miercuri, 19 decembrie 2012

Conducatorii auto ar putea salva planeta


Companiile de asigurari auto se confrunta cu o mare problema, chiar daca stiu multe detalii despre clientii lor, nu stiu cum si cat conduc. Chiar daca afla daca un client a suferit un accident auto, companiile de asigurari nu stiu cat de mult, cat de repede si cu cata atentie conduc soferii.

De aceea, acestea sunt nevoite sa foloseasca alti indici pentru a stabili pretul unei polite, cum ar fi varsta, starea civila sau orasul de resedinta. Din acest motiv, politele sunt mai scumpe decat ar trebui sa fie in mod normal.

Acum, insa, exista o solutie care va permite oamenilor sa demonstreze cat de buni sunt ca soferi. Statisticile arata ca 93% dintre conducatorii auto se considera soferi mai priceputi decat media. De curand, companiile de asigurari le ofera acestora sansa de a demonstra ca acest lucru este adevarat. Astfel, soferii care sunt de acord sa instaleze in masina lor un dispozitiv de monitorizare (care inregistreaza cand, cat de departe si cat de repede se deplaseaza cu masina) pot beneficia de reduceri de pana la 30% la polita de asigurare.

Acest lucru ar putea aduce beneficii financiare considerabile conducatorilor auto, insa efectele secundare s-ar putea dovedi a fi benefice pentru intreaga planeta.
Statisticile arata ca riscul de a lua parte la un accident auto creste cu numarul kilometrilor condusi.

Din acest motiv, companiile de asigurari vor fi indreptatite sa creasca pretul politelor de asigurare vandute clientilor care conduc distante mari. Cu alte cuvinte, soferii vor fi incurajati sa conduca cat mai putin cu putinta, pentru a plati un pret cat mai mic pe polita de asigurare.

O estimare realizata de The Hamilton Project arata ca „taxarea pe kilometru” a clientilor companiilor de asigurari ar duce la reducerea cu 8% a numarului de kilometri condusi la nivel national in SUA. Acest lucru ar duce la un consum al petrolului cu 4% mai mic si la o reducere a emisiilor de carbon cu 2%.

De asemenea, numarul accidentelor ar scadea, iar aglomerarile din trafic ar fi mai rare. Asadar, aceasta inovatie a companiilor de asigurari ar putea aduce beneficii atat clientilor, cat si planetei.

Sursa: EcoMagazin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu