luni, 4 februarie 2013
Cum sa atragi atentia unui headhunter?
A intra in vizorul unui headhunter nu reprezinta un demers facil din
mai multe motive: expertii in resurse umane sustin ca, in primul rand trebuie
ca tu sa ai un nivel ridicat de experienta, situat intre 5 si 7 ani, sa posezi
un grad ridicat de notorietate in specialitatea ta profesionala, iar mai mult,
trebuie sa corespunzi cu necesitatile actuale ale recrutorului "de
capete".
Trebuie sa stiti ca headhunterii primesc bani de la firmele care au
nevoie de serviciile lor si nu sunt platiti de candidati. Acestia se orienteaza
in activitatea lor de “vanatori de capete”, in functie de joburile pentru care
cauta profesionisti veritabili si nu in functie de nevoile sau de abilitatile
tale profesionale.
Specialistii recomanda cateva reguli obligatorii, atunci cand vrei sa
iti faci relatii cu headhunterii:
Incearca sa abordezi un headhunter, chiar daca inca nu ai nevoie de
serviciile lui. Recrutorii de profesionisti pentru posturile unor mari companii
nu isi pot permite sa propuna pentru un job important pe cineva care a ramas
fara job.
Astfel, headhunterii prefera sa colaboreze cu angajati care deja au un
post stabil si bun, dar care se gandesc si la viitor. Asa ca, acesta este
momentul in care trebuie sa initiezi intalnirea si sa ii atragi atentia
recrutorului de top asupra abilitatilor tale.
Fii pregatit in privinta profilului tau online. Este recomandat ca
in momentul in care iei legatura cu un recrutor, sa ai profilul pregatit deja.
Trebuie sa stii ca un headhunter va efectua rapid o verificare online a
experientei tale, inainte sa fie de acord sa va intalniti si sa discutati.
Este important sa atragi atentia! Asa ca, pentru a obtine efectul
scontat si pentru a face o prima impresie cat mai favorabila, ai nevoie de un
profil complet pe LinkedIn, realizat cat mai profesionist cu putinta.
3. Cerceteaza noile joburi care apar pe site-urile companiilor de
Executive Search. “Vanatorii de capete” apreciaza abordarea proactiva, asa ca
tu trebuie sa dai dovada de adaptare la orice fel de situatie.
Recomandarea expertilor este aceea de a aborda consultantul de
Executive Search pentru postul vizat de pe site-ul studiat, despre care tu consideri
ca se potriveste cel mai bine cu experienta ta profesionala. Initiativa ta va
fi cu certitudine apreciata de recrutor.
Nu merge nepregatit la intalnirea cu recrutorul si documenteaza-te
cu atentie. Pentru discutia pe care o vei purta cu headhunter-ul, ca la orice
interviu de angajare, trebuie sa mergi bine pregatit si sa dai dovada de
seriozitate si minutiozitate.
Este recomandat sa stii totul despre firma pe care acesta o reprezinta,
sa afli cat mai multe date despre persoana lui si mai ales, despre industria in
care activezi. In plus, este bine sa ai cunostinte solide despre tendintele
evolutiei domeniului tau de activitate si despre cei mai importanti “jucatori”
din domeniul tau.
Fii un bun strateg si nu te pripi, pentru ca abordarea recrutorului nu
trebuie sa fie in niciun caz superficiala!
Intretine relatia si dupa prima intalnire. Chiar daca tu apreciezi
ca sansele tale sunt mici pentru a ti se propune un job, imediat dupa ce ai
intrat in baza de date a recrutorului, nu trebuie sa te descurajezi. In aceste
momente rabdarea, perseverenta si o strategie bine gandita sunt extrem de
importante pentru succesul de mai tarziu.
Expertii recomanda sa iei parte la evenimentele din industrie unde stii
ca va veni si headunterul si sa reintaresti periodic relatia pe care o vei
stabili cu acesta. Nu trebui sa il presezi, dar nici sa nu ai initiativa deloc.
Echilibrul primeaza!
Comunicarea cu recrutorul se poate realiza si online, mai ales prin
retelele de socializare, atat de utilizate in acest moment.
Sursa: Manager
Posturi similare in categoria Dezvoltare personala
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu