joi, 27 iunie 2013
Topul despagubirilor platite pe segmentul politelor RCA în 2012
Pe segmentul politelor RCA, numai anul trecut s-au platit despagubiri de ordinul milioanelor de euro.
Compania care a platit in 2012 cea mai mare despagubire pe segmentul RCA a fost Astra Asigurari. Valoarea despagubirilor s-a ridicat la 2 milioane de euro. Accidentul s-a produs tot in afara tarii, asa cum este si cazul tragicului accident din Muntenegru, soldat cu moartea a 18 romani.
In 2012, a doua cea mai mare despagubire a fost platita de Asirom, respectiv 1 milion de euro. Pe locul al treilea se claseaza Generali, care a platit despagubiri in valoare de jumatate de milion de euro.
Topul despagubirilor platite pe segmentul politelor RCA in 2012:
Astra Asigurari – 1,96 milioane de euro
Asirom – 1 milion de euro
Generali – 500.000 de euro
Uniqa – 290.000 de euro
Allianz – Tiriac – 250.000 de euro
Euroins – 54.000 de euro
Omniasig – 38.000 de euro
Totusi, cele mai mari despagubiri platite de societatile de asigurari din Romania au fost achitate catre operatori aerieni. Cea mai mare dauna platita in Romania de o companie de asigurare s-a produs in urma cu 20 de ani, cand distrugerea integrala a aeronavei prezidentiale a costat Astra Asigurari peste 33 de milioane de dolari la cursul de atunci, potrivit revistei Capital.
Mai mult decat atat, un incident din 1995, poate provoca plata unei daune de 70 de milioane de euro.
Aflati mai multe >>
Compania care a platit in 2012 cea mai mare despagubire pe segmentul RCA a fost Astra Asigurari. Valoarea despagubirilor s-a ridicat la 2 milioane de euro. Accidentul s-a produs tot in afara tarii, asa cum este si cazul tragicului accident din Muntenegru, soldat cu moartea a 18 romani.
In 2012, a doua cea mai mare despagubire a fost platita de Asirom, respectiv 1 milion de euro. Pe locul al treilea se claseaza Generali, care a platit despagubiri in valoare de jumatate de milion de euro.
Topul despagubirilor platite pe segmentul politelor RCA in 2012:
Astra Asigurari – 1,96 milioane de euro
Asirom – 1 milion de euro
Generali – 500.000 de euro
Uniqa – 290.000 de euro
Allianz – Tiriac – 250.000 de euro
Euroins – 54.000 de euro
Omniasig – 38.000 de euro
Totusi, cele mai mari despagubiri platite de societatile de asigurari din Romania au fost achitate catre operatori aerieni. Cea mai mare dauna platita in Romania de o companie de asigurare s-a produs in urma cu 20 de ani, cand distrugerea integrala a aeronavei prezidentiale a costat Astra Asigurari peste 33 de milioane de dolari la cursul de atunci, potrivit revistei Capital.
Mai mult decat atat, un incident din 1995, poate provoca plata unei daune de 70 de milioane de euro.
miercuri, 26 iunie 2013
Daune de milioane in cazul accidentului din Muntenegru
Accidentul din Muntenegru va costa scump una dintre companiile de asigurari din Romania. Va fi cea mai mare polita achitata pana acum de o societate din tara noastra. Mai mult, patronii firmei de transport careia ii apartine autocarul, sunt audiati de Parchetul General.
”Toate circumstantele arata ca va fi cea mai mare dauna de raspundere civila pe parte de vatamari corporale care s-a inregistrat in Romania vreodata”, a declarat Valentin Tuca, CEO al companiei de brokeraj AON.
Plafonul maxim pentru despagubirile pentru vatamari corporale pe politele RCA este de 5 milioane de euro, in timp ce pentru daunele materiale, de 1 milion de euro.
”Din informatiile preliminare asiguratorul este Omniasig. Polita RCA o detine proprietarul autovehicului. Pe langa aceasta ar trebui sa intre in functiune asigurarea de calatorie a pasagerilor, care are de asemenea anumite limite si asigurarea de raspundere a transportatorului, separata de raspunderea civila”, a mai spus Tuca.
Patronii firmei de transport care detin autocarul prabuist in Muntenegru sunt audiati in acesta dupa masa la Parchetul General. Stefan si Mihaela Grigoce sunt cei doi soti care detin societatea de transport. Stefan Grigore a ajuns la Parchet la ora 14:00, dar nu a dorit sa dea nicio declaratie. El a spus doar ca autocarul prabusit avea toate avizele necesare si inspectiile tehnice la zi, iar cei doi soferi aveau o experienta de cel putin zece ani, fara a mai fi fost implicati in vreun accident.
Grigore a mai spus ca firma face acest traseu din Muntenegru de cel putin sapte-opt ori anual, iar unul dintre soferii de pe autocarul respectiv a facut acest traseu de 20 de ori.
Autocarul s-a prabusit intr-o prapastie de pe marginea soselei, duminica, la Grlo, in apropiere de Podgorica, capitala Muntenegrului. 18 romani au murit si alti 29 au ajuns la spital.
Mai putin de 10% dintre romani au un grad ridicat de incredere in companiile de asigurari
In 2010, un studiu al Institutului pentru Economie Mondiala indica faptul ca 55% din populatia Romaniei nu stie sau nu este interesata de serviciile si produsele financiare. In 2011, o cercetare ARB arata ca mai mult de jumatate din populatia bancarizata nu a efectuat nicio comparatie intre oferte inainte de a achizitiona un produs financiar bancar. In 2013, Banca Mondiala subliniaza ca circa 45% dintre romani au foarte putina incredere in companiile de asigurare. De aceea, intr-un context economic dificil, importanta cresterii gradului de educare privind domeniul financiar trebuie sa ramana un obiectiv important al companiilor din piata. Un astfel de demers este reprezentat de Campania Nationala "ASIGURA-TE!", ajunsa la cea de-a treia etapa.
Proiectul are ca obiectiv principal informarea romanilor privind cele mai importante tipuri de asigurari pe care le pot incheia: asigurarile auto, de locuinta, de viata, de sanatate si de calatorie. Acesta este realizat de importante asociatii si autoritati din domeniile financiare si cele conexe, beneficiind de sprijinul unor cunoscuti asiguratori si brokeri din piata. Prin informarea publicului larg se urmareste, de asemenea, si o modificare treptata a atitudinii consumatorilor, in special in ceea ce priveste increderea in produsele financiare.
Astfel, conform rezultatelor unei cercetari publicate la inceputul lunii aprilie pe blogul Bancii Mondiale, 45% dintre romani au foarte putina incredere in companiile de asigurare, peste 35% au o incredere medie si doar sub 10% manifesta un grad ridicat de incredere in asiguratori. Studiul subliniaza legatura dintre educatia financiara a populatiei si increderea in institutiile financiare, punctand importanta dezvoltarii unor strategii de dezvoltare privind "alfabetizarea financiara". Conform aceluiasi studiu, doar 1 din 8 romani are mare incredere in banci.
Cercetarile privind educatia financiara din ultimii ani indica probleme similare. De exemplu, tot in 2010, Banca Mondiala preciza ca 55% din populatia Romaniei nu apeleaza la serviciile si produsele financiare, iar populatia are o capacitate extrem de redusa de a planifica nivelul veniturilor pentru pensie sau evenimente neasteptate, cum ar fi scaderea brusca a salariilor sau alte evenimente care le-ar putea determina declinul nivelului de trai.
In 2011, sondajul "Nivelul de educatie financiara al romanilor", comandat de Asociatia Romana a Bancilor (ARB), puncta ca 57% din populatia bancarizata nu a efectuat nicio comparatie inainte de a achizitiona un produs financiar bancar, in timp ce doar 41% dintre respondenti au declarat ca au citit contractul in intregime.
Despre Campania Nationala "ASIGURA-TE!"
Etapa a III-a a celei mai ample campanii de educare in asigurari din Romania - Campania Nationala "ASIGURA-TE!" - a demarat pe 20 iunie 2013. Aceasta este realizata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare, UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, IGPR - Inspectoratul General al Politiei Romane - Directia Rutiera, ISUMB - Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealu Spirii" al Municipiului Bucuresti si ANAT - Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, cu sprijinul unor importante companii de asigurari si de intermediere in domeniu.
In perioada 20 iunie - 20 septembrie, vor fi distribuite in intreaga tara peste 800.000 de brosuri informative gratuite. Materialul aduce, intr-un format atractiv si cu un stil accesibil, informatiile de baza cu privire la asigurarile auto, RCA si CASCO, de locuinte, de viata, de sanatate si de calatorie. "GHIDUL ASIGURATULUI" va ajunge in marile intersectii din Bucuresti si din principalele 20 de orase din tara.
De asemenea, promoteri dedicati vor distribui brosurile in principalele centre comerciale din marile orase. "GHIDUL ASIGURATULUI" a ajuns pana acum la publicul larg si prin intermediul cotidianului ZIARUL FINANCIAR si al saptamanalului BUSINESS MAGAZIN.
Proiectul se deruleaza cu sprijinul EUROPA FM, care va difuza timp de 3 luni spotul audio al acesteia. THE MONEY CHANNEL va difuza spotul video al campaniei, acoperirea media fiind asigurata si de partenerii wall-street.ro, 9am.ro, RazvanPascu.ro - cel mai citit blog despre calatorii din Romania si Revista PLAFAR.
Omniasig va plati despagubiri morale si materiale in cazul accidentului din Muntenegru
Autocarul implicat in accidentul din Muntenegru, soldat cu 18 morti si 29 de raniti, este asigurat la Omniasig VIG pentru RCA si CASCO, polita facultativa avand si o componenta care acopera riscul de accidentare, informeaza Mediafax.
"Pentru a fi alaturi de victimele tragicului accident din Muntenegru, OMNIASIG VIG a dedicat o linie de telefon speciala la care persoanele implicate in accident sau rudele acestora pot apela pentru a primi informatii despre modalitatea de intrare in posesia despagubirilor. (...) Punem la dispozitia celor afectati intreaga noastra experienta si pricepere in instrumentarea daunelor pentru a-i consilia si a le usura din povara clipelor de cosmar prin care trec. Numerele de telefon disponibile sunt 021 601.1572 sau 021 601.1574, unde profesionistii OMNIASIG VIG ofera consiliere tuturor celor afectati de acest nefericit eveniment, pentru a facilita accesul asiguratilor la drepturile ce revin din polita de asigurare", a declarat intr-un comunicat Mihai Tecau, presedinte al Directoratului OMNIASIG VIG.
Compania precizeaza ca autocarul utilizat de firma Gregory Tour Serv este asigurat de Omniasig VIG pentru raspunderea civila auto (RCA) si pentru asigurarea facultativa a mijloacelor de transport terestru (CASCO). Polita CASCO dispune de o componenta care acopera inclusiv riscul de accidente persoane si deteriorarea bagajelor. Ambele polite de asigurare erau valabile la momentul producerii evenimentului.
Sursa citata nu precizeaza valoarea despagubirilor la care au dreptul beneficiarii politei CASCO.
Omniasig VIG este una dintre cele mai mari companii de asigurari din Romania si face parte din grupul austriac VIG, care controleaza pe piata locala si companiile Asirom si BCR Asigurari de Viata.
Un autocar cu turisti romani s-a rasturnat, duminica, intr-o prapastie din Muntenegru, accidentul soldandu-se cu 18 morti si 29 de raniti. Accidentul s-a produs la Grlo, pe o sosea dintr-o regiune montana la 30 de kilometri nord de Podgorica, capitala Muntenegrului.
Circuitul a fost organizat de agentia de turism Mareea Travel, iar transportator a fost firma Gregory Tour.
Cheltuielile medicale vor continua sa creasca
Florina VIZINTEANU: Cheltuielile medicale vor continua sa creasca, iar pacientii trebuie sa fie mai responsabili in ceea ce priveste sanatatea lor.
In fiecare zi, in lume, 800 de femei isi pierd viata din cauza complicatiilor din timpul sarcinii sau in momentul nasterii, iar unul din 10 adulti sufera de diabet, arata statisticile publicate in 2012 de Organizatia Mondiala a Sanatatii. La nivelul european, cheltuielile legate de serviciile medicale au totalizat 1.072 mld. EUR, in timp ce primele subscrise pe segmentul de asigurari private de sanatate s-au ridicat la 112 mld. EUR in 2011.
"Cheltuielile medicale vor continua sa creasca si in viitorul apropiat, iar pacientii trebuie sa fie mai responsabili in ceea ce priveste sanatatea lor si planurile de tratament", a afirmat Florina VIZINTEANU, Presedinte Directorat, BCR Asigurari de Viata, in cadrul Forumului International de Asigurari din Azerbaidjan. Astfel, "asigurarile facultative de sanatate conduc la o reducere de costuri in sistemul public si permit asiguratilor sa benefieze de servicii de calitate in privat", a adaugat Florina VIZINTEANU.
miercuri, 19 iunie 2013
Asigurarile "michimaus"
Ce faci daca te tamponeaza cineva cu “RCA ieftin” de la Astra, Carpatica sau Euroins?
“De ce sa platesti mai mult, cand tot aia face?”, a fost numele campaniei TV pentru unul dintre multele site-uri care agrega ofertele de RCA ale asiguratorilor. Percutantul slogan se traduce printr-un principiu cinic: “Tu platesti, dar altcineva beneficiaza. Chiar iti pasa daca pagubitul isi ia banii sau isi smulge parul din cap? Nu mai bine cumperi cea mai ieftina polita, oricat de proasta, ca sa scapi de amenda?”. In economie si in teoria deciziilor, asta se numeste hazard moral. In limba romana, se cheama apel la nesimtire.
Sa vinzi ieftin, chiar in pierdere, nu-i un lucru rau in sine. Unii asiguratori incearca sa castige notorietate sau credibilitate si li se pare ca e mai eficient asa decat sa strice banii pe marketing. Altii spera sa mai vanda si alte asigurari pe langa. Problema apare abia in cazul asiguratorilor care vor si sa vanda in pierdere, si sa faca profit. Desigur, asta se poate doar daca pierderea ramane in buzunarul clientului.
Legal nu prea se poate, insa exista multe strategii de “management al daunelor”, croite de la victima la victima. Daca pare sarac cu duhul, poate fi mintit. Daca are CASCO, trebuie descurajat, doar-doar va repara pe asigurarea lui. Daca paguba nu-i foarte mare, trebuie dus cu vorba.
Daca masina e scumpa, trebuie indrumat discret la cel mai jegos si mai neserios service, chiar daca listele de “service-uri agreeate” sunt ilegale. Doar daca pare de la inceput ca isi stie drepturile si ca e hotarat sa mearga pana la capat are o sansa de-a fi servit cu zambetul pe buze. Nu o garantie.
Cele mai mari rate ale reclamatiilor apar in dreptul a trei nume: Astra, Carpatica, Euroins. Ca victima, nu prea ai ce sa faci, pentru ca asigurarile tale CASCO si RCA poate ca sunt oricum in alta parte. Pana in 2009 puteai doar sa-i bati obrazul soferului. Apoi, insa, a aparut procedura “constatului amiabil”.
Ceea ce inseamna ca unuia care te-a lovit si-ti azvarle o polita-michimaus poti sa-i bati obrazul intr-un mod mult mai dureros, care sa-l lase fara bani, puncte sau permis. Multi o fac deja, fie din resentiment fie ca pe o masura necesara de igiena morala: “Care constatare amiabila? Hai la politie!”
marți, 7 mai 2013
Noua lege a malpraxisului medical intra in dezbatere publica
Prin legea ce urmeaza sa intre in dezbatere publica, firmele de asigurari care incaseaza de ani intregi bani pentru riscul profesional vor fi obligate sa despagubeasca pacientii care au de suferit din cauza medicilor. Cazurile in care pacientii romani au fost despagubiti sunt rare. O noua lege a malpraxisului urmeaza sa intre in dezbatere publica, a anuntat Eugen Nicolaescu, ministrul Sanatatii ...
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
sâmbătă, 4 mai 2013
Paște fericit!
Clopotele învierii să vestească o primăvară frumoasă, încărcată de bucurii și de speranțe, energie nouă și lumină caldă. Vă dorim din suflet să aveți parte de minuni și să prețuiți momentele frumoase alături de cei pe care îi iubiți.
joi, 2 mai 2013
Combinatul Oltchim va solicita plata a 10 milioane de euro de la Astra Asigurari
Avocatul Gheorghe Piperea, administratorul judiciar al combinatului, a cerut 10 milioane de euro de la o firma de asigurari pentru managementul defectuos al fostului director. In 2006 a fost incheiata o polita de despagubire profesionala de catre mai multi manageri din cadrul combinatului. Oltchim se afla in insolventa, iar datoriile au ajuns la 800 de milioane de lei.
Combinatul Oltchim solicita plata a 10 milioane de euro de la Astra Asigurari, in contul asigurarii de raspundere manageriala incheiate de fosta conducere.
”Am descoperit in actele societatii o asigurare de raspundere in caz de culpa manageriala care acopera o suma de 10 milioane de euro. Prejudiciul va fi mult mai mare, dar plata va fi doar atat. Raportul privind cauzele insolventei arata multe decizii proaste ale managementului” , a afirmat Gheorghe Piperea.
El a mai completat ca este prima astfel de asigurare de asemenea dimensiune care se plateste in Romania. Intrebat daca el crede ca societatea de asigurare va plati suma respectiva, Piperea a replicat ca aceasta nu-si doreste un proces cu el.
Clientul poate fi educat in spiritul asigurarii numai daca asiguratorii isi onoreaza obligatiile
Piata asigurarilor se poate redresa daca va invata din greselile facute pe segmentul auto si daca asiguratorii vor practica cu totii preturi tehnice care sa reflecte riscul, protectia prin reasigurare si calitatea serviciilor oferite, este de parere Adrian MARIN, CEO-ul GENERALI Romania. "Clientul roman poate fi educat in spiritul asigurarii numai daca noi, asiguratorii, ii vom garanta siguranta de care are nevoie. Aceasta nu o putem face decat onorandu-ne cu totii obligatiile asumate in fata lor", declara seful operatiunilor grupului italian in Romania.
Vorbind despre solutiile de care piata are nevoie pentru a-si depasi limitarile si problemele, intr-un interviu acordat Revistei PRIMM - Asigurari & Pensii, Adrian MARIN sustine ca, totodata, climatul din piata asigurarilor trebuie sa fie dominat de respect si incredere, pe fondul unui cadru legislativ care sa permita predictibilitate pentru un business sanatos pe termen lung.
"Sper ca entitatile specializate (si responsabile) din piata (UNSAR, UNSICAR, FPVS, AAR, APPA etc.) sa gaseasca modalitatea eficienta de colaborare pe obiectivele comune si unitare. Un exemplu concret poate fi dat si de recenta Conferinta Nationala de Asigurari Auto, in urma careia ar trebui sa vedem o reglementare a situatiei prezentate privind vatamarile corporale, materializata intr-un proiect de act normativ", a semnalat liderul GENERALI Romania.
Mai mult decat atat, in contextul in care asigurarile se bazeaza pe cifre si indicatori, pe calcule actuariale care sa permita proiectarea afacerii, Adrian MARIN sustine ca "mai avem mult de lucru in a crea cadrul organizat si legal care sa ne permita sa avem acces transparent la date, in scopul realizarii unor evaluari si proiectii, tinand cont de factorii economici determinanti. Ceea ce vreau sa spun este ca avem nevoie de acces transparent la datele Politiei, de baze de date comune privind daunele si fraudele, rau-platnicii etc."
La nivelul companiei pe care o conduce, eforturile vor fi concentrate, in continuare, pe mentinerea actualilor clienti printr-o servisare mai buna si prin programe de fidelizare, dar si pe dezvoltarea parteneriatelor cu brokerii si bancile. "Clientul ramane in centrul tuturor actiunilor companiei pentru ca dorim sa ii oferim in continuare serviciile de calitate cu care a fost obisnuit si care ne-au diferentiat intotdeauna de competitie".
De asemenea, GENERALI Romania si-a propus intrarea pe profit in anul 2013, dupa ce in anul 2012 compania a reusit sa isi reduca semnificativ rezultatul financiar negativ, de la 83 mil. lei in 2011, la 18 mil. lei.
"Am invatat in toti acesti ani in care ne-am confruntat cu pierderi cum sa ne calculam costurile si sa vedem de unde vin pierderile. Am aplicat deja de anul trecut aceste scheme si eu zic ca am reusit. Ne-am redus intr-un an pierderile cu peste 14 mil. EUR", a declarat Adrian MARIN.
Reglementarea vanzarilor online de asigurari ar trebui sa fie mult mai stricta
Vanzarea online de asigurari castiga teren si in Romania, oferind o alternativa interesanta canalelor de distributie traditionale, atat din punctul de vedere al costurilor, cat si in ceea ce priveste accesibilitatea. "Un intermediar in asigurari se poate intalni cu 5-6, maxim 10 clienti zilnic, un site de profil poate fi vizionat de cateva sute, mii sau zeci de mii de persoane zilnic. Prin urmare, calitatea informatiilor disponibile trebuie sa fie foarte buna. La fel si modul de prezentare al acesteia", a declarat Alexandru APOSTOL, Director General, MAXYGO Broker de Asigurare.
Astfel, se impune reglementarea cat mai rapida a acestui domeniu, mai ales tinand cont de faptul ca vanzarile pe Internet au un potential important pentru piata. "In mod sigur online-ul este unul dintre canalele de distributie ale viitorului. Acest canal insa trebuie reglementat in consecinta, mai ales intr-o piata ca Romania in care primeaza pretul si nu calitatea serviciilor (...). Pe acest segment, reglementarile ar trebui sa fie mult mai stricte si mult mai explicite decat cele dedicate canalelor traditionale de distributie pentru ca adresabilitatea, cel putin teoretica, a unui astfel de canal de distributie este mult mai mare decat a intermediarului in asigurari", a adaugat Alexandru APOSTOL.
Canalul online, analizat din prisma avantajelor pe care le ofera atat pentru brokeri, cat si pentru asiguratori, va reprezenta una dintre temele dezbatute in cadrul Conferintei "Ziua Brokerilor" de la FIAR 2013 - Forumul International Asigurari-Reasigurari, care se va desfasura luni, 20 mai, cu incepere de la ora 10:00.
Avocatii care "vaneaza" victime ale accidentelor rutiere si cati bani castiga din suferinta lor
Pagubitii mai bine informati si plafonul de despagubire de 5 mil. EUR pentru vatamari corporale si deces pe RCA sunt doar doua din cauzele care au condus in ultimii ani la o escaladare fara precedent a sumelor platite de asiguratorii auto in urma accidentelor rutiere. Totusi, acestea sunt elemente normale in orice tara civilizata, necesare pentru ca victimele acestor evenimente sa fie compensate corespunzator. Totusi, mai exista un factor, la fel de normal si de necesar, care insa ridica multe semne de intrebare din punct de vedere moral. Este vorba de asa-numitii "samsari ai durerii", respectiv avocatii care "vaneaza" victime ale accidentelor rutiere pentru a castiga ocazia de a-i reprezenta in relatia cu asiguratorul si de a incasa niste comisioane cel putin substantiale din despagubirile obtinute.
"Despagubirile obtinute de victimele accidentelor rutiere in instante sunt erodate foarte mult de acesti intermediari. Un comision de 30% a devenit deja banal", a atras atentia Sorin GRECEANU, Directorul General al Fondului de Protectie a Victimelor Strazii, in cadrul unui seminar UNSAR. Pe de alta parte, Madalin ROSU, Directorul Diviziei Daune in cadrul GENERALI Romania, a afirmat ca exista avocati care au recunoscut ca incaseaza chiar si 60% din despagubirile obtinute.
"Ca urmare a mediilor determinate de noi, am constatat ca sotia si copiii minori ai unui sot decedat primesc in jur de 12.000 EUR de persoana in Romania. In general, pentru daune morale se prezinta in medie 3 persoane, ceea ce inseamna, asadar, 36.000 EUR daune morale pe persoana decedata", a explicat Sorin GRECEANU. Astfel, aplicand procentele invocate anterior, castigul avocatilor s-ar cifra intre 10.900 EUR si 21.800 EUR. Insa trebuie avut in vedere ca mediile, de multe ori, induc in eroare. In Romania au existat cazuri cand valoarea despagubirilor totale s-a ridicat si la aproape 1 mil. EUR, desi au existat cel mult doua victime, deci si comisioanele incasate puteau fi mult mai mari.
"In prezent exista o intreaga retea de unde avocatii obtin informatii despre victime accidentelor rutiere: de la spital, morga, sau Politie", a subliniat Madalin ROSU. "Avem o divizie dedicata cazurilor de vatamari corporale care are rolul de a lua legatura cu victimele pentru a putea rezolva mai usor in amiabil. Insa, de multe ori, acestea refuza sa vorbeasca cu noi pentru ca nu le permit clauzele din contractele pe care le incheie cu avocatii. De altfel, majoritatea cererilor de despagubire pe vatamari corporale ajung la noi prin intermediul avocatilor", a adaugat Madalin ROSU.
In instante au existat insa si cazuri in care judecatorii au redus substantial nivelul comisionului incasat de reprezentantii legali, dar acestia si-au schimbat strategia. Mai intai obtin de la pagubiti imputernicirea de a incasa despagubirea, dupa care solicita virarea sumelor obtinute in conturile personale, urmand ca apoi sa faca mai departe transferul catre victime. De asemenea, exista cazuri cand victimele nici nu cunosc ce sume au fost solicitate in numele lor. "Intr-o speta, pe drumul de la victima pana la tribunal s-a mai pus cu pixul un <1> in fata la <500.000>. De asemenea, am avut si cazuri de cumparare a drepturilor de litigiu", a mai explicat Madalin ROSU.
Pe de alta parte, acest aspect a intrat si in atentia autoritatilor, care incearca treptat sa reglementeze aceste spete. "Legislatia lacunara a dat nastere unor situatii care sunt in beneficiul rechinilor pusi pe capatuiala. Sunt situatii pe care de curand le-a rezolvat CSA-ul, si aici ma refer la faptul ca acum asiguratorii trebuie sa isi faca rezerve pentru sumele pe care le cer in instanta victimele unor accidente", a declarat Daniel FLOREA, Deputat in Parlamentul Romaniei, Membru al Comisiei Juridice a Camerei Deputatilor, in cadrul Conferintei Nationale a Asigurarilor Auto. "Noi vorbim despre victime, instante si asiguratori. In ceea ce priveste responsabilul de accident, vinovatul, daca isi recunoaste vinovatia, beneficiaza de clementa, dar pe latura civila raspunde asiguratorul. Practic, persoana vinovata are cel mai putin de suferit. De asemenea, de cele mai multe ori, legislatia ar trebui sa acopere toate situatiile care pot fi intalnite, fara a fi data posibilitatea imbogatirii unor oameni pe suferinta semenilor", explica Daniel FLOREA.
Intre timp, cea mai la indemana solutie ramane incercarea de rezolvare a acestor cazuri in mod amiabil, fapt ce ar conduce la o despagubire acordata intr-un termen relativ redus, de cateva luni, fata de 2-3 ani in cazul unui proces in justitie.
marți, 30 aprilie 2013
Autoritatea de Supraveghere Financiara incepe de marti sa isi exercite oficial atributiile
Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), institutia care preia atributiile de control asupra pietelor financiare (asigurari, pensii private si piata de capital), incepe astazi 30.04.2013 sa functioneze, insa deocamdata nu se stie cum va arata organigrama acesteia.
ASF va comasa Comisia de Supraveghere a Asigirrarilor (CSA), Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) si Comisia Nationala de Valori Mobiliare (CNVM), institutii care vor disparea.
ASF va avea sediul in Bucuresti, pe strada Foisorului, Sector 3, acolo unde pana astazi a functionat CNVM.
Autoritatea va fi condusa de un consiliu format din 17 membri numiti de Parlament saptamana trecuta. Parlamentul l-a numit presedinte pe liberalul Dan Radu Rusanu. Prim-vicepresedinte este economistul Daniel Daianu, iar cei trei vicepresedinti responsabili pentru una dintre cele trei piete sunt Daniel Tudor (asigurari), Mircea Ursache (piata de capital) si Ion Giurescu (pensii private).
Adaptarea la noile modele financiare europene, eficienta, reducerea cheltuielilor si o coordonare mai buna si mai rapida cu BNR in vederea asigurarii stabilitatii financiare sunt principalele argumente ce au stat la baza deciziei de infiintare a autoritatii.
Guvernatorul BNR Mugur Isarescu a declarat ca in Centrul istoric din Bucuresti, in jurul Palatului vechi al BNR, se va forma un centru financiar, unde va putea functiona si Autoritatea de Supraveghere Financiara.
marți, 16 aprilie 2013
Brokerii de asigurari s-au mentinut pe plus
Goana dupa cota de piata a companiilor de asigurari le-a determinat sa lucreze mai mult cu brokerii si sa le ofere comisioane mai mari, astfel incat din 2008 pana in 2012 afacerile brokerilor s-au mentinut pe profit. „Lucrurile au stat mai bine in industria locala de brokeraj anul trecut decat pe piata de asigurari. Rezultatul cu mulat a fost unul pozitiv in pofida pierderilor con semna te de unii brokeri“, a declarat recent la un seminar al ZF pe tema asigurarilor Bogdan Andriescu, presedintele UNSICAR.
Primele intermediate de companiile de brokeraj in asigurare au revenit anul trecut pe un trend ascendent dupa o scadere de 2,6% in 2011 si au cumulat 3,6 miliarde de lei (800 mil. euro), cu 15% peste nivelul de anul trecut.
Articolul integral poate fi citit aici: www.vreauasigurare.ro
Legea malpraxisului in curand in dezbatere publica
Proiectul noii legi a malpraxisului, care va stabili modul de verificare si evaluare a faptei reclamate, ar putea fi pus in dezbatere publica in doua-trei saptamni, a anuntat ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu.
Primul lucru care se schimba, si cel mai important, este sa asezam modul in care se controleaza si se evalueaza fapta presupusa de malpraxis. Expertii care vor veni sa controleze si sa spuna daca este sau nu malpraxis vor fi mult mai independenti si mult mai obiectivi (...) Prin noul proiect, va fi evaluat si modul de despagubire. Colegiul Medicilor nu va fi exclus din acest proces, a spus Nicolaescu.
A doua noutate ce va fi adusa de proiect vizeaza preluarea unei parti din responsabilitate de catre firmele de asigurari, care incaseaza de ani buni multi bani pentru riscul profesional. Pana acum, nu au platit nimic, a explicat demnitarul. Potrivit ministrului Sanatatii, proiectul de lege, coordonat de secretarul de stat Raed Arafat, ar putea fi pus in dezbatere publica in doua-trei saptamni. Poate, pana in 30 iunie, sa fie adoptat. Daca nu, din septembrie, a mai spus Nicolaescu.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)