luni, 6 august 2012
A lucra sau nu de acasa?
Munca la domiciliu ar putea semana cu un vis
frumos, dar pentru multi s-a dovedit a fi un cosmar. Dincolo de trezirea lejera
din pat si traversarea unui singur hol, pentru a ajunge la
biroul tau de lucru, daca nu ai temperamentul potrivit, munca de acasa iti
poate dauna grav carierei.
Desigur, poti sa porti orice doresti si sa
incepi oricand vrei, dar lipsa structurii furnizate de o companie propriu-zisa
poate fi hotaratoare pentru viitorul tau. Munca de acasa este potrivita acelor
oameni foarte responsabili si rationali.
Munca de acasa devine un obicei tot mai popular si furnizeaza beneficii atat
pentru angajatori, cat si pentru cei care lucreaza pentru ei. Companiile
mizeaza pe acest tip de munca, sperand ca vor atrage, vor creste adevarate
talente. Angajatii sunt atrasi de munca de acasa, deoarece economisesc ceva
bani si au parte de flexibilitate. Freelancing-ul este o alternativa tot mai
realista pentru unii dintre angajatii care au fost nevoiti sa se reprofileze,
dupa ce recesiunea i-a lasat fara joburi. Cand esti freelancer, lucrezi cand si
cat vrei tu, dar trebuie sa ai o anumita personalitate.
"Cei care se descurca singuri sunt
antreprenorii", spune Gary Swart, CEO-ul oDesk. "Ei lucreaza bine in
mod independent".
Daca duci lipsa muncii in echipa, nu esti motivat si ai nevoie de mult timp,
pentru a finaliza un proiect, atunci nu esti potrivit pentru munca de acasa.
Cand lucrezi din caldurosul camin, comunicatiile se desfasoara via email sau
mesagerie instant, astfel incat trebuie sa cunosti tainele unor asemenea
mijloace moderne.
"O persoana care lucreaza de acasa trebuie sa inteleaga structura
propriului timp si sa cunoasca tehnicile moderne de comunicatie", spune
Andrew Rose, fondatorul si editorul unui blog de sfaturi in cariera. "In
conditiile in care joburile de acasa presupun comunicarea prin
email/sms/telefon, angajatii de acest tip trebuie sa poata vorbi/scrie cat mai
concis".
Un angajat "casnic" trebuie, de asemenea, sa nu se lase prada
distragerilor din jur. Fie ca vorbim de un plic sosit prin posta, cainele care
latra sau un musafir neasteptat, toate aceste elemente iti vor incetini ritmul
de munca. "Munca de acasa necesita un anumit tip de rigiditate", mai
precizeaza Rosen.
Potrivit lui Kathleen Downs, manager HR la Robert Half International,
una din cheile succesului muncii la domiciliu este sa te asiguri ca mentii
mereu legatura cu seful si colegii.
Zona de lucru trebuie sa fie "ferita de distractii". Potrivit lui
Swart, de la oDesk, chiar si freelancerii isi segmenteaza timpul si muncesc
dupa un anumit program.
"Trebuie sa respecti un orar. Trebuie sa te comporti ca si cum ai fi la
birou, inconjurat de colegi si sub atenta supraveghere a sefului", spune
Swart. "Cand lucrezi de acasa, trebuie sa mentii un anumit nivel de
disciplina autoimpusa, care nu vine, de obicei, in mod natural".
Sursa: manager.ro
Posturi similare in categoria Cum sa ...?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu