiati activitatile de voluntariat in care ati fost implicat sau interesul dumneavoastra pentru perfectionarea profesionala din domeniul in care activati.
 
Daca aplicati pentru un job in domeniul financiar - bancar sau de traducator, de exemplu, este bine sa fiti la curent cu toate noutatile legate de situatia economica generala sau cu cele mai noi metode si tehnici din domeniul traducerilor in si din diferite limbi.

Flexibilitate si creativitate

Capacitatea voastra de a va adapta rapid solicitarilor angajatorilor si de a raspunde in mod creativ la cerintele profesionale ale managerilor va fi din ce in ce mai importanta in 2013, pe masura ce si companiile trebuie sa invete sa se adapteze unei piete aflata intr-o dinamica continua.

Expertii in resurse umane apreciaza ca, jobul pe care il indepliniti anul acesta ar putea suferi modificari in cursul anului viitor, din cauza evolutiei situatiei economice, a repercusiunilor crizei mondiale asupra activitatii firmei pentru care lucrati.
 
Astfel, cei care au capacitatea de a invata noi lucruri sunt mult mai avantajati, fata de colegii cu o mentalitate mai putin flexibila

Cresterea productivitatii

In anul 2013, angajatii trebuie sa gaseasca noi metode ca sa isi eficientizeze munca depusa, potrivit expertilor. Fata de anul curent, angajatorii isi vor dori o productivitate cu 20 % mai mare, se arata intr-un sondaj recent, realizat de Corporate Executive Board. 

Astfel, managerii vor cauta sa angajeze oameni care sa fie capabili sa invete rapid, sa se adapteze schimbarilor si sa nu se astepte sa le fie spus de fiecare data ce si cum ar trebui sa realizeze o sarcina profesionala.



Sursa:  Manager.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu