sâmbătă, 25 august 2012

Rezerva de apa bruta a Romaniei se situeaza la 71%

scad rezervele de apa bruta ale Romaniei

Administratia Nationala Apele Romane (ANAR) estimeaza ca rezerva din acumulari garanteaza, pentru populatie, asigurarea apei brute la valorile normale.


Potrivit ANAR, rezerva de apa bruta existenta in principalele acumulari, la nivel national, are un volum de 2.975 milioane mc, reprezentand 71% grad de umplere.

In cateva localitati din bazinele hidrografice, au aparut limitari la alimentarea cu apa de natura tehnologica, la sistemele de alimentare cu apa in regim centralizat, cu captare din surse subterane, avand in vedere scaderile nivelului acestor surse cat si posibile nisipari ale forajelor.

ANAR precizeaza ca, pana in dimineata zilei de astazi debitele raurilor au fost stationare, exceptand cursul superior al Prutului.

De asemenea, pe unele rauri, din bazinele Crisurilor, Barcaului, bazinul inferior al Oltului si pe raurile mici din bazinele hidrografice Barlad si Prut, se inregistreaza fenomenul de "sec".

Debitele se situeaza la valori cuprinse intre 20-50% din mediile multianuale lunare, mai mici (sub 20%) pe Mara, unele rauri din bazinul hidrografic Somes, pe cursurile superioare ale Crasnei, Crisului Negru si unii afluenti ai sai, Crisului Repede, Muresului, Oltului inferior, Argesului superior, pe Bega Veche, Barzava, Rm.Sarat, Barlad si unii afluenti ai Prutului.

Pe Dunare, debitul la intrarea in tara (sectiunea Bazias), in intervalul 19 - 20 august 2012, a fost in scadere, avand valoarea de 2600 mc/s, sub media multianuala a lunii august (4300 mc/s). Aval Portile de Fier debitele au fost in scadere.


Sursa: manager.ro

Aflati mai multe >>

vineri, 24 august 2012

Pentru aceeasi casa vom plati doua asigurari

asigurarea obligatorie a locuintei se incheie pentru riscurile de inundatie, cutremur si alunecari de teren
De la 1 septembrie, asigurarea obligatorie a locuintei, adica asigurarea celor trei riscuri catastrofice: cutremur, inundatii si alunecari de teren, in limita valorii de 10.000/20.000 de euro se va incheia doar la cei 12 membri ai Pool-ului de Asigurare Impotriva Dezastrelor naturale (PAID). Ce aduce nou ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA)? Pina acum, aveai de ales: te multumea o polita obligatorie care iti acoperea doar cele trei riscuri si valoarea despagubirii in caz de dauna totala de 10.000/20.000 de euro, plateai doar 20 de euro. Nu? Aveai optiunea de a incheia o polita facultativa, care iti acoperea valoarea reala a locuintei si pentru care se plateste o prima de asigurare cuprinsa intre 0,08% si 0,14% din valoarea imobilului. Din toamna insa, lucrurile se schimba: platesti obligatoriu cei 20 de euro pe an, iar daca vrei sa ai locuinta asigurata la valoarea reala, mai inchei si o polita facultativa la un alt asigurator. Dupa cum explica Razvan Popescu, seful Serviciului Asigurari Generale, Generali Asigurari, se revine la situatia din momentul promulgarii legii asigurarilor obligatorii de locuinte si infiintarii PAID.

Nici asigurarile de credit nu fac exceptie

Practic, in cazul in care locuinta a fost afectata de producerea unui risc catastrofic ce a produs daune sub 20.000 de euro, despagubirea va fi facuta de PAID. Daca locuinta are daune ce depasesc 20.000 de euro, 20.000 de euro vor fi despagubiri date de PAID, iar diferenta de bani pina la valoarea pagubei, de catre societatea care a emis asigurarea facultativa. Polita facultativa se va incheia la valoarea totala a imobilului minus cei 20.000 de euro asigurati la PAID si pentru care asiguratorul va aplica fransiza. Cum se va traduce asta in banii platiti de asigurat? „Deocamdata, analizam actuarial reducerile de tarif pe care le vom opera pentru introducerea fransizei obligatorii pentru riscurile PAD. Tariful fiind segmentat pe zone geografice, structuri constructive, anul constructiei, tipul constructiei, sume asigurate si nivel de inaltime, vor rezulta cel mai probabil situatii diferite“, spune Razvan Popescu. Numai ca tarifele actuale la politele facultative de locuinte includ oricum o fransiza de circa 20.000 de euro, asa ca modificarile vor fi minore.

Toate politele de asigurare a locuintei raman in vigoare pana la data expirarii

Sergiu Berceanu, managing partners Risck Control Broker de Asigurare, este de parere ca situatia din acest moment nu se va schimba prea mult, deoarece niciun asigurator neinclus in PAID nu va fi dispus sa faca un discount care sa acopere polita introdusa obligatoriu acum.
Berceanu precizeaza ca toate politele de asigurare a locuintei ramin in vigoare pina la data expirarii, moment din care asiguratii vor fi obligati sa incheie si o polita PAD. Nu fac exceptie nici locuintele achizitionate prin credit. Mai exact, pe linga asigurarea cedata bancii, se incheie si o polita PAD. Indiferent de situatie, fiecare proprietar va plati 20 de euro pe an la PAID. In Romania, existau la finele lui 2010, conform Institutului de Statistica, 8.427.941 de locuinte. Daca macar jumatate ar avea asigurare obligatorie, ar intra la PAID circa 90 de milioane de euro.




Sursa: Monitorul Express
Aflati mai multe >>

marți, 7 august 2012

ECO, Muzica, Aventura: Padina Fest

Aflati mai multe >>

AddThis Chrome Extension

AddThis Chrome Extension


Distribuiţi pe Facebook, Twitter si peste 300 de alte servicii, cu cele mai populare instrument de partajare din lume.
AddThis vă permite să partajaţi instantaneu, marcati, imprima, sau chiar traduce pagini cu un instrument uşor de folosit.  AddThis este optimizat să fie in acelasi timp rapid si usor de folsit, astfel încât să puteţi partaja continut ori de câte ori doriţi, fără a încetini Chrome.
 Acum, aveţi posibilitatea să partajaţi orice pagină doar prin click-dreapta, şi selectarea AddThis din meniul de context care a paginii.

Servicii acceptate

AddThis accepta peste 300 de servicii, inclusiv Facebook, Twitter, e-mail, imprimare, precum Facebook, Google, Favorite, MSN Messenger, MySpace, Stumbleupon, Delicious, Digg, Orkut, Vkontakte, Gmail, Blogger, Yahoo Mail, Reddit, LinkedIn, Hotmail, Google Buzz, Baidu, Tumblr, Mail.ru, AOL Râul vietii, Meneame, Viadeo, Friendfeed si AOL Mail.
Aflati mai multe >>

Cyber-activează | Greenpeace Romania

Aflati mai multe >>

luni, 6 august 2012

Cum NU faci bani pe net?


Cursa de soareci cu o bancnota pe post de momeala care sugereaza iluzia castigurilor usoare pe internet
Un reporter „Adevarul“ a testat virtual, timp de doua luni, indrumarile „afaceristilor“ de pe internet care te invata sa faci bani din click-uri. Forumurile online sunt agresate de ceva vreme cu anunturi despre „cum sa faci bani pe net“. Reteta este miraculoasa, dar rezultatele sunt zero.


Un candidat ideal care sa faca bani pe net este acela caruia nu-i place „sa umble la interviuri" si sa dea de „sefi uraciosi". Este genul care vrea sa fie „liber in graficul de munca", dar sa aiba un salariu „stabil si bun". Mai mult, unei astfel de persoane ii place sa lucreze de acasa, fara ca veniturile sa-i fie afectate. Daca acest scurt profil ti se potriveste ca o manusa, esti persoana potrivita.

Acestea sunt principalele aptitudini cerute de „postacii" care arunca pe site-uri anunturi cu „Vrei sa faci bani pe net?". Ca sa nu para o „smecherie", acestia infiereaza in anunturile lor tepele si practicile neortodoxe intalnite pe internet si garanteaza cinste si onoare: „Niciun fel de inselatorie, sponsorizare de inceput sau taxa de start in afaceri".

Competente


„Ai nevoie de internet si de un calculator conectat la retea si un minimum de cunostinte in accesari de site-uri online... Restul depinde doar de tine si de cat de multa staruinta iti dai. Lucrul e mai mult legat cu casuta de e-mail." Cam asa suna un anunt de pe forumul ziarului „Adevarul". 

Mai departe, eventualii candidati sunt incredintati de succesul in afaceri pe net: „Iti ofer sansa sa castigi sume substantiale de bani din confortul casei tale. Tot ce trebuie sa faci este sa trimiti emailuri, petrecandu-ti doua-trei ore pe zi in fata calculatorului. Cu cat muncesti mai mult, cu atat castigul va fi mai mare. 

100-300 USD / SAPTAMANA". 

M-am hotarat sa-i scriu si sa aflu ce trebuie sa fac pentru obtinerea unui venit suplimentar.

Angajarea

Cu o adresa de corespondenta electronica proaspata si goala, i-am trimis - emotionat, ca in prima zi de lucru - un mail „angajatorului" online, cu un mesaj anume la rubrica „Subiect". (Nu se face rabat de la astfel de reguli!) In scurt timp am primit primul set de instructiuni: scriere respectuoasa, la persoana a II-a, corecta gramatical, fara diacritice. 

Primesc si multumiri pentru „increderea acordata". Cu o rigoare de ceasornicar elvetian, mi se recomanda: „Cititi cu atentie informatiile date. Este foarte important! Toate instructiunile vor trebui indeplinite cu o maxima PRECIZIE, cum vor fi descrise mai departe". 

In site-ul muncii

La primul pas aflu ca munca va consta in urmatoarele: „1. Sa puneti anunturi pe internet; 2. Sa controlati de doua-trei ori pe zi adresa de e-mail si sa trimiteti la toti mesaje; 3. Sa tineti o mica baza de date pentru dumneavoastra cu cei cu care conlucrati ca sa nu va incurcati in contacte; 4. De cateva ori pe luna sa primiti in portofelul dumneavoastra din internet banii pe care ii veti castiga, proces care va incepe inca din prima zi de lucru. Astfel, toata munca se va limita la apasarea tastelor de la calculator: Posta, Copy, Paste, Raspuns, Trimitere".  

Ceata persista si dupa aceasta explicatie, nefiind specificat ce trebuie sa trimiti, dar sunt consolat ca ceea ce fac imi va oferi o „placere anume". Si de aceasta data primesc avertizari ca „in reteaua de internet exista multi escroci" si asigurari ca „aceasta afacere e total legala, fara inselatorii, fara legi incalcate conform constitutiei Romaniei si a Moldovei". 

(Patronul meu o fi de peste Prut?) „Placerea" se face deodata simtita, cand angajatorul ma anunta ca instructiunile nu costa nimic, sunt „absolut gratis", fara sponsorizari sau alte taxe. Placerea se transforma in extaz atunci cand vine vorba din nou de bani: „Acesta e un proiect foarte reusit pe internet, in care lucreaza deja mii de oameni si fiecare castiga atat cat vrea, in dependenta de cat timp ofera acestui proiect". 

Angajatorul incepe sa ma invete sa castig bani

In capitolul „Pasul 2" primesc un link cu numele angajatorului in coada. Il accesez si ajung pe un site de sondare a opinie publice in limba engleza. Site-ul colecteaza pareri despre alte site-uri, ca sa le gadile orgoliul si sa le ia bani. Numai ca site-urile au, toate, legatura cu facutul banilor virtuali. Pe prima pagina scrie ce bani pot castiga: de la un dolar la 25 de dolari pentru fiecare sondaj online facut, 1,25 dolari pentru fiecare prieten care se logheaza si bonusul de sase dolari la inregistrare.

Introduc niste date in site, cum sunt sfatuit, alegandu-mi un nume de utilizator. Mai departe, pe pagina respectiva gasesc mai multe link-uri. (Miscarile imi sunt ghidate minutios de fisierul cu instructiuni pe care l-am primit de la indrumatorul meu.) Fiecare link reprezinta un sondaj disponibil si, prin urmare, imi aduce bani. 

Cum procedez

Dau click pe primul link, ajung in alta pagina, unde mi se ofera bonusul de sase dolari daca voi continua. Click mai departe si sunt atentionat ca voi vedea doua campuri libere. Ma uit in instructiuni ce trebuie sa fac: „Trebui sa le indepliniti in limba engleza cu aprecieri despre site-uri. Pentru a va usura munca, va ofer doua raspunsuri pe care puteti sa le introduceti: «It is an excellent site!/ E un site excelent! » si «I shall advise it to all!/ Am sa-l recomand tuturor!».

Mai dau trei click-uri pentru ca aprecierile mele sa ajunga la gazdele sondajului si gata, am terminat primul pas. Merg mai departe si ajung la pagina initiala, de un verde aprins, mai atragator ca dolarul. Au mai ramas patru link-uri pe care trebuie sa le dau gata urmand aceiasi pasi, folosind aceleasi aprecieri favorabile. 

„Pentru toate vizualizarile veti primi 26$". Fals! Am primit 27 de dolari, pentru ca am prins un bonus al lunii octombrie, dar si inscrierea la o tombola al carei premiu este de 500 de dolari. Pe site scrie ca un tip cu numele RajenPa**** a castigat acest bonus luna trecuta. Ce norocos...

Remuneratia, dupa click-uri

Prin urmare, sunt fericit ca doar in 5 minute am facut 27 de dolari. Numai ca, aflu din instructiuni, „pentru primirea banilor in contul dumneavoastra trebuie sa fie minimum 75$. Astea sunt cerintele site-ului". Ma gandeam ca, daca intr-o zi am facut atatia bani, am sa castig binisor. 

Insa m-am bucurat degeaba: dupa primul meu succes n-a mai aparut niciun sondaj, n-am mai avut de lucru doua luni. Apoi am primit bomba, citind cu atentie instructiunile de la rubrica „Intrebari frecvente": nu poti castiga mai mult de 550 de dolari pe an, si nu nelimitat, cum mi-a promis angajatorul. 

Mostenirea unei „afaceri" de pierdut vremea


Mai departe, am trimis linkul meu de inregistrare angajatorului, ca sa primesc al doilea set de instructiuni. A sosit in zece minute. Nu, nu pot sa revendic cei 27 de dolari castigati in prima zi. Incasarea se face - prin diverse metode cunoscute in cazul tranzactiilor pe internet - atunci cand ajungi la 75 de dolari. 

Aflu, in continuare, ca de aici inainte e nevoie sa pun osul la treaba: „Trebuie sa va faceti o noua adresa postala pentru participarea la proiect, pentru ca veti primi multe scrisori electronice si exista posibilitatea sa va incurcati in ele. Mai departe, trebuie sa scrieti un anunt de angajare, ca si al meu (de tipul celor postate pe internet - n.r.)".

Vanatoare de someri

Recomandarea angajatorului meu este sa postez anunturi de genul celor publicate de el pe site-urile cu locuri de munca pentru fiecare oras in parte. El a publicat si-n ziare online, deci e harnic. Pentru ce trebuie sa fac asta? 

„Cand cineva isi cauta un loc de munca, scrie mai intai orasul in care el traieste si apoi pe cele de langa el." Numai ca, spre deosebire de anuntul lui, patronul imi recomanda ca eu sa-mi public numele si neaparat telefonul, ca sa arat ca sunt afacerist serios. Si obligatoriu, la spatiul cu cerinte pentru viitorul angajat, sunt indrumat sa trec: „staruinta, atentie, rabdare". Voi avea cert clienti, iar eu trebuie sa le raspund frumos, trimitandu-le instructiunile pe care le-am primit la randu-mi. Cam asta a fost tot. Sunt lasat de capul meu cu mesajul: „Va urez sa aveti succes! Si inca ceva: nu stati degeaba!"

Concluzia? M-am transformat fara sa stiu - desi intuitia imi spunea ca nu asa se castiga un venit cinstit - intr-un „postac" de anunturi „Vrei sa faci bani pe net?", pentru a-mi atrage colaboratori. Colaboratori care mi-ar aduce fiecare cate 1,25 dolari atunci cand se inregistreaza pe site-ul respectiv, pentru ca eu sa ating pragul de 75 de dolari, fara de care nu pot incasa „salariul". Este doar unul dintre numeroasele exemple de „metode" de facut bani care au impanzit mediul online. N-au nicio legatura cu sondajele online reale. 

„Acest sistem nu poate aduce incasari apreciabile"


Valentin Manescu, project manager al companiei Webecom, spune ca sistemele de acest gen functioneaza dupa modelul „multi-level marketing", cunoscut si la noi. Iar mecanismul de afiliere este urmatorul: cu cat un utilizator reuseste sa convinga alti utilizatori sa indeplineasca o actiune, acesta primeste o anumita rasplata.

„Ca specialist in marketing, pot spune ca cele mai multe sisteme de acest gen nu pot aduce incasari apreciabile. Nu cred ca se poate vorbi la nivel general de tepe in acest domeniu, deoarece majoritatea utilizatorilor, in speta cei aflati la nivelurile inferioare, nu vor depasi pragul minim pentru a-si incasa banii. Cei care au de castigat sunt administratorii site-ului si, de cele mai multe ori, cei care promoveaza acest tip de activitate", precizeaza Valentin Manescu.

Pe de alta parte, continua el, functionarea site-urilor de acest gen - caci sunt si unele serioase! - incalca foarte multe principii de realizare a cercetarilor de piata: „Cei care trebuie sa faca analiza datelor colectate nu vor putea niciodata sa valideze corectitudinea lor. Lipsa unui esantion reprezentativ va conduce la finalizarea unei cercetari care nu reflecta realitatea. Firmele care platesc aceste cercetari o fac doar pentru a avea un anumit numar de respondenti, nefiind interesate de calitatea datelor colectate".

" Ca specialist in marketing, pot spune ca cele mai multe sisteme de acest gen nu pot aduce incasari apreciabile."

Valentin Manescu
project manager, 
Webecom


Sursa: adevarul.ro
Aflati mai multe >>

Experiment Ecologist - Orasul fara autoturisme


In suburbia Vauban a orasului german Freiburg nu exista autoturisme. Locuitorii au alungat de aici tot ce avea patru roti si un motor si au transformat zona intr-un paradis ecologist: aici nu se mai aude huruit de masini, ci doar ciripit de pasarele, strazile sunt de fapt alei pietonale cochete, iar fostele locuri de parcare din fata caselor au devenit pajisti cu flori sau spatii de joaca pentru copii. Multi viseaza sa traiasca intr-un astfel de oras, dar este oare acesta orasul viitorului?

In cartierul Vauban, care adaposteste 5.500 de locuitori, casele sunt elegante, cu balcoane mari si gradini cochete, oamenii zambesc si par lipsiti de griji, iar asfaltul strazilor e plin de desene facute cu creta de copii, totul intr-o atmosfera idilica ce pare desprinsa dintr-o reclama la IKEA.

Secretul consta in faptul ca aici, practic, nu circula masini. Oamenii se deplaseaza cu bicicleta sau cu tramvaiul care ii duce pana in centrul Freiburg-ului, iar daca au totusi nevoie de o masina - ca sa mute ceva sau ca sa plece in vacanta - inchiriaza una de la centrul de inchirieri auto de la marginea cartierului.

Strazile sunt pur si simplu goale, singurele vehicule motorizate prezente in zona fiind camioanele care fac aprovizionarea cu marfurile de baza. Dar, ca o paranteza, trebuie spus ca eliminarea masinilor a fost inlesnita de faptul ca aici a fost inainte o baza militara nazista. Infrastructura a fost gandita deci de la bun inceput sub forma unei retele de alei inguste, pietonale, care sa faca legatura intre baraci, asa ca revenirea la aceasta destinatie initiala pietonala s-a facut destul de usor.

Lipsa masinilor in Vauban este insa doar o particica dintr-un proiect mai amplu de “viata verde”, un adevarat experiment ecologist care ne da o idee despre cum ar putea arata viitorul. Astfel, totul este gandit pentru o poluare minima, incepand cu casele, care au ferestre termoizolante, cu trei geamuri si un sistem de ventilatie ce garanteaza ca interiorul este intotdeauna alimentat cu aer proaspat. Apoi, nu exista evacuari pentru toalete si dusuri - deseurile sunt transformate in ingrasamant in WC-uri biologice, iar apa de la dus si chiuvete este filtrata si folosita pentru gradina.

Cel mai important aspect este legat insa de alimentarea cu energie. Aceasta provine de la panouri solare si de la generatoare cu inalt randament ce ard aschii de lemn, rezultand chiar un surplus de energie electrica pe care gospodariile il vand companiilor de electricitate. Ca urmare, incalzirea unei case intregi costa doar 114  europe an, o suma pe care cei mai multi germani din alte orase o platesc pentru o singura luna.  

Va “prinde” acest experiment si in alte zone ale Germaniei, Europei sau chiar ale lumii?

E greu de spus. Suburbiile, de la Chicago pana in Shanghai, s-au construit din start pe spatii largi, aerisite, unde accesul depinde in proportie de 100% de autoturismul personal, iar asta a creat deja o obisnuinta si un anumit mod de gandire. Americanii, de exemplu, sunt de-a dreptul contrariati de ideea de a nu mai avea masini sau macar de a avea mai putine, fara sa le pese prea mult ca aceste masini personale sunt responsabile pentru jumatate din emisiile de gaze cu efect de sera din Statele Unite.

Totusi, Agentia Americana pentru Protectia Mediului promoveaza “comunitatile cu masini putine”, iar primele rezultate incep sa apara, desi timid. In Hayward, California, autoritatile dezvolta deja o comunitate similara cu Vauban, numita Quarry Village, de unde se va putea ajunge fara masina la sistemul de transport rapid din Bay Area si la campusul Universitatii de Stat California, din Hayward. E un proiect special, pentru care a trebuit sa se faca o exceptie de la planurile actuale de urbanism care prevad ca fiecare locuinta sa aiba doua locuri de parcare.

Dar chiar si asa, cu toata bunavointa autoritatilor, este clar ca acest proiect este doar un experiment. Nimeni nu are nici cea mai mica idee daca el va avea succes si daca cineva se va muta in Quarry Village, pentru ca, asa cum am mentionat, este foarte greu sa-i convingi pe americani sa renunte la masinile lor.


Sursa: manager.ro 

Aflati mai multe >>

De ce castigatorii continua sa castige?


castigatorii continua sa castige
Fie ca jocul inseamna sa participi la competitii din patru in patru ani la Olimpiada sau in fiecare zi in tot ce inseamna o afacere, sa castigi aduce avantaje care te fac sa continui sa castigi mult mai simplu.

Pentru a face mai usor de inteles succesul sustenabil, Rosabeth Moss Kanter, profesor la Harvard Business School,  a comparat eternii castigatori cu “loser-ii” de cursa lunga in profesiile lor si cu  sportivii amatori, a gasit similitudinile si conexiunile cu studiile de caz din afaceri si a scris cartea Confidence and SuperCorp. Sporturile la care a facut referire au fost dintre cele mai diferite, incluzand fotbal feminin, baschet masculin si feminin, fotbal american, cricket, si hockey nord-american.


Potrivit lui Kanter, invingatorii castiga zece avantaje ca rezultat al victoriei – iar liderii pot cultiva si construi pe aceste avantaje urmatorul lor succes posibil. Iata cele zece avantaje expuse, pe scurt, in Harvard Business Review.



1. Buna dispozitie. Cu siguranta, fiecare om se simte foarte bine cand castiga, in timp ce emotiile ii coplesesc cand dau gres. Emotiile afecteaza performanta. Starile pozitive genereaza energie fizica si rezistenta de a trece peste obstacole. In timp ce ratatii se folosesc de orice scuza pentru a se opri, casigatorii continua chiar si atunci cand sunt raniti. Mai mult, psihologii arata ca starile sunt contagioase. In timp ce euforia castigatorilor este molipsitoare, depresia ratatilor poate fi toxica.

2. Mereu fac situatia atractiva. Fie ca sunt copii la un meci de fotbal, fie ca lucreaza intr-un birou, ratatii se duc acasa devreme. Castigatorii mai raman. Studiile efectuate de Rosabeth Moss Kanter arata ca in organizatiile de succes rata absenteismului sau intarzierile sunt foarte reduse. In plus, acolo se poate vorbi de solidaritate, pentru ca oamenii petrec mult timp impreuna si impartasesc bucuria fiecarei realizari. Mai mult timp petrecut impreuna inseamna mai multe sanse pentru a afla mai multe informatii.

3. Invata. Ratatii nu vor sa auda de ratarile lor si evita feedback-ul. Invingatorii sunt inclinati mai mult sa discute despre greselile lor si accepta un feedback negativ, intrucat sunt siguri ca vor iesi in castig in urma criticilor.

4. Concentrarea. Asa cum stie orice jucator de golf sau de tenis, trebuie sa fii mereu cu ochii pe minge.

5. Cultura pozitiva si respect reciproc. Pentru cei care joaca intr-o echipa, sa castigi face mai natural respectul fata de ceilalti si deschiderea in a-i asculta, pentru ca, daca ies invingatori impreuna, atunci se presupune ca fiecare este un jucator bun. Castigatorii sunt de obicei generosi fata de ceilalti, in timp ce ratatii ii invinovatesc pe ceilalti pentru rezultatele lor si ii considera mediocri.

6. Echipa solida care ii sustine. In spatele fiecarei mari performante se afla o multime de mentori, antrenori, prieteni si fani care ii motiveaza constant pe castigatori. Cand castiga, echipa din spatele lor se largeste, iar aceasta echipa conteaza foarte mult. De pilda, majoretele unei echipe de liceu care pierdea intotdeauna obisnuiau sa paraseasca stadionul la jumatatea jocului. Cand pana si majoretele se indoiau de puterea lor de a castiga, cum ar fi putut sa fie motivati acei jucatori?


7. Presa pozitiva. Nu doar buzz-ul creat in jurul unei victorii separa invingatorii de pierzatori, ci si articolele favorabile despre trecutul si viitorul celui de pe podium. A castiga asigura un halo care face ca toata povestea sa fie perceputa drept stralucitoare. Ratarile sunt preluate si folosite ca argumente in rescrirerea trecutului si atunci si viitoarele rateuri devin inevitabile.


8. Invitatii la cele mai frumoase petreceri. Pe bune! Castigatorii sunt invitati la Casa Alba, Buckingham Palace, la conferinte si la expozitii. Castiga accesul la retele de oameni influenti care le pot conserva momentul lor de glorie.

9. Auto-determinare. Invingatorii detin controlul propriului destin. Castigatorii sunt lasati singuri in scurt timp dupa victorie, in timp ce pierzatorii sunt tinuti in loc de comitete speciale, auditari, vizite frecvente incat nu se mai pot concentra pe performanta viitoare.

10. Continuitate. Invingatorii au strategii pe termen lung si se gandesc mereu la viitorul succes.
Victoria se repeta uneori si pentru ca invingatorii devin foarte increzatori, uneori sunt chiar aroganti si autosatisfacuti. Liderii pot construi, insa, pe avantajele invingatorilor incurajand un spirit pozitiv, autodisciplina, respectul reciproc, atentia la detalii si pe baza unei echipe care sa ii sustina.


Sursa: manager.ro
Aflati mai multe >>

A lucra sau nu de acasa?


Munca la domiciliu ar putea semana cu un vis frumos, dar pentru multi s-a dovedit a fi un cosmar. Dincolo de trezirea lejera din pat si traversarea unui singur hol, pentru a ajunge la biroul tau de lucru, daca nu ai temperamentul potrivit, munca de acasa iti poate dauna grav carierei.
Desigur, poti sa porti orice doresti si sa incepi oricand vrei, dar lipsa structurii furnizate de o companie propriu-zisa poate fi hotaratoare pentru viitorul tau. Munca de acasa este potrivita acelor oameni foarte responsabili si rationali.

Munca de acasa devine un obicei tot mai popular si furnizeaza beneficii atat pentru angajatori, cat si pentru cei care lucreaza pentru ei. Companiile mizeaza pe acest tip de munca, sperand ca vor atrage, vor creste adevarate talente. Angajatii sunt atrasi de munca de acasa, deoarece economisesc ceva bani si au parte de flexibilitate. Freelancing-ul este o alternativa tot mai realista pentru unii dintre angajatii care au fost nevoiti sa se reprofileze, dupa ce recesiunea i-a lasat fara joburi. Cand esti freelancer, lucrezi cand si cat vrei tu, dar trebuie sa ai o anumita personalitate.

"Cei care se descurca singuri sunt antreprenorii", spune Gary Swart, CEO-ul oDesk. "Ei lucreaza bine in mod independent".

Daca duci lipsa muncii in echipa, nu esti motivat si ai nevoie de mult timp, pentru a finaliza un proiect, atunci nu esti potrivit pentru munca de acasa. Cand lucrezi din caldurosul camin, comunicatiile se desfasoara via email sau mesagerie instant, astfel incat trebuie sa cunosti tainele unor asemenea mijloace moderne.

"O persoana care lucreaza de acasa trebuie sa inteleaga structura propriului timp si sa cunoasca tehnicile moderne de comunicatie", spune Andrew Rose, fondatorul si editorul unui blog de sfaturi in cariera. "In conditiile in care joburile de acasa presupun comunicarea prin email/sms/telefon, angajatii de acest tip trebuie sa poata vorbi/scrie cat mai concis".

Un angajat "casnic" trebuie, de asemenea, sa nu se lase prada distragerilor din jur. Fie ca vorbim de un plic sosit prin posta, cainele care latra sau un musafir neasteptat, toate aceste elemente iti vor incetini ritmul de munca. "Munca de acasa necesita un anumit tip de rigiditate", mai precizeaza Rosen.

Potrivit lui Kathleen Downs, manager HR la Robert Half International, una din cheile succesului muncii la domiciliu este sa te asiguri ca mentii mereu legatura cu seful si colegii.

Zona de lucru trebuie sa fie "ferita de distractii". Potrivit lui Swart, de la oDesk, chiar si freelancerii isi segmenteaza timpul si muncesc dupa un anumit program.

"Trebuie sa respecti un orar. Trebuie sa te comporti ca si cum ai fi la birou, inconjurat de colegi si sub atenta supraveghere a sefului", spune Swart. "Cand lucrezi de acasa, trebuie sa mentii un anumit nivel de disciplina autoimpusa, care nu vine, de obicei, in mod natural".



Sursa: manager.ro
Aflati mai multe >>

joi, 2 august 2012

Cum sa faci bani din producerea custilor pentru caini?


In Statele Unite ale Americii, aceste produse au devenit foarte sofisticate si accesorizate. Un exemplu elocvent de accesorii ar fi tipurile de saltele (patuturi) care se produc In diverse forme: incalzite, ortopedice etc.
La noi, raportandu-ne la nisa confectionarii adaposturilor din lemn, exista foarte putini producatori care sa satisfaca cerintele pietei iar in acelasi timp, importul custilor pentru caini are ca impact final asupra cumparatorului un pret mare si o calitate indoielnica.


Planul unei activitati de producere a custilor pentru caini

Pentru a initia aceasta activitate din perspectiva unei afaceri pe timp de criza vei avea nevoie de un mic atelier, cativa furnizori de materie prima si cateva puncte de vanzare.
Din perspectiva investitiei, aceasta este mica, de pana la 1.000 de euro si depinde de costul alocat pentru publicitate si pentru conceperea unui website de prezentare sau un magazin online.
Ca si materie prima, vei avea nevoie in primul rand de lambriuri de lemn, cuie sau holsuruburi pentru asamblare, materiale pentru izolarea termica (polistiren sau OSB), materiale anti-umezeala pentru confectionarea acoperisului (sindrila bituminoasa) si a partii inferioare.
Cateva sfaturi de la un medic veterinar sau un profesionist in domeniu pentru a determina conditiile de siguranta necesare constructiei custilor Iti vor fi de mare ajutor.
Apoi, va trebui sa creezi 2-3 modele de custi pe care le vei promova. Te poti gandi la un model foarte ieftin, unul mediu si unul premium care sa aiba diverse imbunatatiri.
In vederea stabilirii profitului, trebuie sa calculezi valoarea necesarului de materiale pentru o cusca, costul de productie si valoarea adaosului comercial. Pe piata, o astfel de cusca se vinde incepand de la 200-250 de lei iar pretul creste In functie de dimensiuni si dotari precum izolatia termica sau personalizarea placutelor cu numele catelului.

Promovarea acestei afaceri pe timp de criza

Cea mai simpla metoda de promovare este constructia catorva mostre care vor fi expuse In cadrul evenimentelor de profil.
Deasemenea, poti dona cateva custi adaposturilor de animale care te pot ajuta cu referinte. Cei care vor “Infia” un caine, vor fi nevoiti sa le achizitioneze si o cusca.
Poti creea parteneriate cu organizatiile pentru protectia animalelor care te pot recomanda catre iubitorii de animale de casa.
Pet-shop-urile, cabinetele veterinare, farmaciile veterinare sunt locatii importante In care prezenta unor flyere care sa descrie afacerea ta pe timp de criza este esentiala.
Nu trebuie sa te limitezi doar la custile pentru caini. In masura In care exista cerere, poti confectiona diverse adaposturi pentru pasari, pisici, iepuri si asa mai departe.
Poti creea un serviciu de Intretinere pentru custile vandute In care sa incluzi reparatia si curatarea acestora contra cost.

Concluzii

Pentru cei pasionati de animalele de companie, un atelier de producere a custilor pentru animale poate fi o activitate din categoria unor afaceri pe timp de criza. Oferind posibilitati de extindere spre alte nise din domeniu, aceasta afacere de criza este una simpla si cu potential ridicat.
Aflati mai multe >>

marți, 31 iulie 2012

Cum sa faci bani si cand dormi?


Daca doresti sa castigi ceva bani in plus, dar nu mizezi pe un al doilea job, ar trebui sa te gandesti la obtinerea unui venit pasiv. Trebuie sa muncesti doar la inceput, dupa care banii vin pur si simplu, chiar si atunci cand dormi. Cum poti cocheta cu asemenea activitati profitabile?


1. Scrie o carte - Scrie o carte buna si vei putea sa iti rotunjesti veniturile din vanzari, dupa publicarea acesteia. De asemenea, ai optiunea vinderii ei in mediul digital si o poti publica chiar tu, daca este nevoie;


2. Creeaza o aplicatie - Dezvolta o aplicatie pentru smartphone-uri (fie ea si cea mai simpla, dar utila), care sa iti aduca un venit ori de cate ori cineva o descarca. Chiar si cele mai stupide aplicatii au generat 30.000 dolari intr-o singura zi;

3. Infiinteaza un blog static - Construieste un site intr-un domeniu care iti este cunoscut tie si celorlalti. Concentreaza-te asupra materialelor care nu trebuie actualizate in mod constant (ex: articolele de genul "cum sa..."); oamenii le vor cauta. Pune reclama pe site. Daca vei avea un continut bun, vei obtine bani chiar si de pe urma celor mai vechi articole;

4. Scrie articole online - Poti face bani si din jurnalism online. Vei fi platit in functie de vizualizarile articolelor tale;

5. Creeaza un clip video pentru YouTube - Filmeaza un spot pentru YouTube, orice iti trece prin minte; daca acesta va deveni popular, vei putea insera reclama in dreptul sau si castigurile nu se vor lasa asteptate;

6. Fa pe fotograful - Daca ai "ochi" si pasiune pentru fotografie, o sa reusesti sa iti vinzi produsele unor site-uri precum Shutterstock - un loc in care fotografii amatori isi pot vinde fotografiile;

7. Deseneaza si proiecteaza diverse elemente grafice - Unele site-uri iti dau bani si pentru ilustratii sau elemente grafice. Primesti bani pentru fiecare descarcare;

8. Implica-te in productia de tricouri personalizate - Poti concura cu un design de tricou pentru site-uri precum Threadless. Daca designul tau este ales, castigi 2.000 de dolari, un voucher threadless de 500 de dolari (care poate fi rascumparat contra sumei de 200 de dolari) si alti 500 de dolari, ori de cate ori tricoul tau este reprintat;

9. Vinde asigurari - In domeniul asigurarilor, vei obtine bani nu doar atunci cand inchei un contract. Astfel, vei primi un comision in momentul in care clientul isi va reinnoi polita de asigurare;

10. Investeste in dividende - Una din cele mai populare metode de obtinere a unui venit pasiv este investitia in actiuni care isi recompenseaza proprietarii cu dividende mari.

Aflati mai multe >>

Cum sa faci bani din tutoriale pe YouTube?


O noua generatie de profesori online fac bani buni de pe urma clipurilor video uploadate pe YouTube, castigand mii de lire sterline in Anglia, de exemplu. In fiecare minut, 72 ore de continut video sunt "urcate" pe platforma YouTube si cele mai apreciate provin de la bloggerii instruiti care ofera sfaturi despre cosmetica, comentarii despre jocurile video si chiar lectii de imbunatatire a aptitudinilor sportive la fotbal. Antreprenorii de pe web uploadeaza asemenea filmari pe site si apoi incearca sa isi creasca numarul de vizualizari. Odata cu ascensiunea smartphone-urilor si televizoarelor cu internet, targetul lor se extinde rapid, ca si castigurile.

Cum sa faci bani pe YouTube


Pentru a genera castiguri din clipurile tale, trebuie sa fii atent la potentialul online urias al YouTube si capacitatea sa de a atrage talente.
Angajatii YouTube cerceteaza site-ul, cautand clipurile populare si canalele de succes, apoi ii abordeaza pe bloggeri, cerandu-le direct permisiunea pentru a putea afisa reclame in dreptul filmelor respective, explicadailymail.co.uk.

Veniturile sunt impartite intre producatorul filmuletelor si site, iar potentialul este enorm - site-ul beneficiaza zilnic de 4 miliarde de vizualizari.

Cei de la dailymail.co.uk au discutat cu specialistii YouTube, pentru a afla cum anume isi platesc utilizatorii, dar un purtator de cuvant a refuzat sa comenteze asupra unor cifre clare.

YouTube ii sfatuieste pe useri sa se inscrie intr-un program de parteneriat, daca incarca in mod regulat clipuri pe site. Membershipul este gratuit si clipurile devin disponibile pentru publicitari, oferindu-le utilizatorilor sansa unui castig. O idee de afaceri foarte simpla, am spune si usor de pus in practica!

Site-ul celor de la Google sustine ca are cu peste 30.000 de parteneri mai multi decat in 2011 si pentru multi oameni, YouTube devine un loc de munca.

Bloggerii sunt insa constransi prin contract sa nu spuna cati bani castiga din parteneriatul cu YouTube. Totusi, YouTube precizeaza ca exista sute de oameni care obtin "venituri de sase cifre", astfel incat oricine ar renunta la un job de la 9 la 17 pentru o cariera online bine platita.

Scoala mea de fotbal, cu peste 30 milioane vizualizari

Steven Roberts (30 de ani) din Suffolk a postat pe YouTube filmulete scurte de 1-2 minute cu el jucand fotbal si in acelasi timp oferindu-le aspirantilor sfaturi utile. Are peste 81.927 abonati. Clipurile sale au inregistrat peste 30 milioane vizualizari, in cei doi ani de parteneriat cu YouTube. Acesta spune ca banii sunt suficienti, cat sa traiasca foarte decent.

Steven a castigat numeroase premii pe YouTube, inclusiv YouTube Next Trainer, in urma caruia a primit echipamente video in valoare de 5.000 de dolari. Antrenorul de fotbal spera sa transforme canalul de YouTube intr-un job full time.

Antreprenoarea frumusetii: "Intarzii la facultate, pentru a face bani din sfaturile cosmetice"

Nu trebuie sa fii un geniu al calculatoarelor, pentru a avea succes pe YouTube. Ai nevoie de o simpla camera de filmat. Livie Rose (21 de ani) (foto) din Swansea este un exemplu de tanar antreprenor. Livie este membru al YouTube de doar doi ani si studiaza politica la Queen Mary University, in East London; ea ofera sfaturi video despre frumusete, pe YouTube, direct din dormitorul casei.

Aceasta dispune de 10.772 abonati. Tanara face parte dintr-un canal YouTube denumit Stylehaul - unde bloggerii incarca tutoriale video despre frumusete. Toate aceste clipuri vor avea reclama la produse cosmetice. Cu cat canalele devin mai cunoscute, cu atat publicitarii mari migreaza spre ele.

Cele 63 videoclipuri despre cosmetica ale lui Livie beneficiaza de reclama de la Very, iTunes si Benefit. Astfel, contul ei bancar ramane "sanatos".

Recenziile la jocuri video i-au adus 2,5 milioane de vizualizari

Fjola Chem, care incarca videoclipuri pe YouTube sub numele de Mintchiplol, ofera review-uri la cele mai noi jocuri video.
Gamerita este originara din SUA si lucreaza mai tot timpul online: "Petrec cel putin 8 ore pe zi online".

Cele 136 videoclipuri ale sale pot dura chiar si 50 de minute. Mintchiplol a castigat pana acum 2,5 milioane vizualizari. Mintchiplol uploadeaza recenzii la jocuri video, o activitate specifica pana nu demult doar baietilor. De multe ori, a cazut victima comentariilor misogine.

Fjola a semnat un contract cu YouTube, care nu ii permite sa divulge valoarea sumelor castigate din publicitate.
Aflati mai multe >>

Cum sa faci bani din magazinul virtual de haine?


Antreprenoarea australiana Nikki Durkin a lansat startup-ul 99Dresses, in cadrul Y Combinator. 99Dresses permite femeilor sa isi vanda hainele prin intermediul unui magazin online, unde beneficiaza de un "dulap virtual". Doamnele stabilesc preturile intr-o moneda virtuala, denumita "buttons", apoi ofera acesti banuti pe alte haine. Pentru fiecare tranzactie, expeditorul plateste transportul.


Durkin a lansat acest concept in Australia. In primele patru luni, utilizatoarele au prezentat online 4.500 de haine, din care au vandut 3.500.

Dupa ce a observat potentialul afacerii, Durkin s-a mutat in San Francisco si a apelat la finantatorul de startup-uri Y Combinator.

Tanara intentioneaza sa promoveze magazinul pe piata americana, in universitati si fratii studentesti. Durkin se concentreaza asupra clientelei in varsta de 20 de ani.

Antreprenoarea a tot schimbat haine cu colegele ei din Sydney. Pe la 16 ani a avut ideea lansarii magazinului online 99Dresses, dar a asteptat sa termine scoala, pentru a demara startup-ul. Y Combinator i-a asigurat finantarea.
Aflati mai multe >>

Cum poti sa iti gasesti un job prin intermediul Facebook?


Oricat te-ai opune restilizarii paginii tale de Facebook, pentru a-i oferi un aspect profesional, nu putem sa omitem potentialul celei mai mari retele sociale din lume in privinta cautarii de joburi. Recent, LinkedIn a inregistrat 150 milioane membri si Twitter se lauda cu 140 milioane membri. Facebook are 845 milioane membri.

Prezenta Facebook este tot mai mare si managerii HR nu ezita sa exploreze profilurile utilizatorilor, pentru a gasi candidati pentru diverse locuri de munca.
Decat sa consideri acest lucru o amenintare, ar fi mai bine sa intorci sortii in favoarea ta si sa vezi cat de mult te poate ajuta Facebook sa iti gasesti un job.


Iata un ghid esential destinat celor care vor sa isi caute un loc de munca pe Facebook.

Alegeti cu grija fotografia de profil si cea de "coperta"

Potrivit glassdoor.com, o fotografie face exact cat o mie de cuvinte. Un angajator va analiza cu siguranta cele doua fotografii. Pentru a lua o decizie rationala, intreaba-te ce fotografie te reprezinta si in ce masura te poate pune intr-o lumina buna.

Nu ascunde faptul ca esti un vanator de joburi

De obicei, ne imprietenim pe Facebook cu oameni pe care ii stim. Prietenii si familia ta trebuie sa stie ca iti cauti un job. Reteaua este vasta. Din vorba in vorba, o sa dobandesti jobul mult visat.

Optimizeaza-ti profilul

Asigura-te ca profilul tau este actualizat si foloseste sectiunea de informatii in favoarea ta. Actualizeaza istoricul joburilor tale si ofera linkuri catre munca ta proprie (proiecte, portofolii, bloguri etc).



Ofera-le un "like" companiilor din industria vizata

Prin acest gest, o sa poti beneficia de cele mai noi stiri si informatii venite dinspre aceste companii. Nu ezita sa participi la conversatii, sa comentezi si sa iti majorezi gradul de vizibilitate in fata angajatorilor. De asemenea, pe masura ce compania isi expune trendurile si cultura corporatista, adera la ea.

"Imprieteneste-te" discret

Chiar daca nu o sa ai un interes imediat in a te imprieteni pe Facebook cu potentiali clienti sau manageri HR, acest demers va accelera cautarea ta. "Imprieteneste-te" cu acele persoane pe care le cunosti sau care au relatii cu profesionistii din campul tau de munca.

Administreaza-ti in mod eficient setarile de confidentialitate

Daca doresti sa folosesti Facebook pentru a-ti gasi de munca, nu te ascunde de angajatori! Nu deveni "de negasit"!

Nu uita ca ai si alte optiuni

Daca nu doresti sa iti infiintezi un profil public, poti sa iti faci o pagina de Facebook. Prin intermediul acesteia, vei putea afisa informatii care ar interesa un angajator, precum biografia, aptitudinile, site-urile tale, informatiile de contact etc. Sa nu cazi insa prada vaicarelilor! Oricine este supus greselilor.
Aflati mai multe >>

Cati bani va poate aduce o inventie?




Rotisorul de mici dimensiuni pentru uz casnic s-a vandut in 7 milioane de exempare si a generat incasari de peste 1 miliard $, beneficiind si de un slogan inspirat: "Just set it and forget it!". Incasari similare a adus si pistolul gigant cu apa SuperSoaker inventat in 1990 si vandut in cca 80 de milioane de exemplare, in timp ce jucaria Slinky (vezi foto), desi s-a situat mai prost la capitolul venituri ("doar" un sfert de miliard $), si-a adjudecat in mod clar primul loc la numarul de bucati vandute: 250 de milioane. Ce au in comun aceste produse? In spatele tuturor a stat o o idee de geniu, un moment de inspiratie. Cu o precizare foarte importanta insa: in niciunul dintre cele 3 cazuri, aceasta inspiratie nu a fost suficienta pentru a atrage succesul comercial. Traseul de la simpla idee la profit s-a dovedit intotdeauna extrem de complicat.

Multe povesti de succes se termina cu fraza "Si a obtinut brevet pentru inventia sa si a devenit milionar", incetatenind astfel ideea ca a avea un brevet echivaleaza cu o avere instantanee. Dar ideea aceasta este falsa. Statisticile arata ca doar 1 brevet din 100 ajunge sa fie materializat sub forma unui produs si ca doar 1 din 500 aduce, intr-adevar, bani. E-adevarat, acest potential castig este uneori fabulos, dar asta numai daca produsul reuseste sa ajunga in rafturile magazinelor. Si pana in rafturile magazinelor este un drum al naibii de lung si de anevoios.

Iata de ce, cu exceptia cazului cand inventatorul are el insusi resursele si experienta pentru a desfasura cap-coada afacerea, singura solutie pentru a se face bani cu respectiva inventie este ca drepturile asupra ei sa fie vandute unui producator de calibru. Acesta vine cu utilaje pentru productia de serie, cu furnizori de materiale, cu canale de distributie – lucruri cel putin la fel de importante ca inventia in sine. In caz contrar, daca nu se accepta aceasta cedare a drepturilor, situatia poate deveni complicata si totul se poate termina prost.

Este celebru in acest sens cazul lui Robert Kearns, cel care a pus la punct stergatorul intermitent de parbriz: lui Kearns i s-au oferit 30 de milioane $ pentru inventia sa, dar el a refuzat aceasta oferta si a insistat ca producatorii de automobile, fiecare in parte, sa cumpere direct de la el dreptul de a-i folosi inventia. Rezultatul? Cativa ani zbuciumati de lupta cu producatorii, procese indelungate si, in final, obtinerea unei sume de doar 15 milioane $, din care o parte importanta s-a dus pe onorariile avocatilor.

Niciun inventator nu vrea ca altii sa se imbogateasca pe spinarea lui, dar nu trebuie uitat niciun moment ca a avea un brevet nu inseamna nimic – e doar o bucata de hartie, buna de inramat si de agatat pe un perete. A vinde drepturile de exploatare a acelui brevet se cheama a profita de pe urma lui. Mai mult sau mai putin, dar a profita.

In plus, sa nu se inteleaga cumva ca vanzarea in sine a drepturilor de expoatare este floare la ureche. Daca aveti cumva o inventie (chiar si una geniala) si vreti s-o vindeti unor investitori, trebuie sa stiti ca exista cateva motive foarte solide pentru care demersul dvs. poate fi sortit esecului:

1. Ideea dvs. nu este noua. Faptul ca nu ati vazut un produs similar pe piata nu inseamna ca un astfel de produs nu exista. E posibil chiar ca inventia sa mai fi fost propusa pe piata si sa nu fi avut succes. Sau sa nu mai fi fost propusa, dar sa existe deja brevete care protejeaza anumite caracteristici ale ei. Singurul mod in care se poate afla adevarul este o cercetare profesionista, dar o asemenea cercetare costa (in S.U.A. pretul e in jur de 1.000 $).

2. Producatorii nu cauta neaparat produse noi. Fiti convins ca orice producator are deja proiecte cu care sa isi bata capul, proiecte in care a investit timp si bani. Ideea cu care veniti dvs. se afla asadar in competitie cu alte idei si nu va fi luata in considerare decat daca promite cu adevarat un profit mult mai atractiv. Si nu va lasati indus in eroare de faptul ca multi producatori studiaza frecvent arhive de brevete - ei nu sunt interesati sa gaseasca inventii pe care sa le cumpere, ci doar cauta caracteristici pe care sa le adauge, intr-o forma sau alta, produselor pe care, asa cum am mentionat, le au deja in lucru.

3. Produsul nu este profitabil. Cu alte cuvinte, costul lui de productie nu permite desfacerea la un pret pe care piata sa il accepte. Astfel, investitorul/producatorul, ca sa isi acopere toate cheltuielile, trebuie sa vanda produsul catre angrosist la un pret de doua ori mai mare decat costul lui de productie. Angrosistul, la randul lui, trebuie sa il vanda detailistului la un pret de 1,5 ori mai mare decat pretul cu care l-a luat de la producator, iar detailistul il ofera pe piata la un pret dublu fata de cel pe care l-a platit el insusi. Asadar, 2 x 1,5 x 2 = 6, deci costul de productie trebuie sa insemne o sesime din pretul pe care consumatorul final accepta sa il plateasca. Multe inventii se impotmolesc la acest calcul.

4. Punerea in practica a inventiei cere schimbari tehnologice importante. De obicei, companiile mari au investit atat de mult in utilajele si liniile lor tehnologice actuale incat sunt practic prizonierele lor. Ca urmare, ele se vad nevoite sa ia in considerare doar acele produse noi a caror realizarea se muleaza pe dotarea existenta. Gigantul General Motors primeste anual cca 25.000 de idei noi, dar doar una dintre ele ajunge sa fie pusa in practica. Si asta nu pentru ca celelalte 24.999 sunt proaste, ci pentru ca firma nu isi permite sa faca schimbari.

5. Nu abordati investitorul in modul cel mai potrivit. Marile companii se bazeaza pe sisteme/proceduri/rutine foarte clare - altfel ar fi haos. Daca ele sunt cat de cat interesate de inventiile venite din afara, atunci cu siguranta au un sistem prin care aceste inventii sunt evaluate. Daca folositi acest sistem, veti primi cel mai complet raspuns pe care compania este dispusa sa vi-l dea, daca nu, veti primi un raspuns incomplet sau nu veti primi nimic.

Am enumerat aici cateva motive obiective, dar trebuie sa tineti cont ca exista si motive subiective pentru care propunerea dvs. sa fie refuzata: prezentarea pe care ati facut-o nu a fost prea clara, ati dat impresia ca sunteti un om cu care e dificil sa lucrezi, nu ati reusit sa dovediti ca stapaniti toate aspectele tehnice ale inventiei sau, pur si simplu, interlocutorul dvs. a avut o zi mai proasta.

Aflati mai multe >>