luni, 4 februarie 2013

Cum sa atragi atentia unui headhunter?

Daca vrei un job foarte bun este foarte avantajos sa iti faci o relatie buna cu headhunterii, in conditiile in care vrei sa ti se propuna oferte de angajare din ce in ce mai bune pentru cariera ta profesionala.             

A intra in vizorul unui headhunter nu reprezinta un demers facil din mai multe motive: expertii in resurse umane sustin ca, in primul rand trebuie ca tu sa ai un nivel ridicat de experienta, situat intre 5 si 7 ani, sa posezi un grad ridicat de notorietate in specialitatea ta profesionala, iar mai mult, trebuie sa corespunzi cu necesitatile actuale ale recrutorului "de capete".

Trebuie sa stiti ca headhunterii primesc bani de la firmele care au nevoie de serviciile lor si nu sunt platiti de candidati. Acestia se orienteaza in activitatea lor de “vanatori de capete”, in functie de joburile pentru care cauta profesionisti veritabili si nu in functie de nevoile sau de abilitatile tale profesionale.

Specialistii recomanda cateva reguli obligatorii, atunci cand vrei sa iti faci relatii cu headhunterii:

Incearca sa abordezi un headhunter, chiar daca inca nu ai nevoie de serviciile lui. Recrutorii de profesionisti pentru posturile unor mari companii nu isi pot permite sa propuna pentru un job important pe cineva care a ramas fara job.

Astfel, headhunterii prefera sa colaboreze cu angajati care deja au un post stabil si bun, dar care se gandesc si la viitor. Asa ca, acesta este momentul in care trebuie sa initiezi intalnirea si sa ii atragi atentia recrutorului de top asupra abilitatilor tale.

Fii pregatit in privinta profilului tau online. Este recomandat ca in momentul in care iei legatura cu un recrutor, sa ai profilul pregatit deja. Trebuie sa stii ca un headhunter va efectua rapid o verificare online a experientei tale, inainte sa fie de acord sa va intalniti si sa discutati.

Este important sa atragi atentia! Asa ca, pentru a obtine efectul scontat si pentru a face o prima impresie cat mai favorabila, ai nevoie de un profil complet pe LinkedIn, realizat cat mai profesionist cu putinta.

3. Cerceteaza noile joburi care apar pe site-urile companiilor de Executive Search. “Vanatorii de capete” apreciaza abordarea proactiva, asa ca tu trebuie sa dai dovada de adaptare la orice fel de situatie.

Recomandarea expertilor este aceea de a aborda consultantul de Executive Search pentru postul vizat de pe site-ul studiat, despre care tu consideri ca se potriveste cel mai bine cu experienta ta profesionala. Initiativa ta va fi cu certitudine apreciata de recrutor.

Nu merge nepregatit la intalnirea cu recrutorul si documenteaza-te cu atentie. Pentru discutia pe care o vei purta cu headhunter-ul, ca la orice interviu de angajare, trebuie sa mergi bine pregatit si sa dai dovada de seriozitate si minutiozitate.

Este recomandat sa stii totul despre firma pe care acesta o reprezinta, sa afli cat mai multe date despre persoana lui si mai ales, despre industria in care activezi. In plus, este bine sa ai cunostinte solide despre tendintele evolutiei domeniului tau de activitate si despre cei mai importanti “jucatori” din domeniul tau.

Fii un bun strateg si nu te pripi, pentru ca abordarea recrutorului nu trebuie sa fie in niciun caz superficiala!

Intretine relatia si dupa prima intalnire. Chiar daca tu apreciezi ca sansele tale sunt mici pentru a ti se propune un job, imediat dupa ce ai intrat in baza de date a recrutorului, nu trebuie sa te descurajezi. In aceste momente rabdarea, perseverenta si o strategie bine gandita sunt extrem de importante pentru succesul de mai tarziu.

Expertii recomanda sa iei parte la evenimentele din industrie unde stii ca va veni si headunterul si sa reintaresti periodic relatia pe care o vei stabili cu acesta. Nu trebui sa il presezi, dar nici sa nu ai initiativa deloc. Echilibrul primeaza!

Comunicarea cu recrutorul se poate realiza si online, mai ales prin retelele de socializare, atat de utilizate in acest moment.

Sursa: Manager

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu