vineri, 12 aprilie 2013

Sir Richard Branson despre puterea delegarii, analiza riscurilor, importanta brandingului


Sir Richard Branson, fondatorul Virgin GroupSir Richard Branson, fondatorul Virgin Group - un imperiu care cuprinde peste 400 de companii - printre care linii aeriene, o companie de telefonie mobila, una bancara - a discutat miercuri cu editorul coordonator Eric Schurenberg. Interviul exclusiv a animat conferinta GrowCo organizata de Inc in New Orleans.



Sir Richard Branson - despre puterea delegarii, analiza riscurilor, importanta brandingului si de ce isi doreste sa modifice radical conceptul de zbor spatial. Iata cateva din punctele memorabile ale interviului Inc.



Virgin Group Logos1. O afacere poate fi demarata cu foarte putini bani


Cand Branson avea 15 ani, a decis sa infiinteze o revista pentru tineri, prin intermediul careia acestia sa isi expuna opiniile cu privire la sangerosul razboi din Vietnam. Nu avea bani-nu avea nici macar maruntis pentru a da un telefon. Cand mama sa a gasit un colier si l-a dus la politie, a avut surpriza sa descopere ca nu-l revendica nimeni. Ca urmare, l-a vandut si i-a dat lui Branson cateva sute de dolari. Banii i-a investit in reclama, care a determinat aparitia publicatiei sale.


2. Porneste de la mic spre mare



In loc sa isi extinda afacerea cu inregistrari in mod exponential, Branson a infiintat 30 de companii muzicale diferite. In loc sa le populeze cu manageri orgoliosi, Branson le-a dat sansa unor angajati "de jos" sa inainteze spre functia de conducere, in companiile mai mici. Competitia s-a dezvoltat treptat. Fiecare companie stia mereu cand a esuat si cand a reusit. Azi, Virgin este o entitate uriasa si are venituri de 20 miliarde dolari-strategia lui Branson este respectata cu sfintenie (antreprenoriala).


3. Poti sa te lupti ca David cu Goliat, daca stii sa actionezi corect



Cand Branson a lansat Virgin Atlantic, s-a luptat cu rivali precum TWA, Pan Am si Air Florida. "Am mentionat aceste nume", spune Branson, "deoarece niciuna din companii nu mai exista in prezent". De ce au esuat altii? Nu s-au concentrat asupra clientilor, explica Branson.


4. O idee trebuie sa imbunatateasca vietile oamenilor



Branson a explicat ce anume il anima pe un antreprenor. "Daca puteti imbunatati vietile oamenilor, o sa aveti o afacere prospera".


5. Daca nu visezi, n-o sa obtii nimic



Branson finanteaza Virgin Galactic pentru a transforma calatoriile spatiale intr-un turism mai accesibil pentru oamenii de rand - chiar daca un loc ar costa mii de dolari. In conditiile in care guvernele au supravegheat dintotdeauna calatoriile spatiale, doar cativa oameni au reusit sa ajunga dincolo de nori, in ultimii 60 de ani. Branson vrea sa revolutioneze industria spatiala. "Oamenii din aceasta camera, care au sub 50 de ani", a declarat Branson, "daca vor sa mearga in spatiu, vor avea aceasta ocazie".


6. Detaliile sunt foarte importante



Richard Branson are tot timpul un notebook in dotare, astfel incat sa isi scrie toate conversatiile. Nu vrea sa uite nimic. Ia laptopul cu el pretutindeni. "Cand ma imbat cu angajatii mei...este clar ca n-o sa mai tin minte tot ce am zis, astfel incat e mai bine sa notez", a ras Branson.


7. Poti infiinta o afacere, poti alege o denumire, dar daca oamenii nu stiu nimic despre tine, o sa esuezi, n-o sa vinzi nimic



Cand a fost lansata Virgin Atlantic, era o companie mica, pe o piata dominata de jucatori vizibili. Branson a facut eforturi sustinute pentru a aduce V.A. pe harta companiilor aeriene, inclusiv "cascadorii de PR", cum ar fi traversarea Atlanticului cu barca, intr-un timp cat mai scurt. "Cand barca s-a scufundat, brandul Virgin a ramas la suprafata apei", povesteste Branson. De asemenea, Branson a incercat sa fie primul om care traverseaza Atlanticul la bordul unui balon cu aer cald. Din fericire, miliardarul a fost salvat de cateva elicoptere si Virgin a ajuns in primele pagini ale ziarelor.


8. Gaseste pe altcineva care sa iti conduca afacerea in fiecare zi



Branson recomanda liderilor sa-si gaseasca un asistent de baza, care sa conduca afacerea in fiecare zi; sefii trebuie sa mai lucreze si de acasa, astfel incat sa poata medita asupra intregii afaceri.


9. Protejeaza-te impotriva celor mai pesimiste posibilitati. Asigura-te ca le cunosti



Cand te aventurezi intr-o afacere, ia in considerare cel mai pesimist scenariu si urmeaza-ti calea. "Ai putea spune - OK, ma simt atat de prost, incat o sa imi pun casa la ipoteca". "Am facut asta de doua-trei ori, impotriva vointei sotiei mele", a declarat Branson.


10. "Cred ca, din cauza dificultatii cu care spun "NU", fiecare zi din viata mea seamana cu o aventura"



Branson nu se multumeste cu putin. Nu refuza nicio oportunitate, chiar daca presupune un zbor in jurul globului pamantesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu