luni, 4 februarie 2013

CSA limiteaza pozitiile de conducere disponibile pentru cei fara experienta in asigurari

Cei care au fost angajati in ultimii cinci ani in pozitii de conducere intr-o institutie de reglementare si supraveghere in domeniul asigurarilor pot accesa mai usor decat pana acum functii similare in cadrul companiilor private, potrivit unor modificari adoptate de CSA la normele privind autorizarea si functionarea asiguratorilor.

Astfel, cei care au ocupat intr-o astfel de institutie o pozitie la nivelul minim de director al unei directii de specialitate in ultimii cinci ani, pot fi numiti intr-o pozitie de conducere executiva sau de membru al directoratului la un asigurator fara a mai sustine un interviu profesional in prezenta unei comisii a CSA. In cazul lor, nu mai este nevoie nici de indeplinirea conditiei de a avea o experienta de cel putin 5 ani in domeniul asigurarilor sau de 7 ani in domeniul financiar-bancar, dintre care cel putin 3 ani, respectiv 5 ani, intr-o functie de conducere in aceste domenii.

CSA a limitat totodata pozitiile de conducere care puteau fi ocupate de oameni fara experienta in asigurari, astfel incat acestia mai pot fi numiti pe pozitii de conducere doar in departamentele economico-financiar, juridic, control intern, audit intern si tehnologia informatiei. Conform reglementarilor anterioare, seful departamentului de evaluare medicala a asiguratilor, precum si alte departamente existente in organigrama companiilor de profil puteau fi conduse de oameni fara experienta specifica in domeniul asigurarilor.

O alta modificare se refera la anumite pozitii ramase vacante. Astfel, "in termen de 5 zile lucratoare de la data vacantarii unei functii detinute de o persoana semnificativa sau de o persoana desemnata intr-o functie de conducere care nu este specifica domeniului asigurarilor, asiguratorul si persoana in cauza vor comunica in scris Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor numele si functia persoanei respective, cu exceptia vacantarii functiei de actuar, pentru care se va efectua comunicarea in termen de 3 zile lucratoare".

De asemenea, pentru persoanele semnificative ale asiguratorului, cu exceptia membrilor in Consiliul de Administratie sau Supraveghere sau in conducerea executiva/directorat, precum si pentru persoanele desemnate in functii de conducere care nu sunt specifice domeniului asigurarilor, termenul de numire a unei alte persoane in aceasta functie este de 60 de zile de la data vacantarii, cu exceptia actuarului pentru care perioada de numire este de maximum 20 de zile calendaristice, in cazul revocarii acestuia".

Prin aceleasi modificari aduse legislatiei secundare, CSA a marit termenul de raspuns privind acordarea autorizatiei de functionare pentru asiguratori de la 60 de zile, la 4 luni de la data depunerii tuturor documentelor necesare.

Schimbarile au fost aduse prin Ordinul CSA nr. 6/2013 din 23 ianuarie 2013 si publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 66 pe 31 ianuarie 2013. Acesta a modificat si completat Ordinul 16/2012, care reglementa Normele privind autorizarea si functionarea asiguratorilor.


Sursa: 1asig.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu