luni, 7 ianuarie 2013
Noua taxa auto
Anul 2013 a adus inlocuirea taxei de prima inmatriculare cu un timbru de mediu platit mai scump de proprietarii de masini vechi si mai putin de proprietarii de masini noi.
Noul an vine cu vesti nu tocmai bune pentru soferi: carburantii s-au scumpit cu 2%-3% din cauza majorarii accizelor, asigurarea auto obligatorie s-a scumpit si ea. Iar in decursul acestei luni, Guvernul va aproba si noua forma de taxare la inmatricularea autovehiculelor.
Premierul Victor Ponta a afirmat, de curand, ca fosta taxa auto va fi inlocuita cu o taxa de mediu, insa numai dupa ce vor fi avut loc in prealabil consultari si cu Comisia Europeana, pentru a evita intrarea in infrigement.
Fie ca a fost botezata „taxa de mediu", „taxa de prima inmatriculare" sau „taxa pe poluare", taxa auto a avut (sau cel putin si-a dorit sa aiba) intotdeauna un singur priniepiu la baza: poluatorul plateste. Taxa de poluare pe care guvernul Ponta o pregateste va avea acelasi principiu.
Exista doua variante de taxare. Taxa anuala: daca posesorii de autovehicule vor trebui sa plateasca anual aceasta taxa, atunci, in mod logic, valoarea acesteia va fi mai mare pentru masinile care polueaza mai mult. in acest caz, nu va conta nici vechimea autovehiculului, nici capacitatea cilindrica. Taxa achitata la prima inmatriculare: daca taxa de poluare va trebui achitata la prima inmatriculare a masinii, atunci, cel mai probabil, taxa va fi in concordanta cu valoarea reziduala a masinii.
Sursa: Capital
Posturi similare in categoria Asigurari
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu