miercuri, 12 decembrie 2012

5 sfaturi pentru cei care vor sa devina MANAGERI


Multi oameni ajung la un punct in carierele lor in care isi doresc mai multe responsabilitati. Functia de manager poate reprezenta un salt urias pentru un angajat. Astfel, el va obtine atat un statut superior, cat si un salariu mai mare.
Managerii sunt responsabili pentru coordonarea si supravegherea proiectelor companiei si a activitatilor de zi cu zi. Pozitia lor este unica. Succesul companiei depinde de ei. Dar drumul spre functia de lider nu este usor. O sa te confrunti cu alti candidati, la fel sau poate chiar mai calificati decat tine.

Colegii vor dori sa "vaneze" ei insisi aceasta sansa. Nu-i nimic rau in asta. Unde exista concurenta, trebuie sa existe si calitate! Ce trebuie sa faci pentru a deveni MANAGER? Urmeaza-ti visul. Si cele cinci sfaturi de mai jos.

1. Anunta-i pe apropiatii tai ca vrei sa devii manager

Daca vrei sa devii sef, nu sta "ca mutul" intr-un colt. Anunta-i pe ceilalti ca vrei sa avansezi, astfel incat sa te poata sustine macar psihic. Anunta-l pe seful tau ca iti doresti mai mult, astfel incat sa te instruiasca pentru functia respectiva si sa realizeze predarea stafetei catre tine, atunci cand va veni momentul.

2. Transforma-te in mentor

Intreaba-l pe seful tau daca exista vreo posibilitate prin care sa devii mentor sau alatura-te unei organizatii profesionale din industria ta, care sa te pregateasca pentru misiunea de "calauza".

Aceasta reprezinta o modalitate excelenta prin care poti demonstra ca esti un expert in domeniul tau de activitate, lucrand indeaproape cu ceilalti si dezvoltand relatii interpersonale de durata - o aptitudine absolut necesara, daca iti doresti o functie manageriala. Dincolo de aceasta oportunitate, poti cauta tu insuti un mentor, care sa te ajute sa te dezvolti.

3. Mai multe calitati, mai multe sanse. In calitate de manager, o sa ai mai putin timp liber, o sa dobandesti mai multa putere, mai multe instrumente de conducere si "miliarde" de responsabilitati

Este important sa castigi tot mai multe calitati si sa le "calesti" pe cele vechi. Analizeaza-te bine din punct de vedere profesional si trage linie: Exista calitati care iti lipsesc? Dobandeste-le! Realizeaza studii, fii la curent cu trendurile industriei tale si fructifica orice oportunitate de a invata.

4. Ce valoare ai?

Este important sa pui ambitia la treaba. Arata-i sefului tau ca ai o anumita valoare, inainte sa iti doresti o pozitie mai buna in companie. Stabileste o intalnire, in care sa ii prezinti realizarile tale si angajamentele pe termen scurt, mediu si lung. Furnizeaza-i sefului o lista completa, scriptica, a ceea ce ai implinit in firma. Cifrele vor vorbi de la sine.

5. Solicita un feedback

Cere-le colegilor si sefilor sa "cantareasca" performantele tale de pana acum. Te descurci bine, in cadrul unui conflict profesional? Reactionezi bine in conditii de stres? Esti capabil sa conduci un grup fara sa-l controlezi "la sange"? Obtine un feedback de la colegi si manageri, deoarece numai ei iti pot determina valoarea. Vei dovedi ca esti deschis sa inveti in continuare.


Aflati mai multe >>

marți, 11 decembrie 2012

De ce ai nevoie pentru a obtine un job in 2013


Expertii prognozeaza o inasprire a situatiei economice mondiale in cursul lui 2013. Chiar daca managerii vor fi din ce in ce mai drastici cu fondurile destinate personalului pentru anul viitor, isi vor propune ca salariatii sa-si imbunatateasca aptitudinile si sa dea rezultate tot mai bune.
Daca sunteti interesat de o promovare in cadrul firmei sau chiar un nou loc de munca, specialistii sustin ca aveti nevoie de patru abilitati esentiale, potrivit datelor publicate de Wall Street Journal:

Comunicare tot mai eficienta


Chiar daca ocupati o pozitie nu tocmai influenta in cadrul firmei, felul in care reusiti sa va exprimati clar si concis punctul de vedere asupra anumitor chestiuni profesionale si de a fi pe aceeasi lungime de unda cu sefii, este esential, conform lui Holly Paul, expert HR din cadrul Pricewaterhouse Coopers din New York. 

Specialistii spun ca, mai ales daca va aflati in cautarea unui loc de munca, printr-o comunicare eficienta puteti sa il determinati pe cel interesat de dumneavoastra sa ia o decizie favorabila.
 
Asta pentru ca angajatorul va avea acces la cele mai importante informatii despre dumneavoastra, oferite intr-un mod care sa-l impresioneze. 

In plus, este recomandat sa va exprimati foarte bine, coerent si corect in scris, mai ales ca o mare parte din discutiile dintr-un birou se poarta in mediul online. 


Brandingul personal


Potrivit expertilor in resurse umane, cei de la HR au sarcina de a verifica, inainte de a angaja pe cineva, blogul personal, contul de Twitter, Facebook  sau de LinkedIn al persoanei care aplica pentru slujba in cauza.
 
Este recomandat sa va realizati profilele de pe site-urile de socializare, astfel incat angajatorul sa fie impresionat de informatiile gasite acolo. "Acesta este brandul tau, modul in care te prezinti lumii", a explicat Peter Handal, director executiv al Dale Carnegie Training, din New York. 
 
De exemplu, specialistii recomanda sa evidentiati activitatile de voluntariat in care ati fost implicat sau interesul dumneavoastra pentru perfectionarea profesionala din domeniul in care activati.
 
Daca aplicati pentru un job in domeniul financiar - bancar sau de traducator, de exemplu, este bine sa fiti la curent cu toate noutatile legate de situatia economica generala sau cu cele mai noi metode si tehnici din domeniul traducerilor in si din diferite limbi.

Flexibilitate si creativitate

Capacitatea voastra de a va adapta rapid solicitarilor angajatorilor si de a raspunde in mod creativ la cerintele profesionale ale managerilor va fi din ce in ce mai importanta in 2013, pe masura ce si companiile trebuie sa invete sa se adapteze unei piete aflata intr-o dinamica continua.

Expertii in resurse umane apreciaza ca, jobul pe care il indepliniti anul acesta ar putea suferi modificari in cursul anului viitor, din cauza evolutiei situatiei economice, a repercusiunilor crizei mondiale asupra activitatii firmei pentru care lucrati.
 
Astfel, cei care au capacitatea de a invata noi lucruri sunt mult mai avantajati, fata de colegii cu o mentalitate mai putin flexibila

Cresterea productivitatii

In anul 2013, angajatii trebuie sa gaseasca noi metode ca sa isi eficientizeze munca depusa, potrivit expertilor. Fata de anul curent, angajatorii isi vor dori o productivitate cu 20 % mai mare, se arata intr-un sondaj recent, realizat de Corporate Executive Board. 

Astfel, managerii vor cauta sa angajeze oameni care sa fie capabili sa invete rapid, sa se adapteze schimbarilor si sa nu se astepte sa le fie spus de fiecare data ce si cum ar trebui sa realizeze o sarcina profesionala.



Sursa:  Manager.ro
Aflati mai multe >>

Branding personal sau cum sa reusesti in viata

Muzeul de Curiozitati Barnum, din New York a fost infiintat in 1842, ca un loc de recreere inedit - o combinatie intre gradina zoologica, acvariu, galerie cu figuri de ceara, spectacole de teatru sau iluzionism, freak show si expozitie cu obiecte ciudate, marea majoritate falsuri: o sirena mumificata, trunchiul unui copac la umbra caruia au stat Iisus si discipolii sai etc. Muzeul a ars complet in 1865, dar in cei 23 de ani de functionare a reusit performanta incredibila de a vinde cca 38 de milioane de bilete. Si interesant este ca aceasta performanta i se datoreaza in totalitate unui singur om: lui Phineas Taylor Barnum, fondatorul muzeului, cel care a aplicat cu consecventa o lectie de afaceri pe care a primit-o in tinerete. O lectie care tine de natura umana si care este valabila 100% si in ziua de astazi.

Totul a inceput cu o gluma proasta careia Phineas Taylor Barnum i-a cazut victima in 1836, pe cand avea 26 de ani. La momentul acela tocmai se angajase ca asistent al proprietarului unui circ, Aaron Turner, iar una dintre primele sarcini primite a fost sa rezolve niste comisioane marunte in orasul Annapolis, unde circul tocmai sosise si urma sa sustina o serie de spectacole.


Ceea ce s-a intamplat atunci pare desprins dintr-un episod din Twilight Zone: mergand prin oras, Barnum s-a trezit pur si simplu ca oamenii incep sa se tina dupa el, cu o atitudine agresiva. Oameni complet necunoscuti, pe care-i vedea pentru prima oara, pareau sa aiba ceva de impartit cu el si numarul lor tot crestea. Astfel ca foarte curand tanarul s-a trezit inconjurat de cateva zeci de indivizi furiosi care-i cereau socoteala, acuzandu-l ca... este Ephraim Avery, un suspect de crima care tocmai fusese achitat intr-un proces celebru al vremii si pe care toata America il considera in realitate vinovat.
A fost nevoie de toata puterea de convingere a lui Barnum ca sa-i determine pe agresorii sai sa mearga cu el la circ si sa-i verifice identitatea. Si odata ajunsi acolo misterul s-a risipit: seful lui, Aaron Turner, a explicat razand ca el insusi raspandise zvonul ca Barnum este de fapt Avery, ca sa faca o gluma pe seama angajatului sau. Iar gloata, inveselita si ea, s-a imprastiat.


Singurul care nu radea era, desigur, Barnum, care inca mai tremura. Foarte nervos, el a vrut sa stie ce era totusi cu gluma aceea idioata si Turner, devenit brusc serios, l-a lamurit: “Dragul meu, a fost spre binele afacerii noastre. Iti spun un lucru si te rog sa-l retii – daca vrei sa ai succes, nu-ti trebuie decat notorietate.” Si, intr-adevar, in zilele urmatoare tot orasul a vorbit numai despre gluma pe care o facuse directorul circului proaspat sosit in oras, iar consecinta a fost ca spectacolele s-au tinut cu casa inchisa in fiecare seara, cu oameni umpland pana la refuz tribunele.


Barnum n-a uitat aceasta lectie. Asa ca 6 ani mai tarziu, cand a deschis Muzeul de Curiozitati mentionat in introducere, a facut propria lui “gluma” pentru a atrage clientii: a luat un cersetor de pe strada, l-a platit cu 1 $ si i-a dat o sarcina bizara – sa iasa din muzeu cu 5 caramizi in brate, sa le aseze din loc in loc pe strazile din jur, apoi sa faca traseul in sens invers, sa culeaga caramizile si sa intre cu ele in muzeu. Si-n tot acest timp sa-si pastreze un aer serios si sa nu raspunda la niciun fel de intrebari ale trecatorilor.

Cand cersetorul a facut prima data treaba asta, cateva zeci de oameni s-au oprit si l-au privit nedumeriti. A doua oara erau deja cateva sute. Si multi dintre ei, rosi de curiozitate, au facut exact ce banuia Barnum ca vor face: au cumparat bilete si au intrat dupa cersetor in muzeu, sperand sa afle explicatia acestei ciudatenii. Pana la sfarsitul zilei, 1.000 de oameni vizitasera astfel muzeul. Si, logic, toti au povestit apoi intamplarea familiei si cunoscutilor, neuitand sa adauge ca vazusera cu aceasta ocazie si niste exponate interesante. Consecinta? In mai putin de o saptamana tot New York-ul stia de muzeul lui Barnum, noua atractie din oras.

N-a fost insa singura actiune de acest gen a lui Barnum. Intreprinzatorul a cautat tot timpul sa creeze valva in jurul afacerii sale si sa obtina astfel acel element vital asupra caruia i se atrasese atentia in urma cu ani: notorietatea. Ca urmare, a reusit sa declanseze o adevarata dezbatere nationala asupra existentei sirenelor (el avea o “sirena mumificata” in muzeu, in realitate un fals obtinut prin imbinarea dintre un bust de maimuta si o coada de peste), a lansat zvonul ca la muzeu poate fi vazuta o femeie in varsta de 161 de ani etc., avand grija ca din cand in cand sa reaprinda interesul in jurul exponatelor sale, trimitand el insusi scrisori redactiilor ziarelor in care, pretinzand ca este o somitate de prin Europa, demasca sarlataniile.

Barnum a inteles perfect cat de important este sa captezi atentia oamenilor. A inteles ca, odata ce ochii multimii se opresc asupra ta, capeti brusc o legitimitate speciala, devii important, interesant, valoros. Si a mai inteles ca nu conteaza cum captezi atentia, pentru ca - trebuie retinut acest aspect - motivul si calitatea acestei atentii nu au absolut nicio insemnatate! Barnum se bucura cand presa ii demasca sarlataniile si il desfiinta, deoarece astfel ramanea in atentia publicului. Iar din punctul lui de vedere atentia permanent intretinuta, pozitiva sau negativa, constituia conditia de baza a succesului.

Concluzia

Am vorbit pana acum strict despre afaceri si despre reusita in afaceri, dar trebuie spus ca strategia de mai sus are o arie de aplicare mult mai larga, practic in tot ceea ce tine de reusita in viata. Da, pentru a reusi in viata, captarea atentiei este intotdeauna esentiala.

Lumea se da in vant dupa exceptii, dupa curiozitati, dupa tot ce iese din tipare. Asa ca nu te teme niciodata sa scoti in evidenta lucrurile care te singularizeaza, nu te teme sa atragi atentia asupra ta, nu ocoli situatiile care te-ar face sa treci drept un personaj controversat sau chiar scandalos. Este de o mie de ori mai bine sa fii contestat si calomniat decat ignorat, iar aceasta observatie se aplica in toate profesiile – toti profesionistii trebuie sa aiba si ceva excentric in imaginea pe care o ofera publicului (vezi celebra fotografie a lui Albert Einstein, cu limba scoasa).

Si interesant este ca abilitatea de a iesi in evidenta nu este una cu care te nasti, ci una pe care o dobandesti: poti si trebuie sa inveti sa te plasezi in centrul atentiei si acest lucru e valabil mai ales daca esti un angajat care face primii pasi in cariera. Straduieste-te sa iesi in evidenta! Poate printr-un eveniment pe care poti tu insuti sa-l creezi, poate printr-o anumita particularitate a personalitatii tale pe care cei din jur s-o retina amuzati sau poate, pur si simplu, printr-un stil vestimentar specific, care are avantajul ca este si cel mai usor de observat. Daca ai reusit sa iesi in evidenta inseamna ca existi si ca sus, pe cer, incepe sa isi faca loc si steaua ta.
Aflati mai multe >>

miercuri, 26 septembrie 2012

8 sfaturi pentru o viata mai buna



Tu esti cel care alege lucrurile pe care le tolerezi si cele pe care nu le accepti. Este timpul sa iti recastigi puterea. Incepand de astazi, nu ar mai trebui sa tolerezi urmatoarele lucruri:

1. Oamenii negativisti
Chiar ai nevoie de astfel de oameni in jurul tau? Relatiile cu cei din jur ar trebui sa te ajute sa evoluezi, nu sa involuezi. Nu iti mai irosi timpul pretios cu oameni care incearca sa iti naruie visele. Petrece timpul alaturi de oameni care sa te inspire, pe care sa ii admiri si sa ii respecti.

2. Propria ta negativitate
Stii vocea aceea interioara cu care discuti tot timpul in gand? Poate nu iti dai seama, insa acea voce iti influenteaza toate alegerile in viata. Asculta-ti cu atentie gandurile. Daca dai peste negativism, opreste-te cat mai repede si inlocuieste gandurile negative cu unele pozitive. Gandurile iti determina actiunile.

3. Presiunea de a te „integra”
Vrei sa fii la fel ca ceilalti pentru a te integra in multime? Nu face aceasta greseala. Fii tu insuti, deoarece doar asta poti fi.

4. Obiceiurile nesanatoase
Avem o singura viata si un singur corp. Nu te autosabota. Alege sa mananci sanatos, fa exercitii fizice si ai grija de corpul tau.

5. Frica de schimbare
Viata presupune schimbare. Nu poti evolua daca ramai neschimbat. Fiecare zi este diferita, fiecare zi este incitanta. Fiecare zi reprezinta un nou inceput. Profita din plin de fiecare zi.

6. Repetarea acelorasi experiente
Experientele variate te ajuta sa te descoperi pe tine insuti si sa devii mai intelept. Cu cat experimentezi mai mult, cu atat viata ta devine mai interesanta.

7. Infidelitatea
Daca partenerul tau ti-a dovedit ca nu te respecta, atunci este timpul sa treci mai departe. Nu tolera niciodata infidelitatea.

8. Lipsa actiunii
Actioneaza la momentul potrivit, sau altcineva o va face in locul tau. In viata trebuie sa iti asumi riscuri si sa dai dovada de curaj. Altfel nu poti evolua.



Sursa: manager.ro
Aflati mai multe >>

joi, 20 septembrie 2012

Reclamatiile in domeniul asigurarilor - Ce sunt si unde se depun?


Sigla Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor CSA
Analiza si soluționarea reclamațiilor formulate de asigurați sau de alte persoane fizice/juridice cu privire la serviciile furnizate de asiguratori sau brokeri de asigurare reprezinta o parte importanta a activitații desfasurate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate constata daca o companie ce activeaza in domeniul asigurarilor isi asuma responsabilitațile in mod serios sau daca sunt necesare masuri suplimentare de supraveghere si control.
In acest fel, activitatea de soluționare a reclamațiilor reprezinta o parghie suplimentara prin care CSA protejeaza interesele indreptațite ale asiguraților, dar si o importanta sursa de informații pentru munca de supraveghere si control.

Ce este o reclamatie/sesizare/petiție?

Conform art. 2 din Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, prin petitie se intelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulata in scris sau prin e-mail, pe care un cetatean sau o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor şi institutiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societatilor nationale, societatilor comerciale, precum si regiilor autonome.

Cine poate depune o reclamatie pe piața asigurarilor?


Poate depune reclamație orice persoana fizica sau juridica care deține calitatea de asigurat, contractant al asigurarii sau beneficiar al unui contract de asigurare ori calitatea de pagubit (terța persoana fizica sau juridica prejudiciata de o persoana asigurata de raspundere civila).


Unde depuneti o reclamatie?


De multe ori se poate dovedi mai convenabil sa incercați o rezolvare pe cale amiabila a problemei dumneavoastra. Aceasta poate fi facuta reclamand nemulțumirea direct la societatea de asigurare respectiva sau la intermediarul in asigurari. Conform legislației, asiguratorul trebuie sa aiba stabilite si implementate proceduri de rezolvare a sesizarilor si reclamațiilor - Ordinul CSA nr. 3/2010 (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 226 din 9/04/2010). Asiguratorul este cel mai in masura sa raspunda si sa soluționeze sesizarea primita din partea asiguratului.
In situatia in care nu ati ajuns la o intelegere amiabila cu societatea respectiva, atunci va puteți adresa Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor. Reclamatia dumneavoastra, care trebuie adresata in scris si sa fie insoțita de documente doveditoare, se rezolva in termenul legal de 30 de zile de la data inregistrarii.

Puteți opta pentru una din urmatoarele modalitați de a transmite o reclamație:

Direct la sediul central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor sau la sediile reprezentanțelor teritoriale ale CSA;
Prin fax sau email;
Completand formularul de reclamații disponibil in CSA - Reclamatii online asigurari (se transmite la sediul din Bucuresti).
Accesați aici datele de contact ale Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor din Bucuresti si ale reprezentanțelor sale teritoriale din Cluj-Napoca, Iasi, Constanța sau Timisoara.

Atentie!
Reclamațiile anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare a petitionarului nu se iau in considerare şi se claseaza.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor nu are competențe legale de a soluționa eventualele litigii nascute intre asiguratorii/intermediarii in asigurari si societațile cu care acestia au relații contractuale de natura comerciala (orice alte persoane fizice sau juridice prestatoare de servicii).
Aflati mai multe >>

Vrei mai mult de la polita CASCO, testeaza CASCO Exclusiv


Incepand cu 20 septembrie, Carpatica Asig ofera CASCO Exclusiv, cel mai atractiv produs de pe piata asigurarilor auto facultative prin tarifele avantajoase, gama variata de riscuri acoperite si beneficiile suplimentare oferite.
Produsul este destinat persoanelor fizice si juridice, caracterizandu-se prin complexitate si flexibilitate si acoperind o gama variata de riscuri. Casco Exclusiv este structurat pe 2 module de baza, putand fi configurat in functie de necesitatile specifice fiecaruia.
Riscuri acoperite pentru modulul „Optim“:
a) ciocniri, loviri sau izbiri cu alte vehicule, animale sau cu orice corpuri mobile sau imobile aflate în afara autovehiculului, inclusiv zgârieri produse de un alt autovehicul; căderi (cădere în prăpastie, cădere în apă a autovehiculului sau scufundării ambarcaţiunii pe care se află autovehiculul cu prilejul transbordării, cădere din cauza ruperii podului); derapări sau răsturnări; căderea unor corpuri (exemplu: copaci, blocuri de gheaţă sau bolovani etc.) pe autovehicul;
b) incendiu, explozie;
c) trăznet, fenomene atmosferice, inundaţie, cutremur de pământ, prăbuşire sau alunecare de teren, greutatea stratului de zăpadă, avalanşă (zăpadă, gheaţă sau grohotiş); Riscuri acoperite pentru modulul „Premium“:
– cele de la acoperirea „Optim“ la care se adaugă:
a) furtul întregului autovehicul, inclusiv avariile constatate asupra autovehiculului găsit;
b) furtul prin efracţie sau fără urme vizibile de efracţie, de părţi componente sau piese ale autovehiculului asigurat (furt parţial);
c) avariile produse autovehiculului ca urmare a furtului sau a tentativei de furt.

Si pentru ca prognoza economica anunta vremuri capricioase, asigurarea CASCO Exclusiv vine la tarife avantajoase.

Totodata, clientul beneficiaza de servicii de asistenta rutiera incluse in asigurarea de baza. 

De asemenea, oferim acoperire teritoriala extinsa, asigurarea fiind valabila pe întregul teritoriu al continentului Europa, precum şi pe teritoriul Turciei.

CASCO EXCLUSIV rasplateste responsabilitatea si fidelitatea, oferind posesorilor de polite reinnoite reduceri ale primei de asigurare. 

Un beneficiu aditional il constituie valabilitatea politei in cazul in care autovehiculul este condus de un alt conducator auto, cu acordul asiguratului. 

Si pentru ca noul produs sa-si creeze auspicii favorabile inca de la lansare, organizam campanie „La un Casco Exclusiv, primesti plinul inclusiv” care va premia automat, fara tragere la sorti, primii 1.000 de cumparatori ai politei Casco Exclusiv. Premiile vor consta tichete de combustibil auto (benzina sau motorina), fiecare dintre cele 1.000 de premii avand valoarea de 250 de lei Regulamentul este disponibil pe siteul societatii

Va reamintim ca societatea de asigurari Carpatica are o ecipa manageriala noua si se afla in plina restructurare atat organizatorica, cat si a produselor de asigurare oferite clientilor sai.
Aflati mai multe >>

miercuri, 19 septembrie 2012

Un salariat sarac va fi, inevitabil, un pensionar foarte sarac

un salariat sarac va fi un pensionar foarte sarac
Presedintele Comisiei pentru buget, finante si banci a Camerei Deputatilor Maria Eugenia Barna, a afirmat miercuri, ca actualul nivel de salarizare din Romania va impiedica obtinerea de pensii adecvate unui nivel de trai decent, astfel ca salariatul sarac de astazi va deveni pensionarul foarte sarac de maine.

"Daca vorbim despre viitorul pensiilor, calitatea locurilor de munca si a salariilor este raspunsul pentru realizarea de pensii sigure, viabile si adecvate pentru a avea un nivel de trai decent. Problema care se pune in prezent este precaritatea salariilor: un salariat sarac va fi, inevitabil, un pensionar foarte sarac", a declarat Maria Eugenia Barna.

Acesta a adaugat ca, in prezent, toate sistemele de pensii, nu doar cele din Romania, se afla sub presiunea crizei, evolutiile pietelor financiare afectandu-le puternic, consecinta fiind reducerea drastica a fondurilor si cresterea deficitului.

"Construirea unui sistem de pensii acceptat si acceptabil ar trebui sa porneasca de la intrebarea ce fel de societate dorim sa avem: vrem o Europa in care valori sociale, precum responsabilitatea si solidaritatea colectiva, sa fie predominante sau ne alegem un model in care numai piata si libera circulatie a capitalului conteaza?", a spus presedintele Comisiei pentru buget, finante si banci a Camerei Deputatilor, care a adaugat ca-si pune aceasta intrebare in calitate de reprezentant al unui partid de centru-stanga.

Dupa parerea sa, ar trebui crescut numarul locurilor de munca, salariile sa fie majorate, iar sistemul educational, inclusiv cel de calificare profesionala, imbunatatit.

"O discutie despre sustenabilitatea fondurilor de pensii am purtat si cu reprezentantii Fondului Monetar International (FMI) care s-au aratat foarte mirati ca nu avem grija de tineri, ca nu investim in educatie, ca avem un mare numar de someri in randul absolventilor si ne puneau intrebarea cine le va plati acestor tineri, in viitor, pensiile", a spus Maria Eugenia Barna.

"Parlamentul si actorii politici, inclusiv guvernul, realizeaza cadrul legislativ care sa conduca la un management performant al schemelor de pensii, pentru a obtine un echilibru intre populatia activa si pensionari, reducerea poverii fiscale a salariatilor si angajatorilor, concomitent cu crearea de pensii adecvate unui nivel de trai decent si eliminarea impactului de gen (diferentele de salarizare intre barbati si femei - n.r.)...In cadrul procesului de reforma a sistemului de pensii, urmarim sa mentinem in primul rand sustenabilitatea finantelor publice si existenta unor politici proactive pe piata fortei muncii. Este vorba despre o dimensiune macroeconomica pentru a consolida sistemele de pensii si despre una sociala - existenta unei pensii din care sa poti trai decent la batranete", a afirmat presedintele Comisiei pentru buget, finante si banci a Camerei Deputatilor.

In incheiere, deputatul Maria Eugenia Barna si-a exprimat speranta ca viitorul Parlament va trebui sa organizeze o serie de dezbateri care sa implice toti actorii din piata pentru a se putea ajunge la solutii pozitive.

Sursa: Money.ro

Aflati mai multe >>

Euroins, Carpatica şi Astra in topul reclamatiilor inregistrate la CSA

reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor CSA a primit anul trecut 7.570 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, numar in scadere cu 0,15% fata de anul precedent, majoritatea vizand asigurarile auto si societatile Euroins, Carpatica si Astra.

Din numarul total de reclamatii analizate de autoritatea de reglementare, 98,23% au fost indreptate impotriva societatilor de asigurare si 1,77% au vizat brokerii de asigurare.

De asemenea, la CSA au fost inregistrate anul trecut un numar de 163 de reclamatii depuse de unitati de reparatii auto, din care 136 au fost finalizate prin plata de catre companiile de asigurari.

Anul trecut, trei societati de asigurare au inregistrat cumulat 60,15% din numarul totalul de reclamatii adresate CSA, si anume Euroins - 27,65%, Carpatica Asig - 16,96% si Astra - 15,54%.

"Dinamica reclamatiilor inregistrate in anul 2011, raportat la anul 2010, arata ca societatile Euroins si Astra au inregistrat cresteri de 58,44% si, respectiv, de 18,91%, in timp ce societatea Carpatica a inregistrat o scadere cu 33,71%", se arata in raportul anual la institutiei.

Potrivit documentului, CSA a constatat ca cel mai mare procentaj (82,66%) de reclamatii solutionate in favoarea petentilor a fost inregistrat de catre Euroins.

Ca urmare a interventiei CSA, Euroins a finalizat majoritatea dosarele de dauna prin plata imediata a despagubirilor cuvenite petentilor.

"Carpatica a inregistrat cea mai mare pondere a reclamatiilor constatate ca neintemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamatii si sesizari. Analizand motivele care au stat la baza respingerii de la plata a dosarelor de dauna in speta s-a constatat ca 570 reclamatii, reprezentand 60,77% din total, au la baza concluziile rapoartelor de investigatii proprii, precum si pe cele de expertiza tehnica extrajudiciara, efectuate la solicitarea Carpatica", se mai spune in raport.

Potrivit CSA, structura numarului de petitii inregistrat pe fiecare dintre cele doua categorii de asigurari, respectiv asigurari generale - 7.268 (96,01%) si asigurari de viata - 302 (3,99%), a ramas similara celei inregistrate in anul 2010.

"Astfel, ponderea importanta au detinut-o reclamatiile si sesizarile inregistrate pentru clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto (RCA) si Carte Verde si pentru asigurarile facultative CASCO, care detin cumulat 89,79% din total, de la 91,52% in 2010", se precizeaza in document.
Din totalul reclamatiilor si sesizarilor inregistrate pe clasele de asigurari generale, cele aferente RCA au inregistrat o crestere relativ redusa, de 2,96%, iar cele pentru asigurarile facultative tip CASCO au marcat o scadere de 17,46%.

Pentru alte forme de asigurari generale s-au inregistrat 471 de reclamatii si sesizari, in urcare cu 54,43% fata de anul 2010.

Potrivit datelor din raport, CSA a solutionat in mod favorabil petentilor un numar de 3.732 de reclamatii si sesizari, ceea ce reprezinta 49,30% din totalul inregistrat in 2011. In acelasi timp, CSA a constatat ca 3.838 de reclamatii si sesizari au fost neintemeiate, respectiv 50,70% din total.

Sursa: Money.ro
Aflati mai multe >>

sâmbătă, 15 septembrie 2012

Jim Goetz: Este socant ca startup-urile ignora o piata de 500 MILIARDE DE DOLARI

Este socant ca startup-urile ignora o piata de 500 mld de dolari
Venture capitalist-ul Jim Goetz spune ca este socat ca atat de putini antreprenori sunt concentrati asupra dezvoltarii unor produse pentru industrie, avand in vedere potentialul pietei.

Citeste articolul integral aici:



"Modelul de business, gratie lui Marc Benioff, este o arma, pentru toti antreprenorii", a declarat Goetz, referindu-se la tehnologia cloud si solutiile de abonare.
Aflati mai multe >>

Rataciti in traducere

a stapani o limba nu echivaleaza cu a sti cuvinte
Un certificat de traducator se poate obtine cu nota 7, adica, nici nu excelezi si esti un pic peste mediocru, iar, daca ai dificultati, dai o fuga sau mai multe la dictionar.

De fapt, daca ar fi vorba de dat o fuga, ar fi bine pentru ca cei in cauza s-ar plictisi si ar accesa variantele on-line sau si-ar tine volumul la indemana. Sigur, ar mai exista si varianta consultarii cat mai rare, tocmai pentru ca ai inceput sa stapanesti mai bine limba respectiva. 

Dar a stapani o limba nu echivaleaza cu a sti cuvinte, cu a nu avea nevoie de dictionar. Asta poate face un robot. Cum este Google Translation, care, de multe ori, ofera traduceri ilare pentru un vorbitor nativ al limbii in care face traducerea.

Din nefericire, multi traducatori actuali se comporta cam ca masinaria Google: stiu echivalentul cuvintelor, dar nu au ceva mult mai important... simtul limbii. 

Cu ani in urma, cand probabil certificatul de traducator nu se lua cu 7 sau cand nota respectiva echivala cu un 10 de acum, inainte ca protagonistii unui film sa rosteasca primele vorbe, pe marile ecrane, aparea autorul traducerii si adaptarii. Distinctie clara intre cele doua. 

La fel si in cazul cartilor traduse. De putine ori, cineva priceput mai mult la traducere si mai putin la adaptare se multumea sa lase termenul in limba respectiva si sa-i spuna sensul de baza intr-o  nota de subsol, cu precizarea ca expresia sau jocul de cuvinte este  intraductibil. 

Cu putin efort, poate ca l-ar fi facut traductibil. Din pacate pentru ei, traducatorii de filme nu puteau face nota de subsol asa ca erau obligati sa adapteze. Sa nu mai vorbim despre statele care au ales nefericita idee a dublajului, unde traducatorul ce poate face? Sa lase actorii sa dea din gura fara ca (tele)spectatorii sa auda jocul de cuvinte intraductibil?

Si in filme si in carti, au inceput sa apara, mai ales dupa Revolutie,  probleme de adaptare. Cele mai frecvente sunt numele unor orase foarte cunoscute. N-o sa mai spuna cineva Noul York, Lipsca (Leipzig), desi, din fericire, se mai vorbeste despre Noua Zeelanda, Noua Caledonie, Noua Scotie. 

Dar putini tineri, altfel mari patrioti, se obosesc sa utilizeze termenii corespondeti in limba romana pentru Nice, Milan, Marseille, Wien. Pe urma, se mai intampla ca substantivul "map" (harta – in limba engleza) sa ajunga in limba romana... mapa sau, desi verbul to ask este folosit in discutia despre casatorie, este tradus cu sensul de a intreba sau verbulto save, intr-un dialog despre economisire, este tradus cu a salva... 

In carti sau in filme, o traducere incorecta poate cel mult sa supere sau sa starneasca rasul. Dar, cand este vorba de a traduce gresit sau aproximativ declaratii oficiale, consecintele pot fi grave. 

Ministrul francez de Interne, Manuel Valls, declara: "La France ne peut pas accueillir toute la misere du monde et de l'Europe", iar traducerea a fost "Franta nu poate primi toata mizeria din lume si din Europa". 
Desi variantele on-line ale DEX amintesc, in treacat, ca mizerie  inseamna si murdarie, probabil ca, de la traducerea romanului "Les Miserables", nimeni nu a mai folosit, in limba romana, termenul de mizerie pentru a desemna nefericirea sau saracia extrema, termeni imprumutati, cu tot cu sensul de baza, din limba franceza. 

Asadar, traducerea corecta, mot-a-mot, ar fi "Franta nu poate primi toata nefericirea din lume si din Europa", iar o traducere mai buna, cu tot cu adaptare, ar fi "Franta nu poate fi refugiul pentru toti nefericitii lumii si ai Europei", iar, in cei mai putin diplomatici termeni, pe intelesul tuturor: "Franta nu este mama ranitilor!"

Oricare dintre acestea se apropie mai mult de ceea ce a vrut sa spuna, sa transmita, sa comunice oficialul francez.

Sursa: manager.ro
Aflati mai multe >>

sâmbătă, 25 august 2012

Traieste fara a cumpara aproape nici un obiect nou

Traieste fara a cumpara aproape nici un obiect nou
Katy Wolk-Stanley, in varsta de 44 de ani, este paramedic, mama a doi copii si persoana din spatele site-ului The Non-Consumer Advocate. Femeia a reusit ca in ultimii cinci ani sa nu cumpere aproape niciun produs nou, la prima mana, cu cateva exceptii care tin de igiena si sanatate. Aceasta misiune a ajutat-o sa faca economii substantiale si sa scape de stres. 

Sunt doar cateva lucruri pe care Katy le cumpara noi, din ratiuni lesne de inteles. Este vorba de lenjerie intima, hrana si cosmetice.

Femeia cumpara toate celelalte obiecte la mana a doua. Cu timpul a ajuns sa nu-si mai doreasca sa cumpere nimic, deoarece schimba lucrurile doar atunci cand nu mai pot fi utilizate. Inainte de a inlocui un obiect, ea se straduieste mai intai sa il repare.

"Accept faptul ca nu toate posesiunile mele sunt cele mai bune si accept faptul ca familia mea poate trai fara luxul pe care unii il primesc de-a gata."

Katy spune ca de fiecare data cand intra intr-un magazin are convingerea ca in lume sunt produse mult mai multe lucruri decat este nevoie.

Femeia spune ca una din criticile frecvente care i se aduc este ca necumparand lucruri noi nu sustine economia americana. "Imi platesc taxele, imi trimit cei doi fii la scoli publice si sunt activa in comunitate. Daca o economie puternica nu poate supravietui fara ca cetatenii sai sa cumpere cantitati mari de lucruri nefolositoare, atunci acolo exista o problema", raspune Katy.

Sfatul lui Wolk-Stanley: "Ai deja o multime de lucruri. Iar daca este ceva ce-ti trebuie sau iti doresti, il poti gasi la mana a doua, imprumuta de la un prieten sau pur si simplu poti trai fara acel lucru. Economisesti bani si este o provocare interesanta." Via The Non-Consumer Advocate

„Numele meu este Katy Wolk-Stanley si eu sunt " avocatului non-consumatorilor". Prin aceasta vreau să spun că eu sunt aici pentru a ajuta oamenii să învețe să trăiască cu mai puțin și să facă acest lucru într-un mod care diminueaza impactul lor asupra mediului...

...Eu nu cumpăr nimic nou. Am decis să fac parte din "The Compact", care este o mișcare raspandita in toată lumea, din care fac parte oameni care aleg să se gândească în afara "big box" si nu cumpara nimic nou. Acest lucru nu înseamnă că as umple casa mea cu o mulțime de lucruri folosite, aceasta însemna că in general eu cumpar foarte putin ...” Spune despre ea Katy Wolk-Stanley pe The Non-Consumer Advocate.
Aflati mai multe >>

Prea multe vaicareli iti afecteaza creierul

Sa asculti prea multe vaicareli si plangeri din partea celorlalti iti poate afecta activitatea cerebrala
Detesti sa-i asculti pe ceilalti plangandu-se? Sa asculti prea multe vaicareli si plangeri din partea celorlalti iti poate afecta activitatea cerebrala in moduri la care nu te-ai gandit niciodata.


A-i asculta pe ceilalti plangandu-se va dauna creierului tau. Jurnalistii de la Inc.com au selectat tot ce ar trebui sa stii si cum ai putea sa te protejezi. “Daca stai tintuit prea mult intr-un colt ascultand vorbele cuiva incarcat de energie negativa, si tu vei incepe sa te comporti ca atare”, spune Trevor Blake. Ba, mai rau, expunandu-te la multe vaicareli te poti...prosti. Studiile arata ca o expunere de 30 de minute (sau peste) la atitudini negative, inclusiv prin urmarirea unor materiale TV, ataca membrana neuronilor din hipocamp (parte cheie a creierului in stocarea amintirilor). “Aceeasi regiune a creierului este implicata si in rezolvarea problemelor. Cand sunteti acaparat de o persoana care se plange, practic aceasta zona este complet bruiata”, exploca Trevor Blake.

A-i asculta pe ceilalti plangandu-se va dauna creierului tau. Jurnalistii de la Inc.com au selectat tot ce ar trebui sa stii si cum ai putea sa te protejezi. “Daca stai tintuit prea mult intr-un colt ascultand vorbele cuiva incarcat de energie negativa, si tu vei incepe sa te comporti ca atare”, spune Trevor Blake. Ba, mai rau, expunandu-te la multe vaicareli te poti...prosti. Studiile arata ca o expunere de 30 de minute (sau peste) la atitudini negative, inclusiv prin urmarirea unor materiale TV, ataca membrana neuronilor din hipocamp (parte cheie a creierului in stocarea amintirilor). “Aceeasi regiune a creierului este implicata si in rezolvarea problemelor. Cand sunteti acaparat de o persoana care se plange, practic aceasta zona este complet bruiata”, exploca Trevor Blake.

Dar daca esti managerul unei companii, nu trebuie sa asculti despre tot ce nu merge bine in companie? “E o mare diferenta intre a ti se aduce la cunostinta ceva ce nu este in regula si niste vaicareli. De obicei, oamenii care se plang nu cauta de fapt o solutie. Ei vor doar ca si tu sa li te alaturi, sa fii in asentimentul lor si uneori chiar cauta aprobarea ta (Nu-i asa?). Asta pana cand iti afecteaza activitatea cerebrala si devii ascultator pasiv. Iar daca vei incerca sa le schimbi comportamentul, nu vei face decat sa devii tinta lor”, explica Trevor Blake.

Cum iti poti apara creierul de negativitatea celor din jur?


Blake recomanda cateva tactici:

1.Distanteaza-te
“Tatal meu era sclavul tigarilor”, se confeseaza Blake. “Am incercat sa il schimb, dar nu a fost usor”. Blake stia ca fumatul pasiv ii poate afecta plamanii, asa ca singura solutie era sa stea la distanta de tatal sau cand fuma. “Trebuie sa tratam vaicarelile in acelasi mod”, ne sfatuieste Blake. “Creierul va va multumi daca il veti tine cat de departe puteti de cei care se plang”.

2. Cere-i persoanei care se plange sa rezolve problema
Dar cand nu poti sa te distantezi, cere-i celui care se vaicareste sa rezolve problema. Responsabilizeaza-l si fa-l sa-si asume problema si sa caute o solutie. “Cand aud pe cineva plangandu-se, il intreb: “Ce ai de gand sa faci in legatura cu asta?”. Cei mai multi fug de aceasta intrebare si isi dau seama ca nu sunt interlocutorul pe care il cauta”, spune Blake. Dar o parte chiar vor incerca sa rezolve problema.
 
3. Baricadeaza-te!
Cand esti prins in capcana vaicarelilor celorlalti, poti folosi tehnici mentale de a bloca negativitatea sa ajunga la neuronii tai. Trevor explica tehnica slujindu-se de tehnica lui jucatorului spaniol de golf Seve Ballesteros adoptata intr-un meci impotriva lui Jack Nicklaus (un meci pe care spectatorii doreau ca Ballestros sa il piarda). “A fost greu ca spaniolul sa blocheze ostilitatea multimii. Asa ca si-a imaginat ca un clopot de sticla invizibil il protejeaza”. Astfel de imagini chiar te pot proteja, daca le folosesti cu intensitate. Trevor recunoaste ca pentru el globul de sticla al lui Ballestros este mai degraba o manta  care il face invizibil, in genul celei folosite de Harry Potter.

Sursa: manager.ro
Aflati mai multe >>

Cum sa faci o aplicatie pentru smartphone?

 faci o aplicatie mobila de calitate de la zero ai nevoie de Appscend care permite dezvoltatorilor sa integreze in aplicatiile lor servicii precum YouTube, Picasa, Google Maps sau Facebook

Crezi ca poti sa faci o aplicatie mobila functionala in 15 minute? Greu de crezut, daca o iei de la zero si chiar daca esti un maestru al liniilor de cod. Ai nevoie de ajutor. Exista o platforma care iti permite sa faci asta. Este vorba de Appscend, un startup romanesc cu al carui set de unelte de tip do-it-yourself poti dezvolta o aplicatie pentru iPhone sau Android in doar cateva minute.

Ca sa faci o aplicatie mobila de calitate de la zero ai nevoie de cel putin cateva saptamani si de cateva mii de dolari. Cu Appscend si cu cunostinte minime de XML, poti face acest lucru in 15 minute, cu circa 200 de dolari. Mai mult, Appscend le permite dezvoltatorilor sa integreze in aplicatiile lor servicii precum YouTube, Picasa, Google Maps sau Facebook.

Succesul afacerii nu s-a lasat asteptat. Appscend are 2.000 de companii inregistrate in platforma si cele 250 de aplicatii construite prin intermediul acesteia au ajuns la peste jumatate de milion de consumatori din intreaga lume. Ca sa observam cresterea, in noiembrie 2011 Appscend avea 700 de companii inregistrate.

Povestea cofondatorilor Appscend, Sebastian Vaduva, Andrei Marinescu si Gabi Dobocan, este interesanta si pentru ca au reusit sa atace piata internationala fara a beneficia de o runda consistenta de investitii. S-au bazat pe banii castigati dintr-un proiect anterior, Vitality Media, si pe sprijinul (si financiar) lui Peter Barta, directorul executiv al Fundatiei Post-Privatizare.


Sursa: manager.ro
Aflati mai multe >>

Ce obligatii are un angajat care a urmat programe de training fata de angajatorul care le-a platit

Obligatiile salariatilor care au beneficiat de cursuri platite de angajator
Atunci cand angajatorul ia decizia sa trimita un angajat la cursuri de formare profesionala, toate cheltuielile trebuie sa fie suportate de catre angajator. Aceasta facilitate nu este considerata avantaj in natura si nici impozitata.


Salariatii care au beneficiat de un curs sau un stagiu de formare profesionala, initiat de catre angajator, nu pot cere incetarea contractului individual de munca daca s-a stabilit, prin act aditional, o perioada in care trebuie sa ramana in organizatie dupa urmarea cursurilor.

"Durata obligatiei salariatului de a presta munca in favoarea angajatorului care a suportat cheltuielile ocazionate de formarea profesionala, precum si orice alte aspecte in legatura cu obligatiile salariatului, ulterioare formarii profesionale, se stabilesc prin act aditional la contractul individual de munca. Nerespectarea de catre salariat a acestei dispozitiei implica obligarea acestuia la suportarea tuturor cheltuielilor ocazionate de pregatirea sa profesionala, proportional cu perioada nelucrata din perioada stabilita conform actului aditional la contractul individual de munca", potrivit specialistilor de la portalul LegislatiaMuncii.ro.

Insa nu toate companiile le impun angajatilor pe care ii trimit la cursuri de formare profesionala semnarea unui act aditional prin care sa se oblige ca nu parasesc compania o perioada de timp. De exemplu, SAP Romania trece toti noii angajati prin cursuri de formare, care dureaza pana la sase saptamani. Valentin Tomsa, directorul general al companiei, a declarat pentru Manager.ro ca cei care urmeaza aceste cursuri nu sunt obligati sa lucreze pentru SAP o anumita perioada, putand pleca oricand doresc. "Acest lucru se intampla insa foarte rar", potrivit lui Tomsa.


Sursa: manager.ro
Aflati mai multe >>