luni, 6 august 2012

A lucra sau nu de acasa?


Munca la domiciliu ar putea semana cu un vis frumos, dar pentru multi s-a dovedit a fi un cosmar. Dincolo de trezirea lejera din pat si traversarea unui singur hol, pentru a ajunge la biroul tau de lucru, daca nu ai temperamentul potrivit, munca de acasa iti poate dauna grav carierei.
Desigur, poti sa porti orice doresti si sa incepi oricand vrei, dar lipsa structurii furnizate de o companie propriu-zisa poate fi hotaratoare pentru viitorul tau. Munca de acasa este potrivita acelor oameni foarte responsabili si rationali.

Munca de acasa devine un obicei tot mai popular si furnizeaza beneficii atat pentru angajatori, cat si pentru cei care lucreaza pentru ei. Companiile mizeaza pe acest tip de munca, sperand ca vor atrage, vor creste adevarate talente. Angajatii sunt atrasi de munca de acasa, deoarece economisesc ceva bani si au parte de flexibilitate. Freelancing-ul este o alternativa tot mai realista pentru unii dintre angajatii care au fost nevoiti sa se reprofileze, dupa ce recesiunea i-a lasat fara joburi. Cand esti freelancer, lucrezi cand si cat vrei tu, dar trebuie sa ai o anumita personalitate.

"Cei care se descurca singuri sunt antreprenorii", spune Gary Swart, CEO-ul oDesk. "Ei lucreaza bine in mod independent".

Daca duci lipsa muncii in echipa, nu esti motivat si ai nevoie de mult timp, pentru a finaliza un proiect, atunci nu esti potrivit pentru munca de acasa. Cand lucrezi din caldurosul camin, comunicatiile se desfasoara via email sau mesagerie instant, astfel incat trebuie sa cunosti tainele unor asemenea mijloace moderne.

"O persoana care lucreaza de acasa trebuie sa inteleaga structura propriului timp si sa cunoasca tehnicile moderne de comunicatie", spune Andrew Rose, fondatorul si editorul unui blog de sfaturi in cariera. "In conditiile in care joburile de acasa presupun comunicarea prin email/sms/telefon, angajatii de acest tip trebuie sa poata vorbi/scrie cat mai concis".

Un angajat "casnic" trebuie, de asemenea, sa nu se lase prada distragerilor din jur. Fie ca vorbim de un plic sosit prin posta, cainele care latra sau un musafir neasteptat, toate aceste elemente iti vor incetini ritmul de munca. "Munca de acasa necesita un anumit tip de rigiditate", mai precizeaza Rosen.

Potrivit lui Kathleen Downs, manager HR la Robert Half International, una din cheile succesului muncii la domiciliu este sa te asiguri ca mentii mereu legatura cu seful si colegii.

Zona de lucru trebuie sa fie "ferita de distractii". Potrivit lui Swart, de la oDesk, chiar si freelancerii isi segmenteaza timpul si muncesc dupa un anumit program.

"Trebuie sa respecti un orar. Trebuie sa te comporti ca si cum ai fi la birou, inconjurat de colegi si sub atenta supraveghere a sefului", spune Swart. "Cand lucrezi de acasa, trebuie sa mentii un anumit nivel de disciplina autoimpusa, care nu vine, de obicei, in mod natural".



Sursa: manager.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu