joi, 13 decembrie 2012

Se muta vanzarea de asigurari pe Internet?



In conditiile in care vanzarile de asigurari prin canalele traditionale se mentin la acelasi nivel sau chiar inregistreaza scaderi fata de anii trecuti, comertul electronic pastreaza un ritm accelerat, fapt care arata clar ca vanzarile online reprezinta o solutie de dezvoltare accelerata pe timp de criza.

Drept consecinta, tot mai multi brokeri investesc in acest segment, fiind convinsi de potentialul si de beneficiile comertului online. Numai in ultima saptamana, trei brokeri cu nume importante pe piata locala si-au anuntat lansarea unor portaluri dedicate vanzarilor de asigurari in mediul online.

Investitiile nu sunt deloc de neglijat, mai ales in conditiile in care, pe langa elementele tehnice necesare unui astfel de site, comertul electronic are nevoie de foarte multa promovare. Spre exemplu, proiectul dezvoltat de SAFETY Broker pe parcursul a trei luni a presupus o investitie totala de peste 600.000 EUR, incluzand conceperea si realizarea site-ului, dar si bugetul alocat campaniei de marketing aferente, in timp ce SRBA a anuntat o investitie de circa 10.000 EUR. Totodata portalul de informare in domeniul asigurarilor si vanzare de polite online www.VreauAsigurare.ro a anuntat o investitie de 12.500 EUR pana in prezent.

"Investitia pe care am facut-o acum vine sa reconfirme potentialul pietei de asigurari online din Romania, estimata la circa 45 mil. EUR", a declarat Viorel VASILE, Managing Partner, SAFETY Broker.

Pe de alta parte, aproximativ 70% din proprietarii de masini utilizeaza Internetul ca mediu de comunicare, conform unei analize a portofoliului de peste 100.000 de clienti al SRBA. Gheorghe GRAD, Directorul General al SRBA, a subliniat ca "emiterea online a politelor RCA ofera de departe avantajul analizei comparative a preturilor practicate de catre companiile de asigurari in timp real"

"Vanzarile online pot deveni profitabile in conditiile in care exista disponibilitate de investitie pe termen lung in activitatea de start-up. Un astfel de business genereaza profit in primii cinci ani daca exista o eficientizare a proceselor si o reducere a costurilor", a declarat Razvan PAVEL, Director General, NETRISK Broker, detinatorul portalului Asigura.ro. In prezent, investitia initiala necesara unei activitati de vanzare de polite de asigurare pe Internet se ridica la circa 30.000 EUR in ceea ce priveste partea informatica, si inca aproximativ 30.000 EUR pentru promovarea lansarii. Astfel, costul de achizitie pentru un vizitator ajunge la 2 lei, conform unei cercetari derulate in prima jumatate a acestui an de NETRISK Broker. Pe de alta parte, numai 3% dintre vizitatori cumpara o polita de asigurare, ceea ce inseamna un cost per polita de 67 lei. Costurile operationale se ridica la circa 20 lei per polita, in timp ce comisionul mediu este de 60 lei per polita. Astfel, pentru set-up IT si vanzari de 10.000 de polite se genereaza o pierdere cumulata de peste 120.000 EUR.

Totusi, temenul de "vanzare" poate fi dezbatut deoarece, in practica, numai politele RCA, cele de calatorie si cele obligatorii de locuinta pot fi cu adevarat vandute pe Internet. Asigurarile de tip Casco si cele facultative de locuinte necesita semnatura clientului, precum si o inspectie de risc a obiectului asigurat, astfel incat "vanzarea" acestor produse se face efectiv fata in fata cu clientul.

De aceea, mai multi vanzatori de asigurari pe Internet, desi promoveaza vanzarea politelor facultative, pot face cel mult o oferta pentru astfel de produse. Pentru a se mentine competitivi, ei ofera servicii suplimentare pentru clientii lor, precum comparatoare de preturi, detaliere a clauzelor politelor facultative, aplicatii de comparatie a produselor sau consiliere in caz de daune.

"Ca si in IT, unde orice gadget nou aparut ieri poate parea desuet maine, asa si in domeniul vanzarilor online trebuie sa ai acea determinare de a te reinventa si de a te plia pe nevoia consumatorului devenit in ultima vreme mult mai interesat de conditiile de asigurare si tarife", a declarat Cristian BALANICA, Director General, PIRAEUS Insurance Broker.

La jumatatea acestui an, un studiu derulat de Media XPRIMM a identificat circa 100 de site-uri si portaluri dedicate comercializarii de produse de asigurare. Cele mai vandute polite erau de departe RCA si Casco, urmate de politele de locuinta si cele de calatorie. Astfel, RCA era vandut de catre 84% din site-urile analizate Casco de 55%, asigurarile de locuinta de 45%, polite de calatorie de 26%.

Desi in Romania, vanzarile totale de asigurari online sunt estimate la circa 2,5% din piata, in Marea Britanie, 60% pana la 80% din politele auto se vand prin acest canal, iar in Germania ajung la 21% din intreaga piata. In acest context, Romania are un potential foarte mare de dezvoltare.

Sursa: xprim.ro
Aflati mai multe >>

miercuri, 12 decembrie 2012

Mancarea este noul petrol, iar pamantul este noul aur, spune Lester Brown


“Mancarea este noul petrol, iar pamantul este noul aur”, spune Lester Brown, unul dintre cei mai cunoscuti cercetatori in domeniul problematicii globale.
La Targul de carte Gaudeamus a fost lansat pe piata romaneasca volumul “Planeta plina, farfuriile goale – Noua geopolitica a deficitului de hrana”, al autorului american Lester Brown, un volum-manifest ce va vedea lumina tiparului in peste 35 de limbi.
Lester Brown este presedintele organizatiei Earth Politcy Institute, institutie de cercetare stiintifica din Washington D.C., fiind totodata unul dintre cei mai cunoscuti cercetatori in domeniul problematicii globale, al dezvoltarii durabile si al protectiei factorilor de mediu. In 2010, cu ocazia vizitei la Bucuresti, Academia Romana a decis sa-i acorde titlul de membru de onoare, iar Universitatea de Stiinte Agricole si Silvice – titlul de doctor honoris causa.

Rezervele mondiale de cereale au scazut cu o treime

In subtitlul volumului – “Noua geopolitica a deficitului de hrana”, autorul evidentiaza problema acuta a celor mai slab dezvoltate tari, care cunosc o crestere demografica sustinuta si pentru care asigurarea hranei devine una dintre cele mai acute probleme ale contemporaneitatii.
Enuntand inca de la inceputul lucrarii ca “hrana este veriga slaba a lumii contemporane”, Lester Brown porneste de la constatarea ca, in ultimul deceniu, rezervele mondiale de cereale au scazut cu o treime, iar preturile mondiale ale alimentelor au crescut de peste doua ori, declansand “o goana planetara dupa teren agricol si inaugurand o noua geopolitica a hranei”.

Cea mai grava seceta din ultimii 50 de ani

In contextul semnalelor ingrijoratoare date de specialisti, o analiza publicata de Agentia Reuters arata ca, la nivel mondial, avem de-a face si cu cea mai grava seceta din ultimii 50 de ani in SUA, in Asia si in tarile din jurul Marii Negre, fenomen care a dus la cresterea preturilor la porumb, grau si soia.
In Rusia, 5,5 milioane de hectare sunt afectate de seceta, provocand sectorului agricol pierderi de peste 1 miliard de dolari, a anuntat ministrul rus al agriculturii, Nikolai Fiodorov. Suprafata  distrusa de seceta reprezinta peste 7% din totalul terenurilor arabile ale Rusiei, iar regiunile cele mai afectate sunt cele din sud si din bazinul fluviului Volga, traditionalul granar al tarii. Din aceasta cauza este de asteptat ca exporturile de grau ale Rusiei sa fie doar la jumatate din cele de anul trecut.
Un anotimp mai putin ploios decat era asteptat pe subcontinentul indian i-a determinat pe analistii FAO sa coboare cu 7,8 milioane tone estimarile initiale privind productia mondiala de orez, al doilea sortiment de cereale cultivat la nivel mondial si principalul in regiunile tropicale.
China, la randul ei, este afectata de seceta, dar Guvernul de la Beijing se fereste sa dea publicitatii cifre. Brazilia, pe de alta parte, a avut prea multe ploi, o veste proasta pentru agricultorii care cultiva trestie de zahar.
Si in Uniunea Europeana, Centrul de Analiza si Strategie Grains si-a redus previziunile in ceea ce priveste recolta de porumb cu peste 7 milioane de tone, ceea ce inseamna o scadere cu 13% fata de anul 2011. “Cele mai recente previziuni privind culturile sugereaza ca ar trebui sa ne temem de ce e mai rau”, avertizeaza Organizatia Natiunilor Unite. Ce inseamna “ce e mai rau” nu spun reprezentantii ONU, dar cifrele vorbesc de la sine: pretul alimentelor a crescut,  total, cu 6% in luna iulie; la porumb cresterea a fost de 23%, iar la grau de 19% si lucrurile nu se vor opri aici.

Ne numim “granarul Europei”, dar importam mari cantitati de cereale

Semnalul dat de Lester Brown nu ocoleste nici agricultura romaneasca, specialistii apreciind ca faramitarea fostelor cooperative agricole si paragina in care zac milioane de hectare de teren  pentru agricultura reprezinta o  la care se adauga saracirea satului romanesc.
“Romania a ramas constant un importator de . Numai in 2010 am importat  de aproape 4 miliarde de euro”, a declarat presedintele Asociatiei Nationale a Exportatorilor si Importatorilor, Mihai Ionescu. Potrivit statisticilor, cele mai multe cereale le importam din Rusia, Ucraina, Bulgaria; fructe, din Italia, Grecia sau Turcia; legume, din Olanda, Bulgaria si Turcia; carne de porc, din Ungaria,  sau Germania; lactate, din Polonia, Ungaria, Germania.

“Cat de mult ne va costa daca esuam?”

In cartea-manifest a lansarii Earth Politcy Institute, Lester Brown vorbeste despre “Crearea unei economii pentru planeta noastra”, motivandu-si demersul prin urmatoarele constatari: “La intrarea in secolul al XXI-lea, economia noastra distruge treptat sistemele sale de suport, consumandu-si mijloacele fixe ale capitalului natural. Cererile economiei in dezvoltare, asa cum este ea acum structurata, depasesc productia naturala durabila a ecosistemelor”, “Transformarea economiei noastre distructive de mediu intr-una care poate sustine progresul depinde de o revolutie, ca aceea generata de Copernic, in mentalitatea noastra economica, de recunoastere a faptului ca economia este parte a ecosistemului planetar si ca ea poate asigura progresul doar daca va fi restructurata astfel incat sa devina compatibila cu el”.
“Problema nu este cat de mult va costa realizarea acestei transformari, ci cat de mult ne va costa daca esuam in a o rezolva”, concluzioneaza Lester Brown.
Aflati mai multe >>

Guvernul vrea sa evalueze rezervele geologice de ape subterane din toata tara


Guvernul intentioneaza sa deruleze in perioada 2013-2016 un program la nivel national de cercetare geologica a resurselor de ape subterane potabile si industriale, cu scopul utilizarii “rationale” a zacamintelor.
“Prezentul program vizeaza apele subterane potabile si industriale pentru activitatile de prospectiune, explorare, determinare si evidenta a resurselor”, se arata in anexa unui proiect dehotarare de guvern elaborat de Ministerul Economiei.
Toate informatiile care vor fi obtinute in urma acestor cercetari vor fi puse la dispozitia Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, care va scoate perimetrele in care vor fi identificare resursele la licitatie in vederea concesionarii.
“Se are in vedere punerea in valoare prin lucrarile de cercetare a noi perimetre cu resurse potential valorificabil sustinand activitatea orientata spre folosirea rationala a resurselor minerale regenerabile si economisirea celor neregenerabile”, potrivit anexei.
Finantarea programului de cercetare geologica va fi asigurata atat de companiile care activeaza in acest sector, cat si de la bugetul de stat.
Aflati mai multe >>

5 sfaturi pentru cei care vor sa devina MANAGERI


Multi oameni ajung la un punct in carierele lor in care isi doresc mai multe responsabilitati. Functia de manager poate reprezenta un salt urias pentru un angajat. Astfel, el va obtine atat un statut superior, cat si un salariu mai mare.
Managerii sunt responsabili pentru coordonarea si supravegherea proiectelor companiei si a activitatilor de zi cu zi. Pozitia lor este unica. Succesul companiei depinde de ei. Dar drumul spre functia de lider nu este usor. O sa te confrunti cu alti candidati, la fel sau poate chiar mai calificati decat tine.

Colegii vor dori sa "vaneze" ei insisi aceasta sansa. Nu-i nimic rau in asta. Unde exista concurenta, trebuie sa existe si calitate! Ce trebuie sa faci pentru a deveni MANAGER? Urmeaza-ti visul. Si cele cinci sfaturi de mai jos.

1. Anunta-i pe apropiatii tai ca vrei sa devii manager

Daca vrei sa devii sef, nu sta "ca mutul" intr-un colt. Anunta-i pe ceilalti ca vrei sa avansezi, astfel incat sa te poata sustine macar psihic. Anunta-l pe seful tau ca iti doresti mai mult, astfel incat sa te instruiasca pentru functia respectiva si sa realizeze predarea stafetei catre tine, atunci cand va veni momentul.

2. Transforma-te in mentor

Intreaba-l pe seful tau daca exista vreo posibilitate prin care sa devii mentor sau alatura-te unei organizatii profesionale din industria ta, care sa te pregateasca pentru misiunea de "calauza".

Aceasta reprezinta o modalitate excelenta prin care poti demonstra ca esti un expert in domeniul tau de activitate, lucrand indeaproape cu ceilalti si dezvoltand relatii interpersonale de durata - o aptitudine absolut necesara, daca iti doresti o functie manageriala. Dincolo de aceasta oportunitate, poti cauta tu insuti un mentor, care sa te ajute sa te dezvolti.

3. Mai multe calitati, mai multe sanse. In calitate de manager, o sa ai mai putin timp liber, o sa dobandesti mai multa putere, mai multe instrumente de conducere si "miliarde" de responsabilitati

Este important sa castigi tot mai multe calitati si sa le "calesti" pe cele vechi. Analizeaza-te bine din punct de vedere profesional si trage linie: Exista calitati care iti lipsesc? Dobandeste-le! Realizeaza studii, fii la curent cu trendurile industriei tale si fructifica orice oportunitate de a invata.

4. Ce valoare ai?

Este important sa pui ambitia la treaba. Arata-i sefului tau ca ai o anumita valoare, inainte sa iti doresti o pozitie mai buna in companie. Stabileste o intalnire, in care sa ii prezinti realizarile tale si angajamentele pe termen scurt, mediu si lung. Furnizeaza-i sefului o lista completa, scriptica, a ceea ce ai implinit in firma. Cifrele vor vorbi de la sine.

5. Solicita un feedback

Cere-le colegilor si sefilor sa "cantareasca" performantele tale de pana acum. Te descurci bine, in cadrul unui conflict profesional? Reactionezi bine in conditii de stres? Esti capabil sa conduci un grup fara sa-l controlezi "la sange"? Obtine un feedback de la colegi si manageri, deoarece numai ei iti pot determina valoarea. Vei dovedi ca esti deschis sa inveti in continuare.


Aflati mai multe >>

marți, 11 decembrie 2012

De ce ai nevoie pentru a obtine un job in 2013


Expertii prognozeaza o inasprire a situatiei economice mondiale in cursul lui 2013. Chiar daca managerii vor fi din ce in ce mai drastici cu fondurile destinate personalului pentru anul viitor, isi vor propune ca salariatii sa-si imbunatateasca aptitudinile si sa dea rezultate tot mai bune.
Daca sunteti interesat de o promovare in cadrul firmei sau chiar un nou loc de munca, specialistii sustin ca aveti nevoie de patru abilitati esentiale, potrivit datelor publicate de Wall Street Journal:

Comunicare tot mai eficienta


Chiar daca ocupati o pozitie nu tocmai influenta in cadrul firmei, felul in care reusiti sa va exprimati clar si concis punctul de vedere asupra anumitor chestiuni profesionale si de a fi pe aceeasi lungime de unda cu sefii, este esential, conform lui Holly Paul, expert HR din cadrul Pricewaterhouse Coopers din New York. 

Specialistii spun ca, mai ales daca va aflati in cautarea unui loc de munca, printr-o comunicare eficienta puteti sa il determinati pe cel interesat de dumneavoastra sa ia o decizie favorabila.
 
Asta pentru ca angajatorul va avea acces la cele mai importante informatii despre dumneavoastra, oferite intr-un mod care sa-l impresioneze. 

In plus, este recomandat sa va exprimati foarte bine, coerent si corect in scris, mai ales ca o mare parte din discutiile dintr-un birou se poarta in mediul online. 


Brandingul personal


Potrivit expertilor in resurse umane, cei de la HR au sarcina de a verifica, inainte de a angaja pe cineva, blogul personal, contul de Twitter, Facebook  sau de LinkedIn al persoanei care aplica pentru slujba in cauza.
 
Este recomandat sa va realizati profilele de pe site-urile de socializare, astfel incat angajatorul sa fie impresionat de informatiile gasite acolo. "Acesta este brandul tau, modul in care te prezinti lumii", a explicat Peter Handal, director executiv al Dale Carnegie Training, din New York. 
 
De exemplu, specialistii recomanda sa evidentiati activitatile de voluntariat in care ati fost implicat sau interesul dumneavoastra pentru perfectionarea profesionala din domeniul in care activati.
 
Daca aplicati pentru un job in domeniul financiar - bancar sau de traducator, de exemplu, este bine sa fiti la curent cu toate noutatile legate de situatia economica generala sau cu cele mai noi metode si tehnici din domeniul traducerilor in si din diferite limbi.

Flexibilitate si creativitate

Capacitatea voastra de a va adapta rapid solicitarilor angajatorilor si de a raspunde in mod creativ la cerintele profesionale ale managerilor va fi din ce in ce mai importanta in 2013, pe masura ce si companiile trebuie sa invete sa se adapteze unei piete aflata intr-o dinamica continua.

Expertii in resurse umane apreciaza ca, jobul pe care il indepliniti anul acesta ar putea suferi modificari in cursul anului viitor, din cauza evolutiei situatiei economice, a repercusiunilor crizei mondiale asupra activitatii firmei pentru care lucrati.
 
Astfel, cei care au capacitatea de a invata noi lucruri sunt mult mai avantajati, fata de colegii cu o mentalitate mai putin flexibila

Cresterea productivitatii

In anul 2013, angajatii trebuie sa gaseasca noi metode ca sa isi eficientizeze munca depusa, potrivit expertilor. Fata de anul curent, angajatorii isi vor dori o productivitate cu 20 % mai mare, se arata intr-un sondaj recent, realizat de Corporate Executive Board. 

Astfel, managerii vor cauta sa angajeze oameni care sa fie capabili sa invete rapid, sa se adapteze schimbarilor si sa nu se astepte sa le fie spus de fiecare data ce si cum ar trebui sa realizeze o sarcina profesionala.



Sursa:  Manager.ro
Aflati mai multe >>

Branding personal sau cum sa reusesti in viata

Muzeul de Curiozitati Barnum, din New York a fost infiintat in 1842, ca un loc de recreere inedit - o combinatie intre gradina zoologica, acvariu, galerie cu figuri de ceara, spectacole de teatru sau iluzionism, freak show si expozitie cu obiecte ciudate, marea majoritate falsuri: o sirena mumificata, trunchiul unui copac la umbra caruia au stat Iisus si discipolii sai etc. Muzeul a ars complet in 1865, dar in cei 23 de ani de functionare a reusit performanta incredibila de a vinde cca 38 de milioane de bilete. Si interesant este ca aceasta performanta i se datoreaza in totalitate unui singur om: lui Phineas Taylor Barnum, fondatorul muzeului, cel care a aplicat cu consecventa o lectie de afaceri pe care a primit-o in tinerete. O lectie care tine de natura umana si care este valabila 100% si in ziua de astazi.

Totul a inceput cu o gluma proasta careia Phineas Taylor Barnum i-a cazut victima in 1836, pe cand avea 26 de ani. La momentul acela tocmai se angajase ca asistent al proprietarului unui circ, Aaron Turner, iar una dintre primele sarcini primite a fost sa rezolve niste comisioane marunte in orasul Annapolis, unde circul tocmai sosise si urma sa sustina o serie de spectacole.


Ceea ce s-a intamplat atunci pare desprins dintr-un episod din Twilight Zone: mergand prin oras, Barnum s-a trezit pur si simplu ca oamenii incep sa se tina dupa el, cu o atitudine agresiva. Oameni complet necunoscuti, pe care-i vedea pentru prima oara, pareau sa aiba ceva de impartit cu el si numarul lor tot crestea. Astfel ca foarte curand tanarul s-a trezit inconjurat de cateva zeci de indivizi furiosi care-i cereau socoteala, acuzandu-l ca... este Ephraim Avery, un suspect de crima care tocmai fusese achitat intr-un proces celebru al vremii si pe care toata America il considera in realitate vinovat.
A fost nevoie de toata puterea de convingere a lui Barnum ca sa-i determine pe agresorii sai sa mearga cu el la circ si sa-i verifice identitatea. Si odata ajunsi acolo misterul s-a risipit: seful lui, Aaron Turner, a explicat razand ca el insusi raspandise zvonul ca Barnum este de fapt Avery, ca sa faca o gluma pe seama angajatului sau. Iar gloata, inveselita si ea, s-a imprastiat.


Singurul care nu radea era, desigur, Barnum, care inca mai tremura. Foarte nervos, el a vrut sa stie ce era totusi cu gluma aceea idioata si Turner, devenit brusc serios, l-a lamurit: “Dragul meu, a fost spre binele afacerii noastre. Iti spun un lucru si te rog sa-l retii – daca vrei sa ai succes, nu-ti trebuie decat notorietate.” Si, intr-adevar, in zilele urmatoare tot orasul a vorbit numai despre gluma pe care o facuse directorul circului proaspat sosit in oras, iar consecinta a fost ca spectacolele s-au tinut cu casa inchisa in fiecare seara, cu oameni umpland pana la refuz tribunele.


Barnum n-a uitat aceasta lectie. Asa ca 6 ani mai tarziu, cand a deschis Muzeul de Curiozitati mentionat in introducere, a facut propria lui “gluma” pentru a atrage clientii: a luat un cersetor de pe strada, l-a platit cu 1 $ si i-a dat o sarcina bizara – sa iasa din muzeu cu 5 caramizi in brate, sa le aseze din loc in loc pe strazile din jur, apoi sa faca traseul in sens invers, sa culeaga caramizile si sa intre cu ele in muzeu. Si-n tot acest timp sa-si pastreze un aer serios si sa nu raspunda la niciun fel de intrebari ale trecatorilor.

Cand cersetorul a facut prima data treaba asta, cateva zeci de oameni s-au oprit si l-au privit nedumeriti. A doua oara erau deja cateva sute. Si multi dintre ei, rosi de curiozitate, au facut exact ce banuia Barnum ca vor face: au cumparat bilete si au intrat dupa cersetor in muzeu, sperand sa afle explicatia acestei ciudatenii. Pana la sfarsitul zilei, 1.000 de oameni vizitasera astfel muzeul. Si, logic, toti au povestit apoi intamplarea familiei si cunoscutilor, neuitand sa adauge ca vazusera cu aceasta ocazie si niste exponate interesante. Consecinta? In mai putin de o saptamana tot New York-ul stia de muzeul lui Barnum, noua atractie din oras.

N-a fost insa singura actiune de acest gen a lui Barnum. Intreprinzatorul a cautat tot timpul sa creeze valva in jurul afacerii sale si sa obtina astfel acel element vital asupra caruia i se atrasese atentia in urma cu ani: notorietatea. Ca urmare, a reusit sa declanseze o adevarata dezbatere nationala asupra existentei sirenelor (el avea o “sirena mumificata” in muzeu, in realitate un fals obtinut prin imbinarea dintre un bust de maimuta si o coada de peste), a lansat zvonul ca la muzeu poate fi vazuta o femeie in varsta de 161 de ani etc., avand grija ca din cand in cand sa reaprinda interesul in jurul exponatelor sale, trimitand el insusi scrisori redactiilor ziarelor in care, pretinzand ca este o somitate de prin Europa, demasca sarlataniile.

Barnum a inteles perfect cat de important este sa captezi atentia oamenilor. A inteles ca, odata ce ochii multimii se opresc asupra ta, capeti brusc o legitimitate speciala, devii important, interesant, valoros. Si a mai inteles ca nu conteaza cum captezi atentia, pentru ca - trebuie retinut acest aspect - motivul si calitatea acestei atentii nu au absolut nicio insemnatate! Barnum se bucura cand presa ii demasca sarlataniile si il desfiinta, deoarece astfel ramanea in atentia publicului. Iar din punctul lui de vedere atentia permanent intretinuta, pozitiva sau negativa, constituia conditia de baza a succesului.

Concluzia

Am vorbit pana acum strict despre afaceri si despre reusita in afaceri, dar trebuie spus ca strategia de mai sus are o arie de aplicare mult mai larga, practic in tot ceea ce tine de reusita in viata. Da, pentru a reusi in viata, captarea atentiei este intotdeauna esentiala.

Lumea se da in vant dupa exceptii, dupa curiozitati, dupa tot ce iese din tipare. Asa ca nu te teme niciodata sa scoti in evidenta lucrurile care te singularizeaza, nu te teme sa atragi atentia asupra ta, nu ocoli situatiile care te-ar face sa treci drept un personaj controversat sau chiar scandalos. Este de o mie de ori mai bine sa fii contestat si calomniat decat ignorat, iar aceasta observatie se aplica in toate profesiile – toti profesionistii trebuie sa aiba si ceva excentric in imaginea pe care o ofera publicului (vezi celebra fotografie a lui Albert Einstein, cu limba scoasa).

Si interesant este ca abilitatea de a iesi in evidenta nu este una cu care te nasti, ci una pe care o dobandesti: poti si trebuie sa inveti sa te plasezi in centrul atentiei si acest lucru e valabil mai ales daca esti un angajat care face primii pasi in cariera. Straduieste-te sa iesi in evidenta! Poate printr-un eveniment pe care poti tu insuti sa-l creezi, poate printr-o anumita particularitate a personalitatii tale pe care cei din jur s-o retina amuzati sau poate, pur si simplu, printr-un stil vestimentar specific, care are avantajul ca este si cel mai usor de observat. Daca ai reusit sa iesi in evidenta inseamna ca existi si ca sus, pe cer, incepe sa isi faca loc si steaua ta.
Aflati mai multe >>

miercuri, 26 septembrie 2012

8 sfaturi pentru o viata mai buna



Tu esti cel care alege lucrurile pe care le tolerezi si cele pe care nu le accepti. Este timpul sa iti recastigi puterea. Incepand de astazi, nu ar mai trebui sa tolerezi urmatoarele lucruri:

1. Oamenii negativisti
Chiar ai nevoie de astfel de oameni in jurul tau? Relatiile cu cei din jur ar trebui sa te ajute sa evoluezi, nu sa involuezi. Nu iti mai irosi timpul pretios cu oameni care incearca sa iti naruie visele. Petrece timpul alaturi de oameni care sa te inspire, pe care sa ii admiri si sa ii respecti.

2. Propria ta negativitate
Stii vocea aceea interioara cu care discuti tot timpul in gand? Poate nu iti dai seama, insa acea voce iti influenteaza toate alegerile in viata. Asculta-ti cu atentie gandurile. Daca dai peste negativism, opreste-te cat mai repede si inlocuieste gandurile negative cu unele pozitive. Gandurile iti determina actiunile.

3. Presiunea de a te „integra”
Vrei sa fii la fel ca ceilalti pentru a te integra in multime? Nu face aceasta greseala. Fii tu insuti, deoarece doar asta poti fi.

4. Obiceiurile nesanatoase
Avem o singura viata si un singur corp. Nu te autosabota. Alege sa mananci sanatos, fa exercitii fizice si ai grija de corpul tau.

5. Frica de schimbare
Viata presupune schimbare. Nu poti evolua daca ramai neschimbat. Fiecare zi este diferita, fiecare zi este incitanta. Fiecare zi reprezinta un nou inceput. Profita din plin de fiecare zi.

6. Repetarea acelorasi experiente
Experientele variate te ajuta sa te descoperi pe tine insuti si sa devii mai intelept. Cu cat experimentezi mai mult, cu atat viata ta devine mai interesanta.

7. Infidelitatea
Daca partenerul tau ti-a dovedit ca nu te respecta, atunci este timpul sa treci mai departe. Nu tolera niciodata infidelitatea.

8. Lipsa actiunii
Actioneaza la momentul potrivit, sau altcineva o va face in locul tau. In viata trebuie sa iti asumi riscuri si sa dai dovada de curaj. Altfel nu poti evolua.



Sursa: manager.ro
Aflati mai multe >>

joi, 20 septembrie 2012

Reclamatiile in domeniul asigurarilor - Ce sunt si unde se depun?


Sigla Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor CSA
Analiza si soluționarea reclamațiilor formulate de asigurați sau de alte persoane fizice/juridice cu privire la serviciile furnizate de asiguratori sau brokeri de asigurare reprezinta o parte importanta a activitații desfasurate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate constata daca o companie ce activeaza in domeniul asigurarilor isi asuma responsabilitațile in mod serios sau daca sunt necesare masuri suplimentare de supraveghere si control.
In acest fel, activitatea de soluționare a reclamațiilor reprezinta o parghie suplimentara prin care CSA protejeaza interesele indreptațite ale asiguraților, dar si o importanta sursa de informații pentru munca de supraveghere si control.

Ce este o reclamatie/sesizare/petiție?

Conform art. 2 din Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, prin petitie se intelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulata in scris sau prin e-mail, pe care un cetatean sau o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor şi institutiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societatilor nationale, societatilor comerciale, precum si regiilor autonome.

Cine poate depune o reclamatie pe piața asigurarilor?


Poate depune reclamație orice persoana fizica sau juridica care deține calitatea de asigurat, contractant al asigurarii sau beneficiar al unui contract de asigurare ori calitatea de pagubit (terța persoana fizica sau juridica prejudiciata de o persoana asigurata de raspundere civila).


Unde depuneti o reclamatie?


De multe ori se poate dovedi mai convenabil sa incercați o rezolvare pe cale amiabila a problemei dumneavoastra. Aceasta poate fi facuta reclamand nemulțumirea direct la societatea de asigurare respectiva sau la intermediarul in asigurari. Conform legislației, asiguratorul trebuie sa aiba stabilite si implementate proceduri de rezolvare a sesizarilor si reclamațiilor - Ordinul CSA nr. 3/2010 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 226 din 9/04/2010). Asiguratorul este cel mai in masura sa raspunda si sa soluționeze sesizarea primita din partea asiguratului.
In situatia in care nu ati ajuns la o intelegere amiabila cu societatea respectiva, atunci va puteți adresa Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor. Reclamatia dumneavoastra, care trebuie adresata in scris si sa fie insoțita de documente doveditoare, se rezolva in termenul legal de 30 de zile de la data inregistrarii.

Puteți opta pentru una din urmatoarele modalitați de a transmite o reclamație:

Direct la sediul central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor sau la sediile reprezentanțelor teritoriale ale CSA;
Prin fax sau email;
Completand formularul de reclamații disponibil in CSA - Reclamatii online asigurari (se transmite la sediul din Bucuresti).
Accesați aici datele de contact ale Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor din Bucuresti si ale reprezentanțelor sale teritoriale din Cluj-Napoca, Iasi, Constanța sau Timisoara.

Atentie!
Reclamațiile anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare a petitionarului nu se iau in considerare şi se claseaza.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor nu are competențe legale de a soluționa eventualele litigii nascute intre asiguratorii/intermediarii in asigurari si societațile cu care acestia au relații contractuale de natura comerciala (orice alte persoane fizice sau juridice prestatoare de servicii).
Aflati mai multe >>

Vrei mai mult de la polita CASCO, testeaza CASCO Exclusiv


Incepand cu 20 septembrie, Carpatica Asig ofera CASCO Exclusiv, cel mai atractiv produs de pe piata asigurarilor auto facultative prin tarifele avantajoase, gama variata de riscuri acoperite si beneficiile suplimentare oferite.
Produsul este destinat persoanelor fizice si juridice, caracterizandu-se prin complexitate si flexibilitate si acoperind o gama variata de riscuri. Casco Exclusiv este structurat pe 2 module de baza, putand fi configurat in functie de necesitatile specifice fiecaruia.
Riscuri acoperite pentru modulul „Optim“:
a) ciocniri, loviri sau izbiri cu alte vehicule, animale sau cu orice corpuri mobile sau imobile aflate în afara autovehiculului, inclusiv zgârieri produse de un alt autovehicul; căderi (cădere în prăpastie, cădere în apă a autovehiculului sau scufundării ambarcaţiunii pe care se află autovehiculul cu prilejul transbordării, cădere din cauza ruperii podului); derapări sau răsturnări; căderea unor corpuri (exemplu: copaci, blocuri de gheaţă sau bolovani etc.) pe autovehicul;
b) incendiu, explozie;
c) trăznet, fenomene atmosferice, inundaţie, cutremur de pământ, prăbuşire sau alunecare de teren, greutatea stratului de zăpadă, avalanşă (zăpadă, gheaţă sau grohotiş); Riscuri acoperite pentru modulul „Premium“:
– cele de la acoperirea „Optim“ la care se adaugă:
a) furtul întregului autovehicul, inclusiv avariile constatate asupra autovehiculului găsit;
b) furtul prin efracţie sau fără urme vizibile de efracţie, de părţi componente sau piese ale autovehiculului asigurat (furt parţial);
c) avariile produse autovehiculului ca urmare a furtului sau a tentativei de furt.

Si pentru ca prognoza economica anunta vremuri capricioase, asigurarea CASCO Exclusiv vine la tarife avantajoase.

Totodata, clientul beneficiaza de servicii de asistenta rutiera incluse in asigurarea de baza. 

De asemenea, oferim acoperire teritoriala extinsa, asigurarea fiind valabila pe întregul teritoriu al continentului Europa, precum şi pe teritoriul Turciei.

CASCO EXCLUSIV rasplateste responsabilitatea si fidelitatea, oferind posesorilor de polite reinnoite reduceri ale primei de asigurare. 

Un beneficiu aditional il constituie valabilitatea politei in cazul in care autovehiculul este condus de un alt conducator auto, cu acordul asiguratului. 

Si pentru ca noul produs sa-si creeze auspicii favorabile inca de la lansare, organizam campanie „La un Casco Exclusiv, primesti plinul inclusiv” care va premia automat, fara tragere la sorti, primii 1.000 de cumparatori ai politei Casco Exclusiv. Premiile vor consta tichete de combustibil auto (benzina sau motorina), fiecare dintre cele 1.000 de premii avand valoarea de 250 de lei Regulamentul este disponibil pe siteul societatii

Va reamintim ca societatea de asigurari Carpatica are o ecipa manageriala noua si se afla in plina restructurare atat organizatorica, cat si a produselor de asigurare oferite clientilor sai.
Aflati mai multe >>

miercuri, 19 septembrie 2012

Un salariat sarac va fi, inevitabil, un pensionar foarte sarac

un salariat sarac va fi un pensionar foarte sarac
Presedintele Comisiei pentru buget, finante si banci a Camerei Deputatilor Maria Eugenia Barna, a afirmat miercuri, ca actualul nivel de salarizare din Romania va impiedica obtinerea de pensii adecvate unui nivel de trai decent, astfel ca salariatul sarac de astazi va deveni pensionarul foarte sarac de maine.

"Daca vorbim despre viitorul pensiilor, calitatea locurilor de munca si a salariilor este raspunsul pentru realizarea de pensii sigure, viabile si adecvate pentru a avea un nivel de trai decent. Problema care se pune in prezent este precaritatea salariilor: un salariat sarac va fi, inevitabil, un pensionar foarte sarac", a declarat Maria Eugenia Barna.

Acesta a adaugat ca, in prezent, toate sistemele de pensii, nu doar cele din Romania, se afla sub presiunea crizei, evolutiile pietelor financiare afectandu-le puternic, consecinta fiind reducerea drastica a fondurilor si cresterea deficitului.

"Construirea unui sistem de pensii acceptat si acceptabil ar trebui sa porneasca de la intrebarea ce fel de societate dorim sa avem: vrem o Europa in care valori sociale, precum responsabilitatea si solidaritatea colectiva, sa fie predominante sau ne alegem un model in care numai piata si libera circulatie a capitalului conteaza?", a spus presedintele Comisiei pentru buget, finante si banci a Camerei Deputatilor, care a adaugat ca-si pune aceasta intrebare in calitate de reprezentant al unui partid de centru-stanga.

Dupa parerea sa, ar trebui crescut numarul locurilor de munca, salariile sa fie majorate, iar sistemul educational, inclusiv cel de calificare profesionala, imbunatatit.

"O discutie despre sustenabilitatea fondurilor de pensii am purtat si cu reprezentantii Fondului Monetar International (FMI) care s-au aratat foarte mirati ca nu avem grija de tineri, ca nu investim in educatie, ca avem un mare numar de someri in randul absolventilor si ne puneau intrebarea cine le va plati acestor tineri, in viitor, pensiile", a spus Maria Eugenia Barna.

"Parlamentul si actorii politici, inclusiv guvernul, realizeaza cadrul legislativ care sa conduca la un management performant al schemelor de pensii, pentru a obtine un echilibru intre populatia activa si pensionari, reducerea poverii fiscale a salariatilor si angajatorilor, concomitent cu crearea de pensii adecvate unui nivel de trai decent si eliminarea impactului de gen (diferentele de salarizare intre barbati si femei - n.r.)...In cadrul procesului de reforma a sistemului de pensii, urmarim sa mentinem in primul rand sustenabilitatea finantelor publice si existenta unor politici proactive pe piata fortei muncii. Este vorba despre o dimensiune macroeconomica pentru a consolida sistemele de pensii si despre una sociala - existenta unei pensii din care sa poti trai decent la batranete", a afirmat presedintele Comisiei pentru buget, finante si banci a Camerei Deputatilor.

In incheiere, deputatul Maria Eugenia Barna si-a exprimat speranta ca viitorul Parlament va trebui sa organizeze o serie de dezbateri care sa implice toti actorii din piata pentru a se putea ajunge la solutii pozitive.

Sursa: Money.ro

Aflati mai multe >>

Euroins, Carpatica şi Astra in topul reclamatiilor inregistrate la CSA

reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor CSA a primit anul trecut 7.570 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, numar in scadere cu 0,15% fata de anul precedent, majoritatea vizand asigurarile auto si societatile Euroins, Carpatica si Astra.

Din numarul total de reclamatii analizate de autoritatea de reglementare, 98,23% au fost indreptate impotriva societatilor de asigurare si 1,77% au vizat brokerii de asigurare.

De asemenea, la CSA au fost inregistrate anul trecut un numar de 163 de reclamatii depuse de unitati de reparatii auto, din care 136 au fost finalizate prin plata de catre companiile de asigurari.

Anul trecut, trei societati de asigurare au inregistrat cumulat 60,15% din numarul totalul de reclamatii adresate CSA, si anume Euroins - 27,65%, Carpatica Asig - 16,96% si Astra - 15,54%.

"Dinamica reclamatiilor inregistrate in anul 2011, raportat la anul 2010, arata ca societatile Euroins si Astra au inregistrat cresteri de 58,44% si, respectiv, de 18,91%, in timp ce societatea Carpatica a inregistrat o scadere cu 33,71%", se arata in raportul anual la institutiei.

Potrivit documentului, CSA a constatat ca cel mai mare procentaj (82,66%) de reclamatii solutionate in favoarea petentilor a fost inregistrat de catre Euroins.

Ca urmare a interventiei CSA, Euroins a finalizat majoritatea dosarele de dauna prin plata imediata a despagubirilor cuvenite petentilor.

"Carpatica a inregistrat cea mai mare pondere a reclamatiilor constatate ca neintemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamatii si sesizari. Analizand motivele care au stat la baza respingerii de la plata a dosarelor de dauna in speta s-a constatat ca 570 reclamatii, reprezentand 60,77% din total, au la baza concluziile rapoartelor de investigatii proprii, precum si pe cele de expertiza tehnica extrajudiciara, efectuate la solicitarea Carpatica", se mai spune in raport.

Potrivit CSA, structura numarului de petitii inregistrat pe fiecare dintre cele doua categorii de asigurari, respectiv asigurari generale - 7.268 (96,01%) si asigurari de viata - 302 (3,99%), a ramas similara celei inregistrate in anul 2010.

"Astfel, ponderea importanta au detinut-o reclamatiile si sesizarile inregistrate pentru clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto (RCA) si Carte Verde si pentru asigurarile facultative CASCO, care detin cumulat 89,79% din total, de la 91,52% in 2010", se precizeaza in document.
Din totalul reclamatiilor si sesizarilor inregistrate pe clasele de asigurari generale, cele aferente RCA au inregistrat o crestere relativ redusa, de 2,96%, iar cele pentru asigurarile facultative tip CASCO au marcat o scadere de 17,46%.

Pentru alte forme de asigurari generale s-au inregistrat 471 de reclamatii si sesizari, in urcare cu 54,43% fata de anul 2010.

Potrivit datelor din raport, CSA a solutionat in mod favorabil petentilor un numar de 3.732 de reclamatii si sesizari, ceea ce reprezinta 49,30% din totalul inregistrat in 2011. In acelasi timp, CSA a constatat ca 3.838 de reclamatii si sesizari au fost neintemeiate, respectiv 50,70% din total.

Sursa: Money.ro
Aflati mai multe >>

sâmbătă, 15 septembrie 2012

Jim Goetz: Este socant ca startup-urile ignora o piata de 500 MILIARDE DE DOLARI

Este socant ca startup-urile ignora o piata de 500 mld de dolari
Venture capitalist-ul Jim Goetz spune ca este socat ca atat de putini antreprenori sunt concentrati asupra dezvoltarii unor produse pentru industrie, avand in vedere potentialul pietei.

Citeste articolul integral aici:



"Modelul de business, gratie lui Marc Benioff, este o arma, pentru toti antreprenorii", a declarat Goetz, referindu-se la tehnologia cloud si solutiile de abonare.
Aflati mai multe >>

Rataciti in traducere

a stapani o limba nu echivaleaza cu a sti cuvinte
Un certificat de traducator se poate obtine cu nota 7, adica, nici nu excelezi si esti un pic peste mediocru, iar, daca ai dificultati, dai o fuga sau mai multe la dictionar.

De fapt, daca ar fi vorba de dat o fuga, ar fi bine pentru ca cei in cauza s-ar plictisi si ar accesa variantele on-line sau si-ar tine volumul la indemana. Sigur, ar mai exista si varianta consultarii cat mai rare, tocmai pentru ca ai inceput sa stapanesti mai bine limba respectiva. 

Dar a stapani o limba nu echivaleaza cu a sti cuvinte, cu a nu avea nevoie de dictionar. Asta poate face un robot. Cum este Google Translation, care, de multe ori, ofera traduceri ilare pentru un vorbitor nativ al limbii in care face traducerea.

Din nefericire, multi traducatori actuali se comporta cam ca masinaria Google: stiu echivalentul cuvintelor, dar nu au ceva mult mai important... simtul limbii. 

Cu ani in urma, cand probabil certificatul de traducator nu se lua cu 7 sau cand nota respectiva echivala cu un 10 de acum, inainte ca protagonistii unui film sa rosteasca primele vorbe, pe marile ecrane, aparea autorul traducerii si adaptarii. Distinctie clara intre cele doua. 

La fel si in cazul cartilor traduse. De putine ori, cineva priceput mai mult la traducere si mai putin la adaptare se multumea sa lase termenul in limba respectiva si sa-i spuna sensul de baza intr-o  nota de subsol, cu precizarea ca expresia sau jocul de cuvinte este  intraductibil. 

Cu putin efort, poate ca l-ar fi facut traductibil. Din pacate pentru ei, traducatorii de filme nu puteau face nota de subsol asa ca erau obligati sa adapteze. Sa nu mai vorbim despre statele care au ales nefericita idee a dublajului, unde traducatorul ce poate face? Sa lase actorii sa dea din gura fara ca (tele)spectatorii sa auda jocul de cuvinte intraductibil?

Si in filme si in carti, au inceput sa apara, mai ales dupa Revolutie,  probleme de adaptare. Cele mai frecvente sunt numele unor orase foarte cunoscute. N-o sa mai spuna cineva Noul York, Lipsca (Leipzig), desi, din fericire, se mai vorbeste despre Noua Zeelanda, Noua Caledonie, Noua Scotie. 

Dar putini tineri, altfel mari patrioti, se obosesc sa utilizeze termenii corespondeti in limba romana pentru Nice, Milan, Marseille, Wien. Pe urma, se mai intampla ca substantivul "map" (harta – in limba engleza) sa ajunga in limba romana... mapa sau, desi verbul to ask este folosit in discutia despre casatorie, este tradus cu sensul de a intreba sau verbulto save, intr-un dialog despre economisire, este tradus cu a salva... 

In carti sau in filme, o traducere incorecta poate cel mult sa supere sau sa starneasca rasul. Dar, cand este vorba de a traduce gresit sau aproximativ declaratii oficiale, consecintele pot fi grave. 

Ministrul francez de Interne, Manuel Valls, declara: "La France ne peut pas accueillir toute la misere du monde et de l'Europe", iar traducerea a fost "Franta nu poate primi toata mizeria din lume si din Europa". 
Desi variantele on-line ale DEX amintesc, in treacat, ca mizerie  inseamna si murdarie, probabil ca, de la traducerea romanului "Les Miserables", nimeni nu a mai folosit, in limba romana, termenul de mizerie pentru a desemna nefericirea sau saracia extrema, termeni imprumutati, cu tot cu sensul de baza, din limba franceza. 

Asadar, traducerea corecta, mot-a-mot, ar fi "Franta nu poate primi toata nefericirea din lume si din Europa", iar o traducere mai buna, cu tot cu adaptare, ar fi "Franta nu poate fi refugiul pentru toti nefericitii lumii si ai Europei", iar, in cei mai putin diplomatici termeni, pe intelesul tuturor: "Franta nu este mama ranitilor!"

Oricare dintre acestea se apropie mai mult de ceea ce a vrut sa spuna, sa transmita, sa comunice oficialul francez.

Sursa: manager.ro
Aflati mai multe >>