vineri, 12 aprilie 2013
Sir Richard Branson despre puterea delegarii, analiza riscurilor, importanta brandingului
Sir Richard
Branson, fondatorul Virgin Group - un imperiu care cuprinde peste 400 de
companii - printre care linii aeriene, o companie de telefonie mobila, una
bancara - a discutat miercuri cu editorul coordonator Eric Schurenberg.
Interviul exclusiv a animat conferinta GrowCo organizata de Inc in New Orleans.
Sir Richard Branson - despre puterea delegarii, analiza riscurilor,
importanta brandingului si de ce isi doreste sa modifice radical conceptul de
zbor spatial. Iata cateva din punctele memorabile ale interviului Inc.
1. O afacere poate fi demarata cu foarte putini bani
Cand Branson avea 15 ani, a decis sa infiinteze o revista pentru tineri, prin intermediul careia acestia sa isi expuna opiniile cu privire la sangerosul razboi din Vietnam. Nu avea bani-nu avea nici macar maruntis pentru a da un telefon. Cand mama sa a gasit un colier si l-a dus la politie, a avut surpriza sa descopere ca nu-l revendica nimeni. Ca urmare, l-a vandut si i-a dat lui Branson cateva sute de dolari. Banii i-a investit in reclama, care a determinat aparitia publicatiei sale.
2. Porneste de la mic spre mare
In loc sa isi extinda afacerea cu inregistrari in mod
exponential, Branson a infiintat 30 de companii muzicale diferite. In loc sa le
populeze cu manageri orgoliosi, Branson le-a dat sansa unor angajati "de
jos" sa inainteze spre functia de conducere, in companiile mai mici.
Competitia s-a dezvoltat treptat. Fiecare companie stia mereu cand a esuat si
cand a reusit. Azi, Virgin este o entitate uriasa si are venituri de 20 miliarde
dolari-strategia lui Branson este respectata cu sfintenie (antreprenoriala).
3. Poti sa te lupti ca David cu Goliat, daca stii sa actionezi corect
Cand Branson a lansat Virgin Atlantic, s-a luptat cu rivali
precum TWA, Pan Am si Air Florida. "Am mentionat aceste nume", spune
Branson, "deoarece niciuna din companii nu mai exista in prezent". De
ce au esuat altii? Nu s-au concentrat asupra clientilor, explica Branson.
4. O idee trebuie sa imbunatateasca vietile oamenilor
Branson a explicat ce anume il anima pe un antreprenor.
"Daca puteti imbunatati vietile oamenilor, o sa aveti o afacere
prospera".
5. Daca nu visezi, n-o sa obtii nimic
Branson finanteaza Virgin Galactic pentru a transforma
calatoriile spatiale intr-un turism mai accesibil pentru oamenii de rand -
chiar daca un loc ar costa mii de dolari. In conditiile in care guvernele au
supravegheat dintotdeauna calatoriile spatiale, doar cativa oameni au reusit sa
ajunga dincolo de nori, in ultimii 60 de ani. Branson vrea sa revolutioneze
industria spatiala. "Oamenii din aceasta camera, care au sub 50 de
ani", a declarat Branson, "daca vor sa mearga in spatiu, vor avea
aceasta ocazie".
6. Detaliile sunt foarte importante
Richard Branson are tot timpul un notebook in dotare, astfel
incat sa isi scrie toate conversatiile. Nu vrea sa uite nimic. Ia laptopul cu
el pretutindeni. "Cand ma imbat cu angajatii mei...este clar ca n-o sa mai
tin minte tot ce am zis, astfel incat e mai bine sa notez", a ras Branson.
7. Poti infiinta o afacere, poti alege o denumire, dar daca oamenii nu stiu nimic despre tine, o sa esuezi, n-o sa vinzi nimic
Cand a fost lansata Virgin Atlantic, era o companie mica, pe
o piata dominata de jucatori vizibili. Branson a facut eforturi sustinute
pentru a aduce V.A. pe harta companiilor aeriene, inclusiv "cascadorii de
PR", cum ar fi traversarea Atlanticului cu barca, intr-un timp cat mai
scurt. "Cand barca s-a scufundat, brandul Virgin a ramas la suprafata
apei", povesteste Branson. De asemenea, Branson a incercat sa fie primul
om care traverseaza Atlanticul la bordul unui balon cu aer cald. Din fericire,
miliardarul a fost salvat de cateva elicoptere si Virgin a ajuns in primele
pagini ale ziarelor.
8. Gaseste pe altcineva care sa iti conduca afacerea in fiecare zi
Branson recomanda liderilor sa-si gaseasca un asistent de
baza, care sa conduca afacerea in fiecare zi; sefii trebuie sa mai lucreze si
de acasa, astfel incat sa poata medita asupra intregii afaceri.
9. Protejeaza-te impotriva celor mai pesimiste posibilitati. Asigura-te ca le cunosti
Cand te aventurezi intr-o afacere, ia in considerare cel mai
pesimist scenariu si urmeaza-ti calea. "Ai putea spune - OK, ma simt atat
de prost, incat o sa imi pun casa la ipoteca". "Am facut asta de
doua-trei ori, impotriva vointei sotiei mele", a declarat Branson.
10. "Cred ca, din cauza dificultatii cu care spun "NU", fiecare zi din viata mea seamana cu o aventura"
Branson nu se multumeste cu putin. Nu refuza nicio
oportunitate, chiar daca presupune un zbor in jurul globului pamantesc.
Posturi similare in categoria Dezvoltare personala
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu