luni, 15 aprilie 2013
Presedintele Romaniei intoarce legea ASF in Parlament
Presedintele Romaniei a trimis spre reexaminare legea privind infiintarea Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Presedintele solicita, printre altele, ca viitori conducatori ai Autoritatii sa aiba minimum zece ani de experienta in domeniu si sa nu fie rude cu parlamentari. ASF ar urma sa supravegheze piata asigurarilor, piata bursiera si pensiile private, comasand astfel, sub aceeasi umbrela, CSA, CNVM si CSSPP, actualii arbitri ai celor trei piete. in total, ASF va supraveghea active de peste 10 mld. euro. Structura conducerii a fost negociata de catre partidele parlamentare.
De ce nu se scumpeste polita RCA
Pe piata RCA, pretul face diferenta. La aceasta concluzie au ajuns anul trecut si cateva dintre societatile care blamau „preturile de dumping". Anii de pierderi le-au convins, se pare, sa-si schimbe abordarea. De mai bine de trei ani, in Romania se vorbeste constant despre cresterea iminenta si substantiala a preturilor pe care soferii le platesc pentru asigurarea RCA. In realitate insa, in niciunul dintre acesti ani nu am avut de-a face cu un asemenea fenomen, iar evolutiile din 2012 par sa confirme faptul ca, in tara noastra, pretul este singurul care dicteaza ...
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
vineri, 12 aprilie 2013
Politele travel au scazut cu 10% anul trecut
Anul trecut, valoarea primelor brute subscrise pe segmentul de
asigurari turistice s-a diminuat cu peste 10 puncte procentuale (pana la 13
mil. EUR) fata de 2011, in pofida unei cresteri cu pana la 2% a numarului
plecarilor romanilor in strainatate - care s-au ridicat la aproximativ 10
milioane -, potrivit site-ului ANAT - Asociatia Nationala a Agentiilor de
Turism din Romania. Astfel, "in ciuda unui debut rezervat, anul 2012 ne-a
oferit argumente sa consideram ca turismul nu se afla in recesiune",
declara Corina MARTIN, Presedinte ANAT.
Pana in anul 2007, piata de asigurari de calatorii in strainatate a
cunoscut evolutii crescatoare semnificative, pe fondul obligativitatii
achizitionarii acestora la iesirea din tara. In 2008, raportat la 2007,
subscrierile aferente acestor polite au cunoscut primul declin in valoare
absoluta cu circa 900 mii euro, ajungand la 13,1 mil. EUR - perioada care
coincide cu primul an dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, a aparitiei
Cardului European ca alternativa la asigurare, respectiv declansarea crizei
globale. Un an mai tarziu, in 2009, totalul pietei a ajuns pana la 10 mil. EUR,
pentru ca la finalul anului 2012 sa reajunga la o valoare apropiata celei din
2008.
Cardul european, turismul si criza nu sunt singurii factori cu care
trebuie sa lupte asiguratorii pentru cresterea vanzarilor de asigurari
turistice. Poate una dintre cele mai importante trasaturi ale acestui tip de
polite este caracterul sezonier, statisticile INSSE indicand ca romanii pleaca
in strainatate (atat in calatorii de vacanta, cat si in vizite la prieteni) in
lunile august, iulie si decembrie, respectiv calatorii de afaceri - in lunile
august, iulie si mai.
In ciuda crizei economice, este de asteptat ca si in 2013 numarul
romanilor care aleg destinatii externe pentru a-si petrece vacanta sa fie in
crestere, reprezentantii agentiilor de turism anuntand ca rezervarile pentru
sejururi in strainatate au crescut cu peste 20%.
"Avem si multe rezervari fata de anul trecut, cam cu 20%. Aceasta
este media. Sunt unele agentii care au vandut si cu 30 - 40% mai mult fata de
anul trecut. Isi cumpara vacante mai devreme pentru ca sunt mai ieftine. S-a
folosit foarte bine produsul de early booking - inscrieri timpurii", a
explicat Dragos RADUCAN, Vicepresedintele Federatiei Patronatelor din Turismul
Romanesc, citat de Digi 24. Potrivit oficialilor Federatiei Patronatelor din
Turism, suma medie pe care o aloca romanii vacantelor in strainatate este
cuprinsa intre 500 EUR si 560 EUR.
In curand daca iti vei alege service-ul, vei plati mai mult la CASCO
Asiguratorii din Romania au devenit mult mai atenti la cheltuielile cu despagubirile pe CASCO, limitand prin diverse metode posibilitatea clientilor de a-si alege service-ul in care isi repara masina. Majoritatea companiilor de profil din piata aveau deja liste cu unitati reparatoare partenere, catre care isi indrumau clientii. Avantajul de care beneficia clientul era ca isi recupera masina imediat ce reparatia era finalizata si primea acceptul de plata din partea asiguratorului, urmand ca plata efectiva sa se faca la o data ulterioara. In caz contrar, clientul trebuia sa astepte pana cand asiguratorul efectua plata catre service sau sa achite din propriul buzunar si sa recupereze suma de la asigurator.
Insa, treptat, aceste conditii au fost introduse in contractele de asigurare, astfel incat, inca de la momentul incheierii politei, clientul stie unde isi poate repara masina. Si, spre deosebire de cazurile de dauna pe RCA, unde pagubitii au dreptul nemijlocit de a-si alege singuri locul unde va fi efectuata reparatia, contractele CASCO sunt facultative si permit astfel de clauze.
"Motivele acestei abordari sunt, de fapt, tarifele ridicate pe care le practica unele service-uri reprezentanta pentru piesele de schimb si pentru manopera. Aceeasi reparatie poate fi efectuata, le fel de usor si de rapid, la un pret mai mic, intr-un service multibrand", afirma o sursa din piata.
Totusi, majoritatea companiilor de asigurari nu au interzis in vreun fel accesul la alte unitati reparatoare, insa pentru a-si determina clientii sa aleaga unul din service-urile lor partenere, ofera reduceri substantiale, de pana la 18% din prima de asigurare.
Unul dintre asiguratori a adoptat o abordare usor diferita, impunand prin contract ca masinile mai vechi de 3 ani sa fie reparate numai in anumite service-uri sau, contra unei prime suplimentare, aceasta conditie sa fie anulata. Acelasi asigurator nu practica insa o astfel de politica pentru vehiculele mai noi de 3 ani.
Nu in ultimul rand, exista si companii care renunta la introducerea de fransize la dauna in cazul in care clientul alege sa mearga pentru reparatie intr-un service partener.
"Nu se face rabat de la calitate, ci se urmareste detinerea unui control asupra costurilor. Rata daunei pe CASCO este deja peste 100%", a adaugat acesta. "In acelasi timp, cine doreste un service reprezentanta, va trebui doar sa plateasca ceva mai mult."
Cifrele par sa intareasca argumentele de mai sus. Comparativ cu anul 2011, anul trecut daunele platite pe CASCO au scazut usor ca valoare absoluta pana la aproape 1,95 mld. lei (-1,96%), insa incasarile au fost tot in scadere, atingand doar 1,91 mld. lei. Daca se iau in considerare si celelalte cheltuieli administrative sau comisioanele incasate de brokeri, se observa cu usurinta ca rata combinata a depasit cu mult 100%.
Sumele mari platite pentru despagubiri i-au determinat in unele cazuri pe asiguratori sa aduca piesele de schimb de la furnizori proprii direct in service-ul unde urma a fi efectuata reparatia.
Practica a fost insa contestata de mai multe unitati reparatoare, motivul fiind ca o parte din asiguratori opteaza pentru montarea pe masini a unor piese de calitate indoielnica, care ar pune in pericol siguranta masinii si a pasagerilor, singurul scop fiind de a reduce cheltuielile cu despagubirile.
In acelasi timp, unul dintre motivele pentru care clientii insista sa isi repare masinile in service-urile reprezentanta este pastrarea garantiei. Acest aspect a fost insa reglementat inca din 2010, moment in care Comisia Europeana a introdus un set de reguli conform carora producatorii auto nu mai pot cere clientilor sa-si repare masinile avariate in perioada de garantie doar in retelele de service agreate, astfel incat clientii pot opta pentru orice unitate reparatoare autorizata de Registrul Auto Roman. Acestea din urma vor trebui insa sa acorde garantia aferenta reparatiei in sine.
Produsele de asigurare, mai ales cele facultative, vor deveni din ce in ce mai dinamice, pe masura ce asiguratorii cauta echilibrul intre incasari si daune platite. De aceea, clientii trebuie sa fie mult mai bine informati inainte de a cumpara un anumit produs.
Ce nise de piata au gasit asiguratorii pentru echilibrarea portofoliilor
Despagubirile ridicate achitate in contul asigurarilor auto si frecventa tot mai mare a daunelor au fortat companiile locale sa-si indrepte atentia si catre alte segmente de piata care sa le asigure profituri consistente din vanzarea de polite, principalele vizate fiind asigurarile de garantii si cele de raspundere civila generala.
Asiguratorii au raportat anul trecut incasari din prime de circa 424 mil. lei (95 mil. euro) din asigurari de raspundere civila generala si subscrieri de 153 mil. lei (34 mil. euro) in contul asigurarilor de garantii.
Cresterile pe cele doua clase au fost de 58% si respectiv 35%. Rata daunei pe clasa asigurarilor de raspundere generala, polite care acopera pagubele produse de asigurati tertilor ca urmare a neglijentei, erorilor sau omisiunilor este destul de mica, aceasta situandu-se la circa 25% anul trecut, in scadere fata de 2011.
O alta clasa de asigurari care in ultimii ani a starnit atentia asiguratorilor este cea a asigurarilor de garantii. Aceste polite sunt incheiate de obicei pentru proiectele de infrastructura pentru ca firmele care participa la procedurile de achizitie publica au nevoie de astfel de asigurari. Segmentul asigurarilor de garantii s-a dovedit profitabil, ponderea daunelor achitate in volumul primelor subscrise fiind de sub 5%. Asigurarile de garantii s-au dovedit profitabile, ponderea daunelor achitate in volumul primelor subscrise fiind de sub 5%.
Sir Richard Branson despre puterea delegarii, analiza riscurilor, importanta brandingului
Sir Richard
Branson, fondatorul Virgin Group - un imperiu care cuprinde peste 400 de
companii - printre care linii aeriene, o companie de telefonie mobila, una
bancara - a discutat miercuri cu editorul coordonator Eric Schurenberg.
Interviul exclusiv a animat conferinta GrowCo organizata de Inc in New Orleans.
Sir Richard Branson - despre puterea delegarii, analiza riscurilor,
importanta brandingului si de ce isi doreste sa modifice radical conceptul de
zbor spatial. Iata cateva din punctele memorabile ale interviului Inc.
1. O afacere poate fi demarata cu foarte putini bani
Cand Branson avea 15 ani, a decis sa infiinteze o revista pentru tineri, prin intermediul careia acestia sa isi expuna opiniile cu privire la sangerosul razboi din Vietnam. Nu avea bani-nu avea nici macar maruntis pentru a da un telefon. Cand mama sa a gasit un colier si l-a dus la politie, a avut surpriza sa descopere ca nu-l revendica nimeni. Ca urmare, l-a vandut si i-a dat lui Branson cateva sute de dolari. Banii i-a investit in reclama, care a determinat aparitia publicatiei sale.
2. Porneste de la mic spre mare
In loc sa isi extinda afacerea cu inregistrari in mod
exponential, Branson a infiintat 30 de companii muzicale diferite. In loc sa le
populeze cu manageri orgoliosi, Branson le-a dat sansa unor angajati "de
jos" sa inainteze spre functia de conducere, in companiile mai mici.
Competitia s-a dezvoltat treptat. Fiecare companie stia mereu cand a esuat si
cand a reusit. Azi, Virgin este o entitate uriasa si are venituri de 20 miliarde
dolari-strategia lui Branson este respectata cu sfintenie (antreprenoriala).
3. Poti sa te lupti ca David cu Goliat, daca stii sa actionezi corect
Cand Branson a lansat Virgin Atlantic, s-a luptat cu rivali
precum TWA, Pan Am si Air Florida. "Am mentionat aceste nume", spune
Branson, "deoarece niciuna din companii nu mai exista in prezent". De
ce au esuat altii? Nu s-au concentrat asupra clientilor, explica Branson.
4. O idee trebuie sa imbunatateasca vietile oamenilor
Branson a explicat ce anume il anima pe un antreprenor.
"Daca puteti imbunatati vietile oamenilor, o sa aveti o afacere
prospera".
5. Daca nu visezi, n-o sa obtii nimic
Branson finanteaza Virgin Galactic pentru a transforma
calatoriile spatiale intr-un turism mai accesibil pentru oamenii de rand -
chiar daca un loc ar costa mii de dolari. In conditiile in care guvernele au
supravegheat dintotdeauna calatoriile spatiale, doar cativa oameni au reusit sa
ajunga dincolo de nori, in ultimii 60 de ani. Branson vrea sa revolutioneze
industria spatiala. "Oamenii din aceasta camera, care au sub 50 de
ani", a declarat Branson, "daca vor sa mearga in spatiu, vor avea
aceasta ocazie".
6. Detaliile sunt foarte importante
Richard Branson are tot timpul un notebook in dotare, astfel
incat sa isi scrie toate conversatiile. Nu vrea sa uite nimic. Ia laptopul cu
el pretutindeni. "Cand ma imbat cu angajatii mei...este clar ca n-o sa mai
tin minte tot ce am zis, astfel incat e mai bine sa notez", a ras Branson.
7. Poti infiinta o afacere, poti alege o denumire, dar daca oamenii nu stiu nimic despre tine, o sa esuezi, n-o sa vinzi nimic
Cand a fost lansata Virgin Atlantic, era o companie mica, pe
o piata dominata de jucatori vizibili. Branson a facut eforturi sustinute
pentru a aduce V.A. pe harta companiilor aeriene, inclusiv "cascadorii de
PR", cum ar fi traversarea Atlanticului cu barca, intr-un timp cat mai
scurt. "Cand barca s-a scufundat, brandul Virgin a ramas la suprafata
apei", povesteste Branson. De asemenea, Branson a incercat sa fie primul
om care traverseaza Atlanticul la bordul unui balon cu aer cald. Din fericire,
miliardarul a fost salvat de cateva elicoptere si Virgin a ajuns in primele
pagini ale ziarelor.
8. Gaseste pe altcineva care sa iti conduca afacerea in fiecare zi
Branson recomanda liderilor sa-si gaseasca un asistent de
baza, care sa conduca afacerea in fiecare zi; sefii trebuie sa mai lucreze si
de acasa, astfel incat sa poata medita asupra intregii afaceri.
9. Protejeaza-te impotriva celor mai pesimiste posibilitati. Asigura-te ca le cunosti
Cand te aventurezi intr-o afacere, ia in considerare cel mai
pesimist scenariu si urmeaza-ti calea. "Ai putea spune - OK, ma simt atat
de prost, incat o sa imi pun casa la ipoteca". "Am facut asta de
doua-trei ori, impotriva vointei sotiei mele", a declarat Branson.
10. "Cred ca, din cauza dificultatii cu care spun "NU", fiecare zi din viata mea seamana cu o aventura"
Branson nu se multumeste cu putin. Nu refuza nicio
oportunitate, chiar daca presupune un zbor in jurul globului pamantesc.
joi, 11 aprilie 2013
Piata asigurarilor auto
Rentabilitatea asigurarilor generale, care include segmentul politelor auto, este negativa, in conditiile in care incasarile asiguratorilor sunt depasite de cheltuielile aferente emiterii politelor si acoperirii daunelor, a afirmat ieri la o conferinta pe tema asigurarilor Bogdan Andriescu, presedintele asociatiei brokerilor UNSICAR, explicand ca anul trecut pierderile asiguratorilor au fost acoperite de actionari.
"Pe segmentul RCA, de exemplu in 2012 rata combinata a depasit 124%, iar pe CASCO a atins 127%, in conditiile in care rata daunei s-a situat la aproape 83% pe RCA si la peste 88% pe CASCO", a spus Andriescu, citat de Mediafax, adaugand ca actionarii au acoperit anul trecut pierderile asiguratorilor, avand aporturi la capitalul companiilor locale de aproape 800 milioane de lei. Afirmand ca piata locala a asigurarilor este dependenta de politele auto, fenomen care s-a accentuat dupa declansarea crizei financiare, Andriescu a aratat ca segmentul auto s-a dovedit a fi de fapt "un dictator plin de slabiciuni". "In 2008, ponderea CASCO si RCA in totalul subscrierilor pentru asigurari generale era de peste 76% si de 61% in subscrierile totale ale pietei. In 2012, segmentul auto a atins 61,5% din subscrierile pe asigurari generale si spre 50% din primele subscrise pe intreaga piata", a spus reprezentantul UNSICAR.
Numarul despagubirilor pentru vatamari corporale si daune morale este in crestere
Pe partea de despagubiri scaderea subscrierilor pe segmentul auto a avut ca efect si diminuarea numarului de indemnizatii platite, a continuat Andriescu. "Mai putine polite vandute, mai putine despagubiri. Mai putine, dar de valori din ce in ce mai mari. Numarul cererilor de despagubire pentru vatamari corporale si daune morale este in crestere, iar rezervele constituite de asiguratori trebuie sa se ridice la nivelul pretentiilor formulate de persoanele pagubite. Sumele imobilizate in rezervele tehnice sunt substantiale si pot afecta semnificativ atat rata daunei, cat si marja de solvabilitate a asiguratorilor", a afirmat seful UNSICAR.
RCA nu poate fi majorat din cauza nivelului de trai al consumatorilor
Cresterea in ritm galopant a obligatiilor de plata pentru daune nepatrimoniale ar trebui sa se reflecte in mod direct in pretul pe care fiecare sofer trebuie sa-l plateasca pentru asigurarea RCA.
"Este foarte adevarat ca evolutia pozitiva a volumului despagubirilor ar fi trebuit acompaniata cu o crestere corespunzatoare a tarifelor de prima. Insa nu trebuie sa uitam ca aceasta criza financiara a pus la grea incercare capacitatea companiilor de a raspunde rapid la permanentele schimbari ale conditiilor de piata", a aratat Andriescu. In plus, a mentionat seful UNSICAR, piata de asigurari este dependenta de nivelul de trai al consumatorilor, indiferent ca sunt persoane fizice sau juridice. "Atata timp cat consumatorii de produse de asigurari se vor confrunta cu probleme legate de siguranta si nivelul salariului sau, in cazul clientilor corporate, de scaderea cifrei de afaceri, aceasta industrie nu poate reintra pe o crestere sustinuta", a mentionat seful asociatiei brokerilor.
Potrivit datelor CSA, piata asigurarilor auto (RCA si CASCO) genereaza circa 50% din subscrierile asiguratorilor locali, care anul trecut au crescut cu 5,8%, la 8,27 miliarde de lei. Subscrierile din polite auto au insumat 4,1 miliarde de lei, din care RCA 2,13 miliarde de lei.
Pe de alta parte, Dan Constantinescu, membru in Consiliul CSA, a afirmat ieri ca promovarea de catre asiguratori a unei strategii de dezvoltare bazata pe pret va fi sortita esecului, in conditiile in care avansul indemnizatiilor platite l-a depasit pe cel al primelor subscrise.
Informatizarea sistemului de Asigurari de Sanatate
Cu toate ca informatizarea sistemului de sanatate ar putea aduce multe avantaje, printre care eliminarea fraudelor sau un control strict al costurilor, acest proces ridica o serie de probleme, in principal legate de confidentialitatea datelor. Pana acum s-au facut cativa pasi in informatizarea sistemului de sanatate din luna ianuarie, anul curent, a devenit obligatorie reteta electronica, urmeaza sa se puna in circulatie cardul de sanatate, iar de anul viitor pacientii ar trebui sa aiba si un dosar electronic.
Desi exista unele dificultati de implementare ale acestor sisteme, cele mai mari probleme sunt cele teoretice. Vasile Barbu, presedinte al Asociatiei Nationale pentru Protectia Pacientilor (ANPP), a explicat ca, in mare, nu ar trebui sa apara disfunctionalitati legate de securitatea datelor, insa ar trebui sa se ia in calcul si cazurile in care ar putea aparea probleme de confidentialitate. Potrivit acestuia, este vorba de informatiile privind compatibilitatea in cazul transplanturilor, unde daca anumite date sunt cunoscute de terte parti exista riscul incheierii unor "tranzactii". "Acestea sunt niste scenarii pe care autoritatile trebuie sa le ia in calcul si sa gaseasca solutii de securizare a datelor", a afirmat Vasile Barbu.
Presedintele ANPP a mai declarat ca ar mai putea aparea probleme in cazul persoanelor care sufera de anumite afectiuni si care nu vor sa fie cunoscute, aceasta pentru ca ar putea fi discriminate de angajatori. De asemenea, ar mai putea aparea dificultati atunci cand o persoana vrea sa isi incheie o asigurare privata de sanatate, iar asiguratorul ar avea acces in sistemul de date. "In acest caz se pot solicita niste prime de asigurare foarte mari sau ar putea fi refuzata incheierea politei doar pentru faptul ca asiguratorul a scormonit in istoricul medical", a spus Vasile Barbu.
Acesta a explicat ca principalele probleme apar atunci cand terte parti pot accesa informatiile medicale personale. Dosarul electronic, obligatoriu din ianuarie 2014 Intrebat daca este posibil ca in ianuarie 2014 sa fie finalizat dosarul electronic al pacientului, presedintele ANPP a raspuns afirmativ, explicand ca o parte din datele medicale ale oamenilor sunt deja in sistem, iar celelalte informatii pot fi completate pe parcurs. "Dosarul electronic al pacientului trebuie sa fie accesat online pe baza cardului de sanatate. Pacientul trebuie sa poata si el sa vada tot istoricul lui medical, cand a fost spitalizat, ce diagnostic a primit, ce tratament etc", a mai afirmat Vasile Barbu.
Cristian Hotoboc, presedintele Patronatului Furnizorilor de Servicii Medicale Paraclinice Palmed, spune ca teoretic s-a implementat reteta electronica, dar practic exista anumite dificultati. "Trebuie sa se mai puna in functiune un anumit modul pentru ca aceasta sa poata functiona in parametri normali", a declarat acesta. Potrivit lui, despre dosarul electronic inca se mai discuta. "Probabil dupa ce vor fi definitivate pachetul de baza si cardul de sanatate va urma sa fie implementat si dosarul medical electronic, dar mai e mult pana acolo", a explicat Cristian Hotoboc.
Medicii de familie nu vor distribui cardul de sanatate Rodica Tanasescu, presedinte al Asociatiei Medicilor de Familie, spune ca problemele legate de reteta electronica sunt cauzate de faptul ca multe spitale, nu toate, in mod ilegal, nu elibereaza pacientilor aceste retete electronice si medicii de familie sunt pusi in situatia de a alege intre a lasa pacientii fara medicamente sau a incalca legea. "Despre dosarul electronic nu am mai auzit nimic, probabil se lucreaza la implementarea lui", a mai afirmat Rodica Tanasescu.
In ceea ce priveste cardurile de sanatate, presedintele Asociatiei Medicilor de Familie a spus ca medicii de familie nu vor fi cei care le vor distribui. "Cardurile nationale le asteptam, le vom folosi cand vor fi gata, dar nu le vom distribui", a declarat ea, adaugand ca ministrul Sanatatii a acceptat ideea ca aceste carduri sa nu fie distribuite de medicii de familie, probabil vor fi distribuite prin Posta. "Cardul de sanatate este o legatura intre asigurator si asigurat. Medicul de familie are un contract cu asiguratorul de prestari servicii medicale, nu administrative", a continuat Rodica Tanasescu.
Vasile Barbu a mai explicat ca in implementarea cardului de sanatate "nu se mai misca nimic". "Probabil se asteapta dosarul electronic", a afirmat el, adaugand ca ar avea sens implementarea in acelasi timp a dosarului electronic si a cardului. Despre reteta electronica, presedintele ANPP spune ca functioneaza, in mare parte, bine. "Reteta electronica functioneaza bine. Exista anumite probleme, se mai blocheaza Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) intre anumite ore, dar acestea sunt cazuri izolate. Problemele sunt mai putine acum, lucrurile incep sa se mai aseze", a continuat acesta. Alte probleme care mai apar sunt, conform lui, reprezentate de faptul ca la medicii de familie unii pacienti neasigurati apar ca fiind asigurati si invers.
Potrivit datelor Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aproximativ 87% dintre medici au prescris cel putin o reteta in format electronic, pana la sfarsitul anului 2012, si cel putin 90% dintre farmacii au eliberat o reteta electronica. La finele anului trecut cardul electronic a fost lansat intr-un program-pilot, la Arad. Cardul este obligatoriu de la 1 ianuarie 2013 pentru toti cetatenii romani de peste 18 ani si va contine datele de identificare ale posesorului: numele acestuia, codul unic de asigurat (format din 20 de caractere si diferit de CNP), precum si informatii medicale despre detinator. Cardul va permite identificarea calitatii de asigurat si va oferi medicilor o serie de date medicale cu risc vital ale pacientilor.
Un piroman a incendiat 12 masini si o motocicleta in cartierul Drumul Taberei
Un piroman a incendiat, miercuri, 12 masini si o motocicleta pe Aleea Baiut, din cartierul Drumul Taberei din Bucuresti. Un haos general s-a creat in zona, iar pompierii nu au reusit sa stinga decat jumatate din masinile incendiate. O motocicleta si sase dintre cele 12 masini incendiate in Drumul Taberei au fost distruse in totalitate, iar alte sase automobile au fost grav avariate.
Din primele cercetari efectuate de agentii de la Sectia 25 Politie a reiesit ca autovehiculele puteau fi incendiate intentionat de un tanar, in varsta de aproximativ 20 de ani, care locuia cu chirie intr-un bloc din apro pierea parcarilor in care au ars masinile.
Multe masini nu aveau asigurare CASCO asa ca proprietarii vor suporta paguba.
marți, 9 aprilie 2013
Bancile se intrec in promotii la creditele de nevoi personale
Institutiile de credit lanseaza tot mai multe oferte de creditare si
incearca sa atraga noi clienti, simplificand procedura de obtinere si reducand
sau eliminand comisioanele.
BCR, Volksbank sau Millennium Bank sunt doar
cateva dintre institutiile de credit care deruleaza in prezent campanii de
promovare ale creditelor noi de nevoi personale. Astfel, persoanele care sunt
deja clienti ai BCR, fie ca isi incaseaza salariul sau pensia prin aceasta
institutie sau alege sa-si refinanteze creditele sau cardurile de credit la
aceasta, beneficiaza de comision zero de analiza a dosarului de credit, iar
asigurarea de viata este gratuita. Dobanda porneste de la 13,5%. De asemenea,
BCR va acorda clientilor care iau un credit de nevoi personale cu ipoteca, 7
premii acordate prin tragere la sorti in valoare de 5.000 lei (net). Banii vor
fi acordati in contul curent al clientului, tragerea la sorti urmand sa aiba
loc pe 5 august 2013.
In perioada aprilie-mai 2013, clientii care vor contracta un credit de
consum de la Volksbank vor beneficia de o dobanda de 12% pe toata durata
contractului, iar banca va returna lunar, 5% din valoare dobanzilor platite la
credit intr-un cont de economii, oferit gratuit, fara comision de deschidere si
fara comision de administrare. Dobanda este mai mica cu 2,5 puncte procentuale
fata de dobanda standard. Ca si in cazul BCR, si Volksbank ofera o asigurare de
viata gratuita, pe toata durata imprumutului. Persoanele care vor solicita un
credit de nevoi personale fara garantii cu dobanda variabila de la Millenium
Bank, nu vor plati comisionul de analiza, daca cererea este aprobata pana la 30
iunie. Creditul este disponibil in lei la o dobanda formata din ROBOR la sase
luni plus o marja de 6%, pentru clientii care decid sa-si incaseze venitul
lunar prin banca. Perioada de creditare este de 60 de luni.
Conferinta de asigurari organizata de Ziarul Financiar miercuri 10 aprilie
Cum vor recupera asiguratorii pierderile de sute de milioane de euro din ultimii ani? Ce poate fi pus in loc pentru a contrabalansa scaderea vanzarilor de polite auto? Cum poate fi recapatata increderea clientilor nemultumiti de gestionarea dosarelor de dauna? Acestea sunt principalele teme care vor fi dezbatute la conferinta de asigurari organizata de ZF miercuri 10 aprilie, care va reuni reprezentanti ai asiguratorilor, legiuitorului, autoritatii de supraveghere si ai clientilor.
Asigurarile corporate sunt principala speranta a asiguratorilor in conditiile in care clientii de retail cumpara rareori o alta polita in afara celor obligatorii (auto sau de locuinte) si in plus competitia pe pret le-a adus asiguratorilor pierderi de sute de milioane de euro din asigurari auto obligatorii. Pierderile uriase au insemnat si probleme cu plata despagubirilor solicitate, astfel ca asiguratorii trebuie sa recupereze acum si increderea asigurati lor, nu doar banii pierduti in ultimii ani.
Aceste subiecte vor fi dezbatute pe larg in cadrul seminarului despre asigurari organizat de Ziarul Financiar miercuri. Invitati la acest seminar sunt Vasile Nicula, presedintele Comisiei de buget-finante din Senat, Dan Constantinescu, membru in consiliului CSA, Carmen Radu, membru in comitetul de directie al UNSAR, Bogdan Andriescu, presedintele UNSICAR, Catalin Chiriac, vicepresedintele Astra, Theodor Alexandrescu, presedintele Metropolitan Life, Mihai Tecau, presedintele Omniasig. Din partea clientilor corporate, principala tinta a asiguratorilor in aceasta perioada, vor fi prezenti Florin Popa, business to business director al Orange Romania, Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing, precum si un reprezentat al Ursus Breweries.
Unul dintre subiectele-cheie de pe agenda legiuitorului este infiintarea Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), organism care ar trebui sa reglementeze piata asigurarilor, alaturi de cea a pensiilor private si cea de capital. Legea de infiintare a autoritatii a fost retrimisa in Parlament de catre presedintele Traian Basescu, urmand sa fie adoptata sub o noua forma.
La randul sau, actuala autoritate de supraveghere (CSA) s-a implicat mai puternic in ultima perioada in apararea clientilor nemultumiti de gestionarea dosarelor de dauna, mai multi sefi ai unor asiguratori mari fiind amendati anul trecut din cauza numarului mare de reclamatii. CSA vrea sa schimbe acum si normele privind asigurarile auto obligatorii pentru a limita pierderile inregistrate de companiile de asigurari din aceste polite.
Asiguratorii cauta acum nise de piata mai profitabile, una dintre zonele vizate fiind asigurarile de sanatate, care au un potential urias, dar numai in contextul unei reforme ample in sistemul de sanatate, care deocamdata intarzie sa apara. Clientii corporate sunt principala tinta a asiguratorilor si pe acest segment de piata. Asigurarile de sanatate insumeaza in prezent numai 1% din piata asigurarilor, care anul trecut s-a ridicat la 1,8 miliarde de euro. Piata asigurarilor a crescut cu aproape 6% in 2012 dupa trei ani de scadere accelerata. Politele auto au reprezentat circa jumatate din vanzari.
CATALIN CHIRIAC - vicepresedintele Astra Asigurari ocupa de anul trecut pozitia de vicepresedinte al Astra, cel mai mare asigurator local. Anterior a lucrat in cadrul Euroins pe pozitia de director de asigurari. Este absolvent al Facultatii de Medicina si Farmacie si are o experienta de 12 ani in asigurari.
THEODOR ALEXANDRESCU - presedintele Metropolitan Life Are o experienta de 15 ani pe piata asigurarilor, iar de opt ani conduce una dintre cele mai mari companii locale de asigurari de viata Metropolitan Life (fosta Alico). Este absolvent al Facultatii de Medicina si are un EMBA la Academia de Studii Economice (ASE) si Washington University.
DAN CONSTANTINESCU - membru in consiliul CSA este membru al consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor din iunie 2006. A absolvit Facultatea de cibernetica din cadrul ASE si are un doctorat in stiinte economice. A fost presedinte al Libra Bank, al societatii de investitii Safi-Invest si parlamentar.
VASILE NICULA - este presedintele Comisiei de buget-finante din Senat de la sfarsitul anului trecut. Se afla la al doilea mandat de senator. Din 2004 pana in 2008 a fost deputat PSD. Este absolvent al Facultatii de finante-banci din cadrul ASE.
FLORIN POPA - business to business director al Orange Ocupa functia de business to business director al Orange Romania din luna februarie a acestui an. Anterior a fost timp de sase ani directorul de vanzari si distributie al companiei. Este licentiat in economia si dreptul afacerilor.
luni, 8 aprilie 2013
Austriecii de la VIG au inchis 140 de agentii in 2012
Asiguratorul austriac Vienna Insurance Group (VIG), care controleaza pe piata locala companiile Omniasig, Asirom si BCR Asigurari, si-a redus cu 12% numarul angajatilor din Romania, pana la 3.480 de persoane, in timp ce un numar de 140 de agentii teritoriale au fost inchise, potrivit datelor din raportul anual publicat de grup la Viena.
Masurile au fost adoptate in contextul in care austriecii au incercat in ultimii ani sa accelereze restructurarea operatiunilor locale pe fondul scaderii afacerilor in perioada de criza si al cresterii volumului despagubirilor. Accelerarea de anul trecut a restructurarii a avut loc inclusiv pe fondul fuziunii dintre Omniasig si BCR Asigurari, doua companii care concurau pe acelasi segment de piata. Omniasig si BCR Asigurari au trecut printr-un proces dur de restructurare inainte de a fuziona care a insemnat inchiderea a 125 de unitati din cele 350 si disponibilizarea unui angajat din sase.
De altfel, cele mai multe disponibilizari s-au facut la cele doua companii, unde mai mult de 14% din oameni au plecat, iar numarul unitatilor teritoriale a scazut cu aproape 40%. VIG spera la reducerea costurilor operationale cu 10 mil. euro/an ca urmare a acestei fuziuni.
La Asirom, austriecii au inchis 10 sucursale pe parcursul anului trecut. Totodata, 150 de oameni au plecat. Pierderile uriase adunate de industria asigurarilor in ultimii ani au determinat multe companii de asigurari sa inchida o buna parte din agentii si sa se reorienteze spre alte canale de distributie: brokeri, bancassurance sau vanzari online.
Chiar daca au redus costurile, austriecii nu au reusit sa readuca afacerile pe plus, iar in ultimii doi ani au functionat pe pierdere. Anul trecut pierderile s-au adancit, rezultatul negativ consolidat al celor trei companii din portofoliul VIG s-a situat la circa 20,5 mil. euro, cu peste 50% mai mare decat pierderea consemnata in 2011.
Grupul pune rezultatele negative in principal pe seama scaderii primelor brute subscrise pe clasa asigurarilor generale si a accelerarii cheltuielilor cu despagubirile pe zona asigurarilor de raspundere civila auto (RCA).
Veniturile din vanzarile de polite generale operate de grup au coborat cu 17% pe parcursul anului trecut, pana la 334 mil. euro. Pe de alta parte pe nisa asigurarilor de via ta austriecii au inregistrat venituri din subscrieri mai mari cu circa 13% anul trecut comparativ cu 2011, incasarile din aceste polite ajungand la 114 mil. euro.
De altfel, BCR Viata nu a fost afectata de restructurarea de anul trecut, numarul angajatilor ramanand constant la 110. VIG controleaza circa un sfert din piata locala de asigurari si a subscris prime brute de circa 448 mil. euro anul trecut, in scadere cu 11% fata de 2011. Grupul opera la finalul lui 2012 o retea teritoriala de 370 de agentii. Cea mai mare parte a vanzarilor de asigurari de viata are loc prin canalul de bancassurance, in cadrul unui parteneriat incheiat cu BCR, cea mai mare banca locala.
Noua lege a malpraxisului este aproape gata
Noua lege a malpraxisului este aproape gata, a precizat secretarul de stat in Ministerul Sanatatii, Raed Arafat. El a spus ca, deocamdata, se discuta cu Comisia de Supraveghere a Asigurarilor. Legea malpraxisului va fi postata in curand pe site-ul ministerului, pentru dezbatere.
Raed Arafat sustine ca ministrul Sanatatii a numit o comisie, care include si reprezentanti din Colegiul Medicilor.
Legea malpraxisului va actiona nu numai impotriva medicului care a comis malpraxis, ci si in favoarea pacientului victima, prin acordarea de despagubiri direct de la firma de asigurari.
„In momentul in care are loc un malpraxis, procesul trebuie sa mearga mai departe, iar victima sa primeasca despagubire. Daca se rezolva acest lucru, iar solutionarea vine de la asigurari, s-ar putea sa rezolvam foarte multe din nemultumirile populatiei", a mai spus Arafat.
vineri, 5 aprilie 2013
Un nou jucator isi face loc pe piata asigurarilor din Romania
"Ne dorim, din toate perspectivele, sa fim mai aproape de clientii
nostri si de nevoile acestora si, ca atare, ne vom concentra in continuare pe a
propune produse si servicii de inalta calitate care sa raspunda in mod superior
nevoilor de asigurare ale clientilor nostri" - Anca Babaneata, CEO Gothaer
Asigurari Reasigurari
Insurance and a little extra / Asigurari si ceva in plus
Pozitionarea "Insurance and a little extra" se traduce intr-un plus de
valoare adus produselor si serviciilor oferite, care depasesc granitele
asigurarilor clasice si asteptarile clientilor. Campania de promovare a noii
identitati marcheaza inceputul noii etape in dezvoltarea companiei, avand la
baza fundamente solide pentru a transmite viziunea Gothaer Asigurari
Reasigurari. Oferta Gothaer Asigurari Reasigurari cuprinde produse cheie adresate
atat persoanelor fizice cat si celor juridice si include atat tipurile de
asigurari specifice nevoilor individuale private, precum asigurarile de
locuinte, casco si sanatate, cat si o gama larga de produse inovatoare adresate
antreprenorilor, companiilor mici si mijlocii si angajatilor.
Asigurari pentru industria de energie regenerabila
Un segment de piata complet nou pe care Gothaer il va dezvolta in
premiera in Romania este reprezentat de asigurarile dedicate industriei de
energie regenerabila. In acest sens, experienta vasta si extinsa a grupului
Gothaer ca lider de piata pe acest segment atat in Germania cat si in alte tari
europene va reprezenta un atu important.
Strategia Gothaer Asigurari Reasigurari
Atentia companiei se concentreaza pe dezvoltarea afacerilor in zona de
retail, precum si pe segmentul companiilor mici si mijlocii.
In urmatorii 5 ani, Gothaer isi propune sa atraga profesionisti de top,
creand peste 250 de noi locuri de munca, cu scopul de a coagula in echipa sa
expertiza superioara din piata de asigurari din Romania.
Capital Leasing, Capital Asig, Capital Auto, Capital Fleet si Capital Financial se unesc in Capital Group
Capital Leasing, Capital Asig, Capital Auto, Capital Fleet si Capital Financial formeaza, incepnd de luna aceasta, Capital Group, un ansamblu de firme cu activitati in domeniul financiar, asigurari si auto. Beneficiind de o solida expertiza, cele cinci firme ale grupului vor actiona ca un intreg urmarind, totodata, sa nu implementeze un produs generalizat, ci sa gaseasca solutii particularizate, care sa ofere satisfactie maxima clientilor Capital Group.
Capital Leasing, firma-fanion a grupului, gestioneaza un portofoliu cu o valoare care depaseste suma de 120 mil. lei, genernd un profit impozabil de peste 1,5 mil. lei.
Capital Fleet, desi actioneaza intr-o piata ce a inregistrat o crestere de 12%, a reusit sa depaseasca media printr-o crestere de peste 35% fata de anul 2011.
Capital Asig, pe baza parteneriatelor pe care le are cu firmele de asigurare/reasigurare din top 10 national, a reusit performanta de a intermedia prime brute subscrise in cuantum de peste 4,5 mil. lei in cursul anului trecut.
Istoria noului grup financiar are la baza infiintarea, in anul 2000, a Capital Leasing, care a luat fiinta in orasul Slatina. in anul 2002, firma a deschis prima sucursala in Bucuresti. Lund in considerare diferentele mari dintre piata locala si cea centrala, Capital Leasing a relocat in Bucuresti, incepnd cu anul 2003, cea mai mare parte dintre activitatile sale, pastrnd la Slatina partea de back-office (contabilitatea, logistica) si ctiva reprezentanti de vnzari. in anul 2007, sediul central al firmei a fost mutat in Bucuresti, iar biroul din Slatina a devenit sucursala.
"Povestea noastra a inceput atunci cnd am urmat o idee, am transpus-o intr-un plan de afaceri si am adaugat multa munca si perseverenta. Am implementat tot ceea ce stiam despre domeniul finantelor si am ales cea mai buna echipa. Aceste ingrediente au creat mediul optim care sa ne ajute sa gandim liber, sa fim creativi. Asa putem astazi sa aplicam cu succes conceptul de leasing creativ'', a declarat Viorel Nica, fondatorul Capital Leasing si Manager General al Grupului.
Extinderea activitatilor a determinat in timp aparitia Capital Asig, companie de intermedieri in domeniul asigurarilor. A urmat Capital Auto, care a venit ca o completare a necesitatilor semnalate de catre clientii Capital Leasing pentru autovehiculele finantate. Capital Auto s-a dezvoltat semnificativ, astazi ajungnd sa detina, la Slatina, unul dintre cele mai mari complexe de intretinere si service auto din zona de sud-est a Romaniei, complex ce se intinde pe o suprafata de peste 4.000 de mp construiti.
Capital Asig a oferit de la bun inceput servicii complete de asigurare pentru utilizatorii de bunuri (mobile sau imobile) finantate de catre Capital Leasing.
O alta firma infiintata in anii imediat urmatori a fost Capital Fleet Services. Din 2004, anul infiintarii sale, Capital Fleet activeaza in domeniul leasing-ului operational, prestnd activitati de inchiriere si leasing, cu autoturisme si autovehicule rutiere usoare. Firma ofera un produs modern, flexibil si transparent din punctul de vedere al costurilor. "Nu implementam un produs generalizat. Mai degraba gasim solutii particularizate care sa ofere o maxima satisfactie clientilor nostri", a spus Viorel Nica.
Capital Financial Services este cea mai noua entitate a Grupului Capital. Firma urmeaza aceeasi strategie si viziune ca oricare companie din cadrul Grupului: crestere, dublata de calitatea portofoliului si a serviciilor. Domeniul in care va activa societatea este definit de imbinarea dintre sisteme traditionale de plati financiare si mediul online.
"Urmarim ca relatia clientilor nostri cu lumea finantelor sa fie una de sustinere, business-to-business, bazata pe solidaritate, incredere reciproca si interese comune. Asiguram un mediu de afaceri solid si consistent. Suntem ghidati de o filosofie simpla: sa ne cunoastem mai bine, sa avem incredere unii in ceilalti, sa ne facem planuri si sa ne dezvoltam impreuna. Pentru ca suntem convinsi ca atentia noastra la detalii se poate masura in planuri mai mari si mai indraznete", a precizat Viorel Nica.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)