vineri, 12 aprilie 2013

Ce nise de piata au gasit asiguratorii pentru echilibrarea portofoliilor

Despagubirile ridicate achitate in contul asigurarilor auto si frecventa tot mai mare a daunelor au fortat companiile locale sa-si indrepte atentia si catre alte segmente de piata care sa le asigure profituri consistente din vanzarea de polite, principalele vizate fiind asigurarile de garantii si cele de raspundere civila generala. 

Asiguratorii au raportat anul trecut incasari din prime de circa 424 mil. lei (95 mil. euro) din asigurari de raspundere civila generala si subscrieri de 153 mil. lei (34 mil. euro) in contul asigurarilor de garantii. 

Cresterile pe cele doua clase au fost de 58% si respectiv 35%. Rata daunei pe clasa asigurarilor de raspundere generala, polite care acopera pagubele produse de asigurati tertilor ca urmare a neglijentei, erorilor sau omisiunilor este destul de mica, aceasta situandu-se la circa 25% anul trecut, in scadere fata de 2011. 

O alta clasa de asigurari care in ultimii ani a starnit atentia asiguratorilor este cea a asigurarilor de garantii. Aceste polite sunt incheiate de obicei pentru proiectele de infrastructura pentru ca firmele care participa la procedurile de achizitie publica au nevoie de astfel de asigurari. Segmentul asigurarilor de garantii s-a dovedit profitabil, ponderea daunelor achitate in volumul primelor subscrise fiind de sub 5%. Asigurarile de garantii s-au dovedit profitabile, ponderea daunelor achitate in volumul primelor subscrise fiind de sub 5%.
Aflati mai multe >>

Sir Richard Branson despre puterea delegarii, analiza riscurilor, importanta brandingului


Sir Richard Branson, fondatorul Virgin GroupSir Richard Branson, fondatorul Virgin Group - un imperiu care cuprinde peste 400 de companii - printre care linii aeriene, o companie de telefonie mobila, una bancara - a discutat miercuri cu editorul coordonator Eric Schurenberg. Interviul exclusiv a animat conferinta GrowCo organizata de Inc in New Orleans.



Sir Richard Branson - despre puterea delegarii, analiza riscurilor, importanta brandingului si de ce isi doreste sa modifice radical conceptul de zbor spatial. Iata cateva din punctele memorabile ale interviului Inc.



Virgin Group Logos1. O afacere poate fi demarata cu foarte putini bani


Cand Branson avea 15 ani, a decis sa infiinteze o revista pentru tineri, prin intermediul careia acestia sa isi expuna opiniile cu privire la sangerosul razboi din Vietnam. Nu avea bani-nu avea nici macar maruntis pentru a da un telefon. Cand mama sa a gasit un colier si l-a dus la politie, a avut surpriza sa descopere ca nu-l revendica nimeni. Ca urmare, l-a vandut si i-a dat lui Branson cateva sute de dolari. Banii i-a investit in reclama, care a determinat aparitia publicatiei sale.


2. Porneste de la mic spre mare



In loc sa isi extinda afacerea cu inregistrari in mod exponential, Branson a infiintat 30 de companii muzicale diferite. In loc sa le populeze cu manageri orgoliosi, Branson le-a dat sansa unor angajati "de jos" sa inainteze spre functia de conducere, in companiile mai mici. Competitia s-a dezvoltat treptat. Fiecare companie stia mereu cand a esuat si cand a reusit. Azi, Virgin este o entitate uriasa si are venituri de 20 miliarde dolari-strategia lui Branson este respectata cu sfintenie (antreprenoriala).


3. Poti sa te lupti ca David cu Goliat, daca stii sa actionezi corect



Cand Branson a lansat Virgin Atlantic, s-a luptat cu rivali precum TWA, Pan Am si Air Florida. "Am mentionat aceste nume", spune Branson, "deoarece niciuna din companii nu mai exista in prezent". De ce au esuat altii? Nu s-au concentrat asupra clientilor, explica Branson.


4. O idee trebuie sa imbunatateasca vietile oamenilor



Branson a explicat ce anume il anima pe un antreprenor. "Daca puteti imbunatati vietile oamenilor, o sa aveti o afacere prospera".


5. Daca nu visezi, n-o sa obtii nimic



Branson finanteaza Virgin Galactic pentru a transforma calatoriile spatiale intr-un turism mai accesibil pentru oamenii de rand - chiar daca un loc ar costa mii de dolari. In conditiile in care guvernele au supravegheat dintotdeauna calatoriile spatiale, doar cativa oameni au reusit sa ajunga dincolo de nori, in ultimii 60 de ani. Branson vrea sa revolutioneze industria spatiala. "Oamenii din aceasta camera, care au sub 50 de ani", a declarat Branson, "daca vor sa mearga in spatiu, vor avea aceasta ocazie".


6. Detaliile sunt foarte importante



Richard Branson are tot timpul un notebook in dotare, astfel incat sa isi scrie toate conversatiile. Nu vrea sa uite nimic. Ia laptopul cu el pretutindeni. "Cand ma imbat cu angajatii mei...este clar ca n-o sa mai tin minte tot ce am zis, astfel incat e mai bine sa notez", a ras Branson.


7. Poti infiinta o afacere, poti alege o denumire, dar daca oamenii nu stiu nimic despre tine, o sa esuezi, n-o sa vinzi nimic



Cand a fost lansata Virgin Atlantic, era o companie mica, pe o piata dominata de jucatori vizibili. Branson a facut eforturi sustinute pentru a aduce V.A. pe harta companiilor aeriene, inclusiv "cascadorii de PR", cum ar fi traversarea Atlanticului cu barca, intr-un timp cat mai scurt. "Cand barca s-a scufundat, brandul Virgin a ramas la suprafata apei", povesteste Branson. De asemenea, Branson a incercat sa fie primul om care traverseaza Atlanticul la bordul unui balon cu aer cald. Din fericire, miliardarul a fost salvat de cateva elicoptere si Virgin a ajuns in primele pagini ale ziarelor.


8. Gaseste pe altcineva care sa iti conduca afacerea in fiecare zi



Branson recomanda liderilor sa-si gaseasca un asistent de baza, care sa conduca afacerea in fiecare zi; sefii trebuie sa mai lucreze si de acasa, astfel incat sa poata medita asupra intregii afaceri.


9. Protejeaza-te impotriva celor mai pesimiste posibilitati. Asigura-te ca le cunosti



Cand te aventurezi intr-o afacere, ia in considerare cel mai pesimist scenariu si urmeaza-ti calea. "Ai putea spune - OK, ma simt atat de prost, incat o sa imi pun casa la ipoteca". "Am facut asta de doua-trei ori, impotriva vointei sotiei mele", a declarat Branson.


10. "Cred ca, din cauza dificultatii cu care spun "NU", fiecare zi din viata mea seamana cu o aventura"



Branson nu se multumeste cu putin. Nu refuza nicio oportunitate, chiar daca presupune un zbor in jurul globului pamantesc.
Aflati mai multe >>

joi, 11 aprilie 2013

Piata asigurarilor auto

Piata asigurarilor auto
Rentabilitatea asigurarilor generale, care include segmentul politelor auto, este negativa, in conditiile in care incasarile asiguratorilor sunt depasite de cheltuielile aferente emiterii politelor si acoperirii daunelor, a afirmat ieri la o conferinta pe tema asigurarilor Bogdan Andriescu, presedintele asociatiei brokerilor UNSICAR, explicand ca anul trecut pierderile asiguratorilor au fost acoperite de actionari.

"Pe segmentul RCA, de exemplu in 2012 rata combinata a depasit 124%, iar pe CASCO a atins 127%, in conditiile in care rata daunei s-a situat la aproape 83% pe RCA si la peste 88% pe CASCO", a spus Andriescu, citat de Mediafax, adaugand ca actionarii au acoperit anul trecut pierderile asiguratorilor, avand aporturi la capitalul companiilor locale de aproape 800 milioane de lei. Afirmand ca piata locala a asigurarilor este dependenta de politele auto, fenomen care s-a accentuat dupa declansarea crizei financiare, Andriescu a aratat ca segmentul auto s-a dovedit a fi de fapt "un dictator plin de slabiciuni". "In 2008, ponderea CASCO si RCA in totalul subscrierilor pentru asigurari generale era de peste 76% si de 61% in subscrierile totale ale pietei. In 2012, segmentul auto a atins 61,5% din subscrierile pe asigurari generale si spre 50% din primele subscrise pe intreaga piata", a spus reprezentantul UNSICAR. 

Numarul despagubirilor pentru vatamari corporale si daune morale este in crestere 


Pe partea de despagubiri scaderea subscrierilor pe segmentul auto a avut ca efect si diminuarea numarului de indemnizatii platite, a continuat Andriescu. "Mai putine polite vandute, mai putine despagubiri. Mai putine, dar de valori din ce in ce mai mari. Numarul cererilor de despagubire pentru vatamari corporale si daune morale este in crestere, iar rezervele constituite de asiguratori trebuie sa se ridice la nivelul pretentiilor formulate de persoanele pagubite. Sumele imobilizate in rezervele tehnice sunt substantiale si pot afecta semnificativ atat rata daunei, cat si marja de solvabilitate a asiguratorilor", a afirmat seful UNSICAR. 

RCA nu poate fi majorat din cauza nivelului de trai al consumatorilor 


Cresterea in ritm galopant a obligatiilor de plata pentru daune nepatrimoniale ar trebui sa se reflecte in mod direct in pretul pe care fiecare sofer trebuie sa-l plateasca pentru asigurarea RCA. 

"Este foarte adevarat ca evolutia pozitiva a volumului despagubirilor ar fi trebuit acompaniata cu o crestere corespunzatoare a tarifelor de prima. Insa nu trebuie sa uitam ca aceasta criza financiara a pus la grea incercare capacitatea companiilor de a raspunde rapid la permanentele schimbari ale conditiilor de piata", a aratat Andriescu. In plus, a mentionat seful UNSICAR, piata de asigurari este dependenta de nivelul de trai al consumatorilor, indiferent ca sunt persoane fizice sau juridice. "Atata timp cat consumatorii de produse de asigurari se vor confrunta cu probleme legate de siguranta si nivelul salariului sau, in cazul clientilor corporate, de scaderea cifrei de afaceri, aceasta industrie nu poate reintra pe o crestere sustinuta", a mentionat seful asociatiei brokerilor. 

Potrivit datelor CSA, piata asigurarilor auto (RCA si CASCO) genereaza circa 50% din subscrierile asiguratorilor locali, care anul trecut au crescut cu 5,8%, la 8,27 miliarde de lei. Subscrierile din polite auto au insumat 4,1 miliarde de lei, din care RCA 2,13 miliarde de lei. 

Pe de alta parte, Dan Constantinescu, membru in Consiliul CSA, a afirmat ieri ca promovarea de catre asiguratori a unei strategii de dezvoltare bazata pe pret va fi sortita esecului, in conditiile in care avansul indemnizatiilor platite l-a depasit pe cel al primelor subscrise.
Aflati mai multe >>

Informatizarea sistemului de Asigurari de Sanatate

Informatizarea sistemului de Asigurari de SanatateCu toate ca informatizarea sistemului de sanatate ar putea aduce multe avantaje, printre care eliminarea fraudelor sau un control strict al costurilor, acest proces ridica o serie de probleme, in principal legate de confidentialitatea datelor. Pana acum s-au facut cativa pasi in informatizarea sistemului de sanatate din luna ianuarie, anul curent, a devenit obligatorie reteta electronica, urmeaza sa se puna in circulatie cardul de sanatate, iar de anul viitor pacientii ar trebui sa aiba si un dosar electronic. 


Desi exista unele dificultati de implementare ale acestor sisteme, cele mai mari probleme sunt cele teoretice. Vasile Barbu, presedinte al Asociatiei Nationale pentru Protectia Pacientilor (ANPP), a explicat ca, in mare, nu ar trebui sa apara disfunctionalitati legate de securitatea datelor, insa ar trebui sa se ia in calcul si cazurile in care ar putea aparea probleme de confidentialitate. Potrivit acestuia, este vorba de informatiile privind compatibilitatea in cazul transplanturilor, unde daca anumite date sunt cunoscute de terte parti exista riscul incheierii unor "tranzactii". "Acestea sunt niste scenarii pe care autoritatile trebuie sa le ia in calcul si sa gaseasca solutii de securizare a datelor", a afirmat Vasile Barbu. 

Presedintele ANPP a mai declarat ca ar mai putea aparea probleme in cazul persoanelor care sufera de anumite afectiuni si care nu vor sa fie cunoscute, aceasta pentru ca ar putea fi discriminate de angajatori. De asemenea, ar mai putea aparea dificultati atunci cand o persoana vrea sa isi incheie o asigurare privata de sanatate, iar asiguratorul ar avea acces in sistemul de date. "In acest caz se pot solicita niste prime de asigurare foarte mari sau ar putea fi refuzata incheierea politei doar pentru faptul ca asiguratorul a scormonit in istoricul medical", a spus Vasile Barbu. 

Acesta a explicat ca principalele probleme apar atunci cand terte parti pot accesa informatiile medicale personale. Dosarul electronic, obligatoriu din ianuarie 2014 Intrebat daca este posibil ca in ianuarie 2014 sa fie finalizat dosarul electronic al pacientului, presedintele ANPP a raspuns afirmativ, explicand ca o parte din datele medicale ale oamenilor sunt deja in sistem, iar celelalte informatii pot fi completate pe parcurs. "Dosarul electronic al pacientului trebuie sa fie accesat online pe baza cardului de sanatate. Pacientul trebuie sa poata si el sa vada tot istoricul lui medical, cand a fost spitalizat, ce diagnostic a primit, ce tratament etc", a mai afirmat Vasile Barbu. 

Cristian Hotoboc, presedintele Patronatului Furnizorilor de Servicii Medicale Paraclinice Palmed, spune ca teoretic s-a implementat reteta electronica, dar practic exista anumite dificultati. "Trebuie sa se mai puna in functiune un anumit modul pentru ca aceasta sa poata functiona in parametri normali", a declarat acesta. Potrivit lui, despre dosarul electronic inca se mai discuta. "Probabil dupa ce vor fi definitivate pachetul de baza si cardul de sanatate va urma sa fie implementat si dosarul medical electronic, dar mai e mult pana acolo", a explicat Cristian Hotoboc. 

Medicii de familie nu vor distribui cardul de sanatate Rodica Tanasescu, presedinte al Asociatiei Medicilor de Familie, spune ca problemele legate de reteta electronica sunt cauzate de faptul ca multe spitale, nu toate, in mod ilegal, nu elibereaza pacientilor aceste retete electronice si medicii de familie sunt pusi in situatia de a alege intre a lasa pacientii fara medicamente sau a incalca legea. "Despre dosarul electronic nu am mai auzit nimic, probabil se lucreaza la implementarea lui", a mai afirmat Rodica Tanasescu. 

In ceea ce priveste cardurile de sanatate, presedintele Asociatiei Medicilor de Familie a spus ca medicii de familie nu vor fi cei care le vor distribui. "Cardurile nationale le asteptam, le vom folosi cand vor fi gata, dar nu le vom distribui", a declarat ea, adaugand ca ministrul Sanatatii a acceptat ideea ca aceste carduri sa nu fie distribuite de medicii de familie, probabil vor fi distribuite prin Posta. "Cardul de sanatate este o legatura intre asigurator si asigurat. Medicul de familie are un contract cu asiguratorul de prestari servicii medicale, nu administrative", a continuat Rodica Tanasescu. 

Vasile Barbu a mai explicat ca in implementarea cardului de sanatate "nu se mai misca nimic". "Probabil se asteapta dosarul electronic", a afirmat el, adaugand ca ar avea sens implementarea in acelasi timp a dosarului electronic si a cardului. Despre reteta electronica, presedintele ANPP spune ca functioneaza, in mare parte, bine. "Reteta electronica functioneaza bine. Exista anumite probleme, se mai blocheaza Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) intre anumite ore, dar acestea sunt cazuri izolate. Problemele sunt mai putine acum, lucrurile incep sa se mai aseze", a continuat acesta. Alte probleme care mai apar sunt, conform lui, reprezentate de faptul ca la medicii de familie unii pacienti neasigurati apar ca fiind asigurati si invers. 

Potrivit datelor Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aproximativ 87% dintre medici au prescris cel putin o reteta in format electronic, pana la sfarsitul anului 2012, si cel putin 90% dintre farmacii au eliberat o reteta electronica. La finele anului trecut cardul electronic a fost lansat intr-un program-pilot, la Arad. Cardul este obligatoriu de la 1 ianuarie 2013 pentru toti cetatenii romani de peste 18 ani si va contine datele de identificare ale posesorului: numele acestuia, codul unic de asigurat (format din 20 de caractere si diferit de CNP), precum si informatii medicale despre detinator. Cardul va permite identificarea calitatii de asigurat si va oferi medicilor o serie de date medicale cu risc vital ale pacientilor.
Aflati mai multe >>

Un piroman a incendiat 12 masini si o motocicleta in cartierul Drumul Taberei

Un piroman a incendiat 12 masini si o motocicleta in cartierul Drumul Taberei
Un piroman a incendiat, miercuri, 12 masini si o motocicleta pe Aleea Baiut, din cartierul Drumul Taberei din Bucuresti. Un haos general s-a creat in zona, iar pompierii nu au reusit sa stinga decat jumatate din masinile incendiate. O motocicleta si sase dintre cele 12 masini incendiate in Drumul Taberei au fost distruse in totalitate, iar alte sase automobile au fost grav avariate. 

Din primele cercetari efectuate de agentii de la Sectia 25 Politie a reiesit ca autovehiculele puteau fi incendiate intentionat de un tanar, in varsta de aproximativ 20 de ani, care locuia cu chirie intr-un bloc din apro pierea parcarilor in care au ars masinile. 

Multe masini nu aveau asigurare CASCO asa ca proprietarii vor suporta paguba.
Aflati mai multe >>

marți, 9 aprilie 2013

Bancile se intrec in promotii la creditele de nevoi personale


Bancnote de 500 RON
Institutiile de credit lanseaza tot mai multe oferte de creditare si incearca sa atraga noi clienti, simplificand procedura de obtinere si reducand sau eliminand comisioanele.

BCR, Volksbank sau Millennium Bank sunt doar cateva dintre institutiile de credit care deruleaza in prezent campanii de promovare ale creditelor noi de nevoi personale. Astfel, persoanele care sunt deja clienti ai BCR, fie ca isi incaseaza salariul sau pensia prin aceasta institutie sau alege sa-si refinanteze creditele sau cardurile de credit la aceasta, beneficiaza de comision zero de analiza a dosarului de credit, iar asigurarea de viata este gratuita. Dobanda porneste de la 13,5%. De asemenea, BCR va acorda clientilor care iau un credit de nevoi personale cu ipoteca, 7 premii acordate prin tragere la sorti in valoare de 5.000 lei (net). Banii vor fi acordati in contul curent al clientului, tragerea la sorti urmand sa aiba loc pe 5 august 2013.

In perioada aprilie-mai 2013, clientii care vor contracta un credit de consum de la Volksbank vor beneficia de o dobanda de 12% pe toata durata contractului, iar banca va returna lunar, 5% din valoare dobanzilor platite la credit intr-un cont de economii, oferit gratuit, fara comision de deschidere si fara comision de administrare. Dobanda este mai mica cu 2,5 puncte procentuale fata de dobanda standard. Ca si in cazul BCR, si Volksbank ofera o asigurare de viata gratuita, pe toata durata imprumutului. Persoanele care vor solicita un credit de nevoi personale fara garantii cu dobanda variabila de la Millenium Bank, nu vor plati comisionul de analiza, daca cererea este aprobata pana la 30 iunie. Creditul este disponibil in lei la o dobanda formata din ROBOR la sase luni plus o marja de 6%, pentru clientii care decid sa-si incaseze venitul lunar prin banca. Perioada de creditare este de 60 de luni.
Aflati mai multe >>

Conferinta de asigurari organizata de Ziarul Financiar miercuri 10 aprilie

Cum vor recupera asiguratorii pierderile de sute de milioane de euro din ultimii ani? Ce poate fi pus in loc pentru a contrabalansa scaderea vanzarilor de polite auto? Cum poate fi recapatata increderea clientilor nemultumiti de gestionarea dosarelor de dauna? Acestea sunt principalele teme care vor fi dezbatute la conferinta de asigurari organizata de ZF miercuri 10 aprilie, care va reuni reprezentanti ai asiguratorilor, legiuitorului, autoritatii de supraveghere si ai clientilor. 


Asigurarile corporate sunt principala speranta a asiguratorilor in conditiile in care clientii de retail cumpara rareori o alta polita in afara celor obligatorii (auto sau de locuinte) si in plus competitia pe pret le-a adus asiguratorilor pierderi de sute de milioane de euro din asigurari auto obligatorii. Pierderile uriase au insemnat si probleme cu plata despagubirilor solicitate, astfel ca asiguratorii trebuie sa recupereze acum si increderea asigurati lor, nu doar banii pierduti in ultimii ani. 

Aceste subiecte vor fi dezbatute pe larg in cadrul seminarului despre asigurari organizat de Ziarul Financiar miercuri. Invitati la acest seminar sunt Vasile Nicula, presedintele Comisiei de buget-finante din Senat, Dan Constantinescu, membru in consiliului CSA, Carmen Radu, membru in comitetul de directie al UNSAR, Bogdan Andriescu, presedintele UNSICAR, Catalin Chiriac, vicepresedintele Astra, Theodor Alexandrescu, presedintele Metropolitan Life, Mihai Tecau, presedintele Omniasig. Din partea clientilor corporate, principala tinta a asiguratorilor in aceasta perioada, vor fi prezenti Florin Popa, business to business director al Orange Romania, Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing, precum si un reprezentat al Ursus Breweries. 

Unul dintre subiectele-cheie de pe agenda legiuitorului este infiintarea Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), organism care ar trebui sa reglementeze piata asigurarilor, alaturi de cea a pensiilor private si cea de capital. Legea de infiintare a autoritatii a fost retrimisa in Parlament de catre presedintele Traian Basescu, urmand sa fie adoptata sub o noua forma. 

La randul sau, actuala autoritate de supraveghere (CSA) s-a implicat mai puternic in ultima perioada in apararea clientilor nemultumiti de gestionarea dosarelor de dauna, mai multi sefi ai unor asiguratori mari fiind amendati anul trecut din cauza numarului mare de reclamatii. CSA vrea sa schimbe acum si normele privind asigurarile auto obligatorii pentru a limita pierderile inregistrate de companiile de asigurari din aceste polite. 

Asiguratorii cauta acum nise de piata mai profitabile, una dintre zonele vizate fiind asigurarile de sanatate, care au un potential urias, dar numai in contextul unei reforme ample in sistemul de sanatate, care deocamdata intarzie sa apara. Clientii corporate sunt principala tinta a asiguratorilor si pe acest segment de piata. Asigurarile de sanatate insumeaza in prezent numai 1% din piata asigurarilor, care anul trecut s-a ridicat la 1,8 miliarde de euro. Piata asigurarilor a crescut cu aproape 6% in 2012 dupa trei ani de scadere accelerata. Politele auto au reprezentat circa jumatate din vanzari. 


CATALIN CHIRIAC - vicepresedintele Astra Asigurari
CATALIN CHIRIAC - vicepresedintele Astra Asigurari ocupa de anul trecut pozitia de vicepresedinte al Astra, cel mai mare asigurator local. Anterior a lucrat in cadrul Euroins pe pozitia de director de asigurari. Este absolvent al Facultatii de Medicina si Farmacie si are o experienta de 12 ani in asigurari. 

THEODOR ALEXANDRESCU - presedintele Metropolitan Life





THEODOR ALEXANDRESCU - presedintele Metropolitan Life Are o experienta de 15 ani pe piata asigurarilor, iar de opt ani conduce una dintre cele mai mari companii locale de asigurari de viata Metropolitan Life (fosta Alico). Este absolvent al Facultatii de Medicina si are un EMBA la Academia de Studii Economice (ASE) si Washington University. 

DAN CONSTANTINESCU - membru in consiliul CSA
DAN CONSTANTINESCU - membru in consiliul CSA este membru al consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor din iunie 2006. A absolvit Facultatea de cibernetica din cadrul ASE si are un doctorat in stiinte economice. A fost presedinte al Libra Bank, al societatii de investitii Safi-Invest si parlamentar. 

VASILE NICULA - presedintele Comisiei de buget-finante din Senat





VASILE NICULA - este presedintele Comisiei de buget-finante din Senat de la sfarsitul anului trecut. Se afla la al doilea mandat de senator. Din 2004 pana in 2008 a fost deputat PSD. Este absolvent al Facultatii de finante-banci din cadrul ASE. 

FLORIN POPA - business to business director al Orange Romania
FLORIN POPA - business to business director al Orange Ocupa functia de business to business director al Orange Romania din luna februarie a acestui an. Anterior a fost timp de sase ani directorul de vanzari si distributie al companiei. Este licentiat in economia si dreptul afacerilor.
Aflati mai multe >>

luni, 8 aprilie 2013

Austriecii de la VIG au inchis 140 de agentii in 2012

Logo Vienna Insurance Group
Asiguratorul austriac Vienna Insurance Group (VIG), care controleaza pe piata locala companiile Omniasig, Asirom si BCR Asigurari, si-a redus cu 12% numarul angajatilor din Romania, pana la 3.480 de persoane, in timp ce un numar de 140 de agentii teritoriale au fost inchise, potrivit datelor din raportul anual publicat de grup la Viena. 


Masurile au fost adoptate in contextul in care austriecii au incercat in ultimii ani sa accelereze restructurarea operatiunilor locale pe fondul scaderii afacerilor in perioada de criza si al cresterii volumului despagubirilor. Accelerarea de anul trecut a restructurarii a avut loc inclusiv pe fondul fuziunii dintre Omniasig si BCR Asigurari, doua companii care concurau pe acelasi segment de piata. Omniasig si BCR Asigurari au trecut printr-un proces dur de restructurare inainte de a fuziona care a insemnat inchiderea a 125 de unitati din cele 350 si disponibilizarea unui angajat din sase. 

De altfel, cele mai multe disponibilizari s-au facut la cele doua companii, unde mai mult de 14% din oameni au plecat, iar numarul unitatilor teritoriale a scazut cu aproape 40%. VIG spera la reducerea costurilor operationale cu 10 mil. euro/an ca urmare a acestei fuziuni. 

La Asirom, austriecii au inchis 10 sucursale pe parcursul anului trecut. Totodata, 150 de oameni au plecat. Pierderile uriase adunate de industria asigurarilor in ultimii ani au determinat multe companii de asigurari sa inchida o buna parte din agentii si sa se reorienteze spre alte canale de distributie: brokeri, bancassurance sau vanzari online. 

Chiar daca au redus costurile, austriecii nu au reusit sa readuca afacerile pe plus, iar in ultimii doi ani au functionat pe pierdere. Anul trecut pierderile s-au adancit, rezultatul negativ consolidat al celor trei companii din portofoliul VIG s-a situat la circa 20,5 mil. euro, cu peste 50% mai mare decat pierderea consemnata in 2011. 

Grupul pune rezultatele negative in principal pe seama scaderii primelor brute subscrise pe clasa asigurarilor generale si a accelerarii cheltuielilor cu despagubirile pe zona asigurarilor de raspundere civila auto (RCA). 

Veniturile din vanzarile de polite generale operate de grup au coborat cu 17% pe parcursul anului trecut, pana la 334 mil. euro. Pe de alta parte pe nisa asigurarilor de via ta austriecii au inregistrat venituri din subscrieri mai mari cu circa 13% anul trecut comparativ cu 2011, incasarile din aceste polite ajungand la 114 mil. euro. 

De altfel, BCR Viata nu a fost afectata de restructurarea de anul trecut, numarul angajatilor ramanand constant la 110. VIG controleaza circa un sfert din piata locala de asigurari si a subscris prime brute de circa 448 mil. euro anul trecut, in scadere cu 11% fata de 2011. Grupul opera la finalul lui 2012 o retea teritoriala de 370 de agentii. Cea mai mare parte a vanzarilor de asigurari de viata are loc prin canalul de bancassurance, in cadrul unui parteneriat incheiat cu BCR, cea mai mare banca locala.
Aflati mai multe >>

Noua lege a malpraxisului este aproape gata

Raed Arafat Secretarul de stat in Ministerul SanatatiiNoua lege a malpraxisului este aproape gata, a precizat secretarul de stat in Ministerul Sanatatii, Raed Arafat. El a spus ca, deocamdata, se discuta cu Comisia de Supraveghere a Asigurarilor. Legea malpraxisului va fi postata in curand pe site-ul ministerului, pentru dezbatere.

Raed Arafat sustine ca ministrul Sanatatii a numit o comisie, care include si reprezentanti din Colegiul Medicilor.

Legea malpraxisului va actiona nu numai impotriva medicului care a comis malpraxis, ci si in favoarea pacientului victima, prin acordarea de despagubiri direct de la firma de asigurari.

„In momentul in care are loc un malpraxis, procesul trebuie sa mearga mai departe, iar victima sa primeasca despagubire. Daca se rezolva acest lucru, iar solutionarea vine de la asigurari, s-ar putea sa rezolvam foarte multe din nemultumirile populatiei", a mai spus Arafat.
Aflati mai multe >>

vineri, 5 aprilie 2013

Un nou jucator isi face loc pe piata asigurarilor din Romania


"Ne dorim, din toate perspectivele, sa fim mai aproape de clientii nostri si de nevoile acestora si, ca atare, ne vom concentra in continuare pe a propune produse si servicii de inalta calitate care sa raspunda in mod superior nevoilor de asigurare ale clientilor nostri" - Anca Babaneata, CEO Gothaer Asigurari Reasigurari

Insurance and a little extra / Asigurari si ceva in plus


Pozitionarea "Insurance and a little extra" se traduce intr-un plus de valoare adus produselor si serviciilor oferite, care depasesc granitele asigurarilor clasice si asteptarile clientilor. Campania de promovare a noii identitati marcheaza inceputul noii etape in dezvoltarea companiei, avand la baza fundamente solide pentru a transmite viziunea Gothaer Asigurari Reasigurari. Oferta Gothaer Asigurari Reasigurari cuprinde produse cheie adresate atat persoanelor fizice cat si celor juridice si include atat tipurile de asigurari specifice nevoilor individuale private, precum asigurarile de locuinte, casco si sanatate, cat si o gama larga de produse inovatoare adresate antreprenorilor, companiilor mici si mijlocii si angajatilor.

Asigurari pentru industria de energie regenerabila


Un segment de piata complet nou pe care Gothaer il va dezvolta in premiera in Romania este reprezentat de asigurarile dedicate industriei de energie regenerabila. In acest sens, experienta vasta si extinsa a grupului Gothaer ca lider de piata pe acest segment atat in Germania cat si in alte tari europene va reprezenta un atu important.

Strategia Gothaer Asigurari Reasigurari


Atentia companiei se concentreaza pe dezvoltarea afacerilor in zona de retail, precum si pe segmentul companiilor mici si mijlocii.

In urmatorii 5 ani, Gothaer isi propune sa atraga profesionisti de top, creand peste 250 de noi locuri de munca, cu scopul de a coagula in echipa sa expertiza superioara din piata de asigurari din Romania.
Aflati mai multe >>

Capital Leasing, Capital Asig, Capital Auto, Capital Fleet si Capital Financial se unesc in Capital Group

Capital Leasing, Capital Asig, Capital Auto, Capital Fleet si Capital Financial formeaza, incepnd de luna aceasta, Capital Group, un ansamblu de firme cu activitati in domeniul financiar, asigurari si auto. Beneficiind de o solida expertiza, cele cinci firme ale grupului vor actiona ca un intreg urmarind, totodata, sa nu implementeze un produs generalizat, ci sa gaseasca solutii particularizate, care sa ofere satisfactie maxima clientilor Capital Group. 

Capital Leasing, firma-fanion a grupului, gestioneaza un portofoliu cu o valoare care depaseste suma de 120 mil. lei, genernd un profit impozabil de peste 1,5 mil. lei. 

Capital Fleet, desi actioneaza intr-o piata ce a inregistrat o crestere de 12%, a reusit sa depaseasca media printr-o crestere de peste 35% fata de anul 2011. 

Capital Asig, pe baza parteneriatelor pe care le are cu firmele de asigurare/reasigurare din top 10 national, a reusit performanta de a intermedia prime brute subscrise in cuantum de peste 4,5 mil. lei in cursul anului trecut. 

Istoria noului grup financiar are la baza infiintarea, in anul 2000, a Capital Leasing, care a luat fiinta in orasul Slatina. in anul 2002, firma a deschis prima sucursala in Bucuresti. Lund in considerare diferentele mari dintre piata locala si cea centrala, Capital Leasing a relocat in Bucuresti, incepnd cu anul 2003, cea mai mare parte dintre activitatile sale, pastrnd la Slatina partea de back-office (contabilitatea, logistica) si ctiva reprezentanti de vnzari. in anul 2007, sediul central al firmei a fost mutat in Bucuresti, iar biroul din Slatina a devenit sucursala. 

"Povestea noastra a inceput atunci cnd am urmat o idee, am transpus-o intr-un plan de afaceri si am adaugat multa munca si perseverenta. Am implementat tot ceea ce stiam despre domeniul finantelor si am ales cea mai buna echipa. Aceste ingrediente au creat mediul optim care sa ne ajute sa gandim liber, sa fim creativi. Asa putem astazi sa aplicam cu succes conceptul de leasing creativ'', a declarat Viorel Nica, fondatorul Capital Leasing si Manager General al Grupului. 

Extinderea activitatilor a determinat in timp aparitia Capital Asig, companie de intermedieri in domeniul asigurarilor. A urmat Capital Auto, care a venit ca o completare a necesitatilor semnalate de catre clientii Capital Leasing pentru autovehiculele finantate. Capital Auto s-a dezvoltat semnificativ, astazi ajungnd sa detina, la Slatina, unul dintre cele mai mari complexe de intretinere si service auto din zona de sud-est a Romaniei, complex ce se intinde pe o suprafata de peste 4.000 de mp construiti. 

Capital Asig a oferit de la bun inceput servicii complete de asigurare pentru utilizatorii de bunuri (mobile sau imobile) finantate de catre Capital Leasing. 

O alta firma infiintata in anii imediat urmatori a fost Capital Fleet Services. Din 2004, anul infiintarii sale, Capital Fleet activeaza in domeniul leasing-ului operational, prestnd activitati de inchiriere si leasing, cu autoturisme si autovehicule rutiere usoare. Firma ofera un produs modern, flexibil si transparent din punctul de vedere al costurilor. "Nu implementam un produs generalizat. Mai degraba gasim solutii particularizate care sa ofere o maxima satisfactie clientilor nostri", a spus Viorel Nica. 

Capital Financial Services este cea mai noua entitate a Grupului Capital. Firma urmeaza aceeasi strategie si viziune ca oricare companie din cadrul Grupului: crestere, dublata de calitatea portofoliului si a serviciilor. Domeniul in care va activa societatea este definit de imbinarea dintre sisteme traditionale de plati financiare si mediul online. 

"Urmarim ca relatia clientilor nostri cu lumea finantelor sa fie una de sustinere, business-to-business, bazata pe solidaritate, incredere reciproca si interese comune. Asiguram un mediu de afaceri solid si consistent. Suntem ghidati de o filosofie simpla: sa ne cunoastem mai bine, sa avem incredere unii in ceilalti, sa ne facem planuri si sa ne dezvoltam impreuna. Pentru ca suntem convinsi ca atentia noastra la detalii se poate masura in planuri mai mari si mai indraznete", a precizat Viorel Nica.
Aflati mai multe >>

Piata asigurarilor de viata sufera din cauza cresterii numarului de someri

Companiile de asigurari au continuat sa primeasca anul trecut zeci de mii de cereri de anulare a politelor de viata de la clientii ramasi fara lichiditati sau nemultumiti de randamentele obtinute din investitii, astfel ca valoarea rascumpararilor anticipate a urcat cu 9% fata de 2011 si a ajuns la un nivel record de 430 milioane de lei (96 mil. euro), potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). 

„Oamenii au nevoie de bani si apeleaza la sursele pe care le au in conditiile in care economia nu isi revine. Cred ca majoritatea apeleaza la acesti bani pentru a-si acoperi cheltuielile zilnice, nu pentru a face vreo achi zitie mai importanta“, spune Bogdan Andriescu, presedintele UNSICAR – asociatia profesionala a brokerilor de asigurari. 

Aproape trei sferturi din plati, respectiv 309 milioane de lei (69 mil. euro), au fost efectuate de companiile de asigurari cu titlul de rascumparari totale, ceea ce inseamna ca detinatorii politelor respective au renuntat complet la relatia cu asiguratorul. Anularile de polite au crescut anul trecut dupa ce apele se mai linistisera in 2011 pe fondul asteptarilor de revenire a economiei. Volumul rascumpararilor achitate de companiile de asigurari de viata a explodat in criza din cauza scaderii veniturilor populat iei, a cresterii somajului si in conditiile in care clientii au devenit tot mai speriati de scaderea randamentelor din investitii. 

Chiar daca scaderea randamentelor s-a oprit in ultimul an, nevoia de lichiditati se reflecta in continuare in volumul politelor anulate. Politele de tip unit-linked (asigurari de viata cu componenta investitionala) au dat cele mai mari batai de cap asiguratorilor. De exemplu, anul trecut sumele retrase din aceste conturi s-au ridicat la 246 milioane de lei (55 mil. euro), adica 57% din total. Spre deosebire de asigurarile de viata traditionale, pentru care asiguratorul garanteaza un randament minim, in cazul poli telor unit-linked clientii isi asuma intregul risc investitional. 

Cresterea rascumpararilor de polite vine in contextul in care vanzarile de asigurari de viata au stagnat practic in criza. Asiguratorii au incasat anul trecut circa 1,8 mld. lei (400 mil. euro) din polite de viata, nivel similar cu cel inregistrat in 2008. Spre comparatie in perioada anterioara de patru ani, piata asigura rilor de viata crescuse cu aproape 80%. Asigurarile unit-linked au scazut anul trecut sub 35% din vanzarile totale de polite de viata. Sumele incasate din acest tip de polite s-au ridicat la 626 milioane de lei (140 mil. euro), ceea ce inseamna o crestere de numai 2% fata de 2011. 

Clientii au inceput sa evite politele unit-linked pe fondul volatilitat ii ridicate a burselor si au devenit mult mai atenti la produsele care le garanteaza valoarea capitalului investit. Un episod de panica pentru clienti a fost reprezentat si de tensiunile de pe pietele financiare din vara anului trecut, cand randamentele din investit ii au intrat din nou, pentru un scurt moment, in teritoriul negativ. 

Totusi, pe langa scaderea randamentelor si nevoia de lichiditati a clientilor, un rol important in decizia acestora de a-si anula politele de asigurare l-a avut si consultanta ne adecvata primita in momentul incheierii con tractului. Multi agenti de asigurare au promovat aceste polite ca fiind simple produse de economisire, iar clientii s-au speriat in momentul in care au descoperit ca sumele din cont incep sa scada. Asigurarile unit-linked sunt incheiate pe termen lung iar in cazul in care sunt rascum parate in primii ani dupa constituire, clientii primesc de obicei sume mult mai mici decat banii investiti efectiv deoarece costurile de administrare sunt concentrate in primii ani. 

In plus, orice polita de asigurare are si o componenta de protect ie, astfel ca nu toata suma platita de client ajunge in contul sau de investitii.
Aflati mai multe >>

Asigurari CARGO si CMR pentru transportatorii romani prin ASKO24

Asko 24 ofera, pentru transportatorii care detin dube frigorifice, asigurare CMR si CASCO „all risk". Asigurarea CMR este o raspundere stabilita de lege, deci firmele de profil nu modifica deloc contractul, si in acest fel evita diferentele ce pot aparea intre raspunderea carausului si riscurile incluse, iar contractul trebuie sa protejeze carausul in totalitate, fiind in acord si respectand 100% conventia CMR. 

Asa cum explica Alin Dicu, branch manager Asko 24, prima de asigurare pentru cei ce transporta bunuri la temperatura controlata este mai mare, proportional cu riscul, si ea acopera si deteriorarea marfurilor prin defectarea instalatiei frigorifice sau orice alta eroare, cu conditia ca intretinerea vehiculelor si aparatelor sa fie corespunzatoare. Iar cazurile din iarna trecuta, cand marfa se deteriora deoarece camioanele ramaneau inzapezite, sau, dimpotriva, cele din timpul verii, cand temperatura depaseste 40 de grade C, sunt printre putinele in care compania de transport nu este raspunzatoare, conform art. 17.2 CMR, care spune ca transportatorul este exonerat de raspundere daca pierderea, avaria sau intarzierea a avut drept cauza o culpa a persoanei care are dreptul sa dispuna de marfa, un ordin al acesteia nerezultand dintr-o culpa a transportatorului, un viciu propriu al marfii sau circumstante pe care transportatorul nu putea sa le evite si ale caror consecinte nu le putea preveni. Acest risc este dificil de asigurat chiar si de catre proprietarul marfii intr-o polita Cargo „all risk", asa cum mai precizeaza Alin Dicu. 

Pe de alta parte, o situatie ce poate aparea este aceea a contaminarii unor bunuri ca urmare a transportului in aceeasi duba in care s-a transportat marfa purtatoare de germeni/miros. In acest caz este greseala transportatorului si el este responsabil, deoarece era obligat sa prezinte duba/echipamentul in conditii perfecte. Situatia este prinsa in contractul de asigurare CMR, dar cu conditia ca soferul sa nu fie si administratorul/proprietarul firmei de transport, pentru ca in acest caz poate fi vorba de neglijenta majora si asiguratorul poate refuza plata despagubirii. 

Asko 24 are, la nivel european, peste 5.000 de clienti firmei de transport, iar cei care activeaza pe piata marfurilor la temperatura controlata au de la 5-10 pana la 300 camioane frigorifice sau flote mixte. In ceea ce priveste clientii din tara noastra, compania le- a acordat despagubiri mai ales pentru marfa contaminata, marfa deteriorata din cauza defectarii agregatului frigorific, refuzul impus de standardul calitatii marcii respective, desi marfa era in conditii bune din punct de vedere al raportului sanitar, si accidentele, care intra in categoria evenimentelor „clasice".
Aflati mai multe >>

Astra participa la asigurarea flotei aeriene Germania Fluggesellschaft

Astra Asigurari logo
Astra Asigurari a incheiat un contract de asigurare pentru aeronavele companiei Germania Fluggesellschaft, pe o perioada de un an, iar polita include asigurare Casco pentru aeronave si piese de schimb, de raspundere fata de terti, pasageri, bagaje, marfa si posta. 

Flota Germania Fluggesellschaft are in componenta 19 de aeronave (11 - Boeing B737 si opt aeronave Airbus A319). 

Valoarea totala a flotei este de 700 de milioane de dolari. Iulius Alin Bucsa, presedinte directorat Astra Asigurari, a precizat ca acest contract este inca un pas in extinderea internationala a companiei. Germania Fluggesellschaft are sediul in Berlin si a fost fondata in anul 1979. 

Compania opereaza curse regulate si de tip charter in peste 30 de destinatii internationale, transportand anual peste 2,5 milioane de pasageri. 

Astra Asigurari administreaza, de peste 20 de ani, majoritatea contractelor din domeniul aviatiei din Romania, inclusiv Tarom (cel mai mare client local in domeniul asigurarilor de mijloace de transport aerian). Astra Asigurari activeaza pe piata din Romania de peste doua decenii. Compania s-a desprins in 1991 din fostul ADAS. 

Compania a deschis doua sucursale in afara teritoriului Romaniei, in Ungaria , la finalul anului 2010 (Astra Biztosito), respectiv in Slovacia (Astra Poistovna) in decembrie 2012. Recent, asiguratorul l-a atras pe Liviu Stoicescu , fost membru al directoratului Omniasig VIG , fiind propus de Consiliul de Supraveghere al Astra ca membru in directorat. 

Astra Asigurari a subscris anul trecut prime de 1,13 miliarde de lei, in crestere cu 12,3% fata de anul precedent, din care 66 milioane de lei reprezinta venituri din polite incheiate de subsidiara din Ungaria, Astra Biztosito. Rezultul Astra nu include si activitatea sucursalei asiguratorului din Slovacia, deschisa in decembrie 2012, care nu a inregistrat subscrieri.
Aflati mai multe >>

In mai multe regiuni din tara zeci de case si gospodarii au fost inundate de ploi

Comuna inundata
In Targu-Jiu mai multe blocuri ANL au beciurile inundate iar sistemul de canalizare din Craiova s-a infundat. Astfel, cele 60 de milioane de lei din fonduri europene, cat au costat blocurile, par compromise. Pe de alta parte, debitul Dunarii este in crestere din cauza ploilor, iar hidrologii spun ca ar putea fi depasite cotele de aparare. 

De altfel, pe tot sectorul romanesc al fluviului este in vigoare o atentionare cu cod galben de inundatii pana pe 10 aprilie. Se mentine si avertizarea cu cod portocaliu pe raurile din Satu Mare, Hunedoara, Caras Severin, Timis, Mehedinti, Valcea, Olt si Dolj. In judetul Buzau, peste 1500 de persoane sunt izolate, dupa ce un parau a iesit din matca si a avariat drumul de legatura. 

Si in Bistrita, mai multe case sunt afectate de alunecarile de teren. In comuna Balteni, judetul Gorj, Jiul a iesit din matca si a inuntat mai multe gospodarii si zeci de hectare de terenuri agricole. Pe acest rau a fost instituit un cod rosu de inundatii. 

Probleme sunt si in Vrancea unde raurile Putna si Zabala s-au revarsat. La Guvern va avea loc un Comandament de Urgenta si vor participa Vicepremierul Liviu Dragnea, Ministrul de Interne Radu Stroe, Ministrul Apararii Mircea Dusa, oficiali ai Ministerului Sanatatii. In localitatea Aninoasa, judetul Hunedoara, din cauza inundatiilor au loc alunecari de teren, mai multe case fiind afectate. Codul Rosu de inundatii pe raul Jiu va fi prelungit cel putin pana vineri. Afectata este mai ales zona Racari, judetul Dolj. 

Vineri va fi emis un Cod Portocaliu pe anumite sectoare ale Dunarii. Vicepremierul Liviu Dragnea i-a cerut ministrului Apelor sa prezinte in Guvern un plan de masuri pentru a preveni inundatiile. Acesta a precizat ca se vor face lucrari de amenajare pe bazine hidrografice, dar valoarea acestor lucrari este foarte mare si de aceea vor fi finantate pe fonduri europene. 

Conform jurnalului Digi24 de la ora 13, ANIF Dolj are in dotare pompe care ar putea evacua apele. Institutia nu pune pompele la dispozitia primariilor deoarece actiunea ar fi considerata ajutor de stat, avand in vedere ca apa ce trebuie evacuata este pe terenuri private. Conform jurnalului de la Digi24 de la ora 16, 1.400 de oameni sunt izolati in judetul Buzau, dupa ce o viitura a rupt un pod de beton. 

Comuna Apateu din judetul Arad a fost inundata aproape in totalitate. Apele au inceput sa se retraga, insa locuitorii se plang ca ele le-au distrus culturile si ca le-au provocat pagube considerabile. Un locuitor a declarat ca a fost la Cris sa isi faca asigurare, dar nu a reusit pentru ca i s-a spus ca este zona de risc maxim.
Aflati mai multe >>